Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserRolf Erik er død ..

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Rolf Erik er død ..

Innlegg av Svartepus »

Uff, helt greit at jeg ikke traff men at ingen, verken kjente eller ukjente medium/sjamaner, klarte å komme med noe som lignet på verken Stokkafokkers eller den setninga i brevet, det synes jeg er skuffende. Veldig skuffende.
Jeg har jo ikke prøvd å ta kontakt med Rolf, men bare skrev her det som falt meg inn. De som lever av det og tjener store penger på å kontakte de døde, burde jaggu klare bedre enn det de presenterte i programmet i kveld.

Det eneste som var litt artig var når Tørum skulle frem til ordet de hadde avtalt, og så sier hun at "han sier at det handler om ham" eller noe sånt. Det er jo ikke helt umulig at Rolf fniste for seg selv i det hinsidige og tenkte at "Yess, Stokkafokker, that's me!" :lol:

Williams virker helt på bærtur, hun skuffa skikkelig. Lili Bendriss virker hakket mer ekte, men så er spørsmålet om hun nektet å kontakte Rolf fordi hun vet hun ikke kan, eller fordi hun faktisk ikke får det til når programlederen er så "lukket" (skeptisk).
Antall ord: 187
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Rolf Erik er død ..

Innlegg av Asbjørn »

Programmet var som forventet, - det paranormale er ikke så lett å "avsløre".

Det var likevel et greit opplegg, og forsåvidt et vanskelig ord, siden det var "hjemmelaget",
så hadde det vært noen av de som sendte inn forslag som hadde truffet, ville det ikke vært så lett å bortforklare treffet.

På den annen side ser jeg ikke vekk fra at om noen virkelig har klart å få rett, så kan det og hende de har valgt å ikke sende inn, - dels på grunn av enkelts motforestillinger i forkant, og dels fordi de selv ikke vil frem i rampelyset.
Men - det nytter ikke å komme med "det var jo det jeg trodde det var" - for nå har programmet gått.
Å komme nå i etterkant å si at "jeg visste det" - blir iallfall dumt...

Min konklusjon er enkel :
dette eksperimentet endte opp som mange slike eksperimenter tidligere - ingenting er bevist.

Det betyr en av to ting:
Enten finnes det ikke mulighet for å kommunisere slik de la opp til her,
- eller det paranormale er så adskilt fra det fysiske at slik kontakt er vanskelig å få.
Er det dermed sagt at vi skal avskrive det åndelige / paranormale ?

Personlig mener jeg - nei... ting skjer , selv om det er vanskelig å gjenskape i laboratoriet...
( desverre - men det er kansje en grunn for det også ? )

A
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Rolf Erik er død ..

Innlegg av UFO »

Det ble vel litt som forventet det hele. Jeg hadde blitt satt ut om noen hadde dette ordet - det må jeg si.
Om noen hadde hatt det, ja så hadde det kanskje blitt spekulasjoner om noen visste det utenom Rolf Erik sjøl. Dette programmet endret ikke noe hos meg, og min oppfatning av det paranormale.

Tror på et liv etter døden, vår sjel lever evig, men jeg tror ikke det bare er å avtale i denne verden å ta kontakt fra "den andre siden" men det er lov å prøve. Jeg har avtalt med mine nærmeste, men har liten tror på at det er så enkelt. Ting kan kanskje også ha sammenheng med å "gå helt over" eller blir hengende igjen i en mellomfase ? Det er relativt kort tid siden han døde, det kan jo også være en årsak ? Ting kan skje i ettertid. Sitter igjen med tanken om hvor lite vi vet, og at det kanskje er meningen at vi ikke skal vite.

Rolf Erik sjøl mente jo at livet etter døden ikke eksisterte, at de vi hadde her var det eneste. Kanskje han fulgte med i kulissene allikevel. ;-)
Antall ord: 195
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Rolf Erik er død ..

Innlegg av Terra »

Da så jeg på Tv 3 i kveld at Rolf Erik hadde skrevet i den lukkede konvolutten som lå i safen noe om Mestersnitt, Gransefjorden, flyr, sola mm. Skrev bare ned det jeg husker i stikkordsform.

Må si jeg ble sjokkert over dårlige mediumer, som reklamerer så bra om seg selv og som ikke greide å komme på annet enn tulliball rundt det programlederen og den avdøde hadde avtalt at de skulle si når programledenren tok kontakt med den døde i etterkant. Mye snusk her tydeligvis! At de har samvittighet til det sjokkerte meg sterkt.

Ordet de hadde avtalt var noe som "stokkafokkers."
Antall ord: 106
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !