Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEngleøya?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Liill
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Feb 2006 18:37
18

Engleøya?

Innlegg av Liill »

Er det Noen som hvet hvor engleøya ligger? det er i steigen!
Det jeg lurte på var at det er en kirke der! på engleøya! De sier at det spøker der?
jeg har en del slekt der og kunne tenke meg en tur dit! men ville bare hvite om dere visste noe?
Antall ord: 55
Lill

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ørna
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Mai 2005 22:49
19

Innlegg av Ørna »

Om vi tenker på det samme så er det i Steigen.
Om det spøker der vet jeg ikke.

Var med på å kanalisere her for ei stund siden.
Da fikk jeg oppleve noe rart... :)

Så meg selv gå inn i kirken for så å bli jaget til havs.
Og alle var kledd i klær fra 1800 tallet.
Satt med følelsen at de ville ta livet av meg... :mozilla_laughing:

Jeg vet at det var på engleøya jeg var, for etterpå fikk jeg se ett bilde i avisa fra noen festspill fra steigen. og kirken som jeg så i mine kanaliseringer var avbildet.
Der var bare en liten forskjell. Kirken jeg så var mer primitiv. Men det sier jo seg selv at en har forbedret både sitteplasser og dører i løpet av 200 år.. :D

Er det noen som vet om der var noen fangeleir, fengsel der under krigen?
Om det sto på ett berg/fjell???
Og havet slo opp over fjellsiden.....???

For jeg så også en eldre mann, m/ fangedrakt. Kan tippe at alderen var rundt 50/60 år. Han hadde hvitt hår. Han hadde kommet seg ut på utsiden. Hadde følelsen at han prøvde å rømme. men det var mange meter rett ned, i knust stein og sjø.

Er enig i at det hadde vært morro å besøke plassen. Og hilst litt på "spøkelsene".
Antall ord: 234

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Liill
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Feb 2006 18:37
18

Innlegg av Liill »

Ja for min "fille" onkel sa at det hadde aktivitet der! Og så har jeg så lyst til å dra inn dit en gang.
Antall ord: 23
Lill

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
palp-er
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jul 2006 14:21
18

Innlegg av palp-er »

Kanskje en smule sent og komme med svar nesten ett år etter dere andre, men mener bestemt at der var en fangeleir der under 2 verdenskrig :mozilla_undecided: Etter det jeg kan huske å ha hørt, fantes det en dame under krigen som forbarmet seg over angene der, og snek mat til dem som var ved elven for og vaske klær o.l..... Desverre så kan jeg ikke hele historein og hun som fortalte meg den, er desverre gått bort for flere år siden... Men håper dette kunne være til nytte...
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Carcharoth
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Nov 2005 18:33
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 1 gang

Innlegg av Carcharoth »

palp-er skrev:Kanskje en smule sent og komme med svar nesten ett år etter dere andre, men mener bestemt at der var en fangeleir der under 2 verdenskrig :mozilla_undecided: Etter det jeg kan huske å ha hørt, fantes det en dame under krigen som forbarmet seg over angene der, og snek mat til dem som var ved elven for og vaske klær o.l..... Desverre så kan jeg ikke hele historein og hun som fortalte meg den, er desverre gått bort for flere år siden... Men håper dette kunne være til nytte...
http://www.steigensjohus.com/4.html

Tyskerne hadde russiske krigsfanger på Engeløy.
Antall ord: 109
“I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.”
- Bill Hicks

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links