Etter at jeg leste i avisen om jordskjelvet på vestlandet som skjedde en god stund ETTER du skrev at det ville skje, så har du ivertfall min oppmerksomhet. Jeg syns mye høres litt vilt ut men det syns de første som hørte rykter om at jorda er rund også ! Stå på Gaute :mozilla_smile: Jeg tror du har skjønt noe viktigGaute skrev:Nå misforstår du meg. Det finnes en sannhet for hvert bevissthetsnivå. Det er ikke alle som trenger å ta til seg kanaliseringene, fordi de er på et annet bevissthetsnivå der det er andre sannheter som gjelder - inntil de har erfart noe nytt som gjør at bevissthetsnivået endres. Vi trenger ikke å ta til oss noe vi ikke kan ta til oss, fordi vi kan aldri føle visshet i forhold til en "sannhet" dersom vi ikke har gjort oss erfaringer som harmoniserer med bevissthetsnivået denne sannheten ligger på. Det handler ikke om en flodbølge som kun blir virkelighet for de som føler det er riktig at den kommer, den kommer uansett. Men om informasjon, og at ikke alle trenger samme informasjonen fordi vi er alle vidt forskjellige og trenger ulike erfaringer. Dersom alle i hele landet hadde visst om, tatt informasjonen alvorlig og flyttet ifra kysten når det nærmet seg mars, så hadde alle overlevd. Og er det bra da?wicced skrev:Men uansett så synes jeg at "sannhet" ikke var det lureste ordet for gaute å bruke... Jeg kan jo ikke akkurat bestemme selv om det skal komme en flodbølge eller ikke, og dermed så kommer den eller så kommer den ikke uansett hva jeg mener om gautes såkalte kannalisering.
Nå provoserer jeg med hensikt de som ikke vet at døden ikke er så tilfeldig og meningsløs som de tror. Mange sjeler har valgt å dø under katastrofene som kommer. Og dette kan man ikke gjøre noe med. Vi kan forsøke å overtale alt vi makter - men det vil ikke hjelpe.
Det eneste vi kan gjøre er å gi folk muligheten til å ta et valg. Da tar vi ikke fra noen sin frie vilje, og vi prakker ikke på noen en "sannhet" - som kanskje ikke er en sannhet for dem. Siden alle har ulike skjebner eller utfall, ut i fra valg de har tatt tidligere. En sannhet er bare noe man trenger der og da, inntil man har forstått noe nytt - da gjelder kanskje en annen sannhet/virkelighet. Det er ikke alle som forstår eller tror på det jeg sier nå, men dette er ihvertfall min sannhet
Universet & dets hemmeligheter ⇒ Jordens rensning i 2007
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Okt 2006 00:00
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Akershus
Antall ord: 436
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Ja, blir jo spennende å se om et par mnd. Den som lever får se!
Og Gaute, hundevalpen min er nå en voksen dame på 6,5 år. Og hun har heldigvis sluppet å riste av seg lopper til nå!
En ting jeg ikke skjønner helt? Hvordan skal vi på jorden gjennomgå en renselse? Greit nok at som du sier at jordkloden trenger riste av seg litt. Men tror du plutselig vi mennesker forandrer oss? Mener du at vi plutselig blir mer "nestekjærlige"? Blir ikke heller sånn at vi i vill panikk tenker på å redde oss selv?
Kanskje vi vil forstå at vi har faret ille med kloden vår, men blir vi noe snillere mot hverandre for det?
Og Gaute, hundevalpen min er nå en voksen dame på 6,5 år. Og hun har heldigvis sluppet å riste av seg lopper til nå!
En ting jeg ikke skjønner helt? Hvordan skal vi på jorden gjennomgå en renselse? Greit nok at som du sier at jordkloden trenger riste av seg litt. Men tror du plutselig vi mennesker forandrer oss? Mener du at vi plutselig blir mer "nestekjærlige"? Blir ikke heller sånn at vi i vill panikk tenker på å redde oss selv?
Kanskje vi vil forstå at vi har faret ille med kloden vår, men blir vi noe snillere mot hverandre for det?
Antall ord: 121
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Det kan løses på to måter: Enten er det bare de svakeste som rammes og da vil det appellere til vår empati. Eller så er det bare egoistene som rammes og så er vi ferdig med dem.
:mozilla_wink:
:mozilla_wink:
Antall ord: 42
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Sep 2006 21:17
- 18
- Lokalisering: Ålesund
For min del setter jeg utrolig pris på Gautes innlegg, og ser frem til å høre mere i tiden som kommer!
Til dere som som som ikke er overbevist, og dette lurer jeg fælt på
Hvorfor er det ikke nokk at dere selv er overbevist om at dette er tull, hvorfor må dere krangle og kjempe sånn for å overbevise alle andre om at det er det også?
Hvorfor er det ikke nokk at dere selv er overbevist om at dette er tull, hvorfor må dere krangle og kjempe sånn for å overbevise alle andre om at det er det også?
Antall ord: 69
Jorden er vakker.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
For å snakke for meg selv: Det kommer til en grense, der Gaute og andre slike går fra å bli en som selv tror på sitt rant - til å bli symbolet på en messende prest uten embedsbrev..Undring skrev:For min del setter jeg utrolig pris på Gautes innlegg, og ser frem til å høre mere i tiden som kommer!
Dette tøvet til Gaute har passert denne grensen nå forlengst, og han er ikke lenger verken så tekkelig eller spiselig som en oppriktig bygdetulling.
Jeg liker at folk tror på seg selv og har en overbevisning. Når jeg ser at noen lager en religion og andre biter på, roper jeg et varsku her..
Drar du nok i håret - følger resten etter. Oppover, oppover...
Antall ord: 173
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 10:30
- 18
- Lokalisering: Vestfold
- Blitt takket: 1 gang
Undring;
Ønsker du ikke og bli opplyst om hva motparten mener?
Ønsker du ikke og bli opplyst om hva motparten mener?
Antall ord: 11
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Hahaha....Prøver dere å fremstille Gaute som en pastor i en dommedagssekt, så er det like latterlig som dere påstår at hans budskap er.
Problemet er bare at det ikke finnes noen religion, da....
Gaute er en kontakt, han er bevisst på et slags energimessig knutepunkt mellom andre deler av vår felles bevissthet. Alle kan bli det, for det er bare snakk om å være innstilt på visse frekvenser og kunne ta inn det som kommer. Og når det kommer, så er det faktisk ikke til å ta feil av.
Men for all del, til dere som ikke tror på det, så er det også fint. Da er dere ikke redde, og det er veldig, veldig positivt.
Gaute er en kontakt, han er bevisst på et slags energimessig knutepunkt mellom andre deler av vår felles bevissthet. Alle kan bli det, for det er bare snakk om å være innstilt på visse frekvenser og kunne ta inn det som kommer. Og når det kommer, så er det faktisk ikke til å ta feil av.
Men for all del, til dere som ikke tror på det, så er det også fint. Da er dere ikke redde, og det er veldig, veldig positivt.
Antall ord: 120
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
I hvilket område innen vitenskapen var det du skulle søke arbeid. sa du?Hecate skrev:Hahaha....Prøver dere å fremstille Gaute som en pastor i en dommedagssekt, så er det like latterlig som dere påstår at hans budskap er.
Jeg sitter nemlig med muligheter til å dra i noen fallemsnorer her..
Du faller to svære hakk på bare denne saken, Hecate.
Antall ord: 159
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Bare dra i så mange snorer du vil, du er jo litt utsatt du som har gravd på kirkegården......"den som graver en grav for andre....o.s.v."
Antall ord: 30
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Nå.. så du ER våken flekkevis ennå..Hecate skrev:Bare dra i så mange snorer du vil, du er jo litt utsatt du som har gravd på kirkegården......"den som graver en grav for andre....o.s.v."
Må visst hive litt mere ved inni ovnen her. Hmm.. :mozilla_wink:
Antall ord: 52
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Det hender jeg glimter til. :mozilla_cool:
Antall ord: 7
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
Jaja, vet ikke helt hva jeg skal tro jeg......... Minner jo litt om dommedagsprofetier som står i bibelen da. Og jeg hadde store traumer som barn/ung pga trusler fra såkalte kristne, og også pga frykt for atomkrig.
Nå er jo dette noen år siden, og atomkrig tror jeg aldri kommer på tale. Men det er veldig mange opp igjennom som har spådd verdens undergang ect... Kollektivt selvmord og slike ting har jo forekommet flere ganger. Så vidt jeg vet består jorda ennå, og "dommedag" er det noen stakkars mennesker som opplever hele tiden rundt omkring i verden......
Har aldri påstått at det Gaute skriver ikke er sant, det har jeg ingen grunnlag for å si... Akkurat som jeg ikke har grunn til å si at Gud ikke finnes.
Synes det er spennnende lesning, hvis ikke hadde jeg vel ikke giddet lese disse trådene...
Men liker ikke at mennesker eller dyr lider, og ved slike naturkatastrofer er det alltid noen som får svi desverre.
Så jeg skulle ønske at det kunne gått for seg på en litt fredeligere og human måte, synes vi mennesker har nok problemer her i livet jeg!
Nå er jo dette noen år siden, og atomkrig tror jeg aldri kommer på tale. Men det er veldig mange opp igjennom som har spådd verdens undergang ect... Kollektivt selvmord og slike ting har jo forekommet flere ganger. Så vidt jeg vet består jorda ennå, og "dommedag" er det noen stakkars mennesker som opplever hele tiden rundt omkring i verden......
Har aldri påstått at det Gaute skriver ikke er sant, det har jeg ingen grunnlag for å si... Akkurat som jeg ikke har grunn til å si at Gud ikke finnes.
Synes det er spennnende lesning, hvis ikke hadde jeg vel ikke giddet lese disse trådene...
Men liker ikke at mennesker eller dyr lider, og ved slike naturkatastrofer er det alltid noen som får svi desverre.
Så jeg skulle ønske at det kunne gått for seg på en litt fredeligere og human måte, synes vi mennesker har nok problemer her i livet jeg!
Antall ord: 199
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jeg kan ikke få blitt mer enig!Christina skrev:Jaja, vet ikke helt hva jeg skal tro jeg......... Minner jo litt om dommedagsprofetier som står i bibelen da. Og jeg hadde store traumer som barn/ung pga trusler fra såkalte kristne, og også pga frykt for atomkrig.
For å være stygg med deg, tenkte jeg å si at naturkatastrofer gjør seg best på film og TV, - men jeg skal ikkurat ut å lufte hunden så jeg lar være å friste gudene for mye nå..
Men virkeligheten taler jo sitt tydelige språk, - desverre.
Antall ord: 253
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
En ting som jeg kanskje kan tenke meg...er at når dere leser det som står her eller andre steder (om 2012), så ser det veldig voldsomt ut.
Derimot så er dette noe som har vært formidlet i de siste 20 årene. Den første kanaliseringen jeg har om dette emnet, er fra 1987. Det eneste som er nytt, er evt. hvor og når ting vil skje. Og selv det er jo ikke sikkert.
Dersom en har erfaring med kanaliseringer, så blir en ikke skremt....en får en litt sånn holdning :"jaja, det har vi hørt i 20 år nå ..."
Men det skjer mer nå enn for bare noen få år tilbake. Og jo mer vi fokuserer på hvor fælt det er, jo større vokser det seg
Derimot så er dette noe som har vært formidlet i de siste 20 årene. Den første kanaliseringen jeg har om dette emnet, er fra 1987. Det eneste som er nytt, er evt. hvor og når ting vil skje. Og selv det er jo ikke sikkert.
Dersom en har erfaring med kanaliseringer, så blir en ikke skremt....en får en litt sånn holdning :"jaja, det har vi hørt i 20 år nå ..."
Men det skjer mer nå enn for bare noen få år tilbake. Og jo mer vi fokuserer på hvor fælt det er, jo større vokser det seg
Antall ord: 136
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Hvor herlig det er å se...
man får alt sammen servert her bare i en liten tråd...
de arrogante som sverger til vitenskapen,
de på bærtur som tror på tusser og troll,
og disse middelmådige grå menneskene som plasserer seg midt i mellom...
Slik kan det ihvertfall ses, hvis vi tar vekk alle de gode poengene og argumentene som dukker opp innimellom. Og hvorfor ta noe for god fisk, og kan man noensinne faktisk ta noe for gitt uten å være dum? Bør man være evig skeptisk og stille tvil til alt rundt seg? Hvem har sagt hva man kan stille seg tvilende til og hva man bør ta for sannhet?
Hvem har patenten?
Ingen av dere, ikke meg, ikke Gud engang selv.
Så Gaute, Nostradamus og alle andre... det som skjer, det skjer.
Det er naturens gang.
Skal jeg dø imorgen, så dør jeg. Dør jeg ikke, lever jeg videre.
Likegyldig, jeg? Jepp. Hvis jeg ikke kan gjøre noe - ikke NÅR, for også dette er å begrense seg - aldri nektende, aldri reint føyende, vanskelig å være menneske...
Men vi kan nå i det minste prøve da.
Og forresten er det veldig sunt med uenighet og debatt,
bare man alltid er i stand til å ta hverandre i hånden
man får alt sammen servert her bare i en liten tråd...
de arrogante som sverger til vitenskapen,
de på bærtur som tror på tusser og troll,
og disse middelmådige grå menneskene som plasserer seg midt i mellom...
Slik kan det ihvertfall ses, hvis vi tar vekk alle de gode poengene og argumentene som dukker opp innimellom. Og hvorfor ta noe for god fisk, og kan man noensinne faktisk ta noe for gitt uten å være dum? Bør man være evig skeptisk og stille tvil til alt rundt seg? Hvem har sagt hva man kan stille seg tvilende til og hva man bør ta for sannhet?
Hvem har patenten?
Ingen av dere, ikke meg, ikke Gud engang selv.
Så Gaute, Nostradamus og alle andre... det som skjer, det skjer.
Det er naturens gang.
Skal jeg dø imorgen, så dør jeg. Dør jeg ikke, lever jeg videre.
Likegyldig, jeg? Jepp. Hvis jeg ikke kan gjøre noe - ikke NÅR, for også dette er å begrense seg - aldri nektende, aldri reint føyende, vanskelig å være menneske...
Men vi kan nå i det minste prøve da.
Og forresten er det veldig sunt med uenighet og debatt,
bare man alltid er i stand til å ta hverandre i hånden
Antall ord: 220
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |