Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSannhetsgehalt?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Hadde jeg rusa meg tror jeg nok jeg hadde klart å funnet på noe bedre, enn å skrive inn historier her.
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

det som er det viktigste her, er vel at dette stedet er et DISKUSJONSFORUM.
alle har lov til å ha egne meninger og skrive hva de vil, så lenge det ikke er direkte negativt om enkeltpersoner.
klart jeg har vanskelig for å tro på at en demon satt på senga til nabo'n i går kveld. med gule øyne og en stank fra kjeften som kunne skremme f*** på flatmark.

da er det faktisk min rett her inne og "kverulere" på det. blir ikke diskusjon av at alle er enige.
jeg tror mye her inne er oppdiktet. jeg tar den ikke riktig så langt som twiggy og kaller det dop i huet. men er enig i at det enkelte ganger faktisk kan virke som om h*n har rett i det h*n skriver.
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Tro ikke alt hva du hører. Si ikke alt det du vet. Da sparer du mange bører på sinn og samvittighet. :)

Det er klart at ikke alt man leser er troverdig eller seriøst, slikt må en bare regne med.

Men jeg håper at folk med, skal en si spesielle og sanne paranormale opplevelser,ikke blir skremt av å stå frem med sin historie av å lese i slike tråder som denne.

Bare et lite hjertesukk fra meg. (ordlegger meg noen ganger litt klossete) :mozilla_oops:
Antall ord: 86
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Golden_Angel skrev:Det er nettopp dette som gjør det vanskelig for folk å prate åpnetlyst om sin erfaringer innen det paranormale.
Risken for å bli stemplet. I dette tilfelle som ett dophue.
Mange her inne søker ett forum hvor de fritt kan fortelle sine opplevelser og historier for alle, uten å bli dømt opp og ned, som både det ene eller det andre..
Der sa du det. =D>

Vil du dele "overnaturlige" opplevelser her inne så gjelder det å vite hva du snakker om, du kan ikke være redd for å bli dømt eller latterliggjort. For pepper får du nok av :lol: :-k Er synd det er slik - for de som ikke har noen å snakke med om slike opplevelser.

Men sånn vil det vel alltid være på et forum med så mange medlemmer med vidt forskjellige meninger. Dette er et diskusjonsforum i ordets rette forstand. Men trenden er jo at de skeptiske begynner å erfare mer av dette selv, så de forskjellige meningene utligner seg nok snart.

Folk må gjerne få tro at folk ruser seg her inne, så lenge de er varsomme og ikke tråkker noen på tærne med bastante umodne påstander. Det er mange unge her som ikke har godt av slik behandling. Kanskje de har problemer fra før av pga at foreldrene ikke tror dem, og da skal det ikke mye kritikk til før de kanskje lukker seg helt. Jeg har lagt merke til at skeptikere her inne henviser til psykolog med en gang noen kommer med det de har på hjertet. Det er IKKE det svaret de unge og uerfarne trenger å høre, de trenger å bli trodd på av andre med lignende erfaringer - eller av noen med kjennskap til det de forteller.

Skulle ønske skeptikerne her inne kunne respektere at folk har andre oppfatninger av virkeligheten enn de, særlig på et forum som dette! Dersom de tror de sitter med den fulle sannheten, så får de i slike tilfeller holde den for seg selv, og ikke briske seg med arroganse og bedrevitenhet ovenfor barn som de VET mangler erfaring og som kanskje også kan ta skade av å ikke bli trodd. Litt EQ må vi kunne ta i bruk her.
Antall ord: 371

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:Folk må gjerne få tro at folk ruser seg her inne, så lenge de er varsomme og ikke tråkker noen på tærne med bastante umodne påstander. Det er mange unge her som ikke har godt av slik behandling. Kanskje de har problemer fra før av pga at foreldrene ikke tror dem, og da skal det ikke mye kritikk til før de kanskje lukker seg helt. Jeg har lagt merke til at skeptikere her inne henviser til psykolog med en gang noen kommer med det de har på hjertet. Det er IKKE det svaret de unge og uerfarne trenger å høre, de trenger å bli trodd på av andre med lignende erfaringer - eller av noen med kjennskap til det de forteller.
I noen tilfeller har jeg bedt folk ta kontakt med lege. Det er fordi jeg tror dem. Hvis jeg hadde trodd de løy, så hadde jeg ikke sett nødvendigheten av legebesøk.
Da er det verre med de tilfellene hvor de troende oppfordrer til ikke å oppsøke lege, men gå til heksedoktorer i stedet.

Det er ikke sikkert at det svaret de unge ønsker er det rette svaret. I en del tilfeller dukker det opp ledende spørsmål her. F.eks. om ånder som tar kontroll e.l. Av og til er det da tydelig hvilket svar de ønsker, og i disse tilfellene er dette svaret det absolutt siste de trenger. Det de heller trenger er støtte til å ordne opp i livet sitt på egenhånd.
Skulle ønske skeptikerne her inne kunne respektere at folk har andre oppfatninger av virkeligheten enn de, særlig på et forum som dette! Dersom de tror de sitter med den fulle sannheten, så får de i slike tilfeller holde den for seg selv, og ikke briske seg med arroganse og bedrevitenhet ovenfor barn som de VET mangler erfaring og som kanskje også kan ta skade av å ikke bli trodd. Litt EQ må vi kunne ta i bruk her.
Andre oppfatninger respekteres, men det stilles f.eks. kritiske spørsmål. Hvorfor tror du dette, eller hva fører denne troen til? Hvordan henger det sammen med...?
Hvis noen sitter med den fulle og hele sanheten, så synes jeg det hadde vært flott om de kunne dele den med oss andre. Dele den med oss som ikke har denne sannheten, men stiller kritiske spørsmål ved det meste.
Antall ord: 406

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Okt 2006 10:12
18
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Jeg ruser meg noen ganger på cola, i en periode var jeg helt avhengig også... :(
Men jeg skriver aldri innlegg i cola påvirkede tilstander!
Antall ord: 25
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

TrappedSoul skrev:Jeg ruser meg noen ganger på cola, i en periode var jeg helt avhengig også... :(
:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
hahahahhaa
Antall ord: 44
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19

Innlegg av Dan »

Face it - 99,99% av alle innlegg her på forumet er svada - skrivefeil eller ikke ...

Mvh Dan
Antall ord: 17
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

TrappedSoul skrev:Jeg ruser meg noen ganger på cola, i en periode var jeg helt avhengig også... :(

Vil ikke engang tenke på hva som ville ha kommet frem i de innleggene :D
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Zanna
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Okt 2006 13:58
18

Re: Sannhetsgehalt?

Innlegg av Zanna »

twiggy skrev:Nå har jeg brukt noen dager på å lese gjennom en del på denne siden. Det som stadig surrer i bakhodet mitt er: Mange av skribentene synes å lide av enten mørkeredsel el. angst, og "ser" ting som de uten videre legger ut på siden(e) her. Jeg har også et spørsmål: Hvor mange av dere som legger ut "fantastiske" historier går på stoff???

Ser også at de fleste innlegg er skrevet av personer som ikke behersker det minste snev av rettskriving. Dette forsterker mitt syn på at de fleste historier her er skrevet av mennesker i en eller annen rus-tilstand.

Dette er synd, for dem som har sanne historier å komme med. For jeg vet at det finnes mer mellom himmel og jord.... Men at en del historier er som et resultat av hallusinasjoner....er jeg ikke i tvil om!!!

Du bør og må ta deg selv opp til vurdering!!
Antall ord: 156
Zanna.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cliffie
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jan 2007 16:50
17

Innlegg av cliffie »

Dan skrev:Face it - 99,99% av alle innlegg her på forumet er svada - skrivefeil eller ikke ...

Mvh Dan
Vil jo si at det er litt drøyt å si...
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Finnmark

Innlegg av un0rmal »

Djeez.

Rettskrivning nå igjen?

Alle dere som blir fristet til å skrive sms-språk: STÅ IMOT FRISTELSEN! Dere klarer det. Hver dag må dere si til dere selv "jeg klarer å slutte å skrive på sms-språk", dette må dere si minst ti ganger.

Død over sms-språk :evil:

Nei men ærlig talt. Jeg hater sms-språket. Det er greit å skrive d og e (men ikke på forumer o.l). Mn nr mn bynr å skrve slik, e d fr mye. I dette forumet, ande forum, msn, sms, ja - overalt.
Antall ord: 90
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ballerina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2007 19:11
17

Innlegg av ballerina »

Jeg er 15, og dere er ikke så smarte.
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

ballerina skrev:Jeg er 15, og dere er ikke så smarte.
På en skala fra 1-10, hvor (lite) smarte er vi da?
Antall ord: 23
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
LilleHjelper
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Mar 2006 12:46
18

Innlegg av LilleHjelper »

Svartepus skrev:
ballerina skrev:Jeg er 15, og dere er ikke så smarte.
På en skala fra 1-10, hvor (lite) smarte er vi da?
2 :-# Neida. Men er faktisk utrolig mye skrivefeil og rare setninger på dette forumet,
men skriver ikke noe bedre selv,så skal ikke klage ;) Hehe!
Antall ord: 50
Hilsen LilleHjelper

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links