Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserNår barna viser tegn til å sanse mer.

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

Når barna viser tegn til å sanse mer.

Innlegg av Empathica »

Nå føler jeg meg litt rådvill egentlig.
Har jo nettopp skjønt det selv i voksen alder at jeg opplever og "ser" litt annerledes
enn mange andre.
Nå viser datteren på 11 år samme "egenskapene" som meg.

Og det setter henne i en del situasjoner som ikke andre barn opplever.
Kjenner meg så inderlig igjen og synes dette er litt vondt, da hun må igjennom en del ting
som er vanskelig og forklare, og som mange andre ikke forstår.
Glad er jeg for at hun har meg, da jeg hadde ingen ...

Et klassisk eksempel:

Hun kommer til meg og spør om jeg kan få flyttet henne til en annen plass i klasserommet,
da hun hele tiden blir forstyrret av hun som sitter på pulten ved siden av.
Ikke at hun fysisk eller verbalt forstyrrer, men jentungen får så vondt av å føle henne på nabopulten, som så ofte er trist og lei seg på innsiden.

"Mamma, jeg kan føle det, og blir lei meg."
- Jeg blir så irritert på henne for det. Jeg vil at hun skal slutte å føle det slik,
da det gir meg en følelse som ikke er min.



Noen tips? Hva ville dere ha gjort?
Hvordan hjelpe henne til å forstå noe, jeg ikke helt har forstått selv ennå?
Antall ord: 220

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Når barna viser tegn til å sanse mer.

Innlegg av Lilja »

Jeg kjenner igjen det du beskriver, og tror det er viktig å lære datteren din å ta kontroll. Hun trenger ikke å kjenne på disse følelsene om hun ikke vil, men jeg tror løsningen er å lære å beskytte seg mot dem, framfor å rømme (altså bytte plass), for det løser egentlig ingen ting.

Om du ikke kan lære henne lukketeknikker selv, må du be om hjelp av andre som kan. Selv er vi så heldige å ha en trollmann i vår nærhet som brukte litt tid på frøkna her. Ikke vet jeg hva de to har snakket om, men det fungerte, ihvertfall ;)
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- Når barna viser tegn til å sanse mer.

Innlegg av Empathica »

men jeg tror løsningen er å lære å beskytte seg mot dem, framfor å rømme (altså bytte plass), for det løser egentlig ingen ting.

Helt enig, Lilja.

Har fortalt henne at det finnes en måte å beskytte seg på, men at jeg ikke har lært det selv ennå.
Og at det kanskje er hun som er den første av oss til å finne en "lukkemekanisme" som funker for oss. :mozilla_wink:

Heldig dere som har en slik "trollmann" i bekjentskapet da. :)

Jeg vet ikke hvem jeg skal spørre om hjelp.
Og hvem er seriøs nok der ute til å hjelpe oss liksom?
Antall ord: 105

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Når barna viser tegn til å sanse mer.

Innlegg av Lilja »

Prøv "Gullegget"
(Jeg må bare si at jeg ikke kjenner til siden jeg hentet teksten fra, det var den som dukket opp da jeg googlet, så jeg havnet på http://www.grethadimmen.com/?p=66 )

Den første øvelsen har jeg lært av Morten Eriksen. Det er nå ti år siden jeg lærte å legge gull rund meg selv som beskyttelse mot all lavere energi og negativitet. Jeg har gjort litt om på øvelsen, men essensen er den samme. Ps: dette gullegget kan du også legge på boligen, bilen, arbeidsplassen din etc. Her kommer den:
Se for deg at du sitter inne i et egg av rent gull og at dette egget omkranser hele din kropp og aura. Be nå om at dette egget må være helt tett og kommer fra den reneste guddommelige kilde. Be nå om at kun det høyeste lys og kjærlighet som kan trenge gjennom og inn i dette egget. Be om å bli beskyttet mot all form for lavere energi og negativitet gjennom hele denne dagen/natten, uken eller måneden.
Sett så en rose i egget ditt. Be denne rosen renset egget for all lavere energi og negativitet som er inne i egget. Send så denne rosen til kilden og be kilden transformere denne rosen om til lys. Føler du for å rense egget mer, setter du en ny rose i egget og fortsetter å rense egget. Gjenta det med rosen så mange ganger du føler for det. Når egget er helt rent, setter du til slutt en ny rose i egget. Be denne rosen gi deg du måtte trenge, eksempel lys, kjærlighet, kraft, styrke, indre fred, ro, glede, m.m. Du kan programmere denne rosen til å gi deg det du måtte ha behov for. Det finnes ingen begrensninger.
Et annet verktøy du kan bruke er en meditasjon for å slippe inn lys (en øvelse jeg absolutt kan anbefale alle)
Finn deg et rolig sted og fall til ro. Sitter du på en stol, lar du føttene være godt plantet på gulvet eller underlaget. Pust dypt inn flere ganger. Forestill deg en klar strøm av lys som kommer fra himmelen, og som går inn gjennom issen din. Merk hvordan lyset fyller hele kroppen din. Se nå hvordan lyset fyller auraen din og gjør den strålende gullfarget. Sitt noen minutter i visshet om at du er helt omgitt av gullfarget lys.


Jeg bruker en litt annen versjon, eller kombinasjon av de to over, hvor man puster rolig inn og ut. På innpusten trekker jeg lys ned gjennom kronechacraet, og utpusten fyller egget som en ballong, til det er stort nok til å omkranse meg -eller bilen eller huset eller hva jeg nå trenger å beskytte. Den biten med rosen har jeg ikke vært borti før.

Jeg tror det viktigste er å finne den metoden som føles naturlig for hver enkelt. Det finnes ikke noe rett og galt her.
Antall ord: 497

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- Når barna viser tegn til å sanse mer.

Innlegg av Empathica »

Takk Lilja. :)

Her var det en del ting jeg ikke kunne fra før.
Tar alltid inn lys under meditasjon, men har aldri i verden tenkt på å beskytte huset, bilen e.t.c.
Det skal jeg jammen meg prøve. :)

Jeg har noen lydspor med guidet meditasjoner fra Morten Eriksen.
De er flotte å bruke.

Bruker også en slags meditasjon for å roe ned energien til jentungen.
Da sitter vi ovenfor hverandre og holder hender, lukker øynene og puster dypt ut og inn.
Jeg overfører samtidig min indre ro til henne.
Antall ord: 90

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !