Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Naturlig eller ikke naturlig?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Feb 2007 11:17
- 17
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 51 ganger
Naturlig eller ikke naturlig?
Min kone og jeg koser oss ofte foran tv i sakosekkene til barna når det endelig er stille i huset. Veldig ofte har vi merket en svært kald trekk og lukten av røyk. Huset som er bygd i 1981 står på en plass hvor det sannsynligvis har vært vikingeaktivet. Det har tidligere vært et fjell/myromeråde like ved sjøen.
Jeg kan se for meg at de kunne brenne torv her oppe. Kanskje til og med sloss..... Kanskje har noen blitt overfalt ved et leirbål her, blanke kniver og sakte død.....
Det hender det er lyder i huset... det banker i veggene... rare oiiiink lyder. Av og til slamres dører igjen... spesielt i soveromsdelen....
mange av dere som leser nå, er 14 - 24 år og kan banne bein på at vi her snakker en skikkelig spøkelseshistorie hvor TVN burde vært på flekken. Ingen tvil! Her er det bare å bestille husrens til 4000 kr, eller ringe åndelinja til 39 kr minuttet.
Det er faktiske opplevelser som andre enn min kone og jeg har opplevd. Her er det ikke tull eller unyanser. Rene fakta.
Men jeg må skuffe dere, det hele er veldig naturlig og veldig logisk, og kanskje er 90% av alle historiene her og på TVN nettopp logisk.
Du ser:
Pakningen rundt loftsluka er dårlig, denne sammen med en vifteløsning for hele huset og peis gir nettopp disse forholdene.
Om vinden blåser den ene veien, så kan vi kjenne de kalde gufsene som kommer langs gulvet. Skulle de blåse lite og vifteanlegget står på, så er det så sterkt at det suger trekk ut av ovnen... noe som gir en svak brent lukt. Dørene slamrer selvfølgelig fordi loftet gir trekk, og av og til står jo vinduer og ventiler oppe på soverommene.
Alle dere ville gått i gangen og kjent kulden og sagt at her er det noe, men det er altså bare trekk som kan fikses med en ny pakning og vi må huske å stenge trekken på oven om vi skrur sentralvifta etter et bad.
Forøvrig så tror jeg det har vært mennesker i mange mange år her på plassen vi bor, og hele greiene kunne vært en fin røverhistorie...
Men, om vi jakter på sannheten, så må vi fortelle sannheten når vi finner den... dvs om vi leter etter den hele og fulle sannhet da...
PS: Bankelydene i veggen er vannrørene som går i forbindelse med trykkforskjeller.
StormS;)
Jeg kan se for meg at de kunne brenne torv her oppe. Kanskje til og med sloss..... Kanskje har noen blitt overfalt ved et leirbål her, blanke kniver og sakte død.....
Det hender det er lyder i huset... det banker i veggene... rare oiiiink lyder. Av og til slamres dører igjen... spesielt i soveromsdelen....
mange av dere som leser nå, er 14 - 24 år og kan banne bein på at vi her snakker en skikkelig spøkelseshistorie hvor TVN burde vært på flekken. Ingen tvil! Her er det bare å bestille husrens til 4000 kr, eller ringe åndelinja til 39 kr minuttet.
Det er faktiske opplevelser som andre enn min kone og jeg har opplevd. Her er det ikke tull eller unyanser. Rene fakta.
Men jeg må skuffe dere, det hele er veldig naturlig og veldig logisk, og kanskje er 90% av alle historiene her og på TVN nettopp logisk.
Du ser:
Pakningen rundt loftsluka er dårlig, denne sammen med en vifteløsning for hele huset og peis gir nettopp disse forholdene.
Om vinden blåser den ene veien, så kan vi kjenne de kalde gufsene som kommer langs gulvet. Skulle de blåse lite og vifteanlegget står på, så er det så sterkt at det suger trekk ut av ovnen... noe som gir en svak brent lukt. Dørene slamrer selvfølgelig fordi loftet gir trekk, og av og til står jo vinduer og ventiler oppe på soverommene.
Alle dere ville gått i gangen og kjent kulden og sagt at her er det noe, men det er altså bare trekk som kan fikses med en ny pakning og vi må huske å stenge trekken på oven om vi skrur sentralvifta etter et bad.
Forøvrig så tror jeg det har vært mennesker i mange mange år her på plassen vi bor, og hele greiene kunne vært en fin røverhistorie...
Men, om vi jakter på sannheten, så må vi fortelle sannheten når vi finner den... dvs om vi leter etter den hele og fulle sannhet da...
PS: Bankelydene i veggen er vannrørene som går i forbindelse med trykkforskjeller.
StormS;)
Antall ord: 428
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Feb 2007 23:12
- 17
- Blitt takket: 5 ganger
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Okt 2006 15:07
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
Fin historie. Helt enig at man må lete etter hele sannheten, ikke bare deler av den, eller det man selv vil tro.
Antall ord: 22
Mer mellom himmel å jord enn vi vet
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 04 Jan 2005 13:56
- 19
- Kjønn (valgfri): Jente :)
- Lokalisering: Porsgrunn
- Blitt takket: 1 gang
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Okt 2005 16:49
- 19
- Lokalisering: Oslo
- Blitt takket: 1 gang
Eller ungene.. siden de for en gangs skyld flytta seg ut av saccosekkeneToneG skrev:Å jeg som trodde kona di smugrøykte..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
I denne forbindelse fikk jeg lyst til å trekke fram denne tråden igjen. https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... 8255#98255
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 01:58
- 18
- Lokalisering: Nes i Akershus
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Nov 2006 15:31
- 18
- Lokalisering: moss
-
- Standard bruker
- 19
Bare for den som er blind i sin tro på det paranormale.murmel skrev:tulliball
StormS hadde et virkelig godt innlegg her, som ikke passer med din tro, og derfor kategoriserer du det som tull. Det sier ganske mye om hvor blind du er i din tro.
Antall ord: 46
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Feb 2007 11:17
- 17
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 51 ganger
Ja, BA, samme type story, og hadde det ikke vært for at jeg er skeptisk av natur ville jeg bannet på at vi hadde gjernferd i huset, men nå vet jeg av fakta at ingen har dødd her. Men hadde dette vært et gammelt hus....
Korridorer og trapper er generelt utsatt for trekk, og det mener jeg kan være mye av grunnen til at trapper går så ofte igjen.
StormS;)
Korridorer og trapper er generelt utsatt for trekk, og det mener jeg kan være mye av grunnen til at trapper går så ofte igjen.
StormS;)
Antall ord: 75
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Feb 2007 17:59
- 17
- Lokalisering: Nord-Trøndelag
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Des 2005 00:12
- 18
- Lokalisering: vestfold
ja selvfølgelig har ting som oftest en enkel praktisk forklaring, men ikke alltid.. Vær så snill å ikke si at alt annet er en stor scam, for det er det ikke.. Men ja, bra historie!:)
Antall ord: 36
"If you want to catch something, running after it isn't always the best way."
- Lois McMaster Bujold
- Lois McMaster Bujold
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Feb 2007 22:25
- 17
- Lokalisering: Fredrikstad
Utrolig bra historie :mozilla_smile:
Antall ord: 5
Tell your dreams to the moon!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Alt vi vet om har en naturlig forklaring. Mye mangler fortsatt en skikkelig undersøkelse, og mangler dermed også en naturlig forklaring, men alt som er undersøkt har fått det.Silky skrev:ja selvfølgelig har ting som oftest en enkel praktisk forklaring, men ikke alltid.. Vær så snill å ikke si at alt annet er en stor scam, for det er det ikke.. Men ja, bra historie!:)
Antall ord: 70
Hide post links |