Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserIndigobarn?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Indigobarn?

Innlegg av Høretil »

Hva tenker dere om disse såkaldte indigobarna? Krystallabarna?

Alle meninger og tanker er relevante :)

En link jeg fant:
http://sluttabehandleindigobarnasomenad ... checkpoint
Antall ord: 22
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Indigobarn?

Innlegg av Borte.. »

De er i alle fall unik...sier de.
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Indigobarn?

Innlegg av Høretil »

Vermilion Oriol skrev:De er i alle fall unik...sier de.
Meget facinerende :)

Jeg må si at det ikke overrasker meg i det hele tatt! Selv om jeg vet så alt for lite om akkurat dette tema, er det utrolig spennende!!!
Sist redigert av Høretil på 29 Okt 2013 21:34, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 41
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Indigobarn?

Innlegg av xyrea »

De kan deles inn i to hovedttyper:

A. De som er forferdelig vanlige og er klar over dette selv, men siden de faktisk ER vanlige aner de ikke hvordan de ikke skal være det, men de prøver veldig hardt. Typiske kjennetegn er masse skrik om hvor spesielle de er + gjerne bilder som skal bevise dette.

B. Sånne som ikke eier sosiale antenner og generelt går andre på nervene fordi de ikke aner hvor noen som helst grenser går, men som har funnet en grunn til at de ikke er sosiale kløner, neida! De SKAL nemlig være sånn, fordi de er indigobarn! Disse tror gjerne også at de er empater siden de så totalt mangler selvinnsikt og evne til å lese andre at dette gjør dem sikre på at de vet hva andre tenker og føler. Vi andre innrømmer ofte at vi ikke skjønner noe av andre, men disse er ikke plaga med tvil når det gjelder sånt.

C. Heltene som greier å kombinere disse. Jeg tror de fortjener å kalles indigobarn, faktisk.. spesielt siden det er deres fortjeneste at det begynner å bli et skjellsord.
Antall ord: 195
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Indigobarn?

Innlegg av Høretil »

xyrea skrev:De kan deles inn i to hovedttyper:

A. De som er forferdelig vanlige og er klar over dette selv, men siden de faktisk ER vanlige aner de ikke hvordan de ikke skal være det, men de prøver veldig hardt. Typiske kjennetegn er masse skrik om hvor spesielle de er + gjerne bilder som skal bevise dette.

B. Sånne som ikke eier sosiale antenner og generelt går andre på nervene fordi de ikke aner hvor noen som helst grenser går, men som har funnet en grunn til at de ikke er sosiale kløner, neida! De SKAL nemlig være sånn, fordi de er indigobarn! Disse tror gjerne også at de er empater siden de så totalt mangler selvinnsikt og evne til å lese andre at dette gjør dem sikre på at de vet hva andre tenker og føler. Vi andre innrømmer ofte at vi ikke skjønner noe av andre, men disse er ikke plaga med tvil når det gjelder sånt.

C. Heltene som greier å kombinere disse. Jeg tror de fortjener å kalles indigobarn, faktisk.. spesielt siden det er deres fortjeneste at det begynner å bli et skjellsord.
Spennende tanker du deler her... Jeg er ikke inn i dette i det hele tatt!

Men kan man da som voksen veilede disse barna på noen måte? Altså vise de veien til å bli "riktige" indigobarn, om jeg kan formulere meg slik :)
Sist redigert av Høretil på 29 Okt 2013 21:18, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 239
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Indigobarn?

Innlegg av xyrea »

...jeg skal finne en tråd der noen forklarer ting bedre fordi de vet jævlig mye mer om det enn meg. Legg spesielt merke til at det ikke er bra å blande medisinske diagnoser og begrep som 'indigobarn'.

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... indigobarn
Antall ord: 46
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Indigobarn?

Innlegg av Høretil »

xyrea skrev:...jeg skal finne en tråd der noen forklarer ting bedre fordi de vet jævlig mye mer om det enn meg. Legg spesielt merke til at det ikke er bra å blande medisinske diagnoser og begrep som 'indigobarn'.

viewtopic.php?f=63&t=25429&hilit=indigobarn
Ja takk! :)
Antall ord: 50
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Indigobarn?

Innlegg av Lilja »

Jeg tror at mange problemer (ikke de pga reelle diagnoser, men alle disse grensetilfellene) ville vært løst hvis foreldre begynte å stille krav til sine håpefulle. Mange er så opptatt av å være kul forelder, og bestevenn, at de ikke "tør" å sette grenser og oppdra ungene sine.

Og har du først endt opp med en bortskjemt lømmel uten hemninger, høres det mye bedre ut med "spesielle evner" enn "fullstendig mangel på oppdragelse" ...


:rasende
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Indigobarn?

Innlegg av Høretil »

Barn som ikke opplever grenser kan vel og ses på barn som lider av omsorgssvikt? :) jeg vet ikke jeg, men om det er noen reell tilknytning til tema og barn uten grenser vet jeg ikke :) som sakt kan jeg alt for lite om dette her, nettopp derfor denne tråden :)
Antall ord: 50
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Indigobarn?

Innlegg av Lilja »

Jeg mener at det er en helt klar forbindelse mellom manglende grensesetting og unger som ikke kan oppføre seg! Eller "barn som gjør ting de ikke burde fordi de er understimulerte fordi de er så utrooooliig overutviklede" for dem som synes det høres bedre ut.

Manglende grenser kan selvsagt være omsorgssvikt i ekstreme tilfeller, men ting er sjelden bare sort/hvitt, det er mye som havner et sted midt imellom på skalaen.


Hvis du mener jeg sporer av fra tema, står du fritt til å si det i klare ord. Og du må gjerne motbevise meg. Jeg vet ikke jeg heller, men dette var min mening om saken.
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Indigobarn?

Innlegg av Høretil »

Lilja skrev:Jeg mener at det er en helt klar forbindelse mellom manglende grensesetting og unger som ikke kan oppføre seg! Eller "barn som gjør ting de ikke burde fordi de er understimulerte fordi de er så utrooooliig overutviklede" for dem som synes det høres bedre ut.

Manglende grenser kan selvsagt være omsorgssvikt i ekstreme tilfeller, men ting er sjelden bare sort/hvitt, det er mye som havner et sted midt imellom på skalaen.


Hvis du mener jeg sporer av fra tema, står du fritt til å si det i klare ord. Og du må gjerne motbevise meg. Jeg vet ikke jeg heller, men dette var min mening om saken.
Altså hvis man kan dra inn adferd i tema, som blandt annet adhd osv, så kan man vel også dra inn andre adferdsknyttede temaer?

Jeg mener verken eller, i og med at denne verden vi lever i er utstyrt med så mange tenkende mennesker som forsker på det ene og det andre! Men jeg syns jo det er spennende, herre petter :)

Det man ikke vet vil man lære mer om!?
Antall ord: 185
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Indigobarn?

Innlegg av Isan »

Jeg tenkte/tenker - jeg vet ikke helt hva jeg syns er riktigst å si - at i utgangspunktet behøvde det ikke nødvendigvis å være bare tull, det med indigobarn, krystallbarn og div., under den forutsetning at det er et åndelig aspekt i verden. Men etterhvert som jeg har lest noe av det som sies skal være egenskapene deres, hvordan de liksom er, og hva de skal her m.v., så ender jeg opp med å synes at det hele er bare tull.
Antall ord: 82
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- Indigobarn?

Innlegg av Astarte »

Manglende grenser er omsorgssvikt. All adferd profitterer på grensesetting.

Man skal ikke blande reelle diagnoser med hype av åndelige-new-age-evner.


God morgen, forresten.
Antall ord: 25
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Indigobarn?

Innlegg av Svartepus »

Dersom det finnes spesielle unger som skal redde verden med sin klokskap og høye åndelige verdier (eller noe sånt), hvorfor er de da så innmari obsternasige og vrange små troll? Hele tiden leser man at de har problemer med autoriteter, ikke liker å ta i mot ordre/beskjeder, er egenrådige, har problemer med sinneutbrudd osv. Jeg synes ikke de høres høyt åndelig utviklet ut, heller mer som mutasjoner av en glasurgenerasjon som har oppstått på grunn av at foreldrene ikke aner hva de driver med. Og eventuelt giftstoffer i maten. Dersom en ny generasjon med barn skulle komme for å redde verden ville det kanskje ha vært mer sannsynlig at de var mer rolige og sindige, litt mer "make love not war" kanskje. Det er jo som oftest ikke dem som roper høyest som har mest fornuftig å formidle. Vi trenger en motvekt til aggresjon og krangel, ikke en hel sverm med vanskelige skrikerunger som bare tenker på seg selv. "Jeg er spesiell så gi meg alt jeg vil ha!", liksom.

Jeg tror begrepet indigobarn/krystallbarn/regnbuebarn har oppstått på grunn av at foreldre fra dessertgenerasjonen har oppdratt sin lille glasurprinsesse eller prins feil eller dårlig, fått en vrang unge og ikke klart (eller orket) å innse at de har et problem. De har jo ikke noe problem, de har bare vært så heldig å få et indigobarn. Et barn som er mye mer spesielt enn alle andre. Jo vrangere, jo klokere og mer åndelig er barnet. I stedet for å hjelpe barnet til å bli et velfungerende individ er det mye bedre (og enklere) å bortforklare det med at barnet ikke kan noe for det siden han/hun er indigo. Sånn er det bare så alle får godta alle nykkene, bøye seg i respekt og innse at de bare er mindre åndelig utviklet enn den lille trollungen. Og for all del ikke legg ansvaret over på foreldrene for de kunne ikke ha gjort noe annerledes. Har man fått en indigo er det bare å tolerere alt og sy puter under armene deres. De skal jo redde verden, må vite :roll:

Det er ikke spesielle barn med rare betegnelser som skal redde verden. Vi kan ikke lene oss tilbake og satse på at en ny generasjon med superhelter skal komme og redde verden. I hvertfall ikke om disse superheltene er bortskjemte snørrunger som er overbevist om at de er mer spesielle enn andre. Vi er alle spesielle og kan alle gjøre en innsats for å gjøre ting bedre her i verden, uansett hvilken aura vi er født med eller hvilken planet vi nedstammer fra.

Og siden jeg er en vanlig dødelig hvermannsen uten indigoaura må jeg slutte av nå og jobbe litt.
Antall ord: 462
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Indigobarn?

Innlegg av Lilja »

Svartepus: :notworthy:


Men dette
Svartepus skrev: "Jeg er spesiell så gi meg alt jeg vil ha!", liksom.
kunne jo kommet fra en hvilken som helst voksen tilhørende åndseliten.
Så kanskje det er noe i det likevel, dah ...? :eang
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links