Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHvorfor er noen så vanskelige å "lese"?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Hvorfor er noen så vanskelige å "lese"?

Innlegg av Lilja »

For ikke å spore av Snåsakallen-tråden helt, siterer jeg Asbjørn her, da jeg plutselig fikk noen tanker rundt dette.
Asbjørn skrev: Jeg har møtt folk som påstår seg å være "medium", men som bare prater tull...
Det er nesten merkelig, - men ingen av de jeg har møtt har klart å "lese" meg...
- da snakker jeg ikke om generelt svada - men virkelig lese meg, - finne ut ting som jeg ikke har opplyst på nett, - eller slikt.

Noen av disse medium'ene som skal lese meg, - kommer med masse prat - som kansje hadde passet bedre på naboen enn på meg.

Noen få har derimot kommet med at "jeg greier ikke å lese deg - det er noe som sperrer",
mens den som var før meg i "køen" og den som var etter meg i køen ble lest så det drønnet mellom fjellene...

Så ett eller annet "sperrer" - eller så er det ingen som "kan"...
Kansje fordi jeg er skeptisk , og ikke hopper på det første som kansje kan stemme... ( på omtrent halve verdens befolkning )....

A
Jeg har selv fått tilbakemeldinger på at jeg er "et h***ete å lese" og har også fått beskjed om at noe sperrer. Bare en gang har ei "spåkone" klart å få inn masse informasjon, men da kom de opplysningen opp som jeg, før readingen, hadde tenkt at "ser du dette er jeg overbevist".
(Dette var første gang jeg prøvde noe sånt, en svinedyr affære på ei messe for mange år siden :roll: )
For all del, imponerende uansett, fordi det dreier seg om ting som jeg aldri har delt med noen, og jeg ga ingen hint underveis som hun kunne bruke i sin reading, men jeg finner det alikevel litt pussig at det var akkurat disse tingene hun virkelig traff på.
-Eller ikke traff, for den sakens skyld ;) Jeg var gjennom ungdomstida sikker på at jeg skulle få tre barn da jeg ble voksen, jente-gutt-jente, og hun sa det samme. Vi tok feil begge to :lol:

Kan det være sånn at vi selv, på et eller annet plan, velger hvor mye og hvilken informasjon vi deler? Eller går det rett og slett på mennesketyper, at noen er mer åpne enn andre i sosiale settinger, f.eks., og at dette vil gjenspeiles også på et mer "åndelig" plan?

Selv er jeg nok en som det er vanskelig å komme skikkelig inn på. Selv om jeg deler tilstrekkelig av meg til at jeg nok blir sett på som åpen og utadvendt, verner jeg veldig om meg og mitt, og trekker klare grenser for hvor nære folk får komme. Det hender jeg dumper borti mennesker som umiddelbart får meg til å føle meg trygg nok til å åpne meg, men det er langt imellom dem.
Kan man trekke de samme grensene ovenfor klarsynte, og derfor bli oppfattet som om "noe sperrer"?

Jeg snakker ikke om cold reading og juks og fanteri her, eller om, som Asbjørn også er inne på, spåkoner som sier ting som passer på halve verden. Jeg ønsker en diskusjon om hvorvidt man kan legge denne type føringer i en reading-situasjon, hos folk som kan sine saker, ikke en diskusjon om hvorvidt det finnes synske eller ei. (den diskusjonen har vært oppe mange ganger før, og vi blir ikke enige likevel, såe... :lol: )

Hva tenker dere?
Antall ord: 575

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Hvorfor er noen så vanskelige å "lese"?

Innlegg av Bearchild »

Jeg tror det kanskje har noe med sperrer å gjøre. Eller for å si det annerledes, hva vi (underbevisst?) velger å "åpne" for av tilgjengelig informasjon? Er man i utgangspunktet skeptisk holder man igjen, gir ingenting gratis.. mens andre, som så veldig-veldig gjerne vil leses ikke bare klamrer seg til det minste snev av sannhet i readingen men også åpner seg langt mer..?

Det igjen kan jo tolkes dithen at man hører det man vil høre, men som du er inne på kan også hardnakkede skeptikere "gi slipp på" informasjon nettopp ved å tenke på akkurat dèt (den hendelsen, den egenskapen ved seg selv osv) i forkant.

Jeg har tenkt litt på det samme etter episoden med dyretolkbesøket her hjemme. At hun- uten noe som helst bakgrunnsinfo, føringer, spørsmål eller generell samtale med oss- ga svar på akkurat de tingene vi lurte på. Av den grunn føltes det som om det var oss menneskene og ikke hesten hun "leste", og at vi ved å få tilbakemeldinger på de tingene vi lurte på uten å ha spurt og ingenting annet hadde "åpnet for" akkurat disse spørsmålene?
Antall ord: 191
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Hvorfor er noen så vanskelige å "lese"?

Innlegg av Lilja »

Hmmm, kanskje det rett og slett ikke er så enkelt at man kun kan skille "dyktige" og "dårlige" klarsynte, da? Kanskje man må se større på det, at kvaliteten avhenger av dynamikken mellom den som "ser" og den som "blir sett"? Noe som igjen faktisk kan forklare en hel del i forhold til at "skeptikere aldri møter klarsynte som klarer å overbevise dem"... :dontknow
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hvorfor er noen så vanskelige å "lese"?

Innlegg av Arven »

Et spennende spørsmål !
Jeg tenker at alt bunner ut i en samtale mellom to mennesker. Selv om det er på tvers av vanlig kommunikasjon og dimensjoner. Vi har alle våre grenser for hvor langt vi slipper andre inn. Kjemi og situasjon kan midlertidig flytte på disse men jeg tror ikke et medium så lett kan lese det du ikke vil skal sees.
Hvis jeg går til et medium fordi jeg desperat ønsker å vite om moren min er hos meg, tenker jeg at ønsket mitt forsterker tanken, slik at den blir lettere for mediumet å plukke opp.
Det er vel derfor folk opplever å få svar på akkurat det de tenkte på også.
Det er nærliggende å tro at det er en av årsakene til at en skeptiker ikke finner noen som kan overbevise også ja. Det blir ingen samtale hvis den du prøver å snakke med, ikke viser noe velvilje til det.
Antall ord: 154
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Hvorfor er noen så vanskelige å "lese"?

Innlegg av Isan »

Lilja skrev:Kan det være sånn at vi selv, på et eller annet plan, velger hvor mye og hvilken informasjon vi deler?
Jeg er tilbøyelig til å tro at det kan være i den retningen, ja: At hvis noen i det hele tatt kan snappe opp, så er det nettopp det vi særlig tenker på.

Jeg opplevde sjøl som 14-åring ei som for moro skyld skulle "spå" meg i kaffegruten i bunnen av en kopp. Og det hun syntes hun så, hadde ikke noe som helst å gjøre med det jeg virkelig opplevde de neste par årene. Derimot var det ganske i nærheten at noe jeg var mye opptatt av i den tida, nemlig det jeg drømte om hvordan jeg skulle ønske at det kunne ha blitt. Og det var tanker jeg ikke hadde delt med noen, og hun, som "spådde", kikket bare i koppen, og jeg satt taus og ganske uttrykksløs og bare mottok i sofaen et stykke bortenfor. Så jeg kan ikke helt utelukke at hun kan ha fornemmet noe telepatisk.

Men en sånn engangshendelse kan jeg ikke trekke noe større utav.
Antall ord: 196
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kråke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 26 Des 2010 10:35
13
Har takket: 16 ganger
Blitt takket: 45 ganger

- Hvorfor er noen så vanskelige å "lese"?

Innlegg av kråke »

Ja, det er merkelig... jeg er tydeligvis ekstra lett å lese
Kanskje jeg har under gjennomsnittet svin på skogen? :p

og nei, ikke bare face to face altså

Forresten tror jeg ikke det er mulig å spå i fremtiden... fordi jeg ikke tror den er bestemt på forhånd. Kanskje man kan få en anelse av ting som er i ferd med å skje, ikke vet jeg.
Det virker på meg som om ting blir mye mer korrekt når det handler om fortid eller nåtid.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Hvorfor er noen så vanskelige å "lese"?

Innlegg av Isan »

kråke skrev:Forresten tror jeg ikke det er mulig å spå i fremtiden... fordi jeg ikke tror den er bestemt på forhånd.
Der er vi enige! :D :like
Antall ord: 28
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 309
Startet: 06 Jun 2009 01:36
14
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

- - Hvorfor er noen så vanskelige å "lese"?

Innlegg av Thulr »

kråke skrev: Forresten tror jeg ikke det er mulig å spå i fremtiden... fordi jeg ikke tror den er bestemt på forhånd. Kanskje man kan få en anelse av ting som er i ferd med å skje, ikke vet jeg.
Det virker på meg som om ting blir mye mer korrekt når det handler om fortid eller nåtid.
Det er mulig å spå fremtiden, og det er flere årsaker til det.
Som medium kan man være i stand til å få opp hva andre har planer om å gjøre, og således kan man altså forutsi dette.
En annen ting som er verdt å få med seg er at guder og andre høytstående ånder selv planlegger at ting skal skje, og at de kan la medier fange opp litt av dette. Eller de lar medier få vite litt av det de selv vet av ting de selv ikke er ansvarlig for, men som likevel skal skje.
Antall ord: 158
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kråke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 26 Des 2010 10:35
13
Har takket: 16 ganger
Blitt takket: 45 ganger

- Hvorfor er noen så vanskelige å "lese"?

Innlegg av kråke »

OK
Men spesifikke ting som hvor mange barn vil jeg få, er kanskje litt vanskeligere da?
Det er vel noe jeg bestemmer selv (håper jeg)
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - Hvorfor er noen så vanskelige å "lese"?

Innlegg av helgemann »

kråke skrev:OK
Men spesifikke ting som hvor mange barn vil jeg få, er kanskje litt vanskeligere da?
Det er vel noe jeg bestemmer selv (håper jeg)
Nå har du jo bestemt hvor mange barn du skal ha, før du ble født, så dette kan jo medium også "få opp".
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - Hvorfor er noen så vanskelige å "lese"?

Innlegg av helgemann »

kråke skrev:Ja, det er merkelig... jeg er tydeligvis ekstra lett å lese
Kanskje jeg har under gjennomsnittet svin på skogen?
Kommer an på sperringene dine, og din åpenhet. Du har jo fult ut mulighet å blokkere for innsyn hos deg selv. Kanskje ytterdøren din står vidåpen, og derfor kan man se alt inn i huset ditt.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 309
Startet: 06 Jun 2009 01:36
14
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

- - Hvorfor er noen så vanskelige å "lese"?

Innlegg av Thulr »

kråke skrev:OK
Men spesifikke ting som hvor mange barn vil jeg få, er kanskje litt vanskeligere da?
Det er vel noe jeg bestemmer selv (håper jeg)
Ja, det kan jo i utgangspunktet være noe du bestemmer selv, men slike ting som sterilitet kan jo også skyldes inngripen fra åndelig hold.
Antall ord: 54
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kråke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 26 Des 2010 10:35
13
Har takket: 16 ganger
Blitt takket: 45 ganger

- - - Hvorfor er noen så vanskelige å "lese"?

Innlegg av kråke »

helgemann skrev:
kråke skrev:Ja, det er merkelig... jeg er tydeligvis ekstra lett å lese
Kanskje jeg har under gjennomsnittet svin på skogen?
Kommer an på sperringene dine, og din åpenhet. Du har jo fult ut mulighet å blokkere for innsyn hos deg selv. Kanskje ytterdøren din står vidåpen, og derfor kan man se alt inn i huset ditt.
Det har du sikkert rett i. At det kommer an på sperringene osv. Det er ikke som om jeg ikke har noen i det hele tatt. Mente forresten ikke at de som er vanskelig å lese har masse svin på skogen :P Men at de er kanskje private av natur eller holder kortene tett inntil brystet. (jippi, metafortid)
Så hva syns du, burde jeg bli flinkere til å stenge av energi jeg sender ut i eteren for å ikke plage stakkarene som ev. plukker det opp, eller er det mer deres ansvar å beskytte seg selv og ikke plukke opp ting? (tenker følelser, energi osv)
Føler på en måte at det er min naturlige tilstand å være "åpen" og la energien strømme fritt, ellers føler jeg meg på en måte "innestengt". Kanskje det er noe jeg innbiller meg? Eller kanskje jeg bare gjør det på feil måte...
Antall ord: 211

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Hvorfor er noen så vanskelige å "lese"?

Innlegg av helgemann »

Faren med å være åpen, er at du lar alle som ønsker det, misbruke din energi og krefter. Det er jo derfor man som synsk beskytter seg, for å ikke bli helt tappet for energi og krefter.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Hvorfor er noen så vanskelige å "lese"?

Innlegg av Heksepusen »

helgemannen det er faren ved å være helt åpent hele tiden det er sant det, kan også bli veldig mye til tider.
Men hvis man er fler og vel og merke fått lov så kan det bli veldig spennde og lærerikt også.
Men jeg vil nok anbefale å lukke seg av og til rett og slett for å ta vare på seg selv mitt oppi alt.
Antall ord: 66
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links