Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserIndigobarn?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- Indigobarn?

Innlegg av Astarte »

Indigo er en farge. Jeg har til gode å se unger som er indigofarget eller laget av krystall. I så fall hadde det utløst en bekymringsmelding. På lik linje med adfersutfordringer.
Antall ord: 31
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Indigobarn?

Innlegg av Høretil »

Astarte skrev:Manglende grenser er omsorgssvikt. All adferd profitterer på grensesetting.

Man skal ikke blande reelle diagnoser med hype av åndelige-new-age-evner.


God morgen, forresten.
Dette er jeg helt enig i!!! Barn uten grenser og omsorgsfulle voksne er barn som i stor grad ikke har det særlig bra!

Men Svartepus, jeg er enig i det du skriver om disse indigobarna, og måten du legger det frem på er som jeg nevner her tidligere uten grenser/kjærlighet=utrygge barn. Men jeg trodde også de barna som har evner til å flytte ting ved hjelp av tankekraften, sette fyr på gjenstander, heale osvosvosv også falt under katogorien krystallbarn/indigo barn? Altså arrester meg om jeg tar feil nå, jeg bare slenger det ut her fordi jeg er oppriktig nysgjerrig :) "lider" disse av samme adferdsproblematikk som de indigobarna som du beskriver?
Antall ord: 142
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Indigobarn?

Innlegg av jeditrond »

Høretil skrev:
Astarte skrev:Manglende grenser er omsorgssvikt. All adferd profitterer på grensesetting.

Man skal ikke blande reelle diagnoser med hype av åndelige-new-age-evner.


God morgen, forresten.
Dette er jeg helt enig i!!! Barn uten grenser og omsorgsfulle voksne er barn som i stor grad ikke har det særlig bra!

Men Svartepus, jeg er enig i det du skriver om disse indigobarna, og måten du legger det frem på er som jeg nevner her tidligere uten grenser/kjærlighet=utrygge barn. Men jeg trodde også de barna som har evner til å flytte ting ved hjelp av tankekraften, sette fyr på gjenstander, heale osvosvosv også falt under katogorien krystallbarn/indigo barn? Altså arrester meg om jeg tar feil nå, jeg bare slenger det ut her fordi jeg er oppriktig nysgjerrig :) "lider" disse av samme adferdsproblematikk som de indigobarna som du beskriver?
Barn som evt. kan flytte ting med hjernen faller vel innunder poltergeist og har ikke nødvendigvis noe som helst med de s.k. indigobarna å gjøre, men en eller annen form for undertrykte problemer har de gjerne, det er derfor evnene manifesteres fysisk. Det er sjelden voksne med liknende problemer opplever slikt, kanskje fordi de underveis har utviklet sperrer :) Sette fyr på ting tror jeg nok er noe Hollywood har funnet på. Og selv om noen kan heale er det ikke dermed sagt at de er indigobarn, de er bare mer i kontakt med det paranormale enn andre på sin alder.
Antall ord: 247
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - - - Indigobarn?

Innlegg av Høretil »

jeditrond skrev:
Høretil skrev:
Astarte skrev:Manglende grenser er omsorgssvikt. All adferd profitterer på grensesetting.

Man skal ikke blande reelle diagnoser med hype av åndelige-new-age-evner.


God morgen, forresten.
Dette er jeg helt enig i!!! Barn uten grenser og omsorgsfulle voksne er barn som i stor grad ikke har det særlig bra!

Men Svartepus, jeg er enig i det du skriver om disse indigobarna, og måten du legger det frem på er som jeg nevner her tidligere uten grenser/kjærlighet=utrygge barn. Men jeg trodde også de barna som har evner til å flytte ting ved hjelp av tankekraften, sette fyr på gjenstander, heale osvosvosv også falt under katogorien krystallbarn/indigo barn? Altså arrester meg om jeg tar feil nå, jeg bare slenger det ut her fordi jeg er oppriktig nysgjerrig :) "lider" disse av samme adferdsproblematikk som de indigobarna som du beskriver?
Barn som evt. kan flytte ting med hjernen faller vel innunder poltergeist og har ikke nødvendigvis noe som helst med de s.k. indigobarna å gjøre, men en eller annen form for undertrykte problemer har de gjerne, det er derfor evnene manifesteres fysisk. Det er sjelden voksne med liknende problemer opplever slikt, kanskje fordi de underveis har utviklet sperrer :) Sette fyr på ting tror jeg nok er noe Hollywood har funnet på. Og selv om noen kan heale er det ikke dermed sagt at de er indigobarn, de er bare mer i kontakt med det paranormale enn andre på sin alder.
Når man søker på indigobarna, kommer også dette opp, og faller under katogorien "indigobarn"... Så godt at man har gode hjelpere her inne som kan forklare slike merksnodige fenomener som man ikke alltid skjønner sååå mye av :) :dontknow

Men om hjernen er utstyrt til å kunne flytte på ting, så kan den vel også nødvendigvis være utstyrt med å kunne sette "fyr" på ting!? Altså at kraften på en eller annen måte er så stor at den kan drive å flytte rundt på gjenstander, er vel det å anntenne et avispapir null problem? Jeg bare undrer :)
Antall ord: 346
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Indigobarn?

Innlegg av Slettet_Fighteren »

så vidt jeg vet har vi forsatt ikke observert noen mennesker utføre hverken telekinese eller pyrokinese. og dette gjelder vel alt innen for PK/psykokinese, inkludert polter-effekter.

men at dette er en del av new age hippie-filosofien overasker ikke meg.
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - - Indigobarn?

Innlegg av jeditrond »

Høretil skrev:Når man søker på indigobarna, kommer også dette opp, og faller under katogorien "indigobarn"... Så godt at man har gode hjelpere her inne som kan forklare slike merksnodige fenomener som man ikke alltid skjønner sååå mye av :) :dontknow

Men om hjernen er utstyrt til å kunne flytte på ting, så kan den vel også nødvendigvis være utstyrt med å kunne sette "fyr" på ting!? Altså at kraften på en eller annen måte er så stor at den kan drive å flytte rundt på gjenstander, er vel det å anntenne et avispapir null problem? Jeg bare undrer :)
Flytte på ting er bare å "skyve" på dem, aksjon/reaksjon. Tenne på ting er å forandre molekylstrukturen, dog på nokså primitivt vis ved å tilføre varme. Men har ennå ikke sett noe overbevisende om at folk kan tenne på med tankekraft eller stoppe hjertet til dyr og mennesker. Vet Sovjets hysj-tjenester eksperimenterte med slike ting og det finnes en video av en dame som visstnok får hjertet til en frosk til å stoppe. Men i disse tider er det å fikle til litt spesialeffekter på en video og få den til å se gammel ut ikke mye til utfordring for de som kan litt om sånt. Derfor er jeg alltid skeptisk til slike videoer som viser både det ene og det andre av paranormale fenomener når det ikke oppgis kilder og lignende :)
Antall ord: 233
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Indigobarn?

Innlegg av Svartepus »

Poenget er vel at vi alle er indigobarn siden de er beskrevet som alt fra vanskelige unger til selvdiggere, aggressive kranglefanter, overfølsomme grinere og påstått overnaturlige raringer. Indigobarn er vel egentlig bare en ny bås å putte folk i når de ikke oppfører seg som forventet eller ønsket. Vi alle bikker innom den båsen av og til for det er en stor og romslig bås.

Ergo: Vi er alle rare indigobarn! Så det så! :evillaugh
Antall ord: 81
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Indigobarn?

Innlegg av Lilja »

Finnes det i det hele tatt barn som ikke har "indigo-symptomer" dersom man ser etter disse tegnene?

Det påstås at indigobarna:
-ikke liker å vente på tur
-er glad i å snakke
-utmerker seg enten faglig eller kreativt
-er sentrum i egen verden.
-har stor eller ingen empati (eller noe midt i mellom, sikkert)

Tror de fleste som har barn kjenner seg igjen i et flertall av punktene.



:rasende Der kom Svartepus meg i forkjøpet!
Se, jeg ble sint! Jeg er nok en indigo voksen. Bare at når du er voksen, heter det ikke lenger indigo, men lysarbeider! Så det så!! :evillaugh
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Indigobarn?

Innlegg av Høretil »

Se der ja! Trådens utfall ble jo jaggu meg ikke så værst likevel :)

Sant nok jedi, med dagens teknologi er alt mulig!

Svartepus og Lilja: dere er så absolutt inne på noe altså. Jeg liker deres vinkling på hele greia... Jeg er nok innom symptomene på indigo jeg og til tider, siden jeg titt og ofte kan identifisere meg selv som "vrang" :dontknow
Antall ord: 64
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Indigobarn?

Innlegg av Isan »

Svartepus skrev:Vi er alle spesielle og kan alle gjøre en innsats for å gjøre ting bedre her i verden, uansett hvilken aura vi er født med eller hvilken planet vi nedstammer fra.
:like =D> Jepp!
Antall ord: 37
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
h3xerei
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 10 Nov 2013 16:18
10
Har takket: 1 gang

- Indigobarn?

Innlegg av h3xerei »

Etter hva jeg har lest om disse "indigobarnene" høres det bare ut som noen trassige folk som vil at andre skal se dem som opphøyet og spesielle..er det inntrykket jeg fikk av en jeg kjenner som tok den tittelen på sitt hode.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Indigobarn?

Innlegg av xyrea »

h3xerei skrev:Etter hva jeg har lest om disse "indigobarnene" høres det bare ut som noen trassige folk som vil at andre skal se dem som opphøyet og spesielle..er det inntrykket jeg fikk av en jeg kjenner som tok den tittelen på sitt hode.
"Det er ikke noe som helst galt med meg og jeg kan ikke oppføre meg fordi jeg er så åndelig opphøyd og skal være sånn!" :roll:

..eller enda bedre, de har selvdiagnostisert seg selv med for eksempel ADHD, bare at deres ADHD er plutselig også bare en haug egenskaper som gjør en bedre enn alle andre, og ikke må behandles.
Antall ord: 111
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Indigobarn?

Innlegg av Svartepus »

Da liker jeg bedre konseptet med å være introvert. Den båsen (eller helst hamsterballen) putter jeg glatt meg selv i!

http://themetapicture.com/how-to-intera ... troverted/
Antall ord: 28
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - Indigobarn?

Innlegg av Borte.. »

h3xerei skrev:Etter hva jeg har lest om disse "indigobarnene" høres det bare ut som noen trassige folk som vil at andre skal se dem som opphøyet og spesielle..er det inntrykket jeg fikk av en jeg kjenner som tok den tittelen på sitt hode.

Stakkars...h*n hadde nok bare et behov for å være litt unik :lol:
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
h3xerei
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 10 Nov 2013 16:18
10
Har takket: 1 gang

- - - Indigobarn?

Innlegg av h3xerei »

Vermilion Oriol skrev:
h3xerei skrev:Etter hva jeg har lest om disse "indigobarnene" høres det bare ut som noen trassige folk som vil at andre skal se dem som opphøyet og spesielle..er det inntrykket jeg fikk av en jeg kjenner som tok den tittelen på sitt hode.

Stakkars...h*n hadde nok bare et behov for å være litt unik :lol:
Vel..sånn som jeg ser det er alle unike..eller kanskje ingen er unike...alle er forskjellige i alle fall da..
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links