Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderOuija Brett

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
brego
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Feb 2007 05:45
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av brego »

BA skrev:
_Spirit_ skrev:Nettopp! Men et Oujia brett brukes som et redskap for å kontakte avdøde slektninger,og venner. For å komme i kontakt med de,og for å spørre om råd og budskap fra de :) Ikke for å tulle med det!
Ta på dere bind foran øynene neste gang, så vil du nok oppleve at åndene/sjelene også blir blinde. :)

Jeg er jo enig med dem som sier det ikke er et spill. Det er et leketøy for fjortiser i alle aldre.

Å leke med oijabrettet er like skadelig som å se skrekkfilmer. Hvis du tåler skrekkfilmer tåler du sannsynligvis også denne leken. Vær imidlertid oppmerksom på at det blir noe tøffere enn skrekkfilmer fordi nå kan du selv være i fokus for det som skremmer. Men hvis du blir redd, så er det bare å slå på lyset og avslutte. Leken blir mer festlig hvis du følger alle spillereglene, men ingenting skjer om du ikke gjør det.

Dette er mine meninger og ikke den endelige sannhet, men still gjerne spørsmål om påstandene mine. Ikke godta eller forkast hverken det jeg eller andre sier om ouijabrettet uten å stille kritiske spørsmål.
:mozilla_undecided:
Antall ord: 203

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
brego
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Feb 2007 05:45
17
Lokalisering: Østfold

Innlegg av brego »

Hei.
Jeg synes du burde lese innlegget ditt en gang til jeg!
Kan nok IKKE sammenlikne det å tilkalle ånder med å se på skrekkfilm!

mvh. brego
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

brego skrev:Hei.
Jeg synes du burde lese innlegget ditt en gang til jeg!
Kan nok IKKE sammenlikne det å tilkalle ånder med å se på skrekkfilm!

mvh. brego
Kanskje du skal lese det en gang til. Jeg presiserer at det er en lek, at med bind for øynene blindes også "åndene" osv.

Poenget er nemlig at ouija er en lek for fjortiser. Der man stiller spørsmål som man selv svarer på ved å flytte glasset til de riktige bokstavene.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ouija!
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Feb 2007 03:20
17

Innlegg av Ouija! »

Har brukt ett ouija brett i dag... Det er f*en meg ikke ett spill for fjortiser/småbarn..
Hvis man spør feil kan det gå utover deg selv.. Dere som sier det er Kleent er jo bare helt skutt i hode, som fremdeles drikker morsmelk..
Antall ord: 47
:P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Ouija! skrev:Har brukt ett ouija brett i dag... Det er f*en meg ikke ett spill for fjortiser/småbarn..
Hvis man spør feil kan det gå utover deg selv.. Dere som sier det er Kleent er jo bare helt skutt i hode, som fremdeles drikker morsmelk..
:lol: Hva kan skje?
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Soul_reaver
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Feb 2007 16:02
17
Lokalisering: Telemark

Innlegg av Soul_reaver »

Jeg har aldri brukt et ouija brett,hvorfor kalles det egentlig et ouija brett? Og hva betyr ouija? Jeg har hørt at man ikke skal spørre hvor lenge man skal leve og slike spørsmål,jeg har utrolig stor respekt for den ukjente verden,og ville ikke sitti med en del umodne mennesker og utøvd dette på grun av at den ene da skal være tøffere enn den andre.Neitakk jeg liker ikke dette hehe.
Antall ord: 81
Fersking

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Soul_reaver skrev:Jeg har aldri brukt et ouija brett,hvorfor kalles det egentlig et ouija brett? Og hva betyr ouija? Jeg har hørt at man ikke skal spørre hvor lenge man skal leve og slike spørsmål,jeg har utrolig stor respekt for den ukjente verden,og ville ikke sitti med en del umodne mennesker og utøvd dette på grun av at den ene da skal være tøffere enn den andre.Neitakk jeg liker ikke dette hehe.
Oui betyr ja på fransk ja betyr ja på tysk. Det er et brett som svarer ja på det du ønsker det skal svare ja på. ;)

I tillegg til alle bokstavene består brettet også av feltet «Ja» og «Nei» og «Ha det» På grunn av disse feltene ble også brettet kalt ouija.
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links