Fakta, teori & skepsissatanisme

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

sizzla
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Okt 2006 18:46
18

Innlegg av sizzla »

hehe ok. ingen som tørr :mozilla_wink:
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skade
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Nov 2006 21:37
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Skade »

Tror egentlig ikke at det finnes så mange som kan kalle seg ekte satanister. Ihvertfall ikke i Norge. Er ikke noen ekspert på området, men i følge The Satanic Bible baserer religionen seg stort sett på at det kun finnes en Gud, nemlig deg selv. Det er deg selv som er viktigst, og du skal gjerne være egoistisk og tråkke på andre for at du selv skal klare dine mål.
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Skade skrev:Tror egentlig ikke at det finnes så mange som kan kalle seg ekte satanister. Ihvertfall ikke i Norge. Er ikke noen ekspert på området, men i følge The Satanic Bible baserer religionen seg stort sett på at det kun finnes en Gud, nemlig deg selv. Det er deg selv som er viktigst, og du skal gjerne være egoistisk og tråkke på andre for at du selv skal klare dine mål.
Ja, det er LaVey's satanisme.
Da ser vi jo allerede at satanismen er svært utbredt idag da.
Antall ord: 96
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Skade
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Nov 2006 21:37
18

Innlegg av Skade »

ludoburgero skrev:
Skade skrev:Tror egentlig ikke at det finnes så mange som kan kalle seg ekte satanister. Ihvertfall ikke i Norge. Er ikke noen ekspert på området, men i følge The Satanic Bible baserer religionen seg stort sett på at det kun finnes en Gud, nemlig deg selv. Det er deg selv som er viktigst, og du skal gjerne være egoistisk og tråkke på andre for at du selv skal klare dine mål.
Ja, det er LaVey's satanisme.
Da ser vi jo allerede at satanismen er svært utbredt idag da.
Joda, men det blir likevel litt feil å kalle seg satanist selv om man oppfører seg egoistisk.
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Mai 2005 07:40
19
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thyrin »

livingdeaddoll skrev:i lavey's satanisme er djevelen/satan et symbol på deg selv. du tilber på en måte deg selv og dine "dyriske" sider. du bruker djevelen som et symbol, fordi du er imot den kristne undertrykkelsen av deg selv. og i ritualene bruker du derfor ting som er det motsatte av en kristen seremoni, slik som et opp-ned kors, svarte klær, svarte lys o.l. det var ihvertfall det jeg fikk ut/tolket den satansike bibelen..
Ritualene i den satanske bibel er strengt tatt et paradoks (etter min mening).
LaVey "oppdaget" menneskets trang til dogmer, og ritualene er et resultat av dette. De har lite for seg på noe annet nivå enn det psykiske - mao du vil oppnå det samme uten ritualene som med om du er bestemt nok.

Ut over dette synes jeg det er greit å presisere noen av "reglene"
Alle barn er "hellige" - de er uskyldige, naturlige og skal i alle tilfeller beskyttes.
Det samme gjelder dyr så vidt jeg husker.
Du skal ta vare på deg og dine. Det er ingen som har rett til å kreve at du skal vise dem respekt - respekter dem som gjør seg fortjent til det.
Ikke vend det "andre kinnet" til men slå tilbake (litt flåsete skrevet av LaVey; knus dem)
Vil kanskje ikke oppfordre folk til faktisk slå hver gang noen ser skjevt på deg, men det finnes mange måter å "slå" på.....

Og min favoritt da! "Dårlig stilsans er en dødssynd" :mozilla_laughing:

Hvis noen har lest "bibel'n" nylig og mener noe jeg har skrevet er feil, så greit nok. Er vel to år siden jeg leste den. :mozilla_tongue:
Men kom ikke her å si at dette ikke er "leveregler" folk flest lever etter i det daglige!

Må føye til at jeg er nok høyst antikristen (siden det var det opprinnelige spørsmål). Pleier å fleipe med at jeg er en "ikke-rituell satanist", noe som i bunn og grunn betyr at jeg oppfører meg som et normalt, oppegående menneske.
Og ja jeg ser vel oftest ut som en "satanist" også uten at det faktisk har noen særlig sammenheng! Er bare meg jeg! :mozilla_wink:
Antall ord: 368
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

Thyrin skrev: Ritualene i den satanske bibel er strengt tatt et paradoks (etter min mening).
LaVey "oppdaget" menneskets trang til dogmer, og ritualene er et resultat av dette. De har lite for seg på noe annet nivå enn det psykiske - mao du vil oppnå det samme uten ritualene som med om du er bestemt nok.

Alle barn er "hellige" - de er uskyldige, naturlige og skal i alle tilfeller beskyttes.
Du skal ta vare på deg og dine. Det er ingen som har rett til å kreve at du skal vise dem respekt - respekter dem som gjør seg fortjent til det.
Ikke vend det "andre kinnet" til men slå tilbake (litt flåsete skrevet av LaVey; knus dem)
Vil kanskje ikke oppfordre folk til faktisk slå hver gang noen ser skjevt på deg, men det finnes mange måter å "slå" på.....

Hvis noen har lest "bibel'n" nylig og mener noe jeg har skrevet er feil, så greit nok. Er vel to år siden jeg leste den. :mozilla_tongue:
Men kom ikke her å si at dette ikke er "leveregler" folk flest lever etter i det daglige!

Må føye til at jeg er nok høyst antikristen (siden det var det opprinnelige spørsmål). Pleier å fleipe med at jeg er en "ikke-rituell satanist", noe som i bunn og grunn betyr at jeg oppfører meg som et normalt, oppegående menneske.
Og ja jeg ser vel oftest ut som en "satanist" også uten at det faktisk har noen særlig sammenheng! Er bare meg jeg! :mozilla_wink:
hm.. så ingen feil jeg, men så er det 4 år siden jeg leste boka.. men du har riktig både barn og dyr er "hellige". noe som strider veldig mot hva folk flest tror om satanister. folk tror jo at satanister ofrer både dyr og barn..
men satanister før i tida ofret dyr og mennesker, men hvilken religion gjorde jo ikke det i religionens/gudens navn før da?

jeg er ikke anti kristen. jeg respekterer alle kristne som kan respektere meg for å ikke tro på kristendommen :mozilla_tongue:
Antall ord: 379

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Nov 2006 12:34
18
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades

Innlegg av Xirque Z'dataan »

Satan betyr egetlig "Motstander" i overført betydning Motstander av Jahve, den jødo/kristne/muslimske guden. I ordets rette forrstand er da *alle* som ikke bekjenner seg denne guden satanister, dvs alle som ikke lever etter "loven" og godtar alle dogmene og selvmotsigelsene.

Ting som etter loven ikke er lov:
astrologi
åndemaning
magi
healing
det å vere klarsynt
det å spå i framtiden
+ en hel rekke andreting som de fleste av oss driver med.

Det er selfølgelig Ett untak: Om du er Profet så kan du gjøre alle disse tingene uten å trosse Jahve

Jeg er Heks
Antall ord: 97
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

sizzla
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Okt 2006 18:46
18

Innlegg av sizzla »

Xirque Zdataan skrev:Satan betyr egetlig "Motstander" i overført betydning Motstander av Jahve, den jødo/kristne/muslimske guden. I ordets rette forrstand er da *alle* som ikke bekjenner seg denne guden satanister, dvs alle som ikke lever etter "loven" og godtar alle dogmene og selvmotsigelsene.

astrologi
åndemaning
magi
healing
det å vere klarsynt
det å spå i framtiden

Det er selfølgelig Ett untak: Om du er Profet så kan du gjøre alle disse tingene uten å trosse Jahve

Jeg er Heks

Hva gjør deg til heks? :mozilla_undecided:
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Thyrin skrev:
livingdeaddoll skrev:i lavey's satanisme er djevelen/satan et symbol på deg selv. du tilber på en måte deg selv og dine "dyriske" sider. du bruker djevelen som et symbol, fordi du er imot den kristne undertrykkelsen av deg selv. og i ritualene bruker du derfor ting som er det motsatte av en kristen seremoni, slik som et opp-ned kors, svarte klær, svarte lys o.l. det var ihvertfall det jeg fikk ut/tolket den satansike bibelen..
Ritualene i den satanske bibel er strengt tatt et paradoks (etter min mening).

Veldig bra innlegg!
Antall ord: 373
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
18

sizzla skrev:
Xirque Zdataan skrev:Satan betyr egetlig "Motstander" i overført betydning Motstander av Jahve, den jødo/kristne/muslimske guden. I ordets rette forrstand er da *alle* som ikke bekjenner seg denne guden satanister, dvs alle som ikke lever etter "loven" og godtar alle dogmene og selvmotsigelsene.

astrologi
åndemaning
magi
healing
det å vere klarsynt
det å spå i framtiden

Jeg er Heks

Hva gjør deg til heks? :mozilla_undecided:
Blant annet min religiøsitet som "paganist".
Min viktigste gud er gudinnen Hecate.
Medlmmer av Wicca har en invielsesperiode på 1 år og 1 dag, (Jeg er ikke Wicca, ialle fall ikke i dette livet, ikke enda)
Er du heks i ett tidligere liv så vil du reinkarneres som det.
Jeg har jobbet/studert- med magi/occultisme i de siste 15 årene av livet mitt.
jeg har mer eller mindre viet livet mitt til min mor Hecate.
mere?
Antall ord: 186
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

Xirque Zdataan skrev:
Blant annet min religiøsitet som "paganist".
Min viktigste gud er gudinnen Hecate.
Medlmmer av Wicca har en invielsesperiode på 1 år og 1 dag, (Jeg er ikke Wicca, ialle fall ikke i dette livet, ikke enda)
Er du heks i ett tidligere liv så vil du reinkarneres som det.
Jeg har jobbet/studert- med magi/occultisme i de siste 15 årene av livet mitt.
jeg har mer eller mindre viet livet mitt til min mor Hecate.
mere?
hecate? trodde det var en mørk gudinne jeg, gudinnen over dyrene eller noe sånt..? husker når jeg var veldi interessert i wicca, tilkalte jeg hecate når hunden vi hadde var syk.. lagde først en ring, og så gjorde jeg et rituale jeg hadde funnet enten på nett eller i ei bok om wicca jeg har, hvor hecate var den gudinnen jeg skulle tilkalle..
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
18

vel....hun representerer den mørke månen.
Hun er egentlig eldre enn gudene, benevnelsen er Titan og tilhører den eldre guderekken sammen med Kronos.
Ja. hun er ikke den gudommen som du ønsker å krysse sverd med, og erbåde mørk og hevngjerrig, men ikke ond.
Hun er nattens Dronning og mystikeren i gudeverdenen; Alle heksers beskytter og inspirasjonskilde. At jeg kaller henne for mor har andre årsaker.
Antall ord: 70
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

kthon2

Innlegg av kthon2 »

Vi lever i Helvete nå i lag med djevelen

Kenneth
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Xirque Zdataan skrev:vel....hun representerer den mørke månen.
Hun er egentlig eldre enn gudene, benevnelsen er Titan og tilhører den eldre guderekken sammen med Kronos.
Ja. hun er ikke den gudommen som du ønsker å krysse sverd med, og erbåde mørk og hevngjerrig, men ikke ond.
Hun er nattens Dronning og mystikeren i gudeverdenen; Alle heksers beskytter og inspirasjonskilde. At jeg kaller henne for mor har andre årsaker.
hehehe, min sønn... :D
Jeg ser henne mer som en som viser veien i mørket. Nå er jeg ikke heks eller paganist, da. Tenker mer at det var Medea som innførte magi og hekseritualer til ære for Hekate. Og når det gjelder hunder, så er de Hekates trofaste følgesvenner.
Antall ord: 126
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
18

Hecate skrev:
Xirque Zdataan skrev:vel....hun representerer den mørke månen.
hehehe, min sønn... :D
Jeg ser henne mer som en som viser veien i mørket. Nå er jeg ikke heks eller paganist, da. Tenker mer at det var Medea som innførte magi og hekseritualer til ære for Hekate. Og når det gjelder hunder, så er de Hekates trofaste følgesvenner.
hunder....vel...lycantroper (varulver). Kansje litt snilt å kalle disse for hunder...men men :)
Antall ord: 141
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links