Ikke jeg.MikkelRev skrev:Dette siterte du, men svarte ikke på. Det betyr at du er enig nå?Xirque Zdataan skrev:MikkelRev skrev:Nei. Dette er misbruk av religion og har ingenting med kristendommens lære å gjøre.Xirque Zdataan skrev: ikke rart at det er krig i verden sier jeg
det er 3 store verdensreligioner som tilber den *samme* guden (abrahams gud), og hva har de gjort de siste 2000 årene????? Joo de har *slaktet* hverandre ned, og funnet opp stadig nye måter å ta livet av hverandre på.
Kristendom har så mange forskjellige varianter, og noen av variantene fører til dette. F.eks. den kristendommen som føres av magazinet. Dette bladet som måtte trykke karikaturene vet du.
Dette er en side av Bjørn Are Davidsen, som har skrevet mye fornuftig. Det virker som han virkelig har satt seg inn i kristendommens historie.Les på http://www.davincikoden.info
Cold reading. De leser dine reaksjoner, og kan derfor ha stor treffsikkerhet i sine beskrivelser av ting "de ikke kunne ha mulighet til å vite om".Klarsynte ser ikke nødvendigvis bare fremover i tid. Veldig ofte gjør de ikke annet enn å lese deg, gjerne i den situasjon du er i der og da.En klarsynt *ser* framsyn og andre ting som ikke andre ser med det blotte øye. intuitivitet må ikke blandes inn her. intuitet er å ane/fornemme. det er i følge toraen stor synd å opsøke noen som ser inn i fremtiden
Nostradamus levde adskillig senere enn da bibelen ble laget, og ingen av hans spådommer har gått i oppfyllelse heller. Bortsett fra at han skjønte han kom til å dø.Men vi kan se om profetiene var sanne eller ikke.Jeg har ikke fått med meg at Nostradamus søkte om å komme med i bibelen, men fortell gjerne mer om det. Flere håndfaste ting er skjedd, feks Jesus' komme, Jesus' død, sionismen og Israels gjenopprettelse, gjeninnføringen av det døde språket hebraisk og mikrobrikker.så langt har ikke en eneste håndfast ting skjedd enda, jeg har større tiltru til Nostradamus, men han ble ikke godkjent av kirka som profet
Jesus komme er ikke en spådom som er gått i oppfyllelse. Det finnes en del feil i NT som gjør at det kan virke slik, men det er ikke tilfelle.
Jesu død er veldig usikker. Kun evangeliene har kommentert denne merkelige hendelsen, og ingen romerske protokoller eller noen andre skrifter bekrefter denne hendelsen.
Israels opprettelse er gått i oppfyllelse, men dette er sirkelargumentasjon fordi den ble
opprettet delvis på grunn av bibelen. (uten bibelens skrifter hadde ikke Israel blitt dannet i 1948)
Mikrobrikker?