Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSvarte vs. hvite skikkelser

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Godt..

Jeg kunne nok også skrevet og diktet side opp og side ned til deg om ånder og demoner i lange baner, utfra det du sier i begynnelsen her. Det er bare ikke min stil på et forum som dette..

Du kommer nok med mere når du har mere i denne saken. :mozilla_wink:
Antall ord: 55
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

karina skrev:Okei, for å svare litt på alt.

Jeg har egentlig ikke noe tro på hvit=god, svart=ond eller hva det var du sa. For jeg føler ikke noe ondskap eller negativitet her i huset noen gang. Likevel fins det svarte skikkelser her. Vet ikke helt hva mer jeg kan si om det, men det er hvertfall av og til jeg ser, og det ikke i øyekroken, men rett fremfor meg, skikkelser, eller slags ''tåker'' i formen av et menneske eller hvertfall størrelsen av et menneske. Og som sagt er disse noen ganger hvite, andre ganger svarte. Aura har jeg ikke peiling på for å si det sånn.
Må si meg meg enig med Karina, jeg forbinder heller ikke svart og hvitt med lys og mørke. Faktisk tror jeg dette bare er flere måter å se på. Jeg ser ofte ånder og/eller guider/hjelpere som i form av lys, en gråhvit tåke, en skygge eller en silhuett/omriss.

(Forøvrig ser jeg sort/hvitt eller lys/mørke for å være to sider av samme sak)
Antall ord: 184
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Eireen skrev:
karina skrev:Okei, for å svare litt på alt.

Jeg har egentlig ikke noe tro på hvit=god, svart=ond eller hva det var du sa. For jeg føler ikke noe ondskap eller negativitet her i huset noen gang. Likevel fins det svarte skikkelser her. Vet ikke helt hva mer jeg kan si om det, men det er hvertfall av og til jeg ser, og det ikke i øyekroken, men rett fremfor meg, skikkelser, eller slags ''tåker'' i formen av et menneske eller hvertfall størrelsen av et menneske. Og som sagt er disse noen ganger hvite, andre ganger svarte. Aura har jeg ikke peiling på for å si det sånn.
Må si meg meg enig med Karina, jeg forbinder heller ikke svart og hvitt med lys og mørke. Faktisk tror jeg dette bare er flere måter å se på. Jeg ser ofte ånder og/eller guider/hjelpere som i form av lys, en gråhvit tåke, en skygge eller en silhuett/omriss.

(Forøvrig ser jeg sort/hvitt eller lys/mørke for å være to sider av samme sak)
Men kaller du deg klarsynt fordi du ser det her? Trokke jeg er det igrunn. Og høres det ut som det samme som jeg ser, for deg?
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Som nevnt tidligere i tråden tror jeg lyse / mørke farger eller sort/hvitt/ og grått bare er måter å se ting på. Det har for meg ingenting med ondskap / godskap å gjøre.

MEN dette er en personlig vurdering!

Kansje fargen kan ha noe med situasjonen til den du "ser" å gjøre ? humør, oppgaver, osv ?
Og ikke minst; hva din hjerne legger i fargeskalaen - om noe ...

For en kristen vil det jo sannsynligvis være å skille mellom godt / ondt, men tror ikke det er løsningen her.

Kansje alle egentlig er grå, men pågrunn av kontrast mot bakgrunnen, virker de lysere eller mørkere ?

Eksempel : Gårfargen her, i hvilket felt er det den mørkeste gråfargen ?

Bilde
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

vanskelig å si. Jeg vil vel heller ikke uten videre si at mørke er vonne og lyse er gode. Fordi at mørke kan være mange ting. Men jeg vil kanskje tenke at lyse er engler mens mørke er andre ting. Engler er noe jeg bruker for enkelthetsskyld, si gjerne hjelpere eller andre ting om det er mer riktig for deg. Men jeg tenker de lyse som lysvesener og de mørke som noe jeg ikke har så veldig god greie på selv, fordi det er ikke hva jeg personlig jobber med. Men mange jobber med ånder, og jeg tror at ånder viser seg som mørke skikkelser? Eller som virkelige personer.

Der er mange forskjellige. Og det er også slik at dersom en ånd eller et vesen ønsker kontakt med deg, da "omformer" de seg på en måte som gjør at du oppfatter dem. Derfor er det ikke nødvendigvis slik at det du ser er det du får. Men det er slik at det du ser er det du oppfatter. Derfor er det mulig at det kan variere i forhold til hva fokus du har og hva de vil formidle.

Atmi
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kattøyne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 09 Feb 2006 21:22
18

Innlegg av Kattøyne »

TRo det du føler er riktig..
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jane,
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 72
Startet: 09 Okt 2005 14:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Jane, »

Jeg ser også svarte og hvite skikkelser men jeg tror det er ånder som viser seg med klær på, min hjelper viser seg som grå, andre ånder har også vist seg med klær på og da gjerne i svarte klær, så du må ikke ta på vei om du ser sorte skikkelser. Muligheten er at de bare viser seg med fin-dressen på. hi hi.
Antall ord: 68
Jane

What doesent kill u makes u stronger!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Sku ønske eg oxo fekk sett litt av desse tåkene eller hjelperene. Om dei er svarte eller kvite bryr eg meg mindre om. Dei kan gjerne være grå oxo....
Antall ord: 31
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

madjava skrev:Sku ønske eg oxo fekk sett litt av desse tåkene eller hjelperene. Om dei er svarte eller kvite bryr eg meg mindre om. Dei kan gjerne være grå oxo....
Er igrunn ikke noe å strebe etter, tro meg.
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Når en ånd omgir seg med en mørk, kald aura, da får jeg det ikke til å stemme at den ånden er positiv.. Men jeg har ikke så mye kunnskap om åndeverdenen ennå.. Jeg innbilder meg iallefall at den er negativ, mest fordi mine opplevelser med slike ånder ikke er positive.. Jeg har opplevd ånder på godt og vondt for å si det mildt..
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

karina skrev:
Eireen skrev:
karina skrev:Okei, for å svare litt på alt.

Jeg har egentlig ikke noe tro på hvit=god, svart=ond eller hva det var du sa. For jeg føler ikke noe ondskap eller negativitet her i huset noen gang. Likevel fins det svarte skikkelser her. Vet ikke helt hva mer jeg kan si om det, men det er hvertfall av og til jeg ser, og det ikke i øyekroken, men rett fremfor meg, skikkelser, eller slags ''tåker'' i formen av et menneske eller hvertfall størrelsen av et menneske. Og som sagt er disse noen ganger hvite, andre ganger svarte. Aura har jeg ikke peiling på for å si det sånn.
Må si meg meg enig med Karina, jeg forbinder heller ikke svart og hvitt med lys og mørke. Faktisk tror jeg dette bare er flere måter å se på. Jeg ser ofte ånder og/eller guider/hjelpere som i form av lys, en gråhvit tåke, en skygge eller en silhuett/omriss.

(Forøvrig ser jeg sort/hvitt eller lys/mørke for å være to sider av samme sak)
Men kaller du deg klarsynt fordi du ser det her? Trokke jeg er det igrunn. Og høres det ut som det samme som jeg ser, for deg?
Nei jeg kaller meg ikke klarsynt. Klarsynt og synsk er for meg en og samme ting, og synsk er jeg ikke.

Synes forøvrig det du beskriver, høres ut som det samme som jeg opplever. Som sagt opplever jeg dette som ulike måter å se på, men sikker kan jeg jo ikke være. Tror den beste måten å finne ut av dette, er gjennom å observere hva du føler når du opplever de ulike fenomenene. Føler du feks ubehag eller blir redd når du ser de mørke?
Antall ord: 309
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Eireen skrev:
karina skrev:
Eireen skrev:
karina skrev:Okei, for å svare litt på alt.

Jeg har egentlig ikke noe tro på hvit=god, svart=ond eller hva det var du sa. For jeg føler ikke noe ondskap eller negativitet her i huset noen gang. Likevel fins det svarte skikkelser her. Vet ikke helt hva mer jeg kan si om det, men det er hvertfall av og til jeg ser, og det ikke i øyekroken, men rett fremfor meg, skikkelser, eller slags ''tåker'' i formen av et menneske eller hvertfall størrelsen av et menneske. Og som sagt er disse noen ganger hvite, andre ganger svarte. Aura har jeg ikke peiling på for å si det sånn.
Må si meg meg enig med Karina, jeg forbinder heller ikke svart og hvitt med lys og mørke. Faktisk tror jeg dette bare er flere måter å se på. Jeg ser ofte ånder og/eller guider/hjelpere som i form av lys, en gråhvit tåke, en skygge eller en silhuett/omriss.

(Forøvrig ser jeg sort/hvitt eller lys/mørke for å være to sider av samme sak)
Men kaller du deg klarsynt fordi du ser det her? Trokke jeg er det igrunn. Og høres det ut som det samme som jeg ser, for deg?
Nei jeg kaller meg ikke klarsynt. Klarsynt og synsk er for meg en og samme ting, og synsk er jeg ikke.

Synes forøvrig det du beskriver, høres ut som det samme som jeg opplever. Som sagt opplever jeg dette som ulike måter å se på, men sikker kan jeg jo ikke være. Tror den beste måten å finne ut av dette, er gjennom å observere hva du føler når du opplever de ulike fenomenene. Føler du feks ubehag eller blir redd når du ser de mørke?
Føler hverken ubehag eller redsel når jeg ser noen av de, det gjør jeg generelt svært sjelden når det skjer ting av det jeg tror er paranormal art, med meg, eller rundt meg.
Skvetter jo litt da, men det er vel bare naturlig...?
Antall ord: 359

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

karina skrev:
madjava skrev:Sku ønske eg oxo fekk sett litt av desse tåkene eller hjelperene. Om dei er svarte eller kvite bryr eg meg mindre om. Dei kan gjerne være grå oxo....
Er igrunn ikke noe å strebe etter, tro meg.
Kvifor det da? Eller kvifor skal eg tro deg? Du forklarer jo ikkje kvifor eg ikkje bør strebe etter å få sjå dette. :)
Antall ord: 66
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

madjava skrev:
karina skrev:
madjava skrev:Sku ønske eg oxo fekk sett litt av desse tåkene eller hjelperene. Om dei er svarte eller kvite bryr eg meg mindre om. Dei kan gjerne være grå oxo....
Er igrunn ikke noe å strebe etter, tro meg.
Kvifor det da? Eller kvifor skal eg tro deg? Du forklarer jo ikkje kvifor eg ikkje bør strebe etter å få sjå dette. :)
Det er litt skremmende å se skikkelser overalt, sier ikke det seg selv? Jeg blir aldri redd når jeg ser de, men selve det å faktisk se de er jo litt spesielt.

Men bare så det er sagt så kan du kan tro akkurat hva du vil.
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Det er en fin opplevelse å ha kontakt med åndeverdenen.. Når frykten har sluppet taket da.. Det tar litt tid å bli trygg på det en ser, men når man er det så er det bare flott..
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links