Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderdøde besteforeldre..

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
artica
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mai 2006 11:51
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Molde

døde besteforeldre..

Innlegg av artica »

Jeg har bodd i samme hus som bestemor og bestefar siden jeg var to år... I mai døde bestemor og nå i august døde bestefar. Begge dde av hjerteinnfarkt og ingen av dem var syke eller viste noen tegn til å dø. De bodde i underetasjen sammen til de ble 89 og 92 år sammen. Etter at de døde har jeg aldri kommet over dem. Jeg drømte ca 10 drømmer etter bestemors død der hun var et spøkelse i drømmen og fortalte meg ting osv. Bestemor fikk jeg ikke tatt farvel med, det siste jeg sa til henne dagen før hun døde var "jada, gå til frisøren du, jeg skal passe på bestefar".... så stakk jeg ut på russe feiring... Hun sa mye rart i drømmen, hun sa at hun var kommet tilbake, at hun kom i drømmen min for å si hvor glad hun var i meg osv.. Jeg sluttet å ha disse drømmene etter hvert. Så døde bestefar plutselig en natt, han hadde vært i bursdagen min to dager før, holdt meg i hånda i flere timer, klemt meg og snakket... Jeg følte der og da at han sa farvel, han så opp mot sola og sa "jaja, jeg er jo så gammel, jeg vet ikke hva som skjer, livet må gå vidre"... Jeg var veldig klar på at han kom til å dø den helga egentlig, han lengtet sånn etter bestemor. Men nå de siste nettene har jeg drømt om han, at han var levende. I drømmene sa han "joda, jeg lever enda, jeg vet ikke jeg, men må ta noe mer nitroglyserin for hjertet"... Så drømte jeg om både bestemor og bestefar tre netter på rad... Da hadde vi plutselig greid og redda bestemor den natten hun døde.... Jeg vet jo at de er død, men er dette en måte de døde kan kommunisere med oss levende på? gjennom drømmer? fins d en måte jeg kan få kontakt med dem i våken tilstand? hadde tenkt å prøvd spiritisme, men tror ikke helt det er tingen. Har prøvd å snakke ut i lufta til dem, men får ikke noe respons utenom drømmer. Jeg er frustrert, savner dem sånn, vil så gjerne vite om dem er gjenforent på den andre siden osv... jeg blir gal!
Antall ord: 407

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Døde kan vel ta kontakt i våre drømmer. Min bestemor gjorde det, og det ga meg ro. Kanskje en klarsynt, medium kan hjelpe deg til å få kontakt med dem om det er det du vil.
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
artica
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av artica »

d eneste jeg vil for tiden er å få kontakt med dem... samtidig er jeg redd for d også. Ble så skremt i den ene drømmen... Men vil så indelig ha kontakt, men å betale dyre summer for et medium er jo sikkert bare bortkasta.. Jeg vet sikkert at de er her. Føler et nærvær nå. Mange ganger hjemme har jeg fått skikkelig angst og følt kalde trekker og hørt lyder. Men jeg har flyttet fra huset de bodde i for å studere. Kan de fortsatt være med meg om jeg ikke er i huset?
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
DiMalo
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 15 Mai 2007 22:08
17
Kjønn (valgfri): Male
Lokalisering: I en koffert

Innlegg av DiMalo »

Jeg tror egentlig ikke på slikt. Men den 29.11 gikk jeg i "koma" grunnet sykdom, min bestefar eller Bæppe som jeg kalte han sto meg meget nær og dette var hans bursdag. Han døde i juli2005. Når jeg lå der i koma uten å kunne røre meg ba jeg han om hjelp og da SÅ jeg skikkelsen hans i stua og klarte like etterpå å ringe ambulanse!
Dette er ikke kødd og jeg har ikke sagt dette til noen før
Antall ord: 86
tiocfaidh ar la

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

artica skrev:d eneste jeg vil for tiden er å få kontakt med dem... samtidig er jeg redd for d også. Ble så skremt i den ene drømmen... Men vil så indelig ha kontakt, men å betale dyre summer for et medium er jo sikkert bare bortkasta.. Jeg vet sikkert at de er her. Føler et nærvær nå. Mange ganger hjemme har jeg fått skikkelig angst og følt kalde trekker og hørt lyder. Men jeg har flyttet fra huset de bodde i for å studere. Kan de fortsatt være med meg om jeg ikke er i huset?
Gjør et forsøk med pendel. Selv har jeg ikke forsøkt det, men kanskje det er værdt forsøket.
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
artica
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av artica »

I natt var bestemor i drømmen hele tiden... Hun var et spøkelse bare jeg kunne se. Hun fulgte etter meg og passet på meg hvor enn jeg gikk.. Vi snakket masse sammen om hvordan d var å være død, hvorfor hun var rundt meg osv.... Kan det bety at hun virkelig svarte meg? d var ganske sjuk drøm, mye klemming og tårer.... jeg blir helt satt ut
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

For mange år siden hørt jeg en historie fra mitt hjemsted.
Noen brødre og søstre hadde arvet en gård som inneholdt mye land.
Det brøt ut krangling mellom søskenene siden testamentet var utilstrekkelig om hvordan gården skulle deles mellom dem og den eldste ville karre til seg mesteparten.

Testamentet henviste til en delingsskisse (kart) som ikke var sammen med testamentet og som ingen fant.
Dette skape mye ufred.
En natt drømte en av brødrene att den døde faren kom inn i drømen hans.
Han sa att de måtte være greie med hverandre, og att skissen (kartet) lå i en av frakkelommene hans på koftet i gamlehuset på gården der dødsboet som gamle klær og slikt var oppbevart.
Neste morgen fortalte gutten konen og datteren om drømmen, før han skyndet seg over på loftet og lette.
I en gammel sort frakk fant han både kartet de savnet og andre viktige papirer i en stor innerlomme.
Dette løste saken.

Dette er en historie de sier er sann og er fortallt ofte av hans kone og datter..
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
artica
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av artica »

takk :)

men tror du/dere at de kontakter oss gjennom drømmer?

får håpe jeg drømmer noe mer i natt :)
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Slike drømmer har jeg endel av også, at kjære avdøde familiemedlemmer kommer i drømmen, JEG VET i drømmen at de er jo døde, men at de kommer tilbake, kan godt våkne opp med blanke øyne, men egentlig er det gode drømmer og minner og ha meg seg. Og beskjeder/budskap kan du ofte få også! Lev på drømmene og minnene :)
Antall ord: 69
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Det viktigste er at du selv synes du har gode minner om dem og at drømmene er koselige for deg.

Det er nok ikke noe som tyder på at det finnes et liv etter døden, at man treffer igjen sine kjære eller noe slikt, men la ikke det ødelegge det fine ved drømmene dine.

Drømmene gjenspeiler nok hva du så i disse besteforeldrene dine, og hvis du vet at de var glade i deg og at du var glad i dem, så er vel det det viktigste? Tenk framover på deg selv og de andre som lever, og ta vare på minnene om de som er døde.
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Noen sier at de døde kan komme til oss i drømme....jeg vet ikke...kanksje det egentlig er vi som kommer til dem?
Uansett er det ufattelig mange følelser og tanker som kommer til uttrykk i drømme for da er vi mer "mottagelige" for å tenke på dem. Jeg drømmer om moren min nesten hver natt, men det er stort sett bare p.g.a. savn, gamle minner og en god del fornektelse, d.v.s. jeg "glemmer" at hun er død.

Ikke stress med disse drømmene og møter o.s.v. Nyt drømmene dine, få fred med deg selv vedr. tapet og savnet. Du er jo så heldig som får se dem hver natt. Gled deg over minnene.
Så kan det hende at når tiden er inne, så vet du hvordan du skal ta kontakt med dem. Det er ganske rart hvordan tilfeldigheter leder oss til svarene vi søker. Snakker av erfaring ;)
Antall ord: 164
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
linn123
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jun 2007 15:14
17
Lokalisering: i dean's Impala '67 ^^,

Innlegg av linn123 »

burde i alle fall ikke prøve spiritisme..det er farlig..det er djevelen du snakker me da..
Antall ord: 18
Catwoman... *rawr*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Katja
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Mar 2007 13:01
17
Lokalisering: Trøndelag

Innlegg av Katja »

Hei du!

Moren min hadde en Doberman-hund før jul, men han ble så nervøs og hadde det ikke godt med seg selv pga nervene hans, så mamma og mannen måtte avlive han. Så en natt da jeg gikk og la meg, drømte jeg at hunden kom til meg og fortalte at han hadde det bra, men at jeg måtte ringe mamma og vekke henne og si at han hadde det bra osv. Jeg tror jeg våknet om natta og tenkte å ringe henne, men sovnet like etterpå. Dagen etter fortalte jeg henne hva jeg hadde drømt, og da hadde mamma ligget våken hele natta sliten og lei seg pga at hun savnet hunden osv. Jeg tror at hunden kom til meg for å støtte mamma og trøste henne, men dessverre ringte jeg ikke den natta...
Må vel legge til at mamma har det bedre nå :)

Bare nyt at du får treffe besteforeldrene dine om natten og kos deg masse sammen med de!

Mvh Katja
Antall ord: 174
Ingen kjenner meg bedre enn alle andre ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Det er bevsit at det er liv etter døden
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
artica
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av artica »

har hatt mange drømmer om dem begge etter mitt siste innlegg også.... Den jeg husker best er at vi har spolt tilbake til bestefar er i livet, plutselig står bestemor opp fra døden, eller så er det ånden hennes, hun er i alle fall tilbake.... Bestfar blir såååå glad, tar ansiktet hennes mot seg og kysser henne intenst mens han sier at han har savnet henne enormt, at han elsker henne, at han er så glad hun er tilbake....

men har sikkert drømt 10 drømmer siden siste innlegg med en eller begge i drømmene...

prøvde nå nettop pendel, eller, vet ikke om jeg gjorde det riktig, eller om jeg kan kalle det pendel. Brukte et smykke med anheng som jeg arvet av bestemor som pendel, hadde på meg gifteringen hennes (som hun hadde på seg da hun døde) og hang i tillegg på en medaljong med et bilde av bestefar inni.... tror du det kan virke som en pendel?

var litt utydelig hva som var ja og nei... ja var vertikal bevegelse og nei, horisontal..... spurte om hun var tilbake (ja) om hun hadde d bra (ja) om hun var gjenforent med bestefar (ja) om han hadde d bra (ingen bevegelse) om jeg kom til å stryke på exhil, fransk, eller exfac eksamen (nei på alle) så kom jeg ikke på mere å spørre om.... d var ganske små bevegelser, ikke sånn at "pendelen" dreide 5 cm eller noe, mere sånn 2 cm vertikalt eller horisontalt
Antall ord: 255

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links