Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserSpådom/profetier

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Spådom/profetier

Innlegg av UFO »

Det skjer så mye nå - tenker spesielt på den voldsomme strømmen av flyktninger/migranter oppover mot europa og innover skandinavia. Tror nok dette bare er starten på en stor strøm av mennesker.

Er det noen her som kan erindre noen spådommer/profetier om at dette skulle komme til å skje det som skjer nå, og i såfall stemmer det med tiden vi nå er i ?
Antall ord: 68
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Spådom/profetier

Innlegg av jeditrond »

Husker en s.k. dramadokumentar om nær fremtid, men det må ha vært sent 80-tall tidlig 90-tall en gang. Den "spådde" vel at grunnet klimaendringer i Nord-Afrika, ville det komme en stor flyktningestrøm til Europa. Nå er det jo ikke klimaendringer som skaper flest flyktninger fra den delen av verden, det er jo krig, så "profetien" bommet jo der.

Men sånn ellers er nok dette på en måte en del av det pågående bevissthetsskiftet, på hvilken måte aner jeg ikke. En utfordring av medmenneskeligheten kanskje?
Antall ord: 97
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Spådom/profetier

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev:Husker en s.k. dramadokumentar om nær fremtid, men det må ha vært sent 80-tall tidlig 90-tall en gang. Den "spådde" vel at grunnet klimaendringer i Nord-Afrika, ville det komme en stor flyktningestrøm til Europa. Nå er det jo ikke klimaendringer som skaper flest flyktninger fra den delen av verden, det er jo krig, så "profetien" bommet jo der.

Men sånn ellers er nok dette på en måte en del av det pågående bevissthetsskiftet, på hvilken måte aner jeg ikke. En utfordring av medmenneskeligheten kanskje?
Det blir nok en utfordring av medmenneskeligheten, ingen tvil om det. Om dette fortsetter så blir det store utfordringer både for land og folk. Som den "dessverre" medfødt pessiminst jeg er, så tror jeg ikke dette kommer til å ende bra. Kommer det i tillegg store økonomiske krakk/nedgangstider så blir dette ille. :(

Har ikke sjekket opp Hr. Nostradamus sine spådommer, mulig det står noe om dette der også ?
Antall ord: 171
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Spådom/profetier

Innlegg av jeditrond »

ufo skrev:
jeditrond skrev:Husker en s.k. dramadokumentar om nær fremtid, men det må ha vært sent 80-tall tidlig 90-tall en gang. Den "spådde" vel at grunnet klimaendringer i Nord-Afrika, ville det komme en stor flyktningestrøm til Europa. Nå er det jo ikke klimaendringer som skaper flest flyktninger fra den delen av verden, det er jo krig, så "profetien" bommet jo der.

Men sånn ellers er nok dette på en måte en del av det pågående bevissthetsskiftet, på hvilken måte aner jeg ikke. En utfordring av medmenneskeligheten kanskje?
Det blir nok en utfordring av medmenneskeligheten, ingen tvil om det. Om dette fortsetter så blir det store utfordringer både for land og folk. Som den "dessverre" medfødt pessiminst jeg er, så tror jeg ikke dette kommer til å ende bra. Kommer det i tillegg store økonomiske krakk/nedgangstider så blir dette ille. :(

Har ikke sjekket opp Hr. Nostradamus sine spådommer, mulig det står noe om dette der også ?
Ville ikke forundre meg om noen fant noe i Nostradamus' skrifter som kan tolkes som et varsel om det som foregår nå, ja :)

At det kommer et krakk nå er det ingen tvil om, det har vært flere finanskriser, men vi har ikke lært stort av dem, bare fortsatt å tenke materielt. Penger, penger, penger. Disse er jo strengt tatt en illusjon som vi alle "må" ha for å overleve, eller skaffe oss mat/ husly. Men universet presser oss nå på å tenke i andre baner, flytte fokuset vekk fra grådighet, meg først mentaliteten. Dette faller mange tungt for brystet og derfor skjer det mye negativt i verden om dagen, mange som stritter i mot det pågående bevissthetsskiftet :/
Antall ord: 295
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Spådom/profetier

Innlegg av Bearchild »

Så lenge eventuelle "spådommer" ikke kan dateres tilbake er det vrient å finne noe spennende.
Nostradamus har- såvidt jeg kan finne- ikke sagt noe om denne "invasjonen" eller nevnt noe i retning ISIS. Det jeg finner rundtom om profetier/ spådommer for 2015- 2020 og som ikke er redigert eller oppdatert de siste månedene ( ;) ) tar heller for seg atomkrig og verdens undergang (doh..) som følge av Putin og Kim`s stormannsgalskap. Eller litt mindre spesifikt; Russland og Nord- Korea.

Så.. enten er denne flyktningflommen betydningsløs eller så har profetene oversett noe. ::=
Eventuelt evner vi ikke å lese hva eksempelvis Nostradamus egentlig forsøkte å si i gåtemylderet og overser noe essensielt.. :ooom
Antall ord: 114
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Spådom/profetier

Innlegg av Terra »

Har bare hørt en kvinnelig profet som spådde om stor nød og stor flyktningstrøm til oss og at vi ikke ville ta i mot og hjelpe og at det ville føre til karma for oss. Husker ikke hva hun het eller mer rundt det. Tror hun var en kristen profet. Mye av det hun hadde forutsett hadde visst skjedd i ettertid ettersom det ble sagt. Husker dessverre ikke hva, det er så lenge siden jeg hørte om det.

Kom over noen spådommer i dag rundt litt andre ting. Vet Dolores har skrevet en bok om Nostradamus profetier, og tenker på om det kan stå noe om det i hennes bøker? Skulle vært interessant å visst. Det er i alle fall andre ting med her i videoen som har skjedd som hun snakker om. Spesiell sak om det virkelig er tilfelle.

Har noen av dere lest noen av Dolores bøker forresten? Kjenner jeg er litt nysgjerrig på dem.

LrzCnN87b34
Antall ord: 167
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Spådom/profetier

Innlegg av Morris »

Terra skrev: 13 Apr 2018 22:03 Har bare hørt en kvinnelig profet som spådde om stor nød og stor flyktningstrøm til oss og at vi ikke ville ta i mot og hjelpe og at det ville føre til karma for oss. Husker ikke hva hun het eller mer rundt det. Tror hun var en kristen profet. Mye av det hun hadde forutsett hadde visst skjedd i ettertid ettersom det ble sagt. Husker dessverre ikke hva, det er så lenge siden jeg hørte om det.

Kom over noen spådommer i dag rundt litt andre ting. Vet Dolores har skrevet en bok om Nostradamus profetier, og tenker på om det kan stå noe om det i hennes bøker? Skulle vært interessant å visst. Det er i alle fall andre ting med her i videoen som har skjedd som hun snakker om. Spesiell sak om det virkelig er tilfelle.

Har noen av dere lest noen av Dolores bøker forresten? Kjenner jeg er litt nysgjerrig på dem.

LrzCnN87b34
Denne kvinnen du nevner er antakelig hun som blir kalt for Baba Vanga? Hun er fra Bulgaria og benevnes med "Balkans Nostradamus" - Nyhetsspeilet: http://www.nyhetsspeilet.no/2016/03/bab ... lden-aera/

Det kan sannsynligvis være noe i det hun har sett, men ta årstall og denslags med en klype salt eller to... Nostradamus & Edgar Cayce (den sovende profet) hadde begge visjoner for et bestemt årstall hvor bare de to siste siffere nevnes (36) og ut fra den opplysningen kom tallet 1936 opp som oppfyllelsens år da menneskene hadde funnet frem til at jern kunne flyte på vann, ikke jern fylt med luft eller gass, men massivt jern. Her gjenstår det noe på oppfyllelsen?

Jeg ville ikke anbefalt bøker av noen som skriver om Nostradamus hvis man er ute etter sannheten om profetiene hans, derimot vil jeg anbefale den ekte boken om ham oversatt av den danske dr.phil. (i gammelfransk) Palle Spore. (https://www.antikvariat.net/nb/search/N ... period=all )

Her finnes det ingen tolkninger, men rene faktaopplysninger angående profetiene. Her finnes det også minst to regnestykker - et for hans profetetiske lengde/ gyldighetstid og et for gyldihetstid/ oppfyllelsestid. (eks.: brevet til sin sønn Cecar, supplement/forord til 1.-7. Centurie ; spådomme gjælder fra nu* intil år 3797, * datering brev; 1.mars, 1555. Og C.1.48 -profetienes aktuelle sluttid) Alt er i samsvar med de hellige skriftene og er tatt utgangspunkt i disse, se forord bak i boken (ISBN 87-7759-094-5)
Antall ord: 426

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Spådom/profetier

Innlegg av Terra »

Interessant. Takk for info Morris :)
Antall ord: 5
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Spådom/profetier

Innlegg av Morris »

Terra skrev: 20 Des 2018 12:29 Interessant. Takk for info Morris :)
Bare hyggelig! Det står mye rart under denne linken... By the way... ser at jeg har anmerket Nostradamus år 1555 med en stjerne som skal vise til hans begynnelse for profetitiden, årstallet tror jeg også har en forbindelse med en kalender som ikke har kommet så langt enda... og da også begynnelsen av gyldighetstiden - ( https://snl.no/den_islamske_kalender) Hele Centaurie 11 handler om år 600, men er en avkortelse for år 1600, det står en forklaringen til dette i begynnelsen av centaurien. For vår del betyr dette årstallet ca 2136 - 46? (https://calendar.zoznam.sk/islamic_calendar-en.php) siden brevet er undertegnet 2 år senere 1557. Kalenderen ligger ca 579 år etter vår kalender og øker avstanden på disse gjenværende år med noen år siden de fyller på med en måned ekstra sånn dann og vann... :notworthy:
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Spådom/profetier

Innlegg av Terra »

Har en bok om profetiene hans liggende et eller annet sted. Bare ikke forsket så mye på det enda :)
Antall ord: 19
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Spådom/profetier

Innlegg av Morris »

Terra skrev: 23 Des 2018 12:38 Har en bok om profetiene hans liggende et eller annet sted. Bare ikke forsket så mye på det enda :)

Det er mye arbeid, og så kommer det an på hvilken oversettelse du har. Riom utgaven anbefales, det er et gjenopptrykk fra originalen, og betraktet som den med mest feil i. Derfor finnes det flest utgaver av en utgave som har rettet det som man har ment var feil og meningene har blitt borte. Hvis du er interessert kan vi utveksle vers, så kan man se forskjellen?

Jeg har for interessens skyld kjøpt opp flere utgaver, og alle avviker fra hverandre, derfor tror jeg den danske som jeg viser til, er den mest riktige, den er oversatt ordrett fra originalen, og ord som oversetteren tilføyer er satt i parentes, samt at oversetteren kommer med bemerkninger om ting som er uklare, er tilføyd med notenr. og kommentert nederst på hver side. Veldig ryddig og greit, men her kreves det at man tolker og finner ut av tingene selv. På bokens bakside tilbys det et omfattende leksikalt noteapparat som vil lette tolkning av versene. Jeg har ikke bestilt noe slik, men har utarbeidet mitt eget, da oppdager man etter hvert at det finnes sammenhenger mellom de enkelte vers. Men denne oversettelsen har i motsetning til mange andre satt inn kart hvor de fleste oppfyllelsene vil skje, samt en index over byer og steder nevnt i boken.
Antall ord: 243

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Spådom/profetier

Innlegg av Morris »

Terra skrev: 23 Des 2018 12:38 Har en bok om profetiene hans liggende et eller annet sted. Bare ikke forsket så mye på det enda :)
Du husker kanskje ikke hvilket forlag eller utgivelsesår for den? Som sagt har jeg studert mange av dem, men kun den jeg viser til her er interessant i forhold til språk og profesjonell oversettelse.
Morris skrev: 19 Des 2018 17:29 https://www.antikvariat.net/nb/search/N ... period=all
Man vil finne ut dette når man leser forordet til boken (nest nederst i linken, 204 n.kr.) Likedan på bokens bakside står det noe om profesjonalitet. Du vil også finne et eksempel her: https://www.skeptica.dk/?p=1019 - omtrent midt på siden under Eksempler: 1. og 2. avsnitt nevnes Palle Spore som oversetter Hister til elven Donau. Boken har kart og navneregister hvor det er mulig å følge en sporing av fx elven Donau. Det interessante her er at den er nevnt 4 ganger, men i et av versene avviker han og nevner Histra fra Egypt i et 5. vers. Her tror jeg han sikter til en skytsguddom i det han utsteder lovbrudd som vil endre mynt og finhet. https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Histra
Vider i beretningen nevner han den store Kamel som et bilde på et arabisk land vil gi seg til å drikke (overført betydning, smake på et eller annet det holdes på med?) i Donau og Rhinen. - Nært ved Alpene vil den store Hane ødelegge ham totalt.
Hanen er en link til Bibelen. Hanegal er også nevnt. Mye interessant å se nærmere på?
Antall ord: 270

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Spådom/profetier

Innlegg av Terra »

Morris skrev: 08 Feb 2020 18:03
Terra skrev: 23 Des 2018 12:38 Har en bok om profetiene hans liggende et eller annet sted. Bare ikke forsket så mye på det enda :)
Du husker kanskje ikke hvilket forlag eller utgivelsesår for den? Som sagt har jeg studert mange av dem, men kun den jeg viser til her er interessant i forhold til språk og profesjonell oversettelse.

Boken heter Nostrasdamus spådommer for 2009 - 2011 av Pantagruel Forlag og det er 2010-års utgaven. :)
Antall ord: 86
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Spådom/profetier

Innlegg av Morris »

Den har jeg ikke lest. Jeg hadde nok den fra Palle Spore da og avsluttet all leting etter ekte vare. ;-)
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Spådom/profetier

Innlegg av Terra »

Kom over en profeti som visstnok skal komme fra #Edgar Cayce

Atlantis World War Pole Shift | The Terrifying Predictions of Edgar Cayce

PQuLc-kEin0
Antall ord: 24
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links