Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKjenn din begrensning!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Tarzan(Johnsen)
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Mar 2007 07:08
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Kjenn din begrensning!

Innlegg av Tarzan(Johnsen) »

Kjenn deg selv,dvs vit at du er bare et menneske.Kjenn din begrensning!(Delfi)
Tror det passer til en god del brukere her.Virker som om mange har sett for mye
filmer og synes det her er noe og "leke" med. Vil bare si at man skal være ydmyk og
forsiktig i henhold til ånder m.m. Dette er noe man ikke leker med! Tror mange her enten vill så gjerne se/føle ånder og den slags eller bare lyver..Eller i verste fall bør
gå til lege..Alt som er alternativt i dag er jo populært og det er jo kjekt og ha noe spennende og prate om..?? En ting till:Hvorfor skal folk som kan drive ut ånder/rense
ta så mye betalt? Er det ikke lønn nok og hjelpe andre? Etter min erfaring og tro er de som tar mye betalt de største kvakksalvene. Håper på svar og helst saklig diskusjon!
Antall ord: 162
Vær deg bevisst dine muligheter!(sokrates)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Jeg tror jeg kjenner min plass.... En egentlig veldig nøktern og fordnuftig plass ;) Jeg er også intet annet enn meg selv og mere enn meg selv. Og meg er mere enn nok for meg å gå utifra og ha allverdens muligheter.

Ok, men så vil jeg veldig gjerne svare saklig, fordi jeg forstår hva du sikter til og mener, jeg kan noen ganger være enig i ditt innlegg.. folk vil ha spenning og action, folk vil ha oppmerksomhet og klarer ikke å innfinne seg med sin lille plass bla andre. Når cluet er å finne seg tilrette i denne plassen og likevel føle seg spesiell!!

Folk kan ta for mye penger for å hjelpe andre, ogd et snakkes om at penger kun er er en energi av stadig flere, om det er reelt eller en unnskyldning vet jeg ikke... Men der er det mere balanse det mangler.. å ta for mye eller å hjelpe så mye at det går utover en selv? Balanse... så jegs er ikke no galt i de som tar betalt, men galt om lommeboken tar overhånd.. jeg tror vi har hatt heftige diskusjoner om det på para før :mozilla_sealed:

Ikke minst... enkelte... lyver på seg.. eller hauser opp sin status i dette og lurer seg selv.. som en lystløgner.. tror på sine løgner. Noen ganger er det rett og slett deilig å gjennomskue slike, jeg trenger ikke skrike det ut, men å ha det som en indre viten så jeg vet hvordan forholde meg til slike og evnt hjelpe andre i forhold til samme person.
Antall ord: 260
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Christina

Innlegg av Christina »

Og hvem er du?
Tror ikke det er så veldig mange av oss her inne som påberoper oss å se ånder, renser hus osv........
De fleste av oss er bare vanlige mennesker som trives med å "forske" litt på det paranormale.
Og de fleste av oss er vel en fargerik gjeng med et litt annerledes livssyn en "mannen i gata"
Men de fleste av oss tar heller ikke alt som god fisk, vi stiller oss også tvilende til mye av historiene som kommer hit.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tarzan(Johnsen)
Nybegynner
Nybegynner
17

Hei Snuppedilla.

God morgen,.- Må si du svarte bra og virker som er fornuftig dame/jente du.-Er helt fersk her på para så beklager hvis jeg tar opp old news...Innlegget var vel rettet mest mot de yngre brukerne som er her.Angående pris på utdriving/rensing så er jeg enig.Men må
helt klart være grenser og folk må være moden til og si hva deres reele kompetanse
er!
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tarzan(Johnsen)
Nybegynner
Nybegynner
17

Til Christina.Virker som om du er litt yngre enn Snuppedilla må jeg si.. :mozilla_tongue:
Eneste jeg mener er at man skal være forsiktig og ydmyk. Hvem vet? Kanskje man mister
fatningen helt?
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Christina

Innlegg av Christina »

Tarzan(Johnsen) skrev:Til Christina.Virker som om du er litt yngre enn Snuppedilla må jeg si.. :mozilla_tongue:
Eneste jeg mener er at man skal være forsiktig og ydmyk. Hvem vet? Kanskje man mister
fatningen helt?
Jeg er veldig forsiktig og ydmyk! Er du det? :mozilla_tongue:

Og yngre enn "Snuppa" ?Tja jeg vet nå ikke helt, ha ha......
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tarzan(Johnsen)
Nybegynner
Nybegynner
17

Christina. Umoden da hvis du foretrekker det..Men kan ta feil jeg og..Betrakter meg som normal ja...Det du skrev i forrige mld om vanlige folk som forsker..Sier bare Hæ?
Min erfaring er at mange ikke er vanlige folk,de prater mye svada bare. Greit nok og
forske på det som du kaller det men kjenn din begrensning.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Re: Hei Snuppedilla.

Innlegg av snuppedilla »

Tarzan(Johnsen) skrev:God morgen,.- Må si du svarte bra og virker som er fornuftig dame/jente du.-Er helt fersk her på para så beklager hvis jeg tar opp old news...Innlegget var vel rettet mest mot de yngre brukerne som er her.Angående pris på utdriving/rensing så er jeg enig.Men må
helt klart være grenser og folk må være moden til og si hva deres reele kompetanse
er!
Først: dame og jente.. avhengig av hvem som ser.. jeg er 32 år gammel barnerompe og voksen i ett.. herlig hva??? he he.. ;)

du skal ikke beklage heller egentlig at du tar opp gammelt nytt, for hvem vet, diskusjonen kan bli enda bedre og utfyllende.. grunnen til at jeg sa det var at det har vært opp før og det utartet seg til ganske heftige saker, men du har iallefall guts til å rette saklig kritikk om du mener dette på generellt grunnlag utover å sikte til yngre bruker.

men så er para et allsidig sted.. vi har yngre brukere som scorer på den gjengse oppfatning av "ung" ( umoden etc..) så har vi også en del yngre brukere som har et voksen og reflektert syn på ting, samme kan sies om den eldre garde og midt imellom garden :) individet kan både trosse en oppfatning men også oppfylle den.

Og er det så galt å være vanlig? ( rettet generelt mot tanken på at vanlig er kjedelig og mange vil være spesielle) Vanlig er kun et ståsted med muligheter og begrensinger, alt er hva du gjør det til for deg selv.

Og God morgen!!! :D
Antall ord: 272
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
LeeLoo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mar 2007 00:02
17
Lokalisering: Bodø

Innlegg av LeeLoo »

Jeg må nesten svare litt her jeg og. JA det er endel her som finner på litt og fantaserer her og der, Om lyset går vil en realistisk person skifte lyspæren, mens enkelte her inne ville umiddelbart tilkallt alt de kan fordi her er det skumle spøkelser!!

Men sånn er det, og dette er jo et veldig spennende og interressant tema for alle som er her, og siden få ting kan bevises så vil det automatisk komme skrøner også. Man skal ikke tro alt man leser, heller ikke her.
Men jeg synes ikke dette er grunn til å rakke ned på folk, her er nybegynnere og veteraner og så lenge man har respekt for hverandre så kommer man ganske langt. SO what om noen skryter på seg litt ekstra? Jeg leser bare innlegget og humrer litt for meg selv etterpå.

Ang betaling så er det et interressant tema, og mitt svar er dette: Mange medium bruker sine evner som en heldagsjobb, altså de har det registrert som et firma ogdriver da et enmannsfirma. Så hvorfor i all verden skal de ikke få betalt for jobben sin? De skal ha betalt på lik linje med alle andre yrkesgrupper her i landet. JA de hjelper mennesker, men takknemlighet betaler ikke salt i suppa.
Synes du leger skal jobbe gratis også? De hjelper jo også mennesker, bør ikke de og være fornøyd med en betaling av smil og takknemlighet?
He he!

Men joda det er mye humbug av folk som tar betaling også, men er det noen som er så dumme og betaler for humbug så får de ta det på sin egen kappe mener jeg. Før man betaler for hjelp av et medium, så sjekker man referanser, google, brønnøysundregisteret og man tar seg tid til å kjenne på sin egen mageføelelse, man slenger da ikke ut penger til enhver som sier de kan hilse fra din gamle bestemor! Og er man så dumme at man gjør det så fortjener de ikke annet enn å bli lurt mener jeg.
Men de som lurer og bedriver humbug forsvinner ganske raskt fra markedet etterhvert, løgn blir fort oppdaget.
Antall ord: 365

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
LeeLoo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mar 2007 00:02
17
Lokalisering: Bodø

Innlegg av LeeLoo »

Og bare så det er sagt, at du kaller folk som er uenig med deg unge og umodne, mens de som er enig med deg er voksne og modne tyder på en dårlig diskusjonsskikk. Vil du ha en saklig diskusjon her så er første bud å holde seg saklig selv.
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mason
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Lokalisering: sandefjord

Re: Kjenn din begrensning!

Innlegg av mason »

Tarzan(Johnsen) skrev:Kjenn deg selv,dvs vit at du er bare et menneske.Kjenn din begrensning!(Delfi)
Tror det passer til en god del brukere her.Virker som om mange har sett for mye
filmer og synes det her er noe og "leke" med. Vil bare si at man skal være ydmyk og
forsiktig i henhold til ånder m.m. Dette er noe man ikke leker med! Tror mange her enten vill så gjerne se/føle ånder og den slags eller bare lyver..Eller i verste fall bør
gå til lege..Alt som er alternativt i dag er jo populært og det er jo kjekt og ha noe spennende og prate om..?? En ting till:Hvorfor skal folk som kan drive ut ånder/rense
ta så mye betalt? Er det ikke lønn nok og hjelpe andre? Etter min erfaring og tro er de som tar mye betalt de største kvakksalvene. Håper på svar og helst saklig diskusjon!
Den øvertste biten i innlegget er diskutert over, så jeg tenkte jeg skal si mine egne personlige meninger om det siste du skriver. Det som omhandler at det tas mye betalt, og at de som tar mest er de største kvakksalvene.

Jeg tror at siden dette miljøet er ytterst lite, vil det alltid være veldig negativt hvis noen få personer påberoper seg større evner enn det de har. Det blir fort en gjengs oppfatning at alle andre som ikke er så mye i offenltligheten, er av samme ulla. Det blir å generalisere for mye. I Norge er det heller ikke så vanlig å bruke medium veldig mye, og hvis et medium skal prøve å være til hjelp for noen, kan det ikke bare gjøre dette på gode, og rene tanker om å ville hjelpe. Medium trenger også å betale sitt hjem, sin bil, sin telefon, strøm, mat etc. For å ta på seg andre oppdrag, er det slik at man må ha kompensasjon, og dette markedet styres også av markeds kreftene. Tilbud og etterspørsel styrer dette. Hvis alle de medium som har krefter og evner, hadde lagt sine tjenester tilgjengelig ville prisen dalt betraktelig. Neste problem da ville vært at flere medium ikke ville hjulpet siden prisen for det man forsaker er for stor. Husk at medium som har egne jobber, vil måtte gjøre slikt på sin fritid, og ekstrajobb vil alltid konkurere med det å ha en rolig kveld sammen med familien for å lade batteriene, og det å prioritere venner, kafe besøk, trening, ekstra studier etc. etc. Derfor er dette markedet som alle andre markeder styrt av markeds kreftene.

I tidligere tider ville man kun få hjelp av et medium hvis man kjente et, eller kjente noen som kjente et. Dette gjorde at svært få var så heldig å kunne få de tjenestene. Idag er det mulig å betale for å få en tjeneste der betaling er det middel som er akseptert som takk for hjelpen. Dette er til god hjelp både for den som trenger et medium, og den som utfører jobben.

Det er lett å tro at medium burde ha en moral og tanker slik som at de skulle gjort slike jobber uten kompensasjon, men jeg vil da føye inn at burde da ikke leger som redder liv, nøye seg med mindre betalt, fordi det er en glede for mange av de å redde liv?. Eller advokater som sier at de har en misjon med å forsvare de forsvarsløse. Burde ikke de gjøre det for en pris mindre enn 2500,- kr pr time, hvis det er deres grunnleggende mening? Hva med prester? Hvorfor nøyer de seg ikke med kost og losji for å spre budskapet? Slik kan man fortsette i all tid å komme med eksempler. Jeg tror ikke medium eller de åndelige har et større ansvar enn andre for å gjøre gode gjerninger. Det er nok ytterst få i denne bransjen som lever et økonimsk storslått liv. De aller, aller fleste innen denne bransjen sliter med økonomien hvis de har dette som jobb, og siden mange prøver å gjøre noe med å ha halv stilling, permisjon osv, er fallhøyden stor hvis det ikke går så bra som det man trodde. Det hjelper liksom ikke å si til kemneren som vil ta huset på tvang, at jeg ville bare hjelpe..., det er min mening i livet å være snill... osv. Kemneren vil se dumt på deg, og be deg signere skjøtet. Det er takken man får i denne verdenen. Hvem som vinner til slutt er en egen sak, men et medium har som regel familie, og barn de også skal ta seg av, som blir skadelidende uten mat på bordet.
Antall ord: 789
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tarzan(Johnsen)
Nybegynner
Nybegynner
17

Leeloo.-Greit nok ,tar det til ettertanke.Ikke meningen og kødde med noen her!Men når noen(cristina) begynner innlegget med "hvem er du?" så blir jeg skeptisk.Er ikke her for og bevise noe som helst!! Skjønner hva du mener men må være grenser for hva folk kan ta i betaling.Så klart man skal ha mat på bordet men vill tro at markedet for fulltids
medium er svært lite her til lands,..Er liksom ikke ånder i alle kroker og krinker.
Men helt klart,er lov til og tenke selv.. Takk for svar uansett!! Må stikke nå men ønsker
alle ei go helg.
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Så Christina kan ikke være skeptisk til et nytt medlem som kommer med kritiske antakelser om medlemmer, men det nye medlemmet har lov til å være skeptisk og gå i forsvar ved å attpåtil kalle henne umoden...? Og ikke kan jeg se at hun ga et urimelig svar. Hun sa sin mening og oppfatning, noe hun burde ha større belegg for etter å ha lenger fartstid.
En burde vel ikke stille større krav til andre enn de en kan leve opp til selv, eller? :-k
Antall ord: 86
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tarzan(Johnsen)
Nybegynner
Nybegynner
17

Hecate skrev:Så Christina kan ikke være skeptisk til et nytt medlem som kommer med kritiske antakelser om medlemmer, men det nye medlemmet har lov til å være skeptisk og gå i forsvar ved å attpåtil kalle henne umoden...? Og ikke kan jeg se at hun ga et urimelig svar. Hun sa sin mening og oppfatning, noe hun burde ha større belegg for etter å ha lenger fartstid.
En burde vel ikke stille større krav til andre enn de en kan leve opp til selv, eller? :-k
Greit nok,var kanksje litt for dømmende..Sorry! Men har vel ikke den beste erfaringen med folk som påberoper seg ditt og datt. :mozilla_undecided: Fartstid har ingenting med
saken og gjøre.Som sagt tidligere,mye raringer der ute.. Takk for svar uansett ris eller
ros..-
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Christina

Innlegg av Christina »

Hecate skrev:Så Christina kan ikke være skeptisk til et nytt medlem som kommer med kritiske antakelser om medlemmer, men det nye medlemmet har lov til å være skeptisk og gå i forsvar ved å attpåtil kalle henne umoden...? Og ikke kan jeg se at hun ga et urimelig svar. Hun sa sin mening og oppfatning, noe hun burde ha større belegg for etter å ha lenger fartstid.
Takk! :mozilla_smile:

Og et spørsmål til deg Tarzan: Siden du i en annen tråd ber om hjelp fra medium, var bare dette en tråd for å slippe betale for å få hjelp?

Først slenge dritt, så be om hjelp--------??

Ja ja, merkelig framgangsmåte spør du meg.
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links