Universet & dets hemmeligheterDet som skjer i 2012

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Dine eksempler med deg selv som midtpunkt er ikke relevante i saken, derfor opplever jeg dem som avsporinger. Men da trenger vi ikke holde på med denne diskusjonen lenger.

De(n) andre her inne som har skrevet det du sier er, var deg selv. For noen dager siden.
Hvis vi kan forholde oss til saken, og ikke begynne å konsentrere oss om personene igjen, så ser du at det ikke var kritikk til noens utdannelsesnivå.
"...det er mange barn her, og at det er mange her med lite utdannelse. Det finnes også en del med god utdannelse, men de har stort sett bedre rettskrivning."

Dette skreiv du. Det ER kritikk til noens utdannelsesnivå.
Det stikk motsatte av det du her påstår.
Nei, det er statement of fact. Her er det mange («Mange» er en subjektiv vurdering) barn, og det er en del (Igjen en subjektiv vurdering) folk her med lite utdannelse. Det var ikke kritikk over noens utdannelsesnivå. Hvis du kan motsi dette, skal jeg ta det til meg, men jeg har ikke sagt noe om at den ene skriver bedre nnlegg enn den andre, kun pekt på rettskrivningen. Hvis du kan avvise enhver sammenheng mellom utdannelse og rettskrivning, så skal jeg beklage.

Alle har rett til å hevde sine meninger, og noe annet har jeg ikke sagt, hverken her eller i andre tråder.
Men å forkaste deres meninger og håne dem fordi de er mindre opplyste eller utdannet enn det du og enkelte andre her inne, som tilhører den fine krem-eliten, er greit?
Da får du finne fram et innlegg der jeg håner noen på grunn av utdannelsesnivået.
De fleste saker som diskuteres her finnes det faktisk klare bevis og/eller dokumentasjon for, men det er ikke alle som vet det, og det er slett ikke alle som er villige til å akseptere det. Det viser seg ofte i ad hominem-argumentering.
Vet du rett og slett bare bedre - alltid?
Når leste du "de fleste saker som diskuteres her"?
Virkelig? Det må du ha brukt god tid på...
Nei. Jeg vet ikke best alltid. Det har jeg heller ikke påstått, men i en del tilfeller har jeg kunnskap som andre ikke har, og den deler jeg gladelig med meg. Andre her kan mye mer enn meg om enkelte felt, noe jeg stadig har kommentert også.
Man trenger ikke lese de fleste for å vite hva de fleste handler om. Akkurat som forskerne ikke var inne og intervjuet hver eneste familie i Irak for å undersøke deres falne pga krigen. De var hjemme hos et stort antall, og resten er statistikk. Deres undersøkelse ble først kritisert av Bush et co, deretter ble den annerkjent blant andre forskere, for dette er den normale måten å gjøre det på.

Krever og krever... hvorfor disse kravene?
Du sier en bør være klar over ditt og datt, og begrense påstandene... dette er jo krav, og er også i stikk motstrid med det du sier om at det å lufte sine meninger ikke krever verken vishet eller kunnskap. Hva annet gjør folk enn å lufte sine meninger?
(ja, det var vel dette med påstander igjen... og løgn/kanaliseringer...)
Ja, jeg synes man bør være litt ydmyk overfor ens egen manglende kunnskap.
Selv er jeg det, selv om det nok ikke er mange som oppdager det her. Likevel undersøker jeg ting før jeg skriver ting, og om noen påpeker feil i sakene, så innrømmer jeg det i et eget innlegg. Meningsforskjell er ikke feil.
F.eks. er det mange her som reagerer kraftig på innlegg som kritiserer andres rettskrivning, hvis kritikken også inneholder skrivefeil.
Det reageres også når noen legger fram påstander med nedlatende skråskkerhet, dersom man med letthet motbeviser påstandene.
Nedlatende? Godt DU tar det opp...
Ja, jeg kan være nedlatende overfor den som er nedlatende. Det har noe med min manglende respekt for mobbere å gjøre.

Når jeg synes noen blir litt for kjepphøye, så prøver jeg å jekke dem litt ned. Det har jeg klart i noen tilfeller her.
Du innrømmer at du har neglisjert Gautes innlegg.
Resten klippet jeg bort. Vi har diskutert nok om Gaute nå, synes jeg.
Jeg skreiv "for alt vi vet".
Du responderer:
Dette er smør på flesk. Når jeg skrev "nok" i setningen over, så indikerer det at man ikke vet.
Men du vet også at du brukte ordet "nok" for en grunn.
Ja, ikke sant, og hva kan den grunnen ha vært?

Fordi det ordet "nok" i en slik sammenheng vil indikere at dette ikke er noe vi vet, men at det er sannsynlig.
Men jeg kan skrive omigjen,

For alt vi vet, kan vi under tvil, kanskje ikke være sikre på at det neppe kan komme til å skje noen sannsynsynlige store forandringer i tjuetolv, muligens. Hvem vet?
Nå begynner det å ligne noe!
Tar vi vekk sarkasmen, så har vi jo en ny og forbedret BA! ;)
Meningsløst ordgyteri kaller jeg det.
Antall ord: 848

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
.::Adina::.
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Nov 2005 14:46
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av .::Adina::. »

Jeg tror riktignok på mye rart men der går grensa altså! :mozilla_undecided:
Antall ord: 12
I wish my grass was emo, so it could cut itself!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

Hem en ting da hadde dette stemt hadde vi merket at jordens rotasjon hadde minsket på hastighet for lenge siden, det er ikke alt myane sa som stemmer men de hadde litt av vert og komme med
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Borte..

Innlegg av Borte.. »

Trodde denne tråden døde ut jeg????
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

BA skrev:Ja, jeg kan være nedlatende overfor den som er nedlatende. Det har noe med min manglende respekt for mobbere å gjøre.
Og du er faktisk så far out there i dine egne teorier du har manifestert sådan hos deg selv at du skjønner ikke at det bare blir mobbing tilbake?
Og når ble det konstruktivt?
Resten klippet jeg bort. Vi har diskutert nok om Gaute nå, synes jeg.
Jeg har også klippet bort det uviktige denne gang.

ludoburgero skrev:
At du lot det stå fritt til tolkning.
Var egentlig det eneste jeg ville belyse,
ikke noe videre å diskutere på det, det blir bare rundt grøten.

For alt vi vet, kan vi under tvil, kanskje ikke være sikre på at det neppe kan komme til å skje noen sannsynsynlige store forandringer i tjuetolv, muligens. Hvem vet?
Meningsløst ordgyteri kaller jeg det.[/quote]

Jeg også. Du skjønner bare ikke når jeg prøver å være morsom, eller så mislykkes jeg. Hva det enn er, så nytter det ikke hele tiden å rettferdiggjøre det du skriver.
Jeg gjør feil jeg, gjør du noensinne det? Bortsett fra å også rettferdiggjøre at det er når du har en grunn til å tråkke over grenser (f.eks. ifbm. mobbere, som du sier)?
Antall ord: 265
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:Og du er faktisk så far out there i dine egne teorier du har manifestert sådan hos deg selv at du skjønner ikke at det bare blir mobbing tilbake?
Og når ble det konstruktivt?
Det er litt mer konstruktivt enn å dreie "alle" diskusjoner over på den en diskuterer med istedet for å diskutere saken. :)
Jeg har også klippet bort det uviktige denne gang.
Ja, men jeg er litt uenig. Du klippet nemlig også bort alt som har med saken (rettskrivning) å gjøre, og du klippet bort dette.
BA skrev:Da får du finne fram et innlegg der jeg håner noen på grunn av utdannelsesnivået.
ludoburgero skrev:
At du lot det stå fritt til tolkning.
Var egentlig det eneste jeg ville belyse,
ikke noe videre å diskutere på det, det blir bare rundt grøten.
Det var et retorisk spørsmål, og jeg ga svaret selv. Men det klippet du bort, og fortsetter heller å tro din egen ubekreftede forklaring.

Meningsløst ordgyteri kaller jeg det.
Jeg også. Du skjønner bare ikke når jeg prøver å være morsom, eller så mislykkes jeg. Hva det enn er, så nytter det ikke hele tiden å rettferdiggjøre det du skriver.
Jeg gjør feil jeg, gjør du noensinne det? Bortsett fra å også rettferdiggjøre at det er når du har en grunn til å tråkke over grenser (f.eks. ifbm. mobbere, som du sier)?
Jo, jeg så smileyen din. Men jeg syntes ikke det var så veldig morsomt.

Hvis du vil diskutere sak igjen, så er jeg klar, men hvis du bare vil diskutere meg og min person, så kutter jeg ut denne diskusjonen. Da får du siste ordet, bruk det fornuftig. :)
Antall ord: 366

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

BA skrev:Hvis du vil diskutere sak igjen, så er jeg klar, men hvis du bare vil diskutere meg og min person, så kutter jeg ut denne diskusjonen. Da får du siste ordet, bruk det fornuftig. :)
Mine siste ord i denne saken er:
2012 - skjer det noe da?
Sannsynligvis mye. Kanskje vi har sendt opp menn til månen inntil da?
Hvem vet? Vi får vente og se.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

I 2012 skal Svartepus feire sin 35-års dag med å feste så voldsomt og heidundrende at polene skifter og jorda begynner å rotere andre veien, og servere så dårlig heimbrent at alle gjestene muterer...:lol:

Eller kanskje jeg bare skal sitte alene på et fjell og vente på alle disse rare hendelsene. Den som lever får se...
Antall ord: 57
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Svartepus skrev:I 2012 skal Svartepus feire sin 35-års dag med å feste så voldsomt og heidundrende at polene skifter og jorda begynner å rotere andre veien, og servere så dårlig heimbrent at alle gjestene muterer...:lol:

Eller kanskje jeg bare skal sitte alene på et fjell og vente på alle disse rare hendelsene. Den som lever får se...
Ludoburgero har 30-års dag, så det kan nesten ende enda verre... men så er det jo ikke før den 21. Desember polene flipper og mutasjonen påbegynner.
Så jeg er redd for at det er ingen som får julepresanger det året...
Sorry på forhånd.
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

saitekX45
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Jan 2006 03:38
18

Innlegg av saitekX45 »

Ingen vet hva fremtiden vil bringe. Mangt kan skje i universet hvis de rette forutsetningene er der. Dette er noe vi bare må akseptere, og som vi ikke kan få gjort noe med. At det vil komme en form for forandring er jeg sikker på, men ingen kan si når det vil komme. Det kan skje dette århundre, eller det kan skje om 1000 år. En ting er i allefall sikkert. Solen vil dø ut, og da er det definitivt slutt for alt liv på denne planeten.
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Her er en bra kanalisering som tar for seg jordendringene vi vil møte nå de nærmeste årene mot 2012..... Både polskiftet og DNA-oppgraderingene er nevnt.

http://www.beyondreiki.com/articles/art ... art24.html
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Gaute skrev:Her er en bra kanalisering som tar for seg jordendringene vi vil møte nå de nærmeste årene mot 2012..... Både polskiftet og DNA-oppgraderingene er nevnt.

http://www.beyondreiki.com/articles/art ... art24.html
Bra kanalisering du liksom. Undrast over at dette kan sjåast på som noko anna enn svadapreik. Ser ikkje poeng i å dra fram alt tullet som var nedkrota her, men om du føler for at dette var så bra, prøv å kom med eit avsnitt som virkelig er verdt å dra fram i rampelyset...
Antall ord: 93
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Sep 2004 20:01
20
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Regn »

http://www.geocities.com/Athens/Aegean/3600/jaguar.html

Les dette. Står mye av det samme som allerede er vist til, men kanskje på en litt mer seriøs måte? Det er mange sterke bevis på at noe voldsomt med stor sannsynlighet kommer til å skje i 2012. Jeg tror man bør være åpen for mye, men ikke frykte.

Forresten! I dag på TV2 nyhetene var det en gammel amerikansk mann (indianer) som fra fødselen hadde vært helt blind, men som plutselig en dag kunne se på mirakuløst vis. Han hadde også fått evnen til å se syner om framtiden. Han sa noe lignende:

" I år 2012 vil det skje grusomme ting. Hele jorden vil oppleve mange forferdelige naturkatastrofer. Det vil være mye død, og mennesker vil bare forsvinne, eller dø".
Antall ord: 139
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Regn skrev:http://www.geocities.com/Athens/Aegean/3600/jaguar.html

Les dette. Står mye av det samme som allerede er vist til, men kanskje på en litt mer seriøs måte? Det er mange sterke bevis på at noe voldsomt med stor sannsynlighet kommer til å skje i 2012. Jeg tror man bør være åpen for mye, men ikke frykte.

Forresten! I dag på TV2 nyhetene var det en gammel amerikansk mann (indianer) som fra fødselen hadde vært helt blind, men som plutselig en dag kunne se på mirakuløst vis. Han hadde også fått evnen til å se syner om framtiden. Han sa noe lignende:

" I år 2012 vil det skje grusomme ting. Hele jorden vil oppleve mange forferdelige naturkatastrofer. Det vil være mye død, og mennesker vil bare forsvinne, eller dø".
Jah man...intet nytt under solen, nei.
Det denne indianeren angivelig har sett er det som allrede er forutsagt; klimaforandringer og konsekvenser av det. Dette med at folk dør, er ofte forklart slik at de som ikke er med på vibrasjonsløftet reiser. Det må dessuten en nedgang til for få befolkningsantallet på et nivå som planeten kan støtte. Det er forutsagt at dette skjer med en samtidig nedgang i antall barnefødsler, hvilket er positivt i den 3. verden der de ikke klarer å fø på seg selv en gang...
Vi får se, jeg tar det hele med stoisk ro.
Antall ord: 244
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Nov 2006 12:34
18
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

føler vi oss tryggere med tanke på at om vi regner ut feilen i årstallet vi lever i (det er utregnet at stjernekonstillasjonen som er beskrevet i bibelen ved kristi fødsel skjedde 6 år tidligere enn hva som kallenderen regner ut fra) så har vi i år kommet til 2012 og er på veg inn i 2013 :mozilla_innocent:
Antall ord: 59
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links