Hjemsøkt, Gjenferd & Åndermange som blir gale ? :S

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

De som snakker om ånder mener vanligvis den mennesklige sjel. Det er ikke skummelt det i seg selv.
De av oss som tror mennesket har en sjel da.

Moren din er vel redd for lek med spiritisme og den slags tenker jeg. Da er det som BA sier att vi er inn på ting som ikke er dokumentert og som vi ikke vet så mye om med sikkerhet.

Da er jeg enig med mamma.
Ingen grunn til å leke med sånt man ikke vet noe særlig om.
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Mennesker som blir gal - dvs kommer inn i psykose av diverse åndelige metoder inkl sjamanreiser via tromming eller kraftplanter f.eks - har dårlig jordeforbindelse - dårlig kroppsforbindelse - kommunikasjonen mellom kropp-sinn-ånd er veldig dårlig - spesielt Body-mind,body-spirit-forbindelsene. Det er utrolig viktig å være opptatt av jording og være skikkelig plantet på jorden når man skal ha intenst kraftfulle åndelige erfaringer. Det er lett å TA AV når man er i de åndelige sfærer. Har man ikke god jordforbindelse så bør man ta det på alvor og jobbe med det. Gå ut i Naturen..jobbe med sine egne prosesser - med sin egen kropp - lytt til den...følelsene må være på lag - via kroppen.....det kan være endel tunge og undertrykte følelser fra fortiden som henger igjen som sitter på flere steder i kroppen. Og det hemmer kontakten med sin egen kropp....det er utrolig viktig å spille på lag med kroppen - være venn med den om man skal jobbe med kraftfulle og intense åndelige verktøy og metoder. Det er noen på sinnsykehus som ikke har taklet de enormt kraftige åndelige energier pga manglende jording og de var ikke mentalt klar for hva som ville skje med dem......en må også kjenne sin begrensning. Være ydmyk med seg selv.

Å leke med ånder ang Ouija Bord vil jeg heller aldri anbefale....det er å leke med krefter en ikke har kontroll over og det er som regel laverestående ånder som kommer inn om man er ung og mangler ydmykhet....det samme med unge mennesker som sliter med fleinsopp o.l. ang kraftplanter. De har ikke vært klar for den kraften fleinsoppen åpner opp for - de har ikke vært mentalt eller fysisk klar - og tatt mye mer enn en nybegynner skal ta f.eks.....
Antall ord: 308
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Dan skrev:Så vidt meg bekjent finnes det ingen - jeg gjentar - ingen - håndfaste bevis på at noen som involverer seg med parapsykologiske fenomener har blitt gale av det.

Nesten alle kjenner noen som kjenner noen som har hørt at fetteren til en annens mors venninne ble gal for femti år siden, men ingen kan dokumentere noe overhodet ...

Mvh Dan
Flere som ikke har taklet kraftplanter som er på mentalsykehus - til og med problemer med Kundalini-meditasjon/yoga fordi de har åpnet opp alle chakraene på en gang og de har ikke vært klar for det - en må kjenne sine begrensninger. Ikke lett når man er ung og kan være umoden og ydmyk. Å være ydmyk,kjenne sine begrensninger og ikke minst spille på lag med den fysiske kroppen er viktig i åndelig arbeide om man skal takle de kraftfulle sfærene. Det er det jeg har fått med meg ang de som har gått inn i psykosetilstander og sånt. Det er vel nærmeste man kan kalle for "gal" på en negativ måte.
Antall ord: 182
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Riktig, Plant Spirit, jeg skulle likt å se deg være ydmyk og kjent med dine begrensninger. BA har nok helt rett hun. Hvertfall i at det er en sannsynlig hypotese, bedre enn ånder og spøkelser.
Vanlige mennesker prosjiserer sine negative sider på andre, men tar et visst ansvar for seg selv og sine handlinger. De litt mer uvanlige skriver fra seg alt ansvaret og legger det fult og holdent over på noe utenfor seg selv.
Kort og godt handler "galskap" mye om ansvarsfraskrivelse. Det kan komme til uttrykk i mange former, interessen og troen på det paranormale kan være en av dem. I en tidligere tråd snakket vi om psykopater, det er en annen form sprunget fra samme kilde.
Akkurat som psykopaten bruker andre mennesker til å leve gjennom, bruker andre igjen spøkelser og ånder. Disse er skyld i hvordan en føler seg. Englene gjør en glad, de onde åndene sender negative energier og den magiske skjebnen styrer fremtiden.
Muligens alt dette eksisterer, men det finnes mer sannsynlige forklaringsmodeller.
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

PlantSpirit skrev:Mennesker som blir gal - dvs kommer inn i psykose av diverse åndelige metoder inkl sjamanreiser via tromming eller kraftplanter f.eks - har dårlig jordeforbindelse - dårlig kroppsforbindelse - kommunikasjonen mellom kropp-sinn-ånd er veldig dårlig - spesielt Body-mind,body-spirit-forbindelsene. Det er utrolig viktig å være opptatt av jording og være skikkelig plantet på jorden når man skal ha intenst kraftfulle åndelige erfaringer. Det er lett å TA AV når man er i de åndelige sfærer. Har man ikke god jordforbindelse så bør man ta det på alvor og jobbe med det. Gå ut i Naturen..jobbe med sine egne prosesser - med sin egen kropp - lytt til den...følelsene må være på lag - via kroppen.....det kan være endel tunge og undertrykte følelser fra fortiden som henger igjen som sitter på flere steder i kroppen. Og det hemmer kontakten med sin egen kropp....det er utrolig viktig å spille på lag med kroppen - være venn med den om man skal jobbe med kraftfulle og intense åndelige verktøy og metoder. Det er noen på sinnsykehus som ikke har taklet de enormt kraftige åndelige energier pga manglende jording og de var ikke mentalt klar for hva som ville skje med dem......en må også kjenne sin begrensning. Være ydmyk med seg selv.
Dette er jeg helt enig med deg i, selv om det er på et grunnlag du neppe er enig med meg i. :mozilla_cool:

"Gal" er fremdeles ingen medisinsk diagnose, og jeg liker ikke uttrykket, men hvis noen kommer i psykose på grunn av spiritisme e.l. må de komme i kontakt med seg selv og bakken. De må jordes, finne ut hvor de står, og kutte ut dette "åndelige" tøvet.

Gå gjerne turer i naturen og se på det vakre naturlige, og dropp det overnaturlige.
Å leke med ånder ang Ouija Bord vil jeg heller aldri anbefale....det er å leke med krefter en ikke har kontroll over og det er som regel laverestående ånder som kommer inn om man er ung og mangler ydmykhet....det samme med unge mennesker som sliter med fleinsopp o.l. ang kraftplanter. De har ikke vært klar for den kraften fleinsoppen åpner opp for - de har ikke vært mentalt eller fysisk klar - og tatt mye mer enn en nybegynner skal ta f.eks.....
Ikke jeg heller. Det er ikke krefter å snakke om der, men det er psyken din. På samme måte som det er aldersgrense for å se skrekkfilmer, bør man se an sin egen styrke før man begynner å leke med psyken slik.
Antall ord: 440

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

PlantSpirit skrev:
Dan skrev:Så vidt meg bekjent finnes det ingen - jeg gjentar - ingen - håndfaste bevis på at noen som involverer seg med parapsykologiske fenomener har blitt gale av det.

Nesten alle kjenner noen som kjenner noen som har hørt at fetteren til en annens mors venninne ble gal for femti år siden, men ingen kan dokumentere noe overhodet ...

Mvh Dan
Flere som ikke har taklet kraftplanter som er på mentalsykehus - til og med problemer med Kundalini-meditasjon/yoga fordi de har åpnet opp alle chakraene på en gang og de har ikke vært klar for det - en må kjenne sine begrensninger. Ikke lett når man er ung og kan være umoden og ydmyk. Å være ydmyk,kjenne sine begrensninger og ikke minst spille på lag med den fysiske kroppen er viktig i åndelig arbeide om man skal takle de kraftfulle sfærene. Det er det jeg har fått med meg ang de som har gått inn i psykosetilstander og sånt. Det er vel nærmeste man kan kalle for "gal" på en negativ måte.
Det er mange som har tøyset med narkotika som har havnet på sykehus. Jeg tror ikke det er hva trådstarter tenkte på.
Antall ord: 208

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Fergestad;
I utganspunktet er ikkje paranormalt farlig for nokon, men er du lettskremt, mørkeredd osv kan det bli ein belastning. Dette fordi mykje av det paranormale er leik med psyken og ikkje noko å tulle med, med mindre du er trygg på deg sjølv og dine egne begrensningar.

Bruken av planter og medikament, som framkaller ein rus-tilstand, er enda farligere, men vert ofte bagatallisert av dei som fremmer denne formen for leik med psyken.

Lukke til! :)
Antall ord: 78
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2006 18:06
18

Innlegg av Tom_34 »

BA. skrev:"Gal" er ikke noen medisinsk diagnose. Derfor finnes det heller ingen håndfaste bevis på at noen har fått en slik diagnose på grunn av interesse for det paranormale.

Nå er jeg ikke sikker på om interesse en slik interesse har vært eneste årsak til psykiske problemer i noen tilfeller heller, men det ser ut til å være en sammenheng mellom psykiske lidelser og interesse for det paranormale.

Ingen har kunnet vise klarsynthet under kontrollerte omgivelser, så de klarsynte er sannsynligvis noen som ikke har funnet forklaringen på noen av sine opplevelser.
Evt. diagnose som schizofreni e.l. er da sannsynligvis riktig.
Det er faktisk èn person i Norge som er diagnostisert som "gal". Og det er faktisk ikke meg. :-)
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Mai 2006 08:04
18

Innlegg av Treo »

BA. skrev: Ingen har kunnet vise klarsynthet under kontrollerte omgivelser, så de klarsynte er sannsynligvis noen som ikke har funnet forklaringen på noen av sine opplevelser.

Jeg synes å huske en diskusjon vi hadde for rundt et år siden om det amerikanske militærets forskning på klarsyn. Da innrømte du at resultatene "lovde bra". Jeg nevnte også at Joe McMoneagle har demonstrert klarsyn for media over hele verden, og blant annet funnet savnede personer på direktesendt TV. Dette kunne du ikke bortforklare. I tillegg finnes det store mengder med data fra parapsykologisk forskning som tyder på at klarsyn og telepati eksisterer. Jeg er ikke interessert i å gå inn i en lang diskusjon en gang til, jeg hadde bare lyst til å nevne disse tingene.
Antall ord: 133
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

BA. skrev:Ingen har kunnet vise klarsynthet under kontrollerte omgivelser
Jeg er ikke interessert i å gå inn i en lang diskusjon, jeg hadde bare lyst til å påpeke dette.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Mai 2006 08:04
18

Innlegg av Treo »

Dr. Doktor skrev:
Jeg er ikke interessert i å gå inn i en lang diskusjon, jeg hadde bare lyst til å påpeke dette.
Det er feil.
Antall ord: 35
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Treo skrev:
BA. skrev: Ingen har kunnet vise klarsynthet under kontrollerte omgivelser, så de klarsynte er sannsynligvis noen som ikke har funnet forklaringen på noen av sine opplevelser.

Jeg synes å huske en diskusjon vi hadde for rundt et år siden om det amerikanske militærets forskning på klarsyn. Da innrømte du at resultatene "lovde bra". Jeg nevnte også at Joe McMoneagle har demonstrert klarsyn for media over hele verden, og blant annet funnet savnede personer på direktesendt TV. Dette kunne du ikke bortforklare. I tillegg finnes det store mengder med data fra parapsykologisk forskning som tyder på at klarsyn og telepati eksisterer. Jeg er ikke interessert i å gå inn i en lang diskusjon en gang til, jeg hadde bare lyst til å nevne disse tingene.
Stemmer, diskusjonen finner du her; https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... 2d1#141776

Jeg kan ikke se at jeg har sagt det du sier, tvert imot. Jeg bortforklarer ingenting, hvis jeg gjør det så må du unnskylde, for det er ikke meningen. Jeg forsøker å besvare korrekt i diskusjonene og bortforklaringer er ikke i den gaten.

I den diskusjonen hadde vi begge gode argumenter, og det var en interessant og spennende diskusjon. Jeg lærte mye nytt i den diskusjonen, og hvordan utfallet ville bli visste jeg ikke på forhånd. :)
Antall ord: 228

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Treo skrev:
Dr. Doktor skrev:
Det er feil.
Neida, det stemmer. I diskusjonen vår viste jeg at de eksemplene du nevnte var det ikke vist klarsyn. Det var en del mulige feilkilder der, som viser at det kan være tvil rundt disse påstandene om klarsyn. :)
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

BA. skrev:
Treo skrev:
Dr. Doktor skrev:
Det er feil.
Neida, det stemmer. I diskusjonen vår viste jeg at de eksemplene du nevnte var det ikke vist klarsyn. Det var en del mulige feilkilder der, som viser at det kan være tvil rundt disse påstandene om klarsyn. :)
vil anbefale deg å dra på ein alternativ messe eg. ikke for å gå på stand eller noe slikt. men fåredragene.

eg har opplevd at ein klarsynt har kommet med info om familien vår uten å kjenne oss.. han er svensk å skal jaggu meg kjenne mange personer her i haugesund for å vite ting som har skjedd familien vår. fra før eg ble født frem til i dag. å det er det ingen som gjør fordi vi har ikke bod på en plass alltid. så det er berre noen som vet bruddstykker. en kan ikke lese på en person at huset vårt har brent ned 2 ganger. 1 gang da eg var liten baby og 1 gang da eg var 14...
Antall ord: 202
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Dj_Devil skrev:vil anbefale deg å dra på ein alternativ messe eg. ikke for å gå på stand eller noe slikt. men fåredragene.

eg har opplevd at ein klarsynt har kommet med info om familien vår uten å kjenne oss.. han er svensk å skal jaggu meg kjenne mange personer her i haugesund for å vite ting som har skjedd familien vår. fra før eg ble født frem til i dag. å det er det ingen som gjør fordi vi har ikke bod på en plass alltid. så det er berre noen som vet bruddstykker. en kan ikke lese på en person at huset vårt har brent ned 2 ganger. 1 gang da eg var liten baby og 1 gang da eg var 14...
Det er heller ikke under kontrollerte forhold. Det finnes så utrolig mange måter å skaffe slik informasjon på.

Slike anekdotiske bevis er ingen bevis i det hele tatt.
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links