Universet & dets hemmeligheter ⇒ Månefasene.
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Aug 2005 13:15
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Blitt takket: 1 gang
Månefasene.
Ta en kikk her da vel,kanskje finner vi svaret på hvorfor vi føler som vi gjør men ikke helt vet hvorfor?
Raskt å lese for den utålmodige men nysjerrige sjel.
http://idun.taake.com/maane.html
Raskt å lese for den utålmodige men nysjerrige sjel.
http://idun.taake.com/maane.html
Antall ord: 39
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 07 Jan 2003 20:48
- 21
- Lokalisering: Sarpsborg
Takk snowfall. Denne skal leses
Antall ord: 5
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Mar 2005 09:54
- 19
- Lokalisering: Oslo
Takk til deg for info Snowfall, skal lese når det blir litt roligere her på jobben.. :mozilla_smile:
Antall ord: 19
sosja
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Apr 2006 12:11
- 18
- Lokalisering: Akershus
en jeg kjenner sverger til månens påvirkning, altså, han mener helt bestemt at hans humør styres av månen...
jeg for min del har ikke kjent godt nok etter og fulgt med så jeg kan si at slik er det med meg og...-eller ikke...
jeg for min del har ikke kjent godt nok etter og fulgt med så jeg kan si at slik er det med meg og...-eller ikke...
Antall ord: 48
søker vi guds ord der vi boltrer oss i syndens gods.
med bibelen til hjertet,
på vandring tekkes vi djevelens fristelser
skrevet av... -meg
med bibelen til hjertet,
på vandring tekkes vi djevelens fristelser
skrevet av... -meg
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Aug 2005 13:15
- 19
Men du kan jo prøve å kjenne etter når det er fullmåne?Da er jeg ganske så rar.. Så jo,at vi blir påvirket tror jeg nok.
Antall ord: 30
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Aug 2006 20:49
- 18
- Lokalisering: drømmeland
Kjenner flere som hevder de blir påvirket av månen, spessielt da det er fullmåne.
Sier dem ikke for sove, men jeg vet ikke helt hva jeg skal tro jeg.
FAKTA-eller INNBILDNING?
FAKTA-eller INNBILDNING?
Antall ord: 35
Angelina :=)
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Jeg er en av dem...Angelina79 skrev:Kjenner flere som hevder de blir påvirket av månen, spessielt da det er fullmåne.
FAKTA-eller INNBILDNING?
Og det er ikke sånn at jeg ligger våken fordi jeg vet det er fullmåne, (da kunne det vært bare psykisk), men finner ofte ut i ettertid at det var fullmåne den natta jeg lå og vrei meg i timesvis, desperat etter å få sove
Er skeptisk selv, jeg, bare så det er sagt, men begynner etterhvert å tro at det faktisk kan være noe i det...
Antall ord: 113
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Aug 2006 20:49
- 18
- Lokalisering: drømmeland
Hmmm, interessant ..kan jo være noe med tyngdekraften å gjøre :mozilla_smile:Lilja skrev:Jeg er en av dem...Angelina79 skrev:Kjenner flere som hevder de blir påvirket av månen, spessielt da det er fullmåne.
FAKTA-eller INNBILDNING?
Og det er ikke sånn at jeg ligger våken fordi jeg vet det er fullmåne, (da kunne det vært bare psykisk), men finner ofte ut i ettertid at det var fullmåne den natta jeg lå og vrei meg i timesvis, desperat etter å få sove
Er skeptisk selv, jeg, bare så det er sagt, men begynner etterhvert å tro at det faktisk kan være noe i det...
Antall ord: 128
Angelina :=)
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 18
- Blitt takket: 4 ganger
Flott side, den inneholdt ei tolkning av kva månefasane kunne være til hjelp for, neppe nokon sannhet større enn andre tolkningar. Men grei å ta med seg, eventuellt prøve ut ved behov.
Antall ord: 35
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
we might just infect those around us
with intelligence
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Aug 2005 22:11
- 19
En gang jeg var i usa bestemte jeg meg for å sove under lyset av den nydelige fullmånen, var sikker på at det skulle gi meg fine drømmer.. Istedenfor hadde jeg de jævligste drømmene noen gang! Forferdelige mareritt der jeg drømte at jeg var sinnsyk, og lå på et skittent gulv og freste, plutselig var jeg klistret til veggen osv.. helt luni i hodet rett og slett. Var livredd da jeg våknet, og gjorde ikke det flere ganger..
Antall ord: 83
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Okt 2006 20:06
- 18
- Lokalisering: sarpsborg
Ja det er sant så det på Geographic channel her om dagen.
Antall ord: 12
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Jul 2006 00:59
- 18
- Lokalisering: Bergen
Månen har mye innflytelse på både naturen og livet vårt. Mye som blir påvirket ved ny- og fullmåne:
Plantevekst, kvinners menstruasjonsyklusen styres ofte av månens syklus, befruktning, flo og fjære, veskeforholdene i dyr og planter og da også humør (humør=kroppsveske), mer kriminalitet, blodet flyter mer under operasjoner, humørsvingninger, seksuell lyst, plantevekst, markedsføringskampanjer, børs-markedet, været, fiskelykke, følsomhet osv
Plantevekst, kvinners menstruasjonsyklusen styres ofte av månens syklus, befruktning, flo og fjære, veskeforholdene i dyr og planter og da også humør (humør=kroppsveske), mer kriminalitet, blodet flyter mer under operasjoner, humørsvingninger, seksuell lyst, plantevekst, markedsføringskampanjer, børs-markedet, været, fiskelykke, følsomhet osv
Antall ord: 73
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Nov 2005 19:41
- 19
- Lokalisering: Røyken
Hmm.. Da blir nok jeg månesyk ^^ Får mye mer energi ved fullmåne, og jeg som da ellers er et *legge-seg-tidlig-sove-hele-natten* menneske, så er jeg våken langt på natt under fullmåne. Elsker det trolske lyset!
Antall ord: 44
"Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it."
~~Terry Pratchett
~~Terry Pratchett
Hide post links |