Fakta, teori & skepsisSjelen finnes ikke folkens!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Lilja skrev:Vil bare si deg en ting, kjekay:

Hvis du er ute etter å omvende alle her inne som har en tro i en eller annen retning, så tror jeg jammen du har tatt på deg en umulig oppgave :mozilla_wink:

Tenkte bare å informere deg om det, så du ikke kaster bort verdifull tid!!

:D
Han er nok ikke ute etter å omvende, nei. Jeg tror heller han kjeder seg litt for mye og finner glede i å provosere andre...
Antall ord: 77
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Re: Sjelen finnes ikke folkens!

Innlegg av puma/f »

kjekay skrev:Dere er bare en stor klump med kjøtt og blod, og når dere dør så råtner dere og ingenting vil være igjen av dere. Hard to believe?

Da er paranormal-psykosene noe å leve seg inn i vettu!! Tenk og visualiser 1000 ganger i ditt hode om at du er udødelig og lever igjen etter døden, så vil du til slutt være så sikker i din sak at ingen kan forandre på det. Men forandre på faktum om at du er en stor klump av kjøtt og blod som råtner etter endt liv, kan ingen! Selv ikke gud, for han finnes ikke!

Kjærlighet er en følelse som er instinktivt i oss for at organismen skal finne en partner å parre med og føre arten videre. Noe mer er det ikke! Hjernen vår fungerer slik.
Du må virkelig ha et trist liv
så lykke til vidre

mvh

puma/f
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Svartepus skrev:
Lilja skrev:Vil bare si deg en ting, kjekay:

Hvis du er ute etter å omvende alle her inne som har en tro i en eller annen retning, så tror jeg jammen du har tatt på deg en umulig oppgave :mozilla_wink:

Tenkte bare å informere deg om det, så du ikke kaster bort verdifull tid!!

:D
Han er nok ikke ute etter å omvende, nei. Jeg tror heller han kjeder seg litt for mye og finner glede i å provosere andre...
Hadde han enda klart å provosere, hadde han i det minste oppnådd noe...
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 03:08
18

Re: Sjelen finnes ikke folkens!

Innlegg av Liis »

puma/f skrev:
kjekay skrev:Dere er bare en stor klump med kjøtt og blod, og når dere dør så råtner dere og ingenting vil være igjen av dere. Hard to believe?

Da er paranormal-psykosene noe å leve seg inn i vettu!! Tenk og visualiser 1000 ganger i ditt hode om at du er udødelig og lever igjen etter døden, så vil du til slutt være så sikker i din sak at ingen kan forandre på det. Men forandre på faktum om at du er en stor klump av kjøtt og blod som råtner etter endt liv, kan ingen! Selv ikke gud, for han finnes ikke!

Kjærlighet er en følelse som er instinktivt i oss for at organismen skal finne en partner å parre med og føre arten videre. Noe mer er det ikke! Hjernen vår fungerer slik.
Du må virkelig ha et trist liv
så lykke til vidre

mvh

puma/f
Det var noen sånne tanker som for igjennom meg og...
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Silmarill
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Feb 2005 19:22
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: In a galaxy far, far away!

Innlegg av Silmarill »

Folk må jo få lov til å tro akkurat hva de vil...Jeg derimot tror på liv etter døden, jeg er jo selvsagt like sikker på liv etter døden som trådstarter er på at det ikke er noe etter døden!
Antall ord: 43
"initative comes to thems that wait!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 03:08
18

Innlegg av Liis »

Silmarill skrev:Folk må jo få lov til å tro akkurat hva de vil...Jeg derimot tror på liv etter døden, jeg er jo selvsagt like sikker på liv etter døden som trådstarter er på at det ikke er noe etter døden!
Ja, du har et poeng og jeg er enig,... jeg er også enig i at det er mer etter, og før... og ja... jeg tror, ikke vet :)
Men jeg liker ikke å bli undervurdert når det gjelder mitt intellekt og kalt en psykopat med tlbøyeligheter for det ene og det andre

Peace :mozilla_tongue:
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Fint at du har det bra med din tro(hvis du har det. Du vil nok heller ikke kalle det tro), for det har jeg med min også. And lets leave it there, shall we :)
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
GrandSummon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Okt 2006 21:35
18

Innlegg av GrandSummon »

@ Kjekay: Hva gjør du egentlig på dette forumet? Har du virkelig så få gleder i livet at du kommer hit og sprer de "nøye uttenkte" utsagnene dine?
Jeg har ikke sett deg si NOE som helst positivt. Om du kan gi gode argumenter og et grunnlag for en voksen diskusjon, så er du hjertelig velkommen.

Kan for eksempel peke til denne posten:
Kjekay skrev:Virket mer som en kynisk jævel som er ute etter å loppe folk for penger!! Nei, hold dere i virkelighetens verden folkens og slutt å tro på alt vissvass og spinnvilt kvakksalveri dere hører om! Anbefaler dere alle til å holde dere unna!

1. Koster sikkert en del
2. Virker garantert ikke, det rene og skjære vrøvlet
3. Fyren så sleip ut
... som er et svar til en side som tilbyr en GRATIS meditasjons-CD.

Så ... hva gjør du her?
Antall ord: 148
Do what thou wilt shall be the whole of the law.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

GrandSummon skrev:@ Kjekay: Hva gjør du egentlig på dette forumet? Har du virkelig så få gleder i livet at du kommer hit og sprer de "nøye uttenkte" utsagnene dine?
Jeg har ikke sett deg si NOE som helst positivt. Om du kan gi gode argumenter og et grunnlag for en voksen diskusjon, så er du hjertelig velkommen.

Kan for eksempel peke til denne posten:
Kjekay skrev:Virket mer som en kynisk jævel som er ute etter å loppe folk for penger!! Nei, hold dere i virkelighetens verden folkens og slutt å tro på alt vissvass og spinnvilt kvakksalveri dere hører om! Anbefaler dere alle til å holde dere unna!

1. Koster sikkert en del
2. Virker garantert ikke, det rene og skjære vrøvlet
3. Fyren så sleip ut
... som er et svar til en side som tilbyr en GRATIS meditasjons-CD.

Så ... hva gjør du her?
Han ønsker nok å statuere et eksempel som.... seriøs, kjapp i hodet eller noe lignende. Jeg tenker at han har nok noen han ser opp til. Men får det ikke helt til, det kommer ut på en sånn litt umoden måte, liksom. Men ære være han for at han forsøker. Bedre å drite seg ut her enn å gjøre det i venneflokken :)
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kjekay
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2007 00:01
17

Innlegg av kjekay »

Javel! Det får nå være :P

Sjelen eksisterer fremdeles ikke :) Og det er ingenting dere kan gjøre med det! Så stopp å waste tid av livene deres på å tro og tenke og føle så mye, for å tro og tenke og føle er en del av vår biokjemi. Og ikke noe som helst annet.

Noe annet vil være fantasi TILBØYELIG! dvs ganske nær en psykose.

Eneste forskjellen fra psykotiske mennesker og fantasitilbøyelige er at sistnevnte faktisk VIL leve slik, mens førstnevnte søker en vei ut...
Antall ord: 94
møø

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fishy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Nov 2006 06:20
18

Innlegg av Fishy »

kjekay skrev:Javel! Det får nå være :P

Sjelen eksisterer fremdeles ikke :) Og det er ingenting dere kan gjøre med det! Så stopp å waste tid av livene deres på å tro og tenke og føle så mye, for å tro og tenke og føle er en del av vår biokjemi. Og ikke noe som helst annet.

Eneste forskjellen fra psykotiske mennesker og fantasitilbøyelige er at sistnevnte faktisk VIL leve slik, mens førstnevnte søker en vei ut...
Uff... Noe så dumt.. slutt å prat bullshit nå da :lol: man kan ikke vite noe som helst helt sikkert
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kjekay
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av kjekay »

Fishy skrev:

Uff... Noe så dumt.. slutt å prat bullshit nå da :lol: man kan ikke vite noe som helst helt sikkert
Så når du ser på din venstre hånd, er du da ikke helt sikker i din viten om at det ER venstre hånd du ser på? Kanskje det er de høyere makter som med sin kvantefelts-frekvens-åndeligheten paradigmeskifte astralsfære sender signaler til hjernebarken din og manipulerer deg til å vite noe annet?
Antall ord: 173
møø

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fishy
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Fishy »

kjekay skrev:
Fishy skrev:

Så når du ser på din venstre hånd, er du da ikke helt sikker i din viten om at det ER venstre hånd du ser på? Kanskje det er de høyere makter som med sin kvantefelts-frekvens-åndeligheten paradigmeskifte astralsfære sender signaler til hjernebarken din og manipulerer deg til å vite noe annet?
Kan ikke være helt sikker på det nei, det er jo idiotisk å tro man kan være helt sikker på noe.. man kan ikke tenke lenger enn det vi er lagd for å gjøre å hvordan kan man vite at alt er innenfor de 5 vanslige sansene våre som du tydligvis er bråsikker på?
Antall ord: 231

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kjekay
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av kjekay »

Fishy skrev:
kjekay skrev:
Fishy skrev:

Kan ikke være helt sikker på det nei, det er jo idiotisk å tro man kan være helt sikker på noe.. man kan ikke tenke lenger enn det vi er lagd for å gjøre å hvordan kan man vite at alt er innenfor de 5 vanslige sansene våre som du tydligvis er bråsikker på?
Så når jeg ser på min venstre hånd og er helt sikker på at det er venstre hånd, like sikkert som jeg vet at denne siden jeg skriver på heter paranormal og at adressen er https://www.paran.no, så er jeg altså en idiot? Jøsses..
Antall ord: 283
møø

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fishy
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Fishy »

kjekay skrev:
Fishy skrev:
kjekay skrev:
Fishy skrev:

Så når jeg ser på min venstre hånd og er helt sikker på at det er venstre hånd, like sikkert som jeg vet at denne siden jeg skriver på heter paranormal og at adressen er https://www.paran.no, så er jeg altså en idiot? Jøsses..
Skjønner du ingenting eller? du tar jo ikke noe av det jeg sier.. Bare kverulerer..
Antall ord: 301

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links