Var nylig på konsert med noen venner.
Godt uti konserten dukker det plutselig opp bursdagstanker i hodet, og jeg tenkte så pussig det ville vært hvis konserten blir avbrudt og hele salen begynner å synge happy birthday sangen.
Få minutter etterpå sier vokalisten at gitaristen har bursdag og hele salen begynner da å synge happy birthday.
Det var som om jeg så dette noen få minutter før det skjedde og jeg skvatt litt.
Mange vil sikkert hevde at det var helt tilfeldig, men det føltes ikke sånn for meg.
Var uansett rart å oppleve.
Klarsyn, Spådom & Åndelige sanser ⇒ Min merkelige opplevelse
Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Re: Min merkelige opplevelse
Slike ting har jeg en mulig teori på, selv om det finnes utallig mange flere.
Når noe ligger i lufta, er i ferd med å skje, så stråler vi ut visse signaler og indikasjoner på dette.
Kroppsspråket på de som skal utføre denne bursdagshilsenen kan ha vist seg å være "forberedende", og man kan ha snappet opp kommentarer som har blitt hvisket rundt om dette i underbevisstheten vår. F.eks. kan noen ha overhørt vokalisten diskutere med de andre i bandet om at gitaristen hadde bursdag - dette kan de ha såvidt bare overhørt slik at det har lagt seg i underbevisstheten deres, og det at de underbevisst er klar over dette kan ha gjort dem forberedt på øyeblikket - noe som igjen kan ha spredd seg videre, som også er lett dersom en folkemasse er godt synkronisert med hverandre. Noe de ofte blir med suggererende og ledende musikk.
Musikk er et fantastisk verktøy når det kommer til å samle mennesker og sette dem i samme state of mind, og dette var ikke noe forsøk på å "demystifisere" opplevelsen din, men snarere noe jeg ser som en mulig teori og likefullt en fascinerende greie å oppleve noe slikt.
Når man går på konsert så er det mye slikt man kan observere hvis man klarer å finne det hårfine punktet mellom å ledes av musikken og tenke analytisk - for da merker man hvor mange inntrykk som svever i luften rundt oss og hvor mange følelser som er i sving. Så er det bare å søke seg inn på et individ, og du kan føle sterkt hva vedkommende tenker og føler i dette øyeblikket.
Prøv!
Når noe ligger i lufta, er i ferd med å skje, så stråler vi ut visse signaler og indikasjoner på dette.
Kroppsspråket på de som skal utføre denne bursdagshilsenen kan ha vist seg å være "forberedende", og man kan ha snappet opp kommentarer som har blitt hvisket rundt om dette i underbevisstheten vår. F.eks. kan noen ha overhørt vokalisten diskutere med de andre i bandet om at gitaristen hadde bursdag - dette kan de ha såvidt bare overhørt slik at det har lagt seg i underbevisstheten deres, og det at de underbevisst er klar over dette kan ha gjort dem forberedt på øyeblikket - noe som igjen kan ha spredd seg videre, som også er lett dersom en folkemasse er godt synkronisert med hverandre. Noe de ofte blir med suggererende og ledende musikk.
Musikk er et fantastisk verktøy når det kommer til å samle mennesker og sette dem i samme state of mind, og dette var ikke noe forsøk på å "demystifisere" opplevelsen din, men snarere noe jeg ser som en mulig teori og likefullt en fascinerende greie å oppleve noe slikt.
Når man går på konsert så er det mye slikt man kan observere hvis man klarer å finne det hårfine punktet mellom å ledes av musikken og tenke analytisk - for da merker man hvor mange inntrykk som svever i luften rundt oss og hvor mange følelser som er i sving. Så er det bare å søke seg inn på et individ, og du kan føle sterkt hva vedkommende tenker og føler i dette øyeblikket.
Prøv!
Antall ord: 283
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Interessant teori. Det kom veldig brått på, og det ble ikke diskutert noe før.
Ut over det vet jeg at konserter og lignende kan utstråle mye energi.
Ut over det vet jeg at konserter og lignende kan utstråle mye energi.
Antall ord: 30
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Ludo kommer med en absolutt plausibel teori her, - underbevisstheten er en sterkere kraft enn mange tenker over.
Men samtidig en spennende opplevelse, - forsøk å merke deg slike ting, si gjerne ifra til en eller annen at "nå fikk jeg en feeling av...." - da har du vitne på det.
Har selv hatt endel opplevelser som kan bekreftes av vitner, - det er da det er gøy...
A
Men samtidig en spennende opplevelse, - forsøk å merke deg slike ting, si gjerne ifra til en eller annen at "nå fikk jeg en feeling av...." - da har du vitne på det.
Har selv hatt endel opplevelser som kan bekreftes av vitner, - det er da det er gøy...
A
Antall ord: 66
Hide post links |