Fakta, teori & skepsisgud elsker oss alle!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Jul 2006 00:59
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Om noen hadde lest noen av de andre innleggene til ChopSuey, ville de ha skjønt at denne tråden var sarkastisk ment. Han har like mye imot disse budene som alle andre her, bare at han her inntrer en ironisk rolle for å på den måten provosere og skape debatt.

Det går veldig mye fordommer og misforståelser angående bibelen, synd og straff. Ingen av de budene til ChopSuey bør leses slik han har lagt de frem, dvs. med norsk fortolkning, uten sammenheng og med norske 2007-briller. Så en bør enten ignorere Chop's innlegg og lese Dan's innlegg istedet (som hadde mye mer for seg), eller studere forholdene rundt disse lovene.
Antall ord: 119
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

MikkelRev skrev:Om noen hadde lest noen av de andre innleggene til ChopSuey, ville de ha skjønt at denne tråden var sarkastisk ment. Han har like mye imot disse budene som alle andre her, bare at han her inntrer en ironisk rolle for å på den måten provosere og skape debatt.

Det går veldig mye fordommer og misforståelser angående bibelen, synd og straff. Ingen av de budene til ChopSuey bør leses slik han har lagt de frem, dvs. med norsk fortolkning, uten sammenheng og med norske 2007-briller. Så en bør enten ignorere Chop's innlegg og lese Dan's innlegg istedet (som hadde mye mer for seg), eller studere forholdene rundt disse lovene.

Selfølgelig var denne tråden sarkastisk ment. Det er da ganske umulig å tolke den annerledes....Ironien jomer jo.
Antall ord: 140
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ChopSuey
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Nov 2006 04:42
18

Innlegg av ChopSuey »

hhahaha mikkelrev kan du gjøre noe som helst annet enn å komme med latterlige forsøk på bringe andre ned med de intellektuelle inleggene dine? stikk til den andre posten min og kommenter linken sa jeg jo! :D (hihi klarer du å finne sarkasmen i disse første setningene?)

men back til tema, ja det var sarkastisk, ja jeg er imot det jeg skrev selv, du kan si hva du vil om at jeg har vridd det til at gud er slem og at det egentlig ikke står slik i bibelen.. jeg har ikke lest den norske versjonen desverre men i den engelske sier hvertfall gud at disse synderne skal bli "put to death" hvis du er veldig kristen og prøver å gjøre det til at "put to death" betyr komme til himmelen og leve lykkelig så må du roe ned tankene dine litt for det betyr faktisk å bli drept.. jeg lagde ikke dette innlegget for å provosere selvom jeg skjønner at folk blir provosert av dette, det jeg vil er å vise disse tullete folka som blir provosert at slike ting faktisk står i bibelen selvom mange av dem vil nekte.. fordi hvis det står slikt i bibelen, samtidig som alt det andre det står der.. så kan man ikke si annet enn at bibelen er tøv og ikke skrevet av en alt-vitende alt-elskende gud, dermed gikk hele troen deres i dass.. hmm mmed mindre man kan kverrulere litt her da, er vel helst det som skjer :)

mikkelrev har en liten oppgave til deg :P
du skrev at man ikke burde skrive det slik jeg la de fram for det ble jo feil og satte gud i dårlig lys ellerno:)
kan du da skrive her åssen de budene burde vært lagt fram? så jeg ikke gjør den feilen igjen? takk på forhånd :)
Antall ord: 311

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av MikkelRev »

ChopSuey skrev:hhahaha mikkelrev kan du gjøre noe som helst annet enn å komme med latterlige forsøk på bringe andre ned med de intellektuelle inleggene dine? stikk til den andre posten min og kommenter linken sa jeg jo! :D (hihi klarer du å finne sarkasmen i disse første setningene?)
Skal jeg svare på det både her og der nå?
men back til tema, ja det var sarkastisk, ja jeg er imot det jeg skrev selv, du kan si hva du vil om at jeg har vridd det til at gud er slem og at det egentlig ikke står slik i bibelen.. jeg har ikke lest den norske versjonen desverre men i den engelske sier hvertfall gud at disse synderne skal bli "put to death" hvis du er veldig kristen og prøver å gjøre det til at "put to death" betyr komme til himmelen og leve lykkelig så må du roe ned tankene dine litt for det betyr faktisk å bli drept.. jeg lagde ikke dette innlegget for å provosere selvom jeg skjønner at folk blir provosert av dette, det jeg vil er å vise disse tullete folka som blir provosert at slike ting faktisk står i bibelen selvom mange av dem vil nekte.. fordi hvis det står slikt i bibelen, samtidig som alt det andre det står der.. så kan man ikke si annet enn at bibelen er tøv og ikke skrevet av en alt-vitende alt-elskende gud, dermed gikk hele troen deres i dass.. hmm mmed mindre man kan kverrulere litt her da, er vel helst det som skjer :)
Du har ikke mange, om noen idet hele tatt, å overbevise her på Paranormal.no. Stikk heller til jesusonline.no feks. hvis du vil overbevise/omvende noen troende.
mikkelrev har en liten oppgave til deg :P
du skrev at man ikke burde skrive det slik jeg la de fram for det ble jo feil og satte gud i dårlig lys ellerno:)
kan du da skrive her åssen de budene burde vært lagt fram? så jeg ikke gjør den feilen igjen? takk på forhånd :)
Jeg skrev ikke at du ikke skulle gjøre det for å ikke sette Gud i et dårlig lys, men fordi du her driver stråmannsargumentasjon, løgnaktige beskyldninger. Er ikke særlig fint å lyge frem gal informasjon for å presse andres tro ned i gjørmen. Men du tok meg nå, jeg er svarskyldig ja. :) Hvor vil du ha svaret, her eller der?
Antall ord: 414
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ChopSuey
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av ChopSuey »

og da ser alle hvor mye fornuftig han hadde og si :)
er ikke her for å omvende folk, men er så mange topics her om hvor flott gud er så jeg følte jeg ville lage denne for å vise de en annen side av bibelen, de sidene du fortrenger :)
hva var løgn sa du?
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av MikkelRev »

ChopSuey skrev:og da ser alle hvor mye fornuftig han hadde og si :)
er ikke her for å omvende folk, men er så mange topics her om hvor flott gud er så jeg følte jeg ville lage denne for å vise de en annen side av bibelen, de sidene du fortrenger :)
hva var løgn sa du?
Nei det er ikke mange topics her om hvor flott gud er her. Det er noen få stk, men i de tilfellene har trådstarterne fått mye juling av samtlige paranormalere her. Derimot er det et uttallig antall tråder om det motsatte. Dette her er bare en i rekken.
Det som var løgn, var å feilaktig fremstille gud som en slik drittsekk du gjør.
Antall ord: 123
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Lurer på hvor lang tid det tar før en slutter å gi Gud cred for alt mulig, jeg...enten det er postivt eller negativt? Den dagen GCP kan komme med beviser for at Gud egentlig er oss + noen til?

:roll:
Antall ord: 39
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

For meg er alle mennesker like lite verdt.

Homser, svartinger og hvitinger.
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

MikkelRev skrev:Jeg skrev ikke at du ikke skulle gjøre det for å ikke sette Gud i et dårlig lys, men fordi du her driver stråmannsargumentasjon, løgnaktige beskyldninger. Er ikke særlig fint å lyge frem gal informasjon for å presse andres tro ned i gjørmen. Men du tok meg nå, jeg er svarskyldig ja. :) Hvor vil du ha svaret, her eller der?
Det var faktisk ikke gal informasjon, selv om du leser noe annet inn i (ut av) bibelen enn ChopSuey gjør.
Det ChopSuey skrev er det belegg for i bibelen, selv om du velger å tro det er ment noe annet.

Biebelen kan brukes til det du vil bruke den til, til og med å forsvare narkotika.

Løgnen her er det altså ikke ChopSuey som står for. Likevel kan jeg være enig i at det ikke er pent å dytte andres tro ned i gjørmen,

men det er ustyrtelig morsomt. :D

Neida. Det er ikke det jeg mener. Det er morsomt å diskutere religion, og det er morsomt å sette ting på spissen. Særlig bibelen, med alle sine selvmotsigelser, og enda flere selvmotsigelser når det kommer til vanlig norsk tolkning av bibelen.
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

MikkelRev skrev:
ChopSuey skrev:og da ser alle hvor mye fornuftig han hadde og si :)
hva var løgn sa du?
Nei det er ikke mange topics her om hvor flott gud er her. Det er noen få stk, men i de tilfellene har trådstarterne fått mye juling av samtlige paranormalere her. Derimot er det et uttallig antall tråder om det motsatte. Dette her er bare en i rekken.
Det som var løgn, var å feilaktig fremstille gud som en slik drittsekk du gjør.
Nei, å fremstille Gud som en drittsekk er ikke løgn, det er i tråd med bibelen. Hvis det er løgn, så er bibelen selv en stor løgn.
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Hecate skrev:Lurer på hvor lang tid det tar før en slutter å gi Gud cred for alt mulig, jeg...enten det er postivt eller negativt? Den dagen GCP kan komme med beviser for at Gud egentlig er oss + noen til?

:roll:
Foreløpig får vi bare more oss med å gi Gud skylda for alt det gale som skjer. :D
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Metodisten skrev:For meg er alle mennesker like lite verdt.

Homser, svartinger og hvitinger.
For meg er alle mennesker like mye verdt. Uansett legning, religion eller hudfarve.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ChopSuey
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av ChopSuey »

mikkelrev , mener du at det ikke står i bibelen at disse folka må dø? er det det du mener er løgn? eller er det løgn fordi gud ville sagt drapsordren sin på en finere måte med penere ord? hvis du tror det ikke står der så les bibelen før du maser mer :)

hvis jeg fortsatt er på trynet så skriv spesifikt hva du mener jeg lyver om takk..
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ChopSuey
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av ChopSuey »

og ja det er litt morsomt å gi denne fantasifiguren skylda for alt som skjer mens latterlige troende desperat prøver å backe up fantasivennen sin :D
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

BA. skrev:Nei, å fremstille Gud som en drittsekk er ikke løgn, det er i tråd med bibelen. Hvis det er løgn, så er bibelen selv en stor løgn.
Så sant så sant!
Antall ord: 36
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links