Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNes kirkeruiner igjen.....

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
janneho
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 26 Feb 2006 16:37
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: strømmen/gjøvik

Innlegg av janneho »

jeg var på nes kirkeruiner med noen venner, og
da vi kjørte opp den lange (virker veeldig lang når man er redd og det er mørkt ute) grus veien følte jeg hele tiden at det var noe som stirra på meg fra grøfta..
da vi kom opp på plassen var det et grønt lys (portal?) som kom opp/ned fra ruinene og jeg ble svimmel og hørte stemmer fra folk som ikke var i bilen.
da vi gikk ut av bilen hørte vi barneskrik nede ved elva og noen som løp over grusen..vi gikk rundt å kikka på plassen,men det sto en gammel mann og stirra på oss,og da tørte vi ikke være der lenger.

da vi kjørte ut av porten sto den samme gamle mannen midt på veien litt nedenfor.. hvordan hadde han klart å komme dit så fort,da han sto på samme plassen ved ruinene hele tiden?kris som kjørte bilen stoppa opp for han ville ikke kjøre på mannen,men han forsvant like fort som han kom..

så til dere som har vært der,og det ikke har skjedd noe,da er nes kjempe fint og nydelig,men synet forandrer seg etter at man opplever ting der..
Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
janneho
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 26 Feb 2006 16:37
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: strømmen/gjøvik

Innlegg av janneho »

jeg var på nes kirkeruiner med noen venner, og
da vi kjørte opp den lange (virker veeldig lang når man er redd og det er mørkt ute) grus veien følte jeg hele tiden at det var noe som stirra på meg fra grøfta..
da vi kom opp på plassen var det et grønt lys (portal?) som kom opp/ned fra ruinene og jeg ble svimmel og hørte stemmer fra folk som ikke var i bilen.
da vi gikk ut av bilen hørte vi barneskrik nede ved elva og noen som løp over grusen..vi gikk rundt å kikka på plassen,men det sto en gammel mann og stirra på oss,og da tørte vi ikke være der lenger.

da vi kjørte ut av porten sto den samme gamle mannen midt på veien litt nedenfor.. hvordan hadde han klart å komme dit så fort,da han sto på samme plassen ved ruinene hele tiden?kris som kjørte bilen stoppa opp for han ville ikke kjøre på mannen,men han forsvant like fort som han kom..

så dere som har vært der,men ingenting har skjedd,skjønner jeg at nes er kjempe flott og nydelig sted,men det er ikke mye fint på natta når man har opplevd ting der..
Antall ord: 223

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

er nok gamle finckenhagen dere så da. han spøker der ofte.
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
LilleFm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 12 Des 2005 17:30
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av LilleFm »

JUNE skrev:ja det er veldig fint der på dagtid. men på kvelden er det ikke like koselig... stien som går ned mot vannet er i allefall ikke hyggelig å gå på... blir varm og rar når jeg går der. rare greier.
Dårlig kondis? Neida, bare tuller ;)
Veldig pene bilder btw! :D
janneho skrev: .. grus veien følte jeg hele tiden at det var noe som stirra på meg fra grøfta..
*skriiik* Jeg hater grøfter! Spesielt når det er mørkt! IIK!
JUNE skrev:er nok gamle finckenhagen dere så da. han spøker der ofte.
Ah, pyttsann! Bare han?
Opplever du sånt ofte du? *ler* Når du sier det sånn høres det ut som om det er en ren selvfølge :lol:
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

Ah, pyttsann! Bare han?
Opplever du sånt ofte du? *ler* Når du sier det sånn høres det ut som om det er en ren selvfølge :lol:[/quote]


hehe. har sett og hørt masse rart når jeg har vært der ja. men finckenhagen er jo kjendis der... :D
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hondababe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 15 Mar 2006 10:44
18

Innlegg av Hondababe »

Hvis dere reiser opp dit i kvelden/natta så er det ikke så veødig hyggelig å være der.. f.eks barna til Jacob C. Finckenhagen går igjen der, og han. yngste barnet (Christiania) er nok mulig murt inn i veggen bak alteret. Under ruinene så er det et gravkammer som er 5 ganger så stort som kirken. Yngste sønnen til Jacob ble kjørt over av hest og vogn og går igjen rundt porten til kirka.. Og det er ikke så smart og lese høyt fra grava til Jacob.. tips liksom...
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

Hondababe skrev:Hvis dere reiser opp dit i kvelden/natta så er det ikke så veødig hyggelig å være der.. f.eks barna til Jacob C. Finckenhagen går igjen der, og han. yngste barnet (Christiania) er nok mulig murt inn i veggen bak alteret. Under ruinene så er det et gravkammer som er 5 ganger så stort som kirken. Yngste sønnen til Jacob ble kjørt over av hest og vogn og går igjen rundt porten til kirka.. Og det er ikke så smart og lese høyt fra grava til Jacob.. tips liksom...
oj... jeg har lest høyt fra den graven... hva skal liksom skje da da???
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hondababe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 15 Mar 2006 10:44
18

Innlegg av Hondababe »

bilen stoppa en gang på vei ned.. du "vekker" han på en måte.. fikk litt sjokk når jeg skulle lese fra kona sin grav.. hun heter Charlotte, noe jeg også gjør..
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

Hondababe skrev:bilen stoppa en gang på vei ned.. du "vekker" han på en måte.. fikk litt sjokk når jeg skulle lese fra kona sin grav.. hun heter Charlotte, noe jeg også gjør..
jeg er visst i familie med presten jeg. han het stub til mellomnavn, og det navnet finnes kun i vår familie.
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hondababe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 15 Mar 2006 10:44
18

Innlegg av Hondababe »

han heter ikke stub til mellom navn.. Jacob Christian Finckenhagen er navnet hans
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

det står da stub på korset hans.....
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hondababe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 15 Mar 2006 10:44
18

Innlegg av Hondababe »

virker som om det er mange som ikke kjenner til alle ryktene som går osv der oppe.. virker som om mange ikke har vært der en gang.. men når snøen går, kan jeg nok vise dere noen ekkle ting.. finner f.eks et ansikt på den ene veggen i kirka.. og du finner hestehår nede i den ene hjørnet.. hår fra Finckenhagens hest..
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

Hondababe skrev:virker som om det er mange som ikke kjenner til alle ryktene som går osv der oppe.. virker som om mange ikke har vært der en gang.. men når snøen går, kan jeg nok vise dere noen ekkle ting.. finner f.eks et ansikt på den ene veggen i kirka.. og du finner hestehår nede i den ene hjørnet.. hår fra Finckenhagens hest..
råtner ikke hår?
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hondababe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 15 Mar 2006 10:44
18

Innlegg av Hondababe »

gjør vist ikke det.. er nok hår fra hesten hans.. han døde jo pga den
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Jul 2005 13:11
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

Hvor vet du det fra?
Antall ord: 5
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links