Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderLiten gutt?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
BestWish
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Okt 2006 11:28
18
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Nordland

Liten gutt?

Innlegg av BestWish »

Forestille deg at du ligger å sover, og plutselig våkner av at "noen" presser deg ned i sengen slik at du ikke klarer å røre på deg. Dette har faktisk skjedd meg to ganger! Og det er skikkelig ekkelt å våkne opp, og du ikke klarer verken røre bein eller armer. Og jeg får en slags frysning over hele kroppen, og hjertet opp i halsen.
Har forhørt meg om hva det kunne være, og flesteparten sier det er muskelsammentrekning. Men, jeg blir stiv av skrekk, siden jeg ikke vet hva det er som holder meg nede (og at jeg våkner av det). Sist prøvde jeg å lukke opp øynene mine og "se", og da skimtet det to tynne armer, som om det skulle vært fra en liten gutt. Men, når jeg blir "trykt" ned i sengen så hardt, skjønner jeg liksom ikke at det kan være en liten gutt med så stor kraft.

Hva tror dere om det egentlig? Og hva vil det meg? (har sendt et innlegg om lys som slår seg av og på..kan det være noe sammenheng med dette, tro?)
Antall ord: 195

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Vel, jeg tror du kan ta det helt med ro. Kjenner selv flere som har liknende opplevelser, og det er faktisk et ganske vanlig fenomen, i liklhet med den kjente følelsen av å "falle". Antakeligvis har det noe å gjøre med at resten av kroppen fremdeles sover, men hjernen er våken. Man er midlertidig lammet.

Det er utrolig mange som har såkalte paranormale opplevelser i senga eller ved senga, enten når de sover eller nettopp har våknet, men det finnes ikke noe paranormalt med det. Bare kroppen som viser sider man ikke opplever til vanlig.
Antall ord: 99
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Re: Liten gutt?

Innlegg av Krull - sluttet »

BestWish skrev:Forestille deg at du ligger å sover, og plutselig våkner av at "noen" presser deg ned i sengen slik at du ikke klarer å røre på deg. Dette har faktisk skjedd meg to ganger! Og det er skikkelig ekkelt å våkne opp, og du ikke klarer verken røre bein eller armer. Og jeg får en slags frysning over hele kroppen, og hjertet opp i halsen.
Har forhørt meg om hva det kunne være, og flesteparten sier det er muskelsammentrekning. Men, jeg blir stiv av skrekk, siden jeg ikke vet hva det er som holder meg nede (og at jeg våkner av det). Sist prøvde jeg å lukke opp øynene mine og "se", og da skimtet det to tynne armer, som om det skulle vært fra en liten gutt. Men, når jeg blir "trykt" ned i sengen så hardt, skjønner jeg liksom ikke at det kan være en liten gutt med så stor kraft.

Hva tror dere om det egentlig? Og hva vil det meg? (har sendt et innlegg om lys som slår seg av og på..kan det være noe sammenheng med dette, tro?)

Det er mest sannsynlig noe som kalles søvnparalyse.

Dette er helt vanlig, og de fleste opplever det noen ganger i løpet av livet.

Jeg har opplevd det flere ganger selv.

Det oppfattes som regel, veldig ubehagelig og skremmende.

Du befinner deg midt i mellom en tilstand av våken og sovende.

Dette er en liten konflikt i hjernen, imellom bevissthet og ubevissthet.

Slik har ihvertfall jeg forstått det.

Det er skrevet mye om akkurat dette her inne, og det er sikkert mange som har god peiling på det her.
Antall ord: 289

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jun 2006 01:18
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av science »

Jepp. Klassisk søvnparalyse.

Når man drømmer så kan man ikke bevege seg. Dette fordi vi ikke skal skade oss.

Søvnparalyse oppstår når du er i en slik fase, men hjernen våkner. Du er da helt bevisst. Omtrent helt bevisst iallefall, men kroppen sover.

Kjip følelse, men man vender seg til det. Hvorfor man opplever å bli trykket ned i sengen vet jeg ikke, men det virker som om alle opplever det. Mange ser også skikkelser og de er ofte ganske like i utseende. Uansett, så er det ikke farlig.
Antall ord: 96
Beauty is in the eye of the beer holder..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Er det det motsatte av søvngjengeri dette?
Da sover hjernen, men kroppen er våken.
Antall ord: 16
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links