Jeg har hørt og lest mye om Dragsholm slott i Nord-vest-sjælland i Danmark...det spøker i det 800 år gamle slottet! "Den grå dame" er en oldfrue som går igjen, det er et vennlig spøkelse som bare passer på. Men så er det "den hvite dame", som er en 14 år gammel jente som ble murt inne i et hulrom i veggen av faren sin fordi hun hadde innledet et forhold med en gutt og ble gravid. Hun går igjen for å ta hevn over sin skjebne, skriker hjerteskjærende og er isende kald, sies det.
Jeg ble naturligvis fascinert av disse historiene og måtte sjekke det ut. Jeg tok med kjæresten, trosset uværet og dro til slottet.
Da vi kom fram, ble jeg litt satt ut. Jeg hadde nemlig ringt til slottet på forhånd for å sjekke om det var ledige rom,og jeg traff en hyggelig dame på telefon. Hun sa at de hadde mange ledige rom pga. uværet. Da vi endelig kom fram, ble vi mildt sagt overrasket da det stod på et skilt at hele slottet var stengt i februar pga. renovering.
Døra inn til resepsjonen var likevel åpen og vi gikk inn. Ikke en sjel var å se. Det var stille. Vi ventet i drøye 10 minutter, plutselig kom en mann. Sikkert godseieren eller sønnen...han skjønte absolutt ingenting da jeg fortalte at jeg hadde snakket med en dame på telefon..slottet var jo stengt og ingen var på jobb! Merkelig......
Siden det var storm ute og vi hadde kjørt langt ble vi tilbudt et rom i øverste etasje - i samme korridoren som den unge jenta gikk igjen..! - Har dere et rom....litt...ehm...lenger unna? - Joda, halvparten var under oppussing men vi fikk et rom i en annen del av slottet. Takk og pris. Forventningene var store da vi skulle sove i det stilfulle rommet. Alene - på et av verdens mest hjemsøkte slott! Det var ingen andre gjester på slottet.
Pussig nok merket vi ingen ting til verken spøkelser eller lyder av noe slag. - Bortsett fra det stormfulle været ute. Det blåste skikkelig, vinden rev godt i trærne utenfor. Det blafret litt i lysene og jeg hadde en uhyggelig fornemmelse av å bli ijakttatt. Men da vi først sovnet sov vi godt......
Jeg har gjort opp mange tanker i ettertid....hvem var den hyggelige damen som svarte på telefonen ? Var det den grå damen tro? Og hvorfor merket vi ikke noe til spøkelser eller gjenferd på slottet? Lot de oss være i fred for at vi ikke skulle dra, eller er alle spøkelseshistoriene oppskrytt? Hva tror du?
- Bilder kommer!
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Det spøker på Dragsholm slott
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Des 2006 17:39
- 17
- Kjønn (valgfri): Mr.man
- Lokalisering: Akershus
damen på telefonen aner jeg ikke hvem var, men hvis du faktisk ønsket å få en paranormal opplevelse og finne ut litt om den grå damen, hvorfor bosatte dere dere ikke på det rommet dere ble tilbud? da hadde dere jo kunnet utforsket litt:P ikke vaskeligere enn det, eller kunne dere jo bare gått gjennom slottet i ettertid å oppsøkt den grå damen:P
Antall ord: 65
-Lars-
*Hominus Nocturna*
*Hominus Nocturna*
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Jan 2007 20:23
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Helgeland
hadde villet overnatta i samme gangen jeg da !
hørtes ut som et spennende sted
hørtes ut som et spennende sted
Antall ord: 15
Hide post links |
skummelt
Helt siden vi dro fra slottet har jeg angret på at vi ikke tok det rommet.... men da vi ankom slottet såpass sent på kvelden, fikk gå i de skjeve trappene og høre stillheten inne på rommet og stormen ute...ja, det ble rett og slett for mye..
Neste dag før vi skulle sjekke ut tok vi en rundtur på slottet..flotte saler, spennende korridorer og jeg fikk anledning til å ta bilder. skal legge de ut snart Men historien om den hvite og den grå damen er virkelig skummel og Dragsholm er kåret til en av verdens mest hjemsøkte steder...ligger på 6. eller 7. plass. Så det er absolutt anbefalt å besøke det. Når det er åpent vel og merke;)
D
Neste dag før vi skulle sjekke ut tok vi en rundtur på slottet..flotte saler, spennende korridorer og jeg fikk anledning til å ta bilder. skal legge de ut snart Men historien om den hvite og den grå damen er virkelig skummel og Dragsholm er kåret til en av verdens mest hjemsøkte steder...ligger på 6. eller 7. plass. Så det er absolutt anbefalt å besøke det. Når det er åpent vel og merke;)
D
Antall ord: 128
Hide post links |
ps
Hvis noen har planer om å sove på Dragsholm, be om "det grå værelse". Det er rommet som tilhørte oldfruen, og det sies at man får en smekk over fingrene hver gang man rører lysbryterne i rommet... *grøss*
Antall ord: 42
Hide post links |
Bilder fra slottet
Her er bilder jeg tok på det hjemsøkte slottet....forsøkte å få frem stemningen med litt musikk.... Se video her!
Antall ord: 21
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Jan 2006 06:28
- 18
- Lokalisering: Drammen
Den siste historien om den 14 år gamle jenta minner litt om et annet slott i Danmark; Kokkedal Slot. Der finner vi en ganske lik historie. Har selv vært der midt i lavsesongen, så en natt fikk jeg og en til hele slottet for oss selv! Det var spooky! Men merket ingenting untatt at det var en ganske trykket stemning. Ellers er slottet veldig pent innredet. Anbefales.
Antall ord: 68
Quantumphysics holds the key to the truth.
NGH http://www.ghosthunters.no
NGH http://www.ghosthunters.no
Hide post links |
Re: Bilder fra slottet
Jeg likte filmen, og musikken.dannys skrev:Her er bilder jeg tok på det hjemsøkte slottet....forsøkte å få frem stemningen med litt musikk.... Se video her!
Meget bra! :mozilla_smile:
Antall ord: 32
Hide post links |
Ja, så den tilogmed 2 ganger.
Lurte litt på det skjelettet, hva var det (så det var et skjelett da)var det ekte og var det i dette "slottet", eller var det bare noe du la til for å gjøre det spennende?
Lurte litt på det skjelettet, hva var det (så det var et skjelett da)var det ekte og var det i dette "slottet", eller var det bare noe du la til for å gjøre det spennende?
Antall ord: 42
Hide post links |
svar
Det var skjelettet til "den hvite dame" og det var i enden av den korridoren du så før/etter bildet.... Det er en 14-år gammel jente som ble murt inne av den onde faren sin, fordi hun hadde blitt gravid med en tjenestegutt på slottet. I dag kan man høre hjerteskjærende skrik og krafselyder i veggen sies det.. ganske skummelt !
Antall ord: 64
Hide post links |