Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderOrber. Kva er det?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

geibjio skrev:Ja, det var interessant. Fekk lyst til å utforske det ukjedte endå meir.

Finnøy. Rogaland om eg ikkje tek feil.

Håpar at eg klarar å koma i ein slik meditativ tilstand at eg kan oppnå kontakt. Har du prøvd dei øvelsane Moldestad viste på alternativmessa?

Geir
yess, Finnøy utenfor Stavanger. hm.. ikke mange som har hørt om Finnøy da.. vell, syntes ikke den øvelsen Olav foreslo var noe bra. det med å ta heisen til en etasje under eller hva det var. det finnes folk som har redsel for heiser..!! ikke jeg men.. teller baklengs fra 10 jeg, det er det jeg har lært på Silva kurs og det er det jeg holder meg til.. mediter, mediter, mediter :)
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
geibjio
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Feb 2007 17:07
17

Innlegg av geibjio »

Ja, eg får prøve, prøve og atter prøve. Har mykje å tenkje på, men det går vel til slutt får eg håpe.

Geir
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
GrandSummon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Okt 2006 21:35
18

Innlegg av GrandSummon »

Alle kan da meditere :mozilla_smile:

Sjekk her for eksempel!
Antall ord: 10
Do what thou wilt shall be the whole of the law.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 01:58
18
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

GrandSummon skrev:Alle kan da meditere :mozilla_smile:

Sjekk her for eksempel!
Er det noen som har sagt at ikke alle kan meditere ??
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
GrandSummon
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av GrandSummon »

Viking-gutt skrev:Er det noen som har sagt at ikke alle kan meditere ??
Nei, men det ble nevnt at det var vanskelig å komme inn i transe-tilstanden meditasjon gir. Om man bruker de rette teknikkene, kan man komme inn i transe etter første sesjon :mozilla_wink:
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
geibjio
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Feb 2007 17:07
17

Innlegg av geibjio »

Kva slags teknikk brukar du som gjer det til at du kjem i trans - tilstad allereie etter fyrste gongen? Kan være i så fall at du er ekstra open, og at det derfor er lettare for deg enn for andre.

GB
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
GrandSummon
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av GrandSummon »

geibjio skrev:Kva slags teknikk brukar du som gjer det til at du kjem i trans - tilstad allereie etter fyrste gongen? Kan være i så fall at du er ekstra open, og at det derfor er lettare for deg enn for andre.
Oh, tok det vel egentlig for gitt at alle kom lett inn i en transe-tilstand. Jeg visualiserer farger. Jeg tar dem i denne rekkefølgen: rød, oransje, gul, grønn, blå, indigo og fiolett. Jeg bruker et par minutter på hver av dem og puster med mellomgulvet.
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

en transe tilstand sier du, hva menes med en transetilstand egentlig?
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 01:58
18
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

livingdeaddoll skrev:en transe tilstand sier du, hva menes med en transetilstand egentlig?
Det lurer også jeg på...
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
GrandSummon
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av GrandSummon »

livingdeaddoll skrev:en transe tilstand sier du, hva menes med en transetilstand egentlig?
Bare tilstanden man er i når man er i transe, egentlig.

I en transe er man svært avslappet og tiden ser ut til å bare fly fordi. Det minner veldig om når du er på nære nippet til å sovne. I en slik tilstand er man mer åpen for underbevisstheten. Jeg tror hjernebølgene er på Theta under en transe, men er ikke helt sikker. Man kan ha dypere og lettere transer. Dagdrømmer er eksempler på tilstander der du er i en lett transe. Shamaner bruker ofte hallusiogener til å bringe seg selv inn i en dypere transe, der du kan fyre av en pistol i nærheten av dem uten at de enser det.

En del kunstnere går inn i transe for å søke inspirasjon.

Svarte det på spørsmålet?
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

GrandSummon skrev:
Bare tilstanden man er i når man er i transe, egentlig.

I en transe er man svært avslappet og tiden ser ut til å bare fly fordi. Det minner veldig om når du er på nære nippet til å sovne. I en slik tilstand er man mer åpen for underbevisstheten. Jeg tror hjernebølgene er på Theta under en transe, men er ikke helt sikker. Man kan ha dypere og lettere transer. Dagdrømmer er eksempler på tilstander der du er i en lett transe. Shamaner bruker ofte hallusiogener til å bringe seg selv inn i en dypere transe, der du kan fyre av en pistol i nærheten av dem uten at de enser det.

En del kunstnere går inn i transe for å søke inspirasjon.

Svarte det på spørsmålet?
sikkert riktig det. men det jeg selv forbinder med transe er en sinnstilstand hvor man ikke helt har kontroll. fordi man selv er helt borte på en måte, man er ikke tilstede. og tankene man har er ikke tanker man selv har kontroll over, de vandrer, akkurat som man drømmer.

en annen ting jeg forbinder med transe klarsynte som lar ånder snakke igjennom seg. da er de selv borte, og lar noe overta kroppen deres.
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
GrandSummon
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av GrandSummon »

livingdeaddoll skrev:sikkert riktig det. men det jeg selv forbinder med transe er en sinnstilstand hvor man ikke helt har kontroll. fordi man selv er helt borte på en måte, man er ikke tilstede. og tankene man har er ikke tanker man selv har kontroll over, de vandrer, akkurat som man drømmer.

en annen ting jeg forbinder med transe klarsynte som lar ånder snakke igjennom seg. da er de selv borte, og lar noe overta kroppen deres.
Jeg vet ikke alt mulig om transe; jeg vet bare at det er utrolig avslappende og at man blir ekstra kreativ når man er i den tilstanden :mozilla_wink:

Men jeg vil ikke si at man er "borte" i en transe. Man (hvertfall jeg) kan føle at man er en del av noe større.

Og du sier at man blir litt omtåket når det gjelder tanker. Det er sant. Mange ting flyter rundt da, og en del irrasjonelt kommer ofte opp. Men om de (tankene) bare flyter litt fritt, og du ikke bestemmer selv (bevisst) hva du skal tenke, så vil det med andre ord si at noe annet tenker for deg? Det virker som en slags automotikk, kanskje?
Cognito ergo sum blir litt motsigende da =P

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om kanaliseringer. Selv har jeg ingen personlige erfaringer med det, og uten egen erfaring kan jeg umulig si noe sikkert om det.
Kanskje det har noe med dette å gjøre: Når du dør forsvinner alle fysiske aspekter ved deg. Lungene dine, føttene, kroppen din etc. Men bevisstheten kan vel ikke beskrivest som fysisk? Da er det vel en mulighet for at bevissthet overlever den fysiske døden?
Og kan det også da er mulig å kommunisere med andre bevisstheter, både levende og døde.

Men det er bare teorier. Noen personlige meninger?
Antall ord: 314

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links