Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHvorfor er noen så vanskelige å "lese"?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 309
Startet: 06 Jun 2009 01:36
14
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

- - - - Hvorfor er noen så vanskelige å "lese"?

Innlegg av Thulr »

kråke skrev:
helgemann skrev:
kråke skrev:Ja, det er merkelig... jeg er tydeligvis ekstra lett å lese
Kanskje jeg har under gjennomsnittet svin på skogen?
Kommer an på sperringene dine, og din åpenhet. Du har jo fult ut mulighet å blokkere for innsyn hos deg selv. Kanskje ytterdøren din står vidåpen, og derfor kan man se alt inn i huset ditt.
Det har du sikkert rett i. At det kommer an på sperringene osv. Det er ikke som om jeg ikke har noen i det hele tatt. Mente forresten ikke at de som er vanskelig å lese har masse svin på skogen :P Men at de er kanskje private av natur eller holder kortene tett inntil brystet. (jippi, metafortid)
Så hva syns du, burde jeg bli flinkere til å stenge av energi jeg sender ut i eteren for å ikke plage stakkarene som ev. plukker det opp, eller er det mer deres ansvar å beskytte seg selv og ikke plukke opp ting? (tenker følelser, energi osv)
Føler på en måte at det er min naturlige tilstand å være "åpen" og la energien strømme fritt, ellers føler jeg meg på en måte "innestengt". Kanskje det er noe jeg innbiller meg? Eller kanskje jeg bare gjør det på feil måte...
Man kan lese deg som en åpen bok - så lenge man er dyktig og har kontakt med de rette åndene.

Om du har "svin på skogen" så er det også lett å lese deg.
Antall ord: 247
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - - - - Hvorfor er noen så vanskelige å "lese"?

Innlegg av Lilja »

Thulr skrev: Man kan lese deg som en åpen bok - så lenge man er dyktig og har kontakt med de rette åndene.

Om du har "svin på skogen" så er det også lett å lese deg.
Mener du med dette at oppfatningen om at noen er vanskeligere å lese enn andre, er feil?
Jeg har vært borte i en del dyktige folk etterhvert, men samtlige har fortalt meg at de ikke "når inn" til meg, samtidig som de slår innertier når de leser andre. Da går det vel ikke på deres dyktighet, eller?

Jeg skulle helt ærlig gjerne funnet ut av hvorfor det er sånn! Det går jo ikke på det at jeg ikke ønsker å "bli sett", tvert i mot skulle jeg gjerne opplevd at noen leste meg som en åpen bok, fordi det i det ligger en bekreftelse om at det faktisk finnes noe mer...
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Scorpionen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 12 Mar 2012 21:04
12
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 3 ganger

- - - Hvorfor er noen så vanskelige å "lese"?

Innlegg av Scorpionen »

Thulr skrev:
kråke skrev:OK
Men spesifikke ting som hvor mange barn vil jeg få, er kanskje litt vanskeligere da?
Det er vel noe jeg bestemmer selv (håper jeg)
Ja, det kan jo i utgangspunktet være noe du bestemmer selv, men slike ting som sterilitet kan jo også skyldes inngripen fra åndelig hold.
Det siste der har jeg selv erfart. Min partner gjennom 20 år, fikk ikke barn tidlig i samlivet, uansett hvor mye vi prøvde. På den tiden levde vi et liv som vi i ettertid vet ikke ville vært særlig bra for barn. Det så vi ikke da. Etter en stor livshendelse som endret meg som person totalt, og som endret på forutsetningene, vel da fikk vi unger... fire i tur og orden. Ekte "indigounger" hehe.

Jeg kan ikke svare på om det er vi selv eller noen andre som setter disse hindrene, men det er som om vi får alt vi ber om, før eller siden, på den best tenkelige tiden, vårt mål eller dypeste vilje tatt i betraktning. Det er som om vår essens aldri sover helt, og reagerer akkurat når det er riktig.

Når jeg så utover livet mitt akkurat i den perioden der skillet, denne livshendelsen tok til, kunne jeg se kjønn, og barnas forrige inkarnasjon, og at jeg engang hadde ønsket dem velkommen. Det jeg husker klarest er vår nummer to. Når hun åpnet opp og gav meg et glimt av hvem hun var, mens hennes kropp lå og ventet i mors liv. Det var sterke opplevelser.

Det som jeg tenker når jeg ser trådens tittel er at det er vanskelig å vite, om det er den som man forsøker å observere som hindrer eller om det er en selv. Kanskje er ikke den som ber om å bli "sett" egentlig ikke klar for det, og at "leserens" høyere selv velger å respektere dette. Bevisst kan dette oppfattes som beskrevet en som er vanskelig å lese.
Antall ord: 338

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Scorpionen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 12 Mar 2012 21:04
12
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 3 ganger

- - - - - Hvorfor er noen så vanskelige å "lese"?

Innlegg av Scorpionen »

Thulr skrev:
Man kan lese deg som en åpen bok - så lenge man er dyktig og har kontakt med de rette åndene.

Om du har "svin på skogen" så er det også lett å lese deg.
Like leker best?

Jeg tror ikke det handler om dyktighet men essens, og jeg er meget enig i at det mange ganger er betinget av hvilken retning man har valgt for sin praksis son avgjør hva en er i stand til. Her er det regelen om årsak og virkning som gjelder.

Alt man gjør får konsekvenser.
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Hvorfor er noen så vanskelige å "lese"?

Innlegg av zind »

Jeg har nå troen på at hvert tilfelle er unikt og at det kan være forskjellige grunner. En skulle da tro at noen dyktige mediumer vil kunne få opp en slags beskjed om hvorfor det er en slags sperre der om ikke annet?

Det kan sikkert være både en sperre man setter opp selv eller noe mer komplisert (andre grunner til at det ikke gis tillatelse på det tidspunktet). Jeg har også opplevd et medium som helt fint klarte å lese både nåtid og fremtid hos meg to år på rad, mens tredje gangen rotet hun bare i grøten og mumlet at hun ikke fikk opp noe. Det stemte jo slett ikke, det var jo temmelig lett å tolke utifra bæsjetrynet hennes :) Hun så en fremtid som var alt annet enn lys og festlig så jeg syntes hun gjorde rett i å trå varsomt, for alt jeg vet kan hun ha fått beskjed om å ikke videreformidle det også. Det er noe jeg nå er taknemmelig for å ha gått igjennom rett og slett, fair enough det!

Usikker på om jeg tror at de fleste er i stand til å beskytte oss selv mot å bli lest så enkelt som noen skal ha det til, men men.. meg om det! Enten må man være sensitiv nok til å kjenne at noen 'kobler seg på' (dette kan jo gjøres på avstand også), eller så må man være nøye på å beskytte seg veeeldig ofte? Nå tyr jeg til å tenke litt logisk her, men i mitt hode vil den med sterkest kraft og vilje vinne i en slik kamp, så hvordan vet dere at dere har beskyttet dere godt nok og på hvilken måte er dette a piece of cake liksom?
Antall ord: 294
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Aviator
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Feb 2018 00:35
6
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Re: Hvorfor er noen så vanskelige å "lese"?

Innlegg av Aviator »

Nå sier du ingenting om hva slags type reading dette er snakk om? Er det en synsk reading, eller er det en mediumistisk reading? Under en synsk reading så leser man energiene til folk ved å ta inn en persons energi/aura. Alt ligger der tilgjengelig. Nå skal man også huske på at selv de beste klarsynte/medium vil feile innimellom. Du vil ikke få en knallbra reading i 10 av 10 tilfeller. De beste klarer vel å få til gode readinger på rundt 8-9 av 10. Noe kan være forbløffende. Når det gjelder en mediumistisk reading, så vil jeg helt klart anbefale en slik fremfor en ren synsk reading da informasjonen som regel vil være mer spesifikk og inneholde mye bedre bevis. Men også her vil man noen ganger feile. Selv de beste vil innimellom gjøre det. Du kan ha 20 knallgode readinger med forbløffende bevis. Så dukker det opp 1 som på langt nær går så bra. Og sånn er det bare. Om det har noe med din skepsis å gjøre, kan være. Det finnes vel ingen konkret informasjon om hvorfor det er slik. Man må bare godta at sånn er det bare innimellom. Det som jeg kan si er at det er vanskeligere å gjøre en reading for en person eller en forsamling som i utgangspunktet overhodet ikke tror på hva du gjør. Det blir som hvis du skal opptre foran en forsamling hvor du vet at alle er imot deg, og sitter å latterliggjør deg i salen. Det blir veldig vanskelig å kunne prestere optimalt da. Og det samme vil mange medium kunne fortelle også. Det kan også være at åndeverden heller ikke vil jobbe med deg om du skal demonstrere mediumskap for noen som overhodet ikke tror på det du gjør, såkalte hardbarka skeptikere. Kanskje ser åndeverden på det som bortkastet energi, eller at det ligger i livsplanen til disse menneskene at dem ikke skal tro på dette. Og dermed vil ikke åndeverden ødelegge for deres syn, ved å la det skje ting som dem ikke er klar for eller som rokker ved deres oppfattelse av verden. Årsakene kan sikkert være mange.

Når det gjelder å spå fremtid så er jeg veldig skeptisk. Finnes mange såkalte "spåkjerringer" som tilbyr slike tjenester. Men dette er jeg særdeles skeptisk til. For det første så er ikke fremtiden slått i stein. Fremtiden vil påvirkes av hvilke valg og veier du velger å gå. Altså du kan påvirke din egen fremtid. Det er noe som heter at man skaper sin egen fremtid, og det er jeg stor tilhenger av. Noe er ofte planlagt i livet ditt, og vil skje uansett. Men det er ytterst sjelden at åndeverden vil komme med slik informasjon med mindre det er til ditt høyeste beste. Det et medium kan gi deg når det gjelder fremtid, er i helt grove trekk hva som er sannsynlig akkurat nå. Men igjen, dette vil kunne endre seg. Det er en stor misoppfatning at man spå fremtiden til folk i detalj, og enda værre, spå hvordan folk kommer til å dø og hvilke sykdommer og slikt folk får. Dette er helt forkastelig med folk som driver på med det. Og det kan ødelegge resten av livet til den du gir en reading for.

Når det gjelder beskyttelse som er nevnt i innlegget over. Med en gang så tenker jeg at beskyttelse for hva? Du vil ikke kunne kjenne at noen "kobler seg på deg". I praksis kan det aller meste leses ut ifra din energi/aura. Men det betyr ikke at enhver vil kunne hente ut denne informasjonen. Ofte kommer det biter. Hvorfor det er slik vet jeg ikke. Jeg tenker at det kan ha noe med at dine egne guider blokkerer og beskytter deg fra å la andre hente inn spesifikk informasjon som f.eks du ikke ønsker skal komme frem, eller som ikke gagner deg på en positiv måte. Utover dette så kan jeg ikke skjønne hva som menes med en blokkering i deg. Denne blokkeringen ligger nok ikke i deg, men det er åndeverden som blokkerer hva nå enn årsaken måtte være.
Antall ord: 712

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links