Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder"Mamma, se mannen"

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Lilja skrev: Og som du selv sier, ifølge "normalen" kan enkelte barn vente med å snakke til de er to. Ja de er sene, men likevel innunder normalen.
Nok en gang, det jeg sa var at de som ikke faller innunder "normalen" er ekstremt sene.
Sa jeg noe sted her at toåringer som ikke snakker er ekstremt sene?

Hvis du føler jeg forsøkte å fremheve mine egne barns fortreffelighet så beklager jeg det. Men nok en gang, da bør du kanskje begynne å se hva som står, istedetfor å tolke ting som du vil.
Jeg sliter fortsatt med denne siteringen, men det jeg skrev tidligere, var som følger:
"Min yngste datter blir to i januar, og hun sier setninger på fem-seks ord,
uten at det gjør henne til et unikum i f.eks barselgruppen der vi med barn på samme alder møtes.

Ba skrev:
"Da påsto du at enhver som ikke kunne snakke ved toårsalder var EKSTREMT sent utviklet, og insinuerte at slike kilder om barns utvikling kun er ment å roe ned foreldre med sene barn."

Feil! det jeg skrev var: "Alle som har barn selv vet at kilder som godboken, helsestasjoner osv har "normaler" som er satt sånn at ingen skal føle de faller utenfor.
Man skal ha EKSTREMT sent utviklede barn for at de ikke skal gå innunder disse "normalene". "

Dette står jeg for! det finnes barn som er sent utviklet men som alikevel er "normale", og det finnes barn som er tidlig utviklet, som er like "normale". Det normalbegrepet er så vidt at det er bare de ekstreme tilfellene som faller utenfor. Jeg sa på ingen måte at "normalen" var laget for å berolige foreldre med sene barn.

jaktmann skrev:
Er du ukjent med barns utvikling BA, eller fant du ingen informasjon om dette på nettet? Jeg har tre barn alle gikk fra 8 mnd alder og pratet ok fra ca året.
BA skrev:
Da er dine barn utrolig langt framme. Såpass mye at jeg mistenker deg for å huske feil.

Det var dette jeg i utgangspunktet reagerte på. At du, bare fordi dine erfaringer ikke stemmer med jaktmanns, insinuerer at jaktmann husker feil.
Det er så drøyt å påstå at andre tar feil til og med når de snakker om egne barn!
Uansett hvor mange kilder du kan henvise til...

BA skrev:
Ditt forrige innlegg vitnet mer om sutring over at jeg kalte noe av det du skrev for tøv. Det ble nemlig tatt helt ut av proporsjoner, og tatt til inntekt for alt du har skrevet, og min nedlatende tone kommer kraftigst til uttrykk overfor den som er nedlatende selv, og begynner innlegg med å latterliggjøre motdebattanten, uten å vise saklig kunnskap om emnet utover egen synsing.

AMEN!!
Antall ord: 466

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

jaktmann skrev:MÅ bare tømme meg litt:

Ser etter å ha vert medl. her en stund at du ba går inn i alle diskusjoner med en kunnskap
som er bortimot (etter dine meninger) perfekt om alle ting.
I denne tråden går det litt på om et barn er normalt eller uvanlig, dine konklusjoner sier at det er uvanlig at et barn snakker før 1års alder, snakker de godt så er det vel også ekstremt uvanelig.

>Jeg menner da at du, ja DU BA, sitter inne med en helt utrolig iq, det er faktisk ekstremt uvanelig at folk KAN absolut alt slik som du.

Slår det deg ikke at det finnes folk her inne og overalt ellers med mye kunnskap om sine spesielle ting som knuser deg når det gjelder erfaring?

Det er for meg veldig synnlig at det ikke er grunnlag for noen diskusjoner med deg, for du vil jo stå på dine utrolige google kilder.
Men om jeg tar feil her og du virkelig er så utrolig smart og kunnskapsrik må du ha meg unskyldt, men du har vanskelig for å tro på andre men jeg på deg-
Værsågod. Tøm i vei. :)

Hva du mener med at jeg har en oppfatning om perfekt kunnskap forstår jeg ikke. Du har lest mange av mine innlegg, og bør ha fått med deg at jeg stadig ber andre si fra når de oppdager feil i mine innlegg. De ganger det har skjedd, har jeg takket for innspillene, eller vist at det ikke var feil. Begge deler har skjedd. I de tilfellene noen protesterer bare fordi de selv tror noe annet, så viser jeg gjerne dokumentasjon på mine påstander/meninger, og forventer at andre også prøver å vise at deres påstander er noe mer enn bare noe de har funnet på selv for å protestere. Hvis du synes dokumentasjon er en uting, får du si det, istedet for til stadighet å kritisere "googling" som du kaller all kildehenvisning.

I de tilfeller andre benytter latterliggjøring, nedlatenhet eller andre åpenbare hersketeknikker forsøker jeg å besvare innlegg saklig, men jeg plundrer seriøst med å svare saklig og fornuftig på innlegg der noen vil herse med andre debattanter her. Enten det er meg selv eller andre bidragsytere jeg er enig eller uenig med.

Hvis du ikke har oppdaget det, så har jeg f.eks. stilt Mikkel Rev spørsmål og bedt om hjelp vedrørende bibelhistorie, Jeg har bedt Hecate bekrefte eller korrigere innlegg der jeg oppfatter at hun har større kunnskap enn meg, og i andre saker har jeg bedt andre om å dele sin kunnskap med meg. Det er nemlig stor forskjell på å protestere uten kunnskap og å stille spørsmål.

Du har nok rett i at det er mye kunnskap jeg gjerne skulle hatt, men som jeg ikke har. Likevel er ikke det noen grunn for andre til å protestere på mine utsagn for protestens skyld. Vis meg gjerne at jeg tar feil, men gjør det ordentlig, og sannsynliggjør påstandene dine.
Antall ord: 515

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Lilja:

Ja!
Du skrev:Haha... Alle som har barn selv vet at kilder som godboken, helsestasjoner osv har "normaler" som er satt sånn at ingen skal føle de faller utenfor.
Man skal ha EKSTREMT sent utviklede barn for at de ikke skal gå innunder disse "normalene"
Når da artikkelen du kommenterer sier "De fleste barn sier sitt første ord når de er mellom ett og to år gamle", så er det underforstått at dette er normalen, og den som ikke prater i løpet av dette tidsrommet er ekstremt sene.

I forhold til Jaktmann, så skrev jeg at jeg mistenker ham for å huske feil. Det var fordi jeg syntes å prate ok (Ikke første ord, men setninger) ved ettårsalder er veldig tidlig, spesielt når alle tre gjør det, og når alle tre barna i tillegg går fra 8 mnd, da mistenker jeg ham fortsatt for å huske feil. Det er likevel rom i dette til å kunne erkjenne at jeg mistenker feil, men det blir vanskelig å dokumentere det ene eller andre her.

Han var imidlertid ganske nedlatende i sin bemerkning "Er du ukjent med barns utvikling BA, eller fant du ingen informasjon om dette på nettet?"
Antall ord: 205

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
takkformeg
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Okt 2006 00:12
18

Innlegg av takkformeg »

Må bare erkjenne at mot deg Ba vet jeg ikke om jeg diskutere mer, ikke det at det er noe personlig mot deg der. Men du er så mye klokere en meg.
Føler nesten at jeg er dum også, prøver og huske tilbake da barna var små, tja, det er ca. mellom 7 og 17 år siden men alt er glemt.

Når jeg prøver å tenke tilbake blir jeg så trist, jeg må tilstå for meg selv at jeg med en alder PÅ 39 år har mistet min hukommelse. Det er grusomt å måtte ty til andre for og høre om barna mine kan gå og snakke. Blir like glad for posetive svar hver gang men så glemmer jeg igjen og blir trist og synker inn i mitt snev av alderssymtomer som banker på mitt lille hode.

Det bli så vanskelig å måtte dokumentere slik i min alder, så denne diskusjonen får et punktum fra meg.

Jaktmann
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

jaktmann skrev:Må bare erkjenne at mot deg Ba vet jeg ikke om jeg diskutere mer, ikke det at det er noe personlig mot deg der. Men du er så mye klokere en meg.
Føler nesten at jeg er dum også, prøver og huske tilbake da barna var små, tja, det er ca. mellom 7 og 17 år siden men alt er glemt.

Når jeg prøver å tenke tilbake blir jeg så trist, jeg må tilstå for meg selv at jeg med en alder PÅ 39 år har mistet min hukommelse. Det er grusomt å måtte ty til andre for og høre om barna mine kan gå og snakke. Blir like glad for posetive svar hver gang men så glemmer jeg igjen og blir trist og synker inn i mitt snev av alderssymtomer som banker på mitt lille hode.

Det bli så vanskelig å måtte dokumentere slik i min alder, så denne diskusjonen får et punktum fra meg.
Ingen har stilt tvil om at barna dine kan gå og snakke, men at alle tre barna begynte å gå ved 8 mnd, og alle snakket OK ved ettårsalder er ganske fantastisk.

Det er mange ting som gjør at man kan huske feil, og det behøver ikke være så veldig feil heller, ett av barna kan ha snakket mer eller mindre OK så tidlig, mens et annet kan ha gått ved 8 måneders alder.

Mitt poeng var ikke å kritisere din hukommelse, for den vet jeg ingen ting om, men vi alle husker stadig feil. Vi får heller ikke beskjed om at vi husker feil, for i de fleste tilfeller er det eneste vi kan kontrollere vår hukommelse opp mot andres hukommelse, som er like usikker som kilde. Derfor kan det være greit å sjekke slike kilder som baserer seg på forskning og statistikk for å se om det vi husker er sannsynlig, eller om det i stor grad er basert på fantasi.

Det var heller ikke meningen at du skulle dokumentere noe, jeg stiller meg skeptisk til påstanden din, og slik får det være med det. Det er ikke første gang jeg stiller tvil om andres forståelse stemmer overens med virkeligheten her. :)

Når du spurte om jeg var totalt ukjent med barns utvikling, måtte jeg sjekke hos dem som har forsket på barns utvikling, for jeg var ikke sikker på min egen bedømmelse i forhold til verbal utvikling. Når jeg så får bekreftet mitt inntrykk, på en side om barns utvikling, som ikke støtter din utblåsning mot meg, var det kanskje/kanskje ikke feil vurdering å be deg undersøke litt om barns utvikling før du kritiserer andre.
Antall ord: 459

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

sjanten24
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Nov 2005 23:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg

Innlegg av sjanten24 »

Herregud så tragisk. Å komme og påstå at folk ikke husker nok om barna sine....
Foreldre er vel igrunn de som har vært der, og sett og hørt,og de som vet best hva som har skjedd med deres barn når de var små?

Nei, kryp til korset, og ikke lat som om du har kunnskap om alles barn. Det er det som skinner igjennom. Mulig du ikke mener det selv, men det er absolutt sånn det blir oppfattet.

Jeg er ikke engang interessert i å diskutere emnet, dette er en mening, og den er IKKE diskutabel!
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
john_
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Okt 2006 16:27
18
Lokalisering: Nord

Innlegg av john_ »

denne er til BA

Jeg fikk skade på tenner jeg ikke hadde fådd enda da jeg slapp taket på stuebordet og prøvde å løpe da jeg var 11 mnd.. Noen er rask og begynne å gå org noen er ikke fullt så rask.. Og det samme gjelder det å kunne snakke.. Jeg har ikke barn selv, men har hørt mange historier om barn som er tidlig utviklet.. så jeg vil være forsiktig med å kritisere foreldre til andre barn.. for det er de som har vært der, ikke du.. men jeg ser ikke bort ifra at det er noen som trekker fra en måned eller to når du snakker om utviklingen til barna sine.. Alle vil jo ha superbarn.. Jeg holder meg for øyeblikket passiv til denne saken, men reagerte litt på innleggene dine..,
Antall ord: 138
We talk to God = "praying"
God talks to us = schizophrenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Zanna
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Okt 2006 13:58
18

Innlegg av Zanna »

Intressant dette her :mozilla_smile:
Eg bor i eit hus som er bygget på en gard fra 1800 tallet. Sønnen min ser og høret hele tiden. Og det er helt naturlig bade for han og meg.
Eg merket det mest en gang eg skulle dusje. Bryteren er på innsiden av badet, og den ble avslått mens eg dusjet, men det var slett ikke frarlig, men noe bra, og dette er slett ikke så skummelt som noen vil ha det til da. Men skjønner de som er redde for det og da :mozilla_smile:
Antall ord: 97
Zanna.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

sjanten24 skrev:Herregud så tragisk. Å komme og påstå at folk ikke husker nok om barna sine....
Foreldre er vel igrunn de som har vært der, og sett og hørt,og de som vet best hva som har skjedd med deres barn når de var små?

Nei, kryp til korset, og ikke lat som om du har kunnskap om alles barn. Det er det som skinner igjennom. Mulig du ikke mener det selv, men det er absolutt sånn det blir oppfattet.

Jeg er ikke engang interessert i å diskutere emnet, dette er en mening, og den er IKKE diskutabel!
Det som er tragisk er at du kritiserer din egen mening om meg, ikke hva jeg har skrevet.

Jeg har ikke påstått at noen ikke husker riktig om sine barn. Jeg har skrevet at jeg mistenker en for å huske feil. Det er en stor forskjell der.

Jeg har ikke latt som om jeg vet noe om andres barn. Det har jeg faktisk skrevet klart at jeg ikke gjør.

Hvis du ikke er interessert i å diskutere emnet, bør du holde kjeft. ;) Slike stråmenn som du argumenterer mot her fører ingen vei.
john skrev:denne er til BA

Jeg fikk skade på tenner jeg ikke hadde fådd enda da jeg slapp taket på stuebordet og prøvde å løpe da jeg var 11 mnd.. Noen er rask og begynne å gå org noen er ikke fullt så rask.. Og det samme gjelder det å kunne snakke.. Jeg har ikke barn selv, men har hørt mange historier om barn som er tidlig utviklet.. så jeg vil være forsiktig med å kritisere foreldre til andre barn.. for det er de som har vært der, ikke du.. men jeg ser ikke bort ifra at det er noen som trekker fra en måned eller to når du snakker om utviklingen til barna sine.. Alle vil jo ha superbarn.. Jeg holder meg for øyeblikket passiv til denne saken, men reagerte litt på innleggene dine..,
Ved å skrive et innlegg forholder du deg ikke passiv. Du har tatt et standpunkt, og det har du gjort på dårlige premisser.

Jeg har nemlig ikke kritisert foreldre til andre barn i forbindelse med barns utvikling.

Jeg tror ikke jaktmann eller andre bevisst har trukket fra en måned eller to. Jeg mistenker rett og slett at de husker feil. Med mindre de kan dokumentere ved videoopptak e.l, bør de også selv være klar over at en kan huske feil.

I veldig mange tilfeller her mistenker jeg folk for å huske feil. Det er nemlig veldig menneskelig, både når det gjelder barn og når det gjelder opplevelser. F.eks. er det fort gjort å sette seg selv (eller barna sine) inn i historier en har hørt fortalt. Man får neppe innspill om at dette ikke stemmer, så man vil for alltid gå i en slik tro.
Antall ord: 491

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Catty
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Jul 2005 01:34
19
Lokalisering: Nord Trøndelag

Innlegg av Catty »

Oioi, for en vending denne diskusjonen har tatt da!!

Vel, tilbake til tema så har det blitt mer og mer aktiviteter oppe i 2 etg hvor datteren min hadde soverom. Har nå flyttet henne ned på soverommet der. Ikke fordi hun var redd, men fordi jeg vil ha en viss kontroll. Det har jeg ikke når jeg ligger nede og hun oppe. Luka til 2 etg er nå stengt igjen og vi hører nå langt mindre aktiviteter enn hva vi gjorde tidligere. Kanskje de bare ville ha oss bort fra loftet?

Vi ser fremdeles ting, både jeg og henne og vi ser det samme, men det er ikke så mye her nede som det er i 2etg.
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
morten242
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Nov 2006 19:11
18
Kjønn (valgfri): jada
Lokalisering: lausgarda

Innlegg av morten242 »

si at man ikke skal peke og ikke skal leke med fremmede katter uten lov :mozilla_tongue:
Antall ord: 15
-Morten242

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
lillemej2
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Des 2006 19:59
17
Lokalisering: Ski-området;)

Innlegg av lillemej2 »

vel.. dette var både skummel og interessant lesning.. for meg som ikke har så mye opplevelse med det her er det rart å tenke på, men jeg tror jeg er født med en evne til å se, om jeg virkelig jobber med det.. hvordan kan jeg jobbe med dette?
Antall ord: 49
Jeg lurer, og trenger hjelp.. noen som kan fortelle meg mer?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Lille Du

Re: "Mamma, se mannen"

Innlegg av Lille Du »

Catty skrev:Det spøker definitivt hjemme hos oss!
Jeg bor i et hus som er over hundre år gammelt, kanskje nermere 200 år. Men det bærer ikke preg av å gammelt, er jevnlig oppusset derfor ser det ikke gammelt ut. :)

Jeg har sett skygger her, jeg hører lyder på loftet når det ikke er noen der, og når jeg har lagt meg kan jeg noen ganger høre skritt. Har også hatt besøk av min avdøde hund der oppe.
Noen ganger når jeg har lagt med hører jeg litt dunk og skritt nede også.

Så i dag vekte min 3 år gamle datter meg. "Mamma, se mannen". Trøtt som jeg er ser jeg meg rundt forundret.. Hvordan kan noen ha kommet seg inn hit når døra er låst tenkte jeg. Men jeg ser ingen mann.. Hvor da spør jeg henne, jeg ser ingen mann jeg. Der sier hun og peker på vinduet, han står der å ser ut vinduet. Jeg ser fremdeles ingenting!
Nå går han ned trappa sier hun, og jeg ser og lytter.. Og jammen kan jeg høre små knirkelyder!

Nå titter jeg på klokken. Den er bare halv sju og jeg sier at i dag er det søndag så det er for tidlig å stå opp enda. Hun sier seg enig i det og kommer å legger seg sammen med meg.
En time senere SPRETTER hun opp... Mamma, seeee, en ny pus...
Så løper hun bortover gulvet, setter seg ned og lokker på en pusekatt. Springer med et tau med en papirbit i som hun pleier å bruke når hun leker med våre puser.
Problemet var bare at jeg kunne ikke se noen pus... Men jenta løp og lo og hadde det kjempemoro. HUN så definitivt pusen!
Godt å se at andre også opplever slikt... :)
det er viktig å ikke fornekte det barn ser og opplever. Vi tok vårt barn på alvor og det er jeg glad for. Han kan ennå, etter to år, fortelle hvor glad han er for at barna og dem gamle damen er borte. "Nå er det ingen flere enn oss som bor her" kan han plutselig si

Lille Du
Antall ord: 373

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

puma/f

Re: "Mamma, se mannen"

Innlegg av puma/f »

Lille Du skrev:
Catty skrev:Det spøker definitivt hjemme hos oss!
Jeg bor i et hus som er over hundre år gammelt, kanskje nermere 200 år. Men det bærer ikke preg av å gammelt, er jevnlig oppusset derfor ser det ikke gammelt ut. :)

Jeg har sett skygger her, jeg hører lyder på loftet når det ikke er noen der, og når jeg har lagt meg kan jeg noen ganger høre skritt. Har også hatt besøk av min avdøde hund der oppe.
Noen ganger når jeg har lagt med hører jeg litt dunk og skritt nede også.

Så i dag vekte min 3 år gamle datter meg. "Mamma, se mannen". Trøtt som jeg er ser jeg meg rundt forundret.. Hvordan kan noen ha kommet seg inn hit når døra er låst tenkte jeg. Men jeg ser ingen mann.. Hvor da spør jeg henne, jeg ser ingen mann jeg. Der sier hun og peker på vinduet, han står der å ser ut vinduet. Jeg ser fremdeles ingenting!
Nå går han ned trappa sier hun, og jeg ser og lytter.. Og jammen kan jeg høre små knirkelyder!

Nå titter jeg på klokken. Den er bare halv sju og jeg sier at i dag er det søndag så det er for tidlig å stå opp enda. Hun sier seg enig i det og kommer å legger seg sammen med meg.
En time senere SPRETTER hun opp... Mamma, seeee, en ny pus...
Så løper hun bortover gulvet, setter seg ned og lokker på en pusekatt. Springer med et tau med en papirbit i som hun pleier å bruke når hun leker med våre puser.
Problemet var bare at jeg kunne ikke se noen pus... Men jenta løp og lo og hadde det kjempemoro. HUN så definitivt pusen!
Godt å se at andre også opplever slikt... :)
det er viktig å ikke fornekte det barn ser og opplever. Vi tok vårt barn på alvor og det er jeg glad for. Han kan ennå, etter to år, fortelle hvor glad han er for at barna og dem gamle damen er borte. "Nå er det ingen flere enn oss som bor her" kan han plutselig si

Lille Du
Minner meg faktisk om at jeg skremte mamman min sikkelig. Jeg var vell en 6 /7 år og leika gjemsel med brødrene mine. Kom løpenende inn i fullfart og fortalte at jeg hadde sett en mann på stabburet, og han var rar for jeg kunne se tvers igjennom han. Jeg fikk streng beskjed om og slutte og tulle og ikke skremme de andre ungane som var der. Så jeg lsutta og fortelle om sånt helt fram til jeg var over 20

puma/f
Antall ord: 462

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mattao92

Innlegg av mattao92 »

du kan si til henne at hun ikke må vere redd, at de ikke kan gjøre hun noe, for ellers kan det hende at hun stenger dem ute.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links