Universet & dets hemmeligheter ⇒ Det som skjer i 2012
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Des 2005 13:23
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Blitt takket: 2 ganger
Det som skulle skje i 2012, har skjedd. Vi døde alle sammen.. det skjedde så fort at vi ikke merket det en gang. Nå fortsetter vi å "leve" som ånder, og utfører våre daglige plikter,uten å vite at vi er døde! Nei da, vi lever nok...... vil jeg tro, men jeg har ofte lekt med tanken om at, hva om alle er døde, hva om jeg er død, og virkeligheten rundt meg bare er en illusjon framtvunget av bevisthetens skråsikre overbevisning om at jeg er i live. Det er jo ofte grunnen til at ånder går igjen her på jorden...at de ikke vet at de er døde!
Antall ord: 116
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Feb 2005 13:45
- 19
Fra nuet til 2012
I Stavangerområdet bor en eldre skikkelse som i en årrekke har stått langs veien og vinket til forbipasserende bilister med et "Jesus kommer snart" skilt i den ene neven. En smittsomt blid, iherdig engasjert fyr dette. I går passerte jeg ham i hans bil, med skiltet liggende i bakruta, i tofeltsen ned mot Stavanger sentrum. Det var gjerne derfor "verdens undergang" svirret i tankene mine i dag. Med 2012 i bakhodet, sjonglerte jeg ordene om til "verdens overgang", og gjorde et Google søk, for å se om det var noen andre som hadde lekt med samme tanken. Joda, det var det visst, i tråden som ledet meg til denne her på Paranormal.no.
Jeg var selv åpen for 2012 ideen, inntil en guru spolerte kredibiliteten til konseptet med et vitenskapelig utsagn uten hold (det handlet om påståtte endringer i Schumann resonansen, som ikke var tilfelle), og forstår derfor veldig godt BA (og andre) sin skepsis. Det har oppigjennom blitt hevdet en rekke ting som er i disharmoni med vitenskapen, og slike utsagn fucker med troverdigheten hos folk. Kan "noe" usannsynliggjøres vitenskapelig, så velger folk gjerne å tro "sikre" vitenskapelige statistiske prognoser, fremfor udokumenterte åndelige profetier. Og er man en innbarket skeptiker, ser man gjerne kun etter tegn som bekrefter skepsisen, og ignorerer alt det som føles rett. I tillegg til dette har jeg en sterk tvil til slike profetier som tidsfastslår fremtidige begivenheter med nøyaktighet og sikkerhet. Det å kunne forutsi noe konkret forkludrer slik jeg ser det hele "poenget" med skapelsen, dette med å leve i nuet, i det uvisse, uten forventninger.
Jeg er "flink" til å kullkaste konsepter og såkalte åndelige "mestere" (selvoppnevnte), om jeg finner en fettflekk i lakken. Personlig velger jeg imidlertid å se litt pragmatisk på både profetier og vitenskapelig bevisførsel (for og mot), ja på 2012 teorien i det hele, og snarere tillegge de enorme forandringer som skjer i bevissthetsnivået rundt meg en større fokus og betydning. Ja, den kollektive bevisstheten er på vei opp opp opp, og dette synes for meg å skje i sterkt eskalerende tempo. Jo, jeg kan gjerne tro at en stor energetisk overgang vil inntreffe i nær fremtid. Om den kommer i 2012, 2020 eller senere, er ikke viktig. NUET er viktig.
Som Gaute så fint skriver:
Viktig å påminne folk om å leve i nuet, synes jeg. Slik at fokuset blir der det skal være, i nuet. Men 2012 teorien er spennende, og kan nok hjelpe de mange åndelige reisende som velger "å sitte på vent" (i påvente av at noe mirakuløst skal skje i livet deres), til å begynne å ta tak i sin egen prosess. Mulig jeg begynner å tro på den en dag jeg også
Synes kanaliseringene dine høres sanne ut jeg, Gaute. I det store og hele. Veldig interessant å lese må jeg si.
Jeg var selv åpen for 2012 ideen, inntil en guru spolerte kredibiliteten til konseptet med et vitenskapelig utsagn uten hold (det handlet om påståtte endringer i Schumann resonansen, som ikke var tilfelle), og forstår derfor veldig godt BA (og andre) sin skepsis. Det har oppigjennom blitt hevdet en rekke ting som er i disharmoni med vitenskapen, og slike utsagn fucker med troverdigheten hos folk. Kan "noe" usannsynliggjøres vitenskapelig, så velger folk gjerne å tro "sikre" vitenskapelige statistiske prognoser, fremfor udokumenterte åndelige profetier. Og er man en innbarket skeptiker, ser man gjerne kun etter tegn som bekrefter skepsisen, og ignorerer alt det som føles rett. I tillegg til dette har jeg en sterk tvil til slike profetier som tidsfastslår fremtidige begivenheter med nøyaktighet og sikkerhet. Det å kunne forutsi noe konkret forkludrer slik jeg ser det hele "poenget" med skapelsen, dette med å leve i nuet, i det uvisse, uten forventninger.
Jeg er "flink" til å kullkaste konsepter og såkalte åndelige "mestere" (selvoppnevnte), om jeg finner en fettflekk i lakken. Personlig velger jeg imidlertid å se litt pragmatisk på både profetier og vitenskapelig bevisførsel (for og mot), ja på 2012 teorien i det hele, og snarere tillegge de enorme forandringer som skjer i bevissthetsnivået rundt meg en større fokus og betydning. Ja, den kollektive bevisstheten er på vei opp opp opp, og dette synes for meg å skje i sterkt eskalerende tempo. Jo, jeg kan gjerne tro at en stor energetisk overgang vil inntreffe i nær fremtid. Om den kommer i 2012, 2020 eller senere, er ikke viktig. NUET er viktig.
Som Gaute så fint skriver:
Gaute skrev:Folk må vite at spådommer, visjoner og kanaliseringer om fremtiden omhandler det som ligger AN til å skje. Ingen fremtid er sikker, den er hele tiden i endring utifra hvordan vi lever her og nå.
Om jeg hadde latt meg overbevise om desember 2012, så tror jeg at dette ville ha forstyrret min åndelige utvikling. Det hadde blitt et jag mot målet, hvor egoet fort tar overhånd. Har sett dette i praksis, hos en åndelig "mester", som støtter teorien. Største egoet jeg kjenner til, og bruker bevisst manipulasjon av "disiplene" for å lykkes med sin 2012 agenda.Gaute skrev:Men dette er ikke noe vi trenger å frykte eller tenke på i hverdagen. Det beste vi kan gjøre er å ta vare på oss selv, kvitte oss med egoistiske tanker og handlinger, og bry oss mer om hverandre.
Viktig å påminne folk om å leve i nuet, synes jeg. Slik at fokuset blir der det skal være, i nuet. Men 2012 teorien er spennende, og kan nok hjelpe de mange åndelige reisende som velger "å sitte på vent" (i påvente av at noe mirakuløst skal skje i livet deres), til å begynne å ta tak i sin egen prosess. Mulig jeg begynner å tro på den en dag jeg også
Synes kanaliseringene dine høres sanne ut jeg, Gaute. I det store og hele. Veldig interessant å lese må jeg si.
Antall ord: 621
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Mrsmt
Jøss, der var du jo igjen, torgeir. Det var innlegget ditt av 24.9.06 07:14 om "verdens overgang" som ledet meg til denne tråden.
Morsomt med denne store verdenen og alle tilfeldighetene i den torLEIF her, forrestentorgeir skrev:Det blir ikke verdens undergang, det blir verdens overgang.
Antall ord: 52
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Des 2005 13:23
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Blitt takket: 2 ganger
Hei, he he, artig dette med disse tilfeldighetene. Tilfeldigheter har jo ført meg til den jeg er i dag også.
Jeg tenker ofte på tilfeldighetene som førte til at jeg traff min samboer, og enda mer spessielt er det med alle tilfeldighetene som førte til denne tilfeldigheten. det var i grunnen småe ods..
Jeg tenker ofte på tilfeldighetene som førte til at jeg traff min samboer, og enda mer spessielt er det med alle tilfeldighetene som førte til denne tilfeldigheten. det var i grunnen småe ods..
Antall ord: 57
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 03:08
- 18
Ser på nyheten idag, leser avisene. Innen 2012 vil denne jordkloden her være et fullstendig klimatisk kaos, og det som er såååå utrolig skremmende, er at det sannsynligvis er for sent å endre utviklingen.
2012 er antageligvis et år som vil overgå alle andre med naturkatastrofer osv.
Reis og se verden idag, imorgen kan det være forsent.
Hva gjør DU for å bedre situasjonen? Hmm, det kan bli en annen tråd...
Men seriøst, dette bekymrer meg veldig!
Antall ord: 80
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Re: Fra nuet til 2012
Jeg kuttet litt ned på innlegget ditt. Du skriver jo omtrent like langt som jeg gjør til vanlig. Men her var det mye fornuftig å lese! Jeg har ikke sett han Jesus-mannen på lenge nå jeg. Fryktet at han var død eller noe, så han veldig ofte i Hillevågsområdet for ti år tilbake og vel så det. Sto ofte i HaugåsveienTurbo73 skrev:I Stavangerområdet bor en eldre skikkelse som i en årrekke har stått langs veien og vinket til forbipasserende bilister med et "Jesus kommer snart" skilt i den ene neven. En smittsomt blid, iherdig engasjert fyr dette..........
Ihvertfall, utifra det jeg leser du har skrevet, vil jeg ønske deg velkommen til forumet, og si at vi trenger en som deg. Du kommer som en rett mann på rett sted til rett tid.
Så jeg håper du har engasjementet på plass!
Antall ord: 150
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Akkurat det med klimatiske problemer opptar litt av min oppmerksomhet også. Vi burde tenke mer på dette, alle sammen. Men å ha "panikk" og tenke at vi må gjøre ditt og datt, mens vi kan... vel, de bekymringene dine BØR du legge på hylla.Liis skrev:Ser på nyheten idag, leser avisene. Innen 2012 vil denne jordkloden her være et fullstendig klimatisk kaos, og det som er såååå utrolig skremmende, er at det sannsynligvis er for sent å endre utviklingen.
Det gjør ikke noe annet enn å plage deg. Lev i nuet og nyt livet som det er, mens du har det, men tenk ikke at du må skynde deg med å gjøre det. Det gjør deg stresset, og da tenker du ikke rent og holdent "her og NÅ", da er du på grensen til å tenke mer på fremtiden, siden du "må gjøre det NÅ, siden du ikke kan SENERE".
Slik som pils nytes best iskaldt, nytes også livet best med iskald og knusende ro
Antall ord: 214
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Ja det er viktig å leve i nuet. Men akkuratt i denne saken er det viktig å være
med å gjøre folk bevisst på det reele alvoret i dette problemet. Slik VG gjør nå.
For det er faktisk flertallet av folket som regelrett driter i dette. Hvis det fortsetter sånn og alle skal tenke på seg selv, hva slags planet vil våre barn og barnebarn arve da?
Hver enkelt person får gjort veldig lite, men hvis ALLE gjør LITT, vil det få en massiv effekt.
Og ikke minst burde folk begynne å tenke i retning av å endre litt på sin egen livstil.
Og siden bør de som sitter med beslutningsmakt bruke den makten til innføre nye lover og regler i industrien. Men da går saken over til en helt ny problemstilling, nemlig kjernen i de fleste av verdens sore konflikter: Nemlig penger!!
Men nå begynner jeg å dra dette ut.
Tilbake til 2012,. hvis det blir et.. Uff, neida...jeg ser ikke såå svart på det.
med å gjøre folk bevisst på det reele alvoret i dette problemet. Slik VG gjør nå.
For det er faktisk flertallet av folket som regelrett driter i dette. Hvis det fortsetter sånn og alle skal tenke på seg selv, hva slags planet vil våre barn og barnebarn arve da?
Hver enkelt person får gjort veldig lite, men hvis ALLE gjør LITT, vil det få en massiv effekt.
Og ikke minst burde folk begynne å tenke i retning av å endre litt på sin egen livstil.
Og siden bør de som sitter med beslutningsmakt bruke den makten til innføre nye lover og regler i industrien. Men da går saken over til en helt ny problemstilling, nemlig kjernen i de fleste av verdens sore konflikter: Nemlig penger!!
Men nå begynner jeg å dra dette ut.
Tilbake til 2012,. hvis det blir et.. Uff, neida...jeg ser ikke såå svart på det.
Antall ord: 171
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Hyggelig å høre. Blir somregel enten dritlangt eller knapt noenting, avhengig av dagsformen.ludoburgero skrev:Jeg kuttet litt ned på innlegget ditt. Du skriver jo omtrent like langt som jeg gjør til vanlig. Men her var det mye fornuftig å lese! Jeg har ikke sett han Jesus-mannen på lenge nå jeg. Fryktet at han var død eller noe, så han veldig ofte i Hillevågsområdet for ti år tilbake og vel så det. Sto ofte i Haugåsveien
Det er en god stund siden jeg så ham langs veien, men jeg har passert ham to ganger i bil siste par månedene, med skiltet i bakruta. Siste gangen med en frøken ved hans side han har gjerne skifta lokasjon?
Takk, engasjementet er der, men jeg er i perioder av nett og mer en eremitt i egne prosesser for tiden. Har masse ryddebusiness å gjøre i meg selv, og for mye PC bruk og internett skaper negative forstyrrelser i prosessen kjenner jeg. Blir nok litt her og litt på gaiaforum, men kommer neppe til å være innom særlig ofte.ludoburgero skrev:Ihvertfall, utifra det jeg leser du har skrevet, vil jeg ønske deg velkommen til forumet, og si at vi trenger en som deg. Du kommer som en rett mann på rett sted til rett tid.
Så jeg håper du har engasjementet på plass!
Du virker på meg som åpen, fornuftig, tolerant og engasjert, en kjempefin positiv men kritisk fyr som har mye bra å bidra med! Stå på videre.
Antall ord: 254
Tillit er å nynnende slipe tennene
til haien du strandet på
til haien du strandet på
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Kan jo hende. Kanskje han flyttet til et mer kristent nabolag?Turbo73 skrev: Det er en god stund siden jeg så ham langs veien, men jeg har passert ham to ganger i bil siste par månedene, med skiltet i bakruta. Siste gangen med en frøken ved hans side han har gjerne skifta lokasjon?
Så han har fått seg en frøken også... ikke verst...
eller kanskje hun endelig bare ville bli med på tur med ham...
Kjenner meg igjen og underskriver på den.Takk, engasjementet er der, men jeg er i perioder av nett og mer en eremitt i egne prosesser for tiden. Har masse ryddebusiness å gjøre i meg selv, og for mye PC bruk og internett skaper negative forstyrrelser i prosessen kjenner jeg. Blir nok litt her og litt på gaiaforum, men kommer neppe til å være innom særlig ofte.
Dessverre er jeg nok mer av det slaget som faller for fristelser, men jeg har ryddet og vasket hele leiligheten idag, så nå føler jeg meg fortjent til å ta helg med både så mye nett jeg vil og nesten så mye øl jeg vil
Da leser du meg som ei bok. Ihvertfall slik jeg også leser boka.Du virker på meg som åpen, fornuftig, tolerant og engasjert, en kjempefin positiv men kritisk fyr som har mye bra å bidra med! Stå på videre.
Positiv er nok litt overvurdert, ihvertfall når det kommer til alt annet enn medmennesker, uansett - tusen takk for hyggelige ord!
Antall ord: 251
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Nov 2006 12:34
- 18
- Kjønn (valgfri): Andrgyn
- Lokalisering: Hades
- Blitt takket: 1 gang
jeg gleder meg til når det skjer uansett om det er nå eller i fraaamtiden
Antall ord: 16
non omnis moriar
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Jul 2006 21:55
- 18
- Kjønn (valgfri): Kanin
- Lokalisering: Orkdal
- Blitt takket: 3 ganger
-
- Standard bruker
- 18
Mayakalenderen stopPer i 2012... Frykt ikke! Her er en kalender til 3999!!
http://www.timeanddate.com/norsk/kalender.html
Sist redigert av Liis på 04 Des 2006 00:43, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 19
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Jul 2006 21:55
- 18
- Kjønn (valgfri): Kanin
- Lokalisering: Orkdal
- Blitt takket: 3 ganger
hihiiiLiis skrev:Mayakalenderen stoper i 2012... Frykt ikke! Her er en kalender til 3999!!
Antall ord: 22
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Jan 2005 22:41
- 19
- Lokalisering: streifdyr
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 20 ganger
Alt er energi, det er energi i alt - også informasjon. Energi vibrerer på ulike frekvenser, det gjør også din energi. Kanalisert informasjon harmoniserer ikke med ditt frekvensnivå, derfor har du motstand mot det.madjava skrev:Bra kanalisering du liksom. Undrast over at dette kan sjåast på som noko anna enn svadapreik. Ser ikkje poeng i å dra fram alt tullet som var nedkrota her, men om du føler for at dette var så bra, prøv å kom med eit avsnitt som virkelig er verdt å dra fram i rampelyset...Gaute skrev:Her er en bra kanalisering som tar for seg jordendringene vi vil møte nå de nærmeste årene mot 2012..... Både polskiftet og DNA-oppgraderingene er nevnt.
http://www.beyondreiki.com/articles/art ... art24.html
Dette er helt normalt, og jeg har full forståelse for deg
Antall ord: 141
Hide post links |