Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserKinesisk horoskop

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Kinesisk horoskop

Innlegg av ludoburgero »

Hei!

Kinesiske horoskop er som regel treffsikre.
Dette var forbløffende treffsikkert på samtlige av mine bekjente som jeg skreiv inn der :)

Prøv selv! ;)
http://www.kina-portal.dk/kinesisk-horoskop.php
Antall ord: 33
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Kinesisk horoskop

Innlegg av Kimbara »

Hehe, der var det ikke mye som stemte gitt.
Antall ord: 9
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Kinesisk horoskop

Innlegg av BA. »

Harens karakter kort:

De positive egenskaber:
Intelligent, (Ikke spesielt) kvik i opfattelsen, (Nei, bør nok ha litt tid på meg) kultiveret,(Jo, jeg liker å se det slik.) fredelig,(ja) omsorgsfuld,(nja, kanskje litt) venlig,(både og) romantisk(nei) og yderst loyal mod sine nærmeste.(situasjonsbetinget)
Hittil 1 helt rett og en som jeg håper er rett.

De negative egenskaber:
Overdrevent bekymret,(nei) ængstelig,(nei) lidt pedantisk,(situasjonsbetinget) fjern og afvisende.(nei)
Dette var ikke overbevisende.

De heldige tal for Haren: 1, 3, 5, 9, 15, 19, 35

Generelle karaktertræk:
En lang beskrivelse som inneholder noe riktig, noe jeg skulle ønske var riktig og noe som er rent feil. Mange vil nok kjenne seg godt igjen i en slik beskrivelse.

Elementet tilknyttet dyretegnet for dette år er Vand
Vand er det mest feminine af de fem elementer, men i den kinesiske astrologi betragtes det feminine ikke som værende svagt, tværtimod.
Vand er det stærkeste element, da det kan bevæge sig igennem eller rundt om noget uden at miste sin oprindelige substans og form.
Med tiden kan vandet forcere selv det største og stærkeste bjerg.
Dette passer faktisk, men neppe på den måten de fleste vil tro.

Vand-elementets generelle karaktertræk:
Igjen en blanding av riktige og gale beskrivelser.

Når Vand er dit heldige element
Vinteren er din heldige sæson. (Neppe).

Griseår elle rotteår er dine heldige år. (definitivt ikke) Ingen av mine beste år var hverken grise- eller rotteår.
21:00 - 1:00 er dine heldige timer. (Nei ikke dette heller)

Det vil forøge dit held hvis du bor i et hus der har front mod nord. (Umulig å si noe om)

Dit soveværelse bør ligge i norddelen af din bolig. (Umulig å si noe om)

Det vil forøge dit velbefindende hvis du sover således at dit hoved er vendt mod nord. (Umulig å si noe om)
Vind eller blæst der kommer fra nord er godt for dig. (I Norge er ikke akkurat nordavinden den beste)

Din heldige farve er sort og du bør bruge denne farve så meget som muligt, i din bolig, påklædning etc. (Tror ikke det. Lyse klær er nok bedre for meg.)
Antall ord: 380
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Kinesisk horoskop

Innlegg av ludoburgero »

Synd å høre, BA, men det samsvarte godt med de jeg kjenner.
Prøver jeg meg selv, synes jeg også det stemmer mye med slik jeg opplever det:

Hundens karakter kort:

De positive egenskaber:
Trofast, generøs, ærlig, uselvisk og særdeles loyal.


Trofast, ja.
Generøs, som regel.
Ærlig, ja.
Uselvisk, ja.
Særdeles lojal, det er derimot veldig situasjonsbetinget, men jeg vil helst være det til enhver tid.

De negative egenskaber:
Bekymret, pessimistisk og noget fraværende og reserveret.


Bekymret, ja - noen ganger utover det "aksepterte"... :lol:
Pessimistisk, definitivt.
Noe fraværende og reservert, det er eksakt slik jeg mange ganger har blitt karakterisert.

Generelle karaktertræk:
Du har en ærlig og modig natur, klar til at kæmpe for en værdig sag eller at forsvare venner i vanskeligheder.


Vel, modig..? Den kan nok diskuteres. Noen ganger, kanskje. Men resten stemte veldig godt.

Du er følsom over for andre og har en instinktiv forståelse for deres situation, især hvis de har været udsat for en uretfærdighed, hvor du kan indleve dig i situationen, som om du selv havde været i deres sted.


Ja, også noe jeg til stadigheter får høre. Ganske nøyaktig med de ordene også.

Dine venner værdsætter denne egenskab, hvorfor de ofte viser dig tillid og loyalitet, og de ved, at de kan stole på at du holder et løfte.


Ja, men ikke med unntak dessverre. Jeg har nok sviktet også.
Uansett er det generelt en nokså passende beskrivelse iht. hva andre sier om meg.

Når du bliver fortalt en historie eller hører om en begivenhed, har du har brug for at kende alle de faktiske omstændigheder, og du er utilfreds, hvis du føler, du kun har fået halvdelen af historien, men det er netop denne søgen efter sandheden, der kan gøre at andre kan føle at du er for kritisk.


Ja, dette stemmer perfekt med hva andre sier og hva jeg selv kan føle når jeg er etterpåklok.
Men dette virker til å være mer som irriterende for enkelte.

Men du føler, at det er din pligt at påpege svagheder ikke ud af trods, men fordi du føler dig ærlighed er den bedste politik.


Ja, det er nettopp akkurat det jeg føler. Kanskje ikke akkurat at det er min beste politikk for andre, men at det er det beste jeg har å tilby av meg selv, vel og merke.

Der hører imidlertid også en pessimistisk side til din karakter. Når du hører situationer som ligger ud over din kontrol, såsom natur- eller menneskelige katastrofer, føler du dig magtesløs og du bekymre dig meget, hvilket kan bevirke at du bliver meget pessimistisk på tilværelsen.


Ja, men dette var gjentagelse. Pessimisme og bekymringer har vi allerede gjort klart for.

Selvom, at du har en stærk følelse af pligt og ansvar, kan du ikke påtage dig alverdens bekymringer, så du må prøve at lade være med at gruble for meget over det du ikke har indflydelse på.


Ja, absolutt.

Du er allermest lykkelig, når du kan hjælpe andre, eller du føler du kan gøre en forskel for andre mennesker, så hvis du kan holde op med dine unødige bekymringer, vil du kunne få mange venner, og leve et godt liv.


Det er sant. Jeg er en dørmatte og en tøffelhelt uten like. Jeg føler det er min plikt å sørge for at andre har det bra, fordi jeg ikke er så tålmodig med meg selv.


Dette kan give sig udslag i mange forskellige personlighedstræk, eksempelvis ved at personen er:
- fleksibel, imødekommende, venlig og forstående.
- ofte dygtige til at lytte og har ofte en veludviklet intution og stor psykologisk indsigt i andre mennesker.
- bærer ikke nag, tænker meget objektivt og danner oftest deres meninger ud fra et helhedsindtryk, hvor de vægter de forskellige synspunkter objektivt imod hinanden.
- kunstnerisk, omsorgsfuld, forstående, sensitiv, ikke konfronterende.


Bortsett fra det med "ikke konfronterende" passer det meg godt.
For det er både-og. Jeg vil helst ikke være konfronterende, men jeg er det mye når jeg først er misfornøyd og føler at jeg ikke får tilbake for det jeg gir. (merk, etter lengre tid)

Ellers stemmer alt dette her utifra hva jeg hører fra andre og hva jeg tenker selv.

De negative kvaliteter ved Vand elementet viser sig ved, at du er stresset, nervøs, oversensitiv, passiv, manipulerende, afhængig af andre og frygtsom.


Ja, dette stemmer også veldig bra. Spesielt kan jeg være manipulerende hvis jeg blir sint.
Stresset? Ja. Nervøs - til tider. Passiv, absolutt dessverre. Men igjen er dette noe generelt.



Ellers er jeg så og si aldri skuffet med kinesiske horoskop. Tiden på døgnet man er født har også mye å si, heter det visst. Så det er viktig å ta med i betraktning.
Antall ord: 848
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Kinesisk horoskop

Innlegg av Bearchild »

Min passet også veldig dårlig.. både ut fra hvordan jeg leser den selv og utifra andres beskrivelser.
Samboeren sin var enda værre. Såsant han ikke har lurt meg trill rundt. :roll:

Men din, Ludo, passet veldig bra på meg! :lol:
Antall ord: 42
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Kinesisk horoskop

Innlegg av BA. »

Ludo: Ut fra hvordan jeg kjenner deg, så virker det som at du mener et par ting stemmer, som jeg er uenig med deg i. Ellers så synes jeg også at ditt horoskop passet litt bedre på meg enn mitt eget. :)
Antall ord: 41
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kinesisk horoskop

Innlegg av Svartepus »

Jeg synes vanligvis at kinesiske horoskop stemmer bra, men akkurat dette traff ikke så bra...
Antall ord: 15
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 785
Startet: 19 Nov 2006 19:19
17
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Re: Kinesisk horoskop

Innlegg av Diablesse »

Oi, var faktisk mer som stemte meg enn jeg hadde trodd... Leste det i går, alt jeg leste kjente jeg meg igjen i
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Kinesisk horoskop

Innlegg av ludoburgero »

BA: Du kjenner meg jo egentlig ikke spesielt godt, da.

Og til dere som følte det ikke traff...
er dere sikre på at dere trykket inn dato i riktige felter?
Det er jo omvendt av hva vi er vant til. År, måned og så dag.
En mulighet, tenkte jeg bare. Eller så kan det jo hende de rett og slett bare ikke stemte. ;)

For min del stemte det som sagt veldig bra.
Antall ord: 74
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Kinesisk horoskop

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:BA: Du kjenner meg jo egentlig ikke spesielt godt, da.
Kanskje bedre enn du aner? Kanskje din selvinsikt ikke er fullt så god som du tror?
Og til dere som følte det ikke traff...
er dere sikre på at dere trykket inn dato i riktige felter?
Det er jo omvendt av hva vi er vant til. År, måned og så dag.
Ja. Det er nok ikke mulig å få svar ut fra omvendt rekkefølge.
En mulighet, tenkte jeg bare. Eller så kan det jo hende de rett og slett bare ikke stemte. ;)
Det var nok bare at astrologi ikke har noe vitenskapelig grunnlag, og bare baserer seg på at at folk vil kjenne seg igjen i slike beskrivelser.
For min del stemte det som sagt veldig bra.
Du ønsket nok det da, men det er også avhengig av din egen selvinsikt, samt at det virker som at flere synes beskrivelsen din passet bedre på seg selv enn sin egen.

Husk at halvparten av oss er mer uærlige enn gjennomsnittet. Tror du halvparten av oss vil kjenne seg igjen i en beskrivelse som sier uærlig?
Antall ord: 190
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Kinesisk horoskop

Innlegg av ludoburgero »

BA. skrev:
ludoburgero skrev:BA: Du kjenner meg jo egentlig ikke spesielt godt, da.
Kanskje bedre enn du aner? Kanskje din selvinsikt ikke er fullt så god som du tror?
Kanskje du gjør det, men det tviler jeg på.
Og jeg tror selvinnsikten min er ganske god.
Det var nok bare at astrologi ikke har noe vitenskapelig grunnlag, og bare baserer seg på at at folk vil kjenne seg igjen i slike beskrivelser.
Men... astrologi skal da ikke være vitenskapelig heller?
Du ønsket nok det da, men det er også avhengig av din egen selvinsikt, samt at det virker som at flere synes beskrivelsen din passet bedre på seg selv enn sin egen.

Husk at halvparten av oss er mer uærlige enn gjennomsnittet. Tror du halvparten av oss vil kjenne seg igjen i en beskrivelse som sier uærlig?
Voldsomt så du snakker om selvinnsikten min.
Jeg tror ikke det har så mye med den å gjøre. Kjenner jeg meg igjen, gjør jeg jo det. Jeg kjente meg for eksempel ikke igjen på metallhesten, men beskrivelsen passet godt til den personen jeg kjenner som er det, og jeg kjenner sånn sett faktisk bare én av disse svært godt.

Igjen, det kan hende den beskrivelsen jeg fikk på mitt tegn passet bedre til flere pga. noen av stikkordene, men når jeg følte det meste stemte på meg, så er det jo fint da den faktisk var etter mitt kinesiske stjernetegn også. Og det var jo det som var dealen.
Antall ord: 256
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links