Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEn hendelse fra Nes kirkeruiner i 1958

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
nesco
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Feb 2007 02:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes
Blitt takket: 1 gang

En hendelse fra Nes kirkeruiner i 1958

Innlegg av nesco »

Etter at det har vært en del diskusjon her om det spøker eller ikke i Nes kirkeruiner. Bestemte jeg meg for å drive litt "research" Jeg tok kontakt med en noen eldre mennesker jeg kjenner i Nes. For føste gang har jeg kommet over en historie fra ruinene som ikke handler om presten Finchenhagen. Jeg tok en tur til min 90 år gamle farmor og fikk høre følgende historie:

I 1958 ble det foretatt arkeologiske utgravinger i og rundt kirkeruinene og min bestefar fikk jobb der som sjauer. Under arbeidet med å grave innenfor murene, der man blandt annet avdekket gravene som hadde ligget under kirkegulvet hendte det noe merkelig. Arbeidslaget hadde matpause og satt utenfor murene å spiste og pratet, plutselig hørte alle tydelige skritt innenfor kirkemurene og stusset veldig da de trodde at alle som var der satt samlet til lunsj. De bestemte seg for å gå inn i kirken for å undersøke. Men til alles overaskelse var det ingen der. Området var jo avsperret siden det var arkeologisk arbeid på gang og besøk uønsket. Man gikk også rundt kirken for å se om noen uvedkommende kunne befinne seg et annet sted på kirkegården, men ingen andre ble sett. Etter hendelsen gikk de tilbake for å fortsette lunsjen og sannelig hørte de ikke tydelige skritt nok en gang. Denne gangen gikk de ikke inn for å undersøke og dro konklusjonen at det måtte være noe overnaturlig. Rart jeg ikke har hørt historien før siden den kommer fra min egen farfar som døde for ca. 8 år siden, men gamlekara snakket vel skjelden om slikt.
Antall ord: 276

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Lokalisering: nittedal

Innlegg av @ngel »

Mange venner av meg som har sett både munk og nonner som gikk rundt der... (de dukket opp i et sted så forsvant de bare) hmmm....
Antall ord: 27
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 01:58
18
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

Artig.
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
spøkefuglen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Jul 2006 22:43
18
Lokalisering: kongsvinger

Innlegg av spøkefuglen »

Etter at jeg var på nes så har det begynt og skje en del merkelige ting her hjemme. noe jeg ikke hadde opplevd før.. hmm...

Spennende historie forresten.. Det er jo det folk sier de har opplevd der også. Hørt skritt inne i kirka, men det er ingen der da de ser etter.. Jeg trur det spøker der jeg :)
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links