Men, så lenge skriftene ikke ble forandret/omskrevet er det jo ingen "big deal". Men skjønner godt at skriftene måtte "klippe og limes" på. For man tar jo ikke med skjekketriks i kokeboka, hvis du skjønner hva jeg mener.mason skrev:Vi vet hvem som lagde det nye testamentet, altså satt det sammen av flere brev og evangelier. Vi vet at biskop Athanasius av Alexandra satte opp en liste over dokumenter som skulle inngå i Det nye testamentet. Denne listen ble godkjent ved kirkemøtet i Hippo i år 393 og ytterligere godkjent på kirkemøtet i Kartago i 397. Visse skrifter ble satt sammen til det vi i dag kaller det nye testamentet, andre ble ignorert. Et slags bevis for at det ble "klippet og limt" fant man ut i 1958, av professor Morton Smith ved Columbia universitetet. han oppdaget i et kloster i Jerusalem et brev som inneholdt et manglende stykke av Markus evangeliet. Dette stykket var blitt erklært mistet av biskop clemens av Alexandria, og i ettertid viste det seg at dette stykket var bevisst underslått, pga av en sekt som kallet seg karpokratene tolket denne delen på en annen måte enn den som biskopene likte.MikkelRev skrev:Jøss, hva vet vi?mason skrev: Tolkninger av den begir jeg meg ikke ut på, men vil påpeke i diskusjonen av det okkulte og kristendommen ikke nødvendigvis er en motsetning i Det gamle Testamentet. Når vi hvet hvor mye som er tatt bort og plusset på i det nye testamentet er det kankje greit å lese det med et billedlig syn og ikke bokstavelig??
Det er også enighet at evangeliene ikke stammer fra jesus sin levetid, men er skrevet mellom år 66 og 135 e.kr. Det som skal sies er at de nok baserte seg på tidligere kilder. Og tar man i betraktning at det var politisk uro i området frem til ca år 140, er det mange grunner til at kirkemøtene i år 393 og 397, var skrevet med sterke politiske grunner. Senere har det også kommet frem at det i huler nordvest for dødehavet er funnet 800 hebraiske og arameiske manuskripter som lenge har vært gjort hemlige. Hvorfor disse manuskriptene ikke fikk lov til å være med i Det nye testamentet er det nok bare det nevnte kirkemøtet som vet, men senere forskning på disse skriftene viser at de ikke "passet inn" i Det nye testamentet slik biskop Athanasius av Alexandra satte det sammen.
Fakta, teori & skepsis ⇒ Det finnes bare én du kan stole på!
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Nov 2006 22:12
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bjerka
Antall ord: 422
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Okt 2005 14:45
- 19
- Lokalisering: oppland
dette der er det dummeste eventyret jeg noen gang har hørt om!
Antall ord: 13
do what thou wilt!! Metal forever!!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Jeg forstår ikke logikken i ditt kroppsutrykk!metaloman skrev:dette der er det dummeste eventyret jeg noen gang har hørt om!
Antall ord: 23
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
hele greia med kristendommener bare søppel etter min mening! all religion er bedre enn kristendommen! det er bare kristne tvinger folka i afrika til å ta til seg kristendommen! gjør de ikke det, så får de heller ikke noe hjelp! det er bare kristne som går og buser inn hos folk og skal frelse dem! kristendommen HATER jeg så hardt! det er bare noe forbanna tull!youlian skrev:Jeg forstår ikke logikken i ditt kroppsutrykk!metaloman skrev:dette der er det dummeste eventyret jeg noen gang har hørt om!
Antall ord: 94
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Feb 2007 21:12
- 17
- Lokalisering: Norra Skandinavien
- Blitt takket: 1 gang
Varför nämns ingenting om livsformer i andra dimensioner ?youlian skrev:Jeg forstår ikke logikken i ditt kroppsutrykk!metaloman skrev:dette der er det dummeste eventyret jeg noen gang har hørt om!
Varför har det inte skrivits något om dinosaurierna ?
Varför har det inte skrivits något om alla de miljarder andra galaxer som finns ?
Varför har det inte skrivits något om att sannolikheten för att hitta liv i andra galaxer ?
Varför särskiljer man mannen från kvinnan ?
Varför anser man att människan har större värde än djur ?
Varför påstår man att gud är en man ?
Varför måste man förkasta alla andra gudar som mänskligheten skapat ?
Varför dödade man Jesus ?
Varför ekännar man inte andra religioner som också säger sig vara den rätta vägen ?
Hur förklarar bibeln korncirkel ?
Hur förklarar bibeln ufo observationer ?
Hur förklarar bibeln dimensioner ?
Hur förklarar bibeln det periodiska systemet ?
Hur förklarar bibeln Pi ?
Hur förklarar bibeln materiens uppkomst ?
Hur förklarar bibeln guds födelse ?
m.m.m.m.m.
Om du kan svara på dessa frågor lovar jag att jag skall beskriva en värld som du
endast i din fantasi kan skapa.
Jesus som människa skall dock ha en mycket stor eloge. Han försökte verkligen göra
allt han kunde föär att människorna skulle bry sig lite mer om varandra.
Antall ord: 257
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Jan 2007 15:00
- 17
- Lokalisering: Vestfold
Svar på det youlian, så skal jeg bli kristen
Skjønner du ikke at biblen har en 2000 år gammel bevissthet som ikke kan
måles opp med våre livssituasjoner og oppdagelser den dag i dag?
+ at det er bare piss. Lurer man de rette personene så følger resten etter! Du er en av dem, du løper fra deg selv! Tilpass deg omgivelsene dine realistisk, tenk framover ikke bakover!
Skjønner du ikke at biblen har en 2000 år gammel bevissthet som ikke kan
måles opp med våre livssituasjoner og oppdagelser den dag i dag?
+ at det er bare piss. Lurer man de rette personene så følger resten etter! Du er en av dem, du løper fra deg selv! Tilpass deg omgivelsene dine realistisk, tenk framover ikke bakover!
Antall ord: 72
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Øhm... den setningen der er fra en sang jeg har hørt, tror jeg...youlian skrev:Jeg forstår ikke logikken i ditt kroppsutrykk!metaloman skrev:dette der er det dummeste eventyret jeg noen gang har hørt om!
Hvorfra!? Nå fikk jeg hodebry pga. deg.
(noe du sikkert aldri har fordi du har funnet Jesus, right?)
Antall ord: 57
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
takk du! nå fikk du meg til å tenke på det også!ludoburgero skrev:Øhm... den setningen der er fra en sang jeg har hørt, tror jeg...youlian skrev:Jeg forstår ikke logikken i ditt kroppsutrykk!metaloman skrev:dette der er det dummeste eventyret jeg noen gang har hørt om!
Antall ord: 70
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Føkk. Jeg burde ant det.metaloman skrev:takk du! nå fikk du meg til å tenke på det også!ludoburgero skrev:Øhm... den setningen der er fra en sang jeg har hørt, tror jeg...youlian skrev:Jeg forstår ikke logikken i ditt kroppsutrykk!metaloman skrev:dette der er det dummeste eventyret jeg noen gang har hørt om!
Her er begynnelsen på låta:
"Føler meg så fed up av denna sushi gucci dama,
jeg melder meg på markede’
Vil noen andre ha meg?"
Det er jo den Cheerio remixen til Ravi... *sukk*
Antall ord: 114
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Feb 2007 21:12
- 17
- Lokalisering: Norra Skandinavien
- Blitt takket: 1 gang
Vibration in harmoneyHecate skrev:Altså Criss Angel kan også gå på vannet, hadde han sagt at han var Guds sønn, hadde det vært grunnlag for å tilbe ham også? Jeg bare lurer siden jeg er litt svak for ham..... Og så synger han "I know I'll die for you, but will you die for me?" kan ikke det tolkes som om han vet at han kommer til å dø for oss og spør oss om hva vi er villige til å ofre....hmm...jeg lurer på om ikke dette kan bli den nye religionen min assa....
:mozilla_wink:
När du går in på nedanstående link, tänk då på följande.
-Strängmetoden
-Matematikinlärning i kombination med musik
-Vår kropp består av 90% vätska
-Samspelet mellan dimensioner
http://www.klokast.se/GIE/LV3.html
https://www.hado.net/watercrystals/index.php
"Vi kan alla gå på vateen, bara årstiden är den rätta"
[/b]
Sist redigert av First Day på 22 Mar 2007 18:35, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 163
The substans of your thoughts is the key.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
ARGH! vi må straffe ham! tenk å gi oss sånne drit irriterende låter på o.l på hjerna! han må bli straffet! og da nytter det ikke å til jesus eller gud!ludoburgero skrev:Føkk. Jeg burde ant det.metaloman skrev:takk du! nå fikk du meg til å tenke på det også!ludoburgero skrev:Øhm... den setningen der er fra en sang jeg har hørt, tror jeg...youlian skrev:Jeg forstår ikke logikken i ditt kroppsutrykk!metaloman skrev:dette der er det dummeste eventyret jeg noen gang har hørt om!
Her er begynnelsen på låta:
"Føler meg så fed up av denna sushi gucci dama,
jeg melder meg på markede’
Vil noen andre ha meg?"
Det er jo den Cheerio remixen til Ravi... *sukk*
Antall ord: 148
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Des 2005 13:23
- 18
- Blitt takket: 2 ganger
Jesus mente at folket skulle finne seg selv. Han mente ikke at de skulle finne han.
Må være en misstolkning som har blitt med i boka etter at jesus red på en kammel ut i ørkenen etter en krangel med sin mor.
Maria ble redd da han ikke kom tilbake når mørket falt på.
Hun befalte en av disse disiplene til å finne ham, og ba han om å ikke komme tilbake før han var funnet!!!
"Hvis du ikke finner han kaster jeg deg ned i den mørke jordkjelleren" hveste hun!
Å det er nok denne setningen som er blitt misstolket opp gjennom tidene!
"Finner du ikke Jesus, så havner du i ett mørke"!
Jesus ville bare bidra til en større selvinnsikt hos menneskene. Han ville at de skulle leve i den friheten som de egentlig har.
Jesus sa aldri: du skal, du skal ikke! De 10 bud har nok kommet inn på banen lenge etter hans død, som en slags fryktbasert styring av folket.
Må være en misstolkning som har blitt med i boka etter at jesus red på en kammel ut i ørkenen etter en krangel med sin mor.
Hun befalte en av disse disiplene til å finne ham, og ba han om å ikke komme tilbake før han var funnet!!!
"Hvis du ikke finner han kaster jeg deg ned i den mørke jordkjelleren" hveste hun!
Jesus ville bare bidra til en større selvinnsikt hos menneskene. Han ville at de skulle leve i den friheten som de egentlig har.
Jesus sa aldri: du skal, du skal ikke! De 10 bud har nok kommet inn på banen lenge etter hans død, som en slags fryktbasert styring av folket.
Antall ord: 170
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Takk for linker. Har ennå tilgode å lese boken, men den står på ønskelisten min.Dimension skrev:Vibration in harmoneyHecate skrev:Altså Criss Angel kan også gå på vannet, hadde han sagt at han var Guds sønn, hadde det vært grunnlag for å tilbe ham også? Jeg bare lurer siden jeg er litt svak for ham..... Og så synger han "I know I'll die for you, but will you die for me?" kan ikke det tolkes som om han vet at han kommer til å dø for oss og spør oss om hva vi er villige til å ofre....hmm...jeg lurer på om ikke dette kan bli den nye religionen min assa....
:mozilla_wink:
När du går in på nedanstående link, tänk då på följande.
-Strängmetoden
-Matematikinlärning i kombination med musik
-Vår kropp består av 90% vätska
-Samspelet mellan dimensioner
http://www.klokast.se/GIE/LV3.html
https://www.hado.net/watercrystals/index.
"Vi kan alla gå på vateen, bara årstiden är den rätta"
[/b]
Har du sett noe om hvordan en får frem chakraliknende manadalas i vann? Jeg fant en side for lenge siden, men jeg vet ikke hvor seriøs den siden var....
Ser du har sans for fraktalgeometri. Kult.
Det er visst i vinden om dagen m.t.p. universets form. Men det er også E8-simuleringen og streng-nettkrystaller o.s.v.....tror vitenskapen er på sporet nå, altså Det er en spennende tid vi lever i.
Og new ager...jeg har ikke noe bedre definisjon. Hva legger du i "vibration in harmony?"
Antall ord: 272
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Interessang tolkning du kommer med der. Er på en måte sannt det du sier der. Men folket kunne finne seg selv gjennom og tro på Jesus tror jeg heller. =)Riegrot skrev:Jesus mente at folket skulle finne seg selv. Han mente ikke at de skulle finne han.
Antall ord: 202
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Des 2005 13:23
- 18
- Blitt takket: 2 ganger
Noen finner sikkert seg selv ved å tro på jesus, andre finner seg selv, i seg selv. Det er mange veier til Rom.
Jeg tror hver enkelt kan ha sin egen sannhet når det gjelder dette!
Ingen ting er galt.
Jeg tror hver enkelt kan ha sin egen sannhet når det gjelder dette!
Ingen ting er galt.
Antall ord: 40
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.
Hide post links |