Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderLiten gutt sier det er en slem mann på rommet,mora fant gutt

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Demoner er reellt nok for de som opplever dem. :)
Antall ord: 9
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

På samme måte som fantom smerter da eller :mozilla_wink:
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

suss24 skrev:På samme måte som fantom smerter da eller :mozilla_wink:
Hehe:P

Det kommer vel kanskje an på. Hvis de som blir utsatt for dette, alltid har vært, er og vil være overbevist om at alt det vi kaller paranormalt er tull, men likevel opplever slike ting...
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

suss24

Innlegg av suss24 »

Tror jeg er litt teit, men jeg har skikkelig problemer med å forstå formuleringen din.

Mener du at en skeptiker kan oppleve masser av overnaturlige hendelser og likevel alltid fornekte det? I såfall kan man jo også vri det den andre veien også. At alle dem som tror på paranormale fenomener vil finne slike hendelser i hver eneste skygge. Og uansett hvilken logisk forklaring dette har så vil de alltid være overbevist?

Men som skeptiker så avviser man ikke alt overnaturlig. Men stiller spørsmål og prøver å finne en logisk forklaring før man vurderer det som ett evt overnaturlig fenomen. På samme måte som de paranormale gjør det samme. Kan ikke skjære alle over en kam, selv om noen vil nekte på enhver hendelse og andre vil se overnaturlige hendelser i ett speilbilde av en sykkel.

Slik det høres ut som i denne linken så har de problemer med en usalig ånd av noe slag. Men jeg stiller meg tvilende til at ånder kan gå til håndgripeligheter. Og jeg mener det er totalt unødvendig og skremme opp allerede skremte mennesker med hentydninger til demoner. (Som er like virkelige for meg som Mumitrollet, sånn at det også er sagt)

Man lever etter sin egen erfaring :mozilla_wink:
Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Diablesse »

suss24 skrev:Tror jeg er litt teit, men jeg har skikkelig problemer med å forstå formuleringen din.
Hadde selv problemer med å formulere det... xD
suss24 skrev: Mener du at en skeptiker kan oppleve masser av overnaturlige hendelser og likevel alltid fornekte det? I såfall kan man jo også vri det den andre veien også. At alle dem som tror på paranormale fenomener vil finne slike hendelser i hver eneste skygge. Og uansett hvilken logisk forklaring dette har så vil de alltid være overbevist?

Men som skeptiker så avviser man ikke alt overnaturlig. Men stiller spørsmål og prøver å finne en logisk forklaring før man vurderer det som ett evt overnaturlig fenomen. På samme måte som de som tror på paranormale fenomener gjør det samme, selv om det kanskje er litt lettere for noen å tro.

Slik det høres ut som i denne linken så har de problemer med en usalig ånd av noe slag. Men jeg stiller meg tvilende til at ånder kan gå til håndgripeligheter. Og jeg mener det er totalt unødvendig og skremme opp allerede skremte mennesker med hentydninger til demoner. (Som er like virkelige for meg som Mumitrollet, sånn at det også er sagt)

Man lever etter sin egen erfaring :mozilla_wink:
En person som ikke bare er skeptiker, men fullstendig overbevist om at slike krefter finnes ikke, kan jo også oppleve poltergeister/demoner osv. Jeg prøver ikke å gi noe svar på dette, men spør dere andre: hvis en person med denne oppfatningen av det paranormale (at det ikke finnes) blir utsatt for en poltergeist/demon, hva vil han da gjøre? Jeg kan helt sikkert bringe frem energier som "blir til demoner", men kan en som ikke tror på slikt i det hele tatt, gjøre det? For hvis det er sånn, så betyr det at poltergeister bare er energier, og kan bringes frem av hvem som helst.

Jeg refererer til fantomsmerter-sammenligningen din, som sikkert mest var ment som en spøk; hvis man tror at det er noe der, kan man vel skape energier som det og "se" litt av hvert, kanskje også innbilde seg ting. Men hvis man ikke tror på det i det hele tatt, kan man da "se" slikt likevel? For hvis det er tilfellet, så betyr det at disse energiene er mer konkrete og "materielle" enn folk sier.

Med denne forklaringen har jeg sikkert rota til enda mer...:P
Antall ord: 410

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
marikken
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Apr 2007 22:41
17
Kjønn (valgfri): jiiinte
Lokalisering: rygge

søk hjelp

Innlegg av marikken »

Hei!!!
Dette er ikke bra.
sånn har jeg hatt det med min gutt også.Vi måtte få hjelp av en som rensa huset vårt for energier /ånder.Siden det,har vi hatt et normalt hjem.Alle sover godt,huset føles mye renere og lettere.Anbefaler deg det på det sterkeste:-)
Antall ord: 54
:-)smil til verden,og den smiler tilbake:-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

suss24

Innlegg av suss24 »

Hehe, jeg tror at en som tror på paranormale fenomener "ser" slike ting lettere en en som er motstander da de er åpne for at hendelser kan forklares med paranormal aktivitet. En motstander derimot tror ikke på noe overnaturlig. Derfor som en naturlig konsekvens av dette vil de finne en rasjonell forklaring uten noen paranormale innslag da dette er noe de ikke engang tar med i betraktningen. En skeptiker derimot ligger midt i mellom og går først igjennom rasjonelle forklaringer, og hvis dette ikke finnes tar de høyde for at noe paranormalt kan ha skjedd.
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Diablesse »

suss24 skrev:Hehe, jeg tror at en som tror på paranormale fenomener "ser" slike ting lettere en en som er motstander da de er åpne for at hendelser kan forklares med paranormal aktivitet. En motstander derimot tror ikke på noe overnaturlig. Derfor som en naturlig konsekvens av dette vil de finne en rasjonell forklaring uten noen paranormale innslag da dette er noe de ikke engang tar med i betraktningen. En skeptiker derimot ligger midt i mellom og går først igjennom rasjonelle forklaringer, og hvis dette ikke finnes tar de høyde for at noe paranormalt kan ha skjedd.
Ålreit :)
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ape
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2007 16:38
17

Innlegg av ape »

de sa de bodde ved siden av en kirkegård.. ?
da tviler jeg sterkt på at en prest , eller medium skal klare det på et forsøk, eller en gang
eller noe slikt .
pleier det da å ikke være mange som går igjen på kirkegårder ?
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Diablesse »

Maza skrev:de sa de bodde ved siden av en kirkegård.. ?
da tviler jeg sterkt på at en prest , eller medium skal klare det på et forsøk, eller en gang
eller noe slikt .
Hvem vet, kanskje de usalige sjelene smyger seg opp av graven sin i de sene nattetimer...

Men du sier noe. Kirkegårder har blitt "gjort hjemsøkt" av amerikanske skrekkfilmprodusenter, har ellers ikke hørt noen historier om hjemsøkte kirkegårder. Så vidt jeg kan huske, da.
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

puma/f

Innlegg av puma/f »

Diablesse skrev:
Maza skrev:de sa de bodde ved siden av en kirkegård.. ?
eller noe slikt .
Hvem vet, kanskje de usalige sjelene smyger seg opp av graven sin i de sene nattetimer...

Men du sier noe. Kirkegårder har blitt "gjort hjemsøkt" av amerikanske skrekkfilmprodusenter, har ellers ikke hørt noen historier om hjemsøkte kirkegårder. Så vidt jeg kan huske, da.
Kommer ann på hvor gammal kirkegården er... for inne på selve krikegården er det ofte stille.Men fra gammalt av blei folk som hadde tatt sitt eget liv forbrytere og andre som blei henretta gravlagt uttafor kirkegårds muren. Nå husker jeg ikke helt på hvilken side men lurer på om det var mot nord ( ikke sikker på akkurat det!!!)
Så med litt "flaks" kan huset være bygdt på eller rett vedsiden av ei slik grav..... Men som sagt det kommer ann på hvor gammal kirkegården er... Praksisen blei vell utført til langt utpå 1800 om jeg ikke husker helt feil ( litt for lenge siden jeg leste om dette her :mozilla_oops: )
Og det var allment akseptert at de som lå gravlagt her ikke kom inn i himmelen..... så kansje ikke så rart det går i gjen noen

puma/f
Antall ord: 243

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Katja
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Mar 2007 13:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag

Innlegg av Katja »

Hvis dette da er en demon som vil dere vondt vil jeg ikke anbefale prest, for presten bare irriterer demonen og gjør den sintere. Jeg anbefaler utdriving av ånden/demonen slik at den forlater huset og dere får fred, og hvis det vekker gamle minner så flytt etter at huset er "rent" for energier..

Skjønner deg veldig at du er fortvilet ettersom det går så hardt utover guttungen din! Det er ikke enkelt å være mor til en som er så redd og fortvilet... Alt du vil er at gutten skal ha det bra, men så har han ikke det og du klarer ikke forklare hva som skjer! Jeg kan virkelig ikke påstå at denne ånden er en god ånd ettersom den surrer trådene på gardinen rundt halsen på guttungen...

Håper virkelig at dette ordner seg for dere!

Hold oss gjerne oppdatert!
Antall ord: 149
Ingen kjenner meg bedre enn alle andre ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Rei Chan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Aug 2007 23:49
17

Innlegg av Rei Chan »

Hvis dette var meg ville jeg nok ha kontaktet et medium med det samme.. Hvertfall hvis dere er bestemt på ikke å flytte, men mest fordi at jeg hadde vært redd for min egen og alle andres sikkerhet ..
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

acespace
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Aug 2007 19:46
17
Kjønn (valgfri): kar
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av acespace »

skal legge meg snart så jeg tør ikke å lese det akkurat nå, på morrran en gang
Antall ord: 17
God gave rock 'n' roll to YOU

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links