Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Retter på informasjon som ikke stemmer helt:
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Mar 2006 18:02
- 18
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Lokalisering: Akershus
Retter på informasjon som ikke stemmer helt:
Vedkommende skrev som svar i et innlegg her:
Nei, Nei, Nei, Dragonheart
nå er du ute å kjører.
En demon kan ikke besette et menneske som ikke vil.
En demon er likegyldig med et menneske.
Og en demon ser ikke slik ut som du beskriver dem her.
De ser ut som engler med vinger og det hele.
Den forskjellen er deres ideologi ovenfor Gud og jesus det er alt.
Den KAN lamme deg og gjøre deg iskald, slik at du ikke klarer å gjøre motstand men bare ligge der uten å kunne bevege deg.
Og du? Hvis man hadde spurt dette mennesket om det ønsket denne besettelsen, ville svaret garantert blitt nei...
-Og ja, jeg har vært vitne til og opplevd det her, så jeg svarer rett fra hjertet.
2. En demon er slettes ikke likegyldig med et menneske! Det var en drøy påstand!
En demon er som regel svært utspekulert og ondskapsfull, og bruker mennesket til sitt formål. Den er svært bevisst på hva den vil og gjør sitt for å oppnå det. De er svært utspekulerte og gjerne veldig impulsive.
3. Demoner kommer i all slags skikkelser og fasonger. Hver og en har forskjellig personlighet, styrke og egenskaper. De har en særlig ting til felles, og det er ondskapen.
Som regel trives de best i mørket, og "vokser" på andres redsel og negative følelser.
I mange tilfeller ser de groteske ut, rundt meteren høy og sortaktig hud (?)
De kan være utrolig plagsomme, og formørker menneskesinn og tapper en for energi.
(Ja, også tatt fra egne, ekte opplevelser)
Hvis du har sett demon som ligner på engler? Så har du helt klart sett en smart demon,
som vet at vi mennesker tror godt om engler og lignende...
Jeg har aldri sett en slik demon, men jeg føler når noe er ondt så den hadde ikke lurt meg likevel...
4. Den siste linjen du skrev, er så feilaktigat jeg ikke engang orker å kommentere videre.
Dette er ikke et personangrep! Kun et innlegg skrevet for å rette på gale påstander.
Ved spørsmål om hvordan jeg kan sitte med svar, er det bare å sende meg privat melding. Jeg svarer gjerne på det du ønsker å vite om hvordan jeg skriver med så stor sikkerhet! (Og kanskje en smule vrede...)
Nyx/Merete
nå er du ute å kjører.
Den KAN lamme deg og gjøre deg iskald, slik at du ikke klarer å gjøre motstand men bare ligge der uten å kunne bevege deg.
Og du? Hvis man hadde spurt dette mennesket om det ønsket denne besettelsen, ville svaret garantert blitt nei...
-Og ja, jeg har vært vitne til og opplevd det her, så jeg svarer rett fra hjertet.
2. En demon er slettes ikke likegyldig med et menneske! Det var en drøy påstand!
En demon er som regel svært utspekulert og ondskapsfull, og bruker mennesket til sitt formål. Den er svært bevisst på hva den vil og gjør sitt for å oppnå det. De er svært utspekulerte og gjerne veldig impulsive.
3. Demoner kommer i all slags skikkelser og fasonger. Hver og en har forskjellig personlighet, styrke og egenskaper. De har en særlig ting til felles, og det er ondskapen.
Som regel trives de best i mørket, og "vokser" på andres redsel og negative følelser.
De kan være utrolig plagsomme, og formørker menneskesinn og tapper en for energi.
Hvis du har sett demon som ligner på engler? Så har du helt klart sett en smart demon,
Jeg har aldri sett en slik demon, men jeg føler når noe er ondt så den hadde ikke lurt meg likevel...
4. Den siste linjen du skrev, er så feilaktigat jeg ikke engang orker å kommentere videre.
Dette er ikke et personangrep! Kun et innlegg skrevet for å rette på gale påstander.
Ved spørsmål om hvordan jeg kan sitte med svar, er det bare å sende meg privat melding. Jeg svarer gjerne på det du ønsker å vite om hvordan jeg skriver med så stor sikkerhet! (Og kanskje en smule vrede...)
Nyx/Merete
Antall ord: 456
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
Re: Retter på informasjon som ikke stemmer helt:
Hallo du NyxNyx skrev:Vedkommende skrev som svar i et innlegg her:
nå er du ute å kjører.
Nyx/Merete
Ikke for å forestå lange profetier her, men: Du er ikke medlem i Norsk Legeforening.
Du kan nok synes jeg kan virke krass nå, men:
Om ti år vil du finne ut at svaret ditt på den lille poetiske biten du startet med her, - er omtrent likeverdige i seriøst innhold.
Ønsker deg ellers alt godt.
Antall ord: 516
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Mar 2005 23:15
- 19
- Lokalisering: Jessheim
- Blitt takket: 11 ganger
Hvis demoner finnes, er det noe vi klarer å lage selv ut fra vårt sinne og våre frustrasjoner. Blir det samme som poltergeist omtrent.
Kom ikke her og fortell meg at det finnes hårete demoner rundt om kring. Da finnes julenissen også!!
Kom ikke her og fortell meg at det finnes hårete demoner rundt om kring. Da finnes julenissen også!!
Antall ord: 44
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Jan 2007 16:38
- 17
du kan liksom aldri være sikker på om at det finnes, jeg sitter fortsattJUNE skrev:Hvis demoner finnes, er det noe vi klarer å lage selv ut fra vårt sinne og våre frustrasjoner. Blir det samme som poltergeist omtrent.
og funderer om at VI egentlig finnes.
Hvem vet, Julenissen KAN være der ute ..
Vi har bare utforsket 1 % av havet på hele kloden,
og 70 % av jorda er havet ..
Nei, vet at havet ikke har noe med dette å gjøre, men tenkt litt på det ..
Antall ord: 108
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Jan 2007 00:01
- 17
Demoner finnes ikke, og de som påstår det er fantasitilbøyelige som lar tankene sine bli til virkelighet.
Antall ord: 20
møø
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Okt 2006 00:00
- 18
- Lokalisering: Akershus
Kan ikke du bruke litt energi på å finne et nytt uttrykk da ? Begynner å bli ganske trett av at du putter inn " fantasitilbøyelige " alle steder du kan. Eller er du kanskje så stolt av at du har greid å finne på et så langt ord at du ikke greier å la være :mozilla_wink:kjekay skrev:Demoner finnes ikke, og de som påstår det er fantasitilbøyelige som lar tankene sine bli til virkelighet.
Antall ord: 75
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Okt 2006 21:35
- 18
Virker for meg at dette er tilfeller av sovnparalyse?
La meg gjette: du kjenner et ganske kraftig trykk på brystet, har vansker med å puste, ser skrekkelige ting, føler intens frykt og et cetera?
Men det er vel ikke bare i søvne du har møtt desse demonene?
La meg gjette: du kjenner et ganske kraftig trykk på brystet, har vansker med å puste, ser skrekkelige ting, føler intens frykt og et cetera?
Men det er vel ikke bare i søvne du har møtt desse demonene?
Antall ord: 49
Do what thou wilt shall be the whole of the law.
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Hun har ikke sett dem i søvne, nei.
Antall ord: 9
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Jan 2005 22:41
- 19
- Lokalisering: streifdyr
- Blitt takket: 20 ganger
Ja de trives best i mørket, men dette gjelder bare om du er mørkeredd.Nyx skrev:Som regel trives de best i mørket, og "vokser" på andres redsel og negative følelser.
De kan være plagsomme ja, det har jeg også erfart.
Men, har du forsøkt å slutte å irritere deg over slike vesener? Dersom du møter slike med ren aksept for at de eksisterer, bare godtar at de er der uten å frykte eller kjempe imot - så forsvinner de. Eller "skrumper" inn til en liten ånd som du kan hjelpe over til den andre siden.
Det er dine egne demoner du møter på, dine egne negative tanker eller holdninger gir næring til slitne ånder, astralvesener eller lavfrekvente energi-avtrykk fra fortiden. Dersom du aksepterer dine egne negative sider som en naturlig del av deg, uten å være i disse, - så slipper du å måtte møte på slike ytre negative energier som kun er en påminnelse av dette, eller et speilbilde på deg selv om du vil.
Antall ord: 210
Hide post links |
Hva er egentlig en demon? Har litt problemer med å svelge det med demoner jeg.............
Er det noe som eksisterer inne i hodet på oss kanskje?
Antall ord: 25
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Den siste setningen din er nok den du trygt kan lite på i det daglige..Christina skrev:Hva er egentlig en demon? Har litt problemer med å svelge det med demoner jeg.............
Men - det eksisterer et lite men i kretser som er skeptiske også - en får innrømme såpass.
Demonutdrivelse godkjent av den katolske kirke ( det er bare de som har ritualer for dette) er VELDIG sjelden. Det er en begivenhet - og selvfølgelig et mareritt - når dette finner sted.
Jeg ønsker ikke å utdype mere - men demoner er ikke vanlig kost - uansett hvor i verden eller tiden du er..
Antall ord: 112
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Lokalisering: Ski
- Blitt takket: 4 ganger
Det undrer meg at det er så mye fokus med dette med negative energier.
Det blir jo bare nok en flukt fra sine egne "demoner" . Møter vi dem utenfor
så er det kanskje tryggere enn å se de vi har inne i oss.
Jeg skal ikke påstå om det finnes eller ikke, det er ikke opp til meg å dømme, ingen vet alt om noe.
Det jeg har tro på er at vi møter det vi er fyllt av i den innpakningen vi trenger.
Nei fokuser på å se hva dere selv er fylt med og tørr å være helt ærlige på det, da er
ingenting farlig.
Jeg har møtt det dere sikkert kaller demoner, kalde, gufne, energisugende energier som smyger seg rundt halsen din og vil se frykt.
Når de ikke finner det, kun aksept og kjærlighet så skjer det som Gaute sier, de svinner hen og glir bort. Bli redd og frykten din holder de der.
Det er en grunn til at åndelig utvikling handler om å se seg selv først og fremst, da er vi
klare til å møte alt og ingenting blir hverken fantastisk, skummelt eller noe annet.
Det bare ER som alt annet.
Det blir jo bare nok en flukt fra sine egne "demoner" . Møter vi dem utenfor
så er det kanskje tryggere enn å se de vi har inne i oss.
Jeg skal ikke påstå om det finnes eller ikke, det er ikke opp til meg å dømme, ingen vet alt om noe.
Det jeg har tro på er at vi møter det vi er fyllt av i den innpakningen vi trenger.
Nei fokuser på å se hva dere selv er fylt med og tørr å være helt ærlige på det, da er
ingenting farlig.
Jeg har møtt det dere sikkert kaller demoner, kalde, gufne, energisugende energier som smyger seg rundt halsen din og vil se frykt.
Når de ikke finner det, kun aksept og kjærlighet så skjer det som Gaute sier, de svinner hen og glir bort. Bli redd og frykten din holder de der.
Det er en grunn til at åndelig utvikling handler om å se seg selv først og fremst, da er vi
klare til å møte alt og ingenting blir hverken fantastisk, skummelt eller noe annet.
Det bare ER som alt annet.
Antall ord: 203
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Å ikke bry seg om "onde krefter" er ikke din oppfinnelse Gaute..Gaute skrev:Ja de trives best i mørket, men dette gjelder bare om du er mørkeredd.Nyx skrev:Som regel trives de best i mørket, og "vokser" på andres redsel og negative følelser.
De kan være plagsomme ja, det har jeg også erfart.
Men, har du forsøkt å slutte å irritere deg over slike vesener? Dersom du møter slike med ren aksept for at de eksisterer, bare godtar at de er der uten å frykte eller kjempe imot - så forsvinner de. Eller "skrumper" inn til en liten ånd som du kan hjelpe over til den andre siden.
Det er dine egne demoner du møter på, dine egne negative tanker eller holdninger gir næring til slitne ånder, astralvesener eller lavfrekvente energi-avtrykk fra fortiden. Dersom du aksepterer dine egne negative sider som en naturlig del av deg, uten å være i disse, - så slipper du å måtte møte på slike ytre negative energier som kun er en påminnelse av dette, eller et speilbilde på deg selv om du vil.
Det er ikke så smart alle ganger å gi skinn av at en har funnet opp kruttet - enda en gang..
De ritualer som brukes i den katolske kirken ved demonutdrivelse - noe som kan gå godt over ti år mellom hver gang - har alle en grundig innføring som innprenter dette: Skepsis er et godt våpen som får det meste av ondskap til å visne hen. Jo mere man bryr seg om det - jo bedre fotfeste får onskap..
Dette er også et godt råd ved så banale ting som mørkeredsel. Stopper du opp og venter på den som kommer etter deg - blir skrittene og lydene borte..
Antall ord: 331
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Jan 2005 22:41
- 19
- Lokalisering: streifdyr
- Blitt takket: 20 ganger
Jeg forteller bare mine egne erfaringer, det gjør også kaja43.Nostradamus skrev:Å ikke bry seg om "onde krefter" er ikke din oppfinnelse Gaute..
Det er ikke så smart alle ganger å gi skinn av at en har funnet opp kruttet - enda en gang..
De ritualer som brukes i den katolske kirken ved demonutdrivelse - noe som kan gå godt over ti år mellom hver gang - har alle en grundig innføring som innprenter dette: Skepsis er et godt våpen som får det meste av ondskap til å visne hen. Jo mere man bryr seg om det - jo bedre fotfeste får onskap..
Dette er også et godt råd ved så banale ting som mørkeredsel. Stopper du opp og venter på den som kommer etter deg - blir skrittene og lydene borte..
Om den katolske kirken har gjort en lignende oppdagelse, så er jo det fint det.
Nå la jeg både ut fasiten på å unngå, og forklaringen på - "onde" energier, siden ingen hadde gjort dette tidligere i tråden.
Kan du fortelle meg hva du mener med at dette ikke var "smart" av meg?
Antall ord: 185
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Beklager at dette tok litt tid før jeg svarte deg her, Gaute.Gaute skrev:Jeg forteller bare mine egne erfaringer, det gjør også kaja43.Nostradamus skrev:Å ikke bry seg om "onde krefter" er ikke din oppfinnelse Gaute..
Om den katolske kirken har gjort en lignende oppdagelse, så er jo det fint det.
Nå la jeg ut fasiten på å unngå "onde" energier siden ingen hadde gjort dette tidligere i tråden.
Kan du fortelle meg hva du mener med at dette ikke var "smart" av meg?
Du skjønner jeg så igjennom noe av mitt materiale - blandt annet noe katolsk gammelt noe - så det tok oppmerksomheten vekk fra deg et øyeblikk..
Nå, - det jeg vil frem til er at jeg ikke er kar om å finne hverken ditt eller kaja43's navn i disse doikumentene og skriftene mine her.
Er du helt sikker på at det var dere som tenkte på dette først?
Antall ord: 262
Hide post links |