Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserGutten som levde før

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: Gutten som levde før

Innlegg av Lilja »

Jeg benket meg i godstolen for å få med meg denne
-og sovnet :roll:

Var den spennende? Isåfall skal jeg virkelig prøve å få den med meg neste gang den sendes!
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Gutten som levde før

Innlegg av Asbjørn »

Den går på FEM akkurat nå !
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1483
Startet: 09 Nov 2005 15:50
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Re: Gutten som levde før

Innlegg av eile-joha »

ånei, jeg har ikke FEM :rasende :rasende
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 17 Apr 2005 18:32
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Gutten som levde før

Innlegg av Vilya »

Så den igår.

Oppsummert så hadde Cameron fortalt om :
-et hvitt hus
-som lå ved havet
-Familien het Robertson (tror jeg)
-De kunne se småfly lande i vannet
-han lekte med en hund som var svart og hvit

De dro til Barra og fant det hvite huset ved havet og det hadde bodd en familie ved det navnet der, selv den svarte og hvite hunden var det tatt bilde av.

Men det Cameron også hadde fortalt var:
-faren het Shane og døde i en bilulykke
-Cameron selv hadde dødd som barn

Disse tingene stemte ikke med Robertson familien ifølge et familiemedlem som fortsatt levde.

Det er vanskelig å forklare at han kunne vite så mye som stemte så bra. Og han var veldig liten (2 år) da han begynte å snakke om dette. Men det som nok gjorde mest inntrykk på meg var Camerons reaksjon da de kom til huset, han ble tydelig lei seg og forvirret.

Likevel var det altså ting som ikke stemte...
Det kan være at hans egen fantasi har lagt til disse tingene og har blitt blandet sammen med ekte minner. Det kan også være at han har hørt om noe av dette fra andre...

Det var også veldig interessant å høre at en psykolog som jobbet med barns fantasivenner forklare at Camerons historie skilte seg fra dette.

Siden det var ting som tydelig ikke stemte så blir det vanskelig å ta hans historie som bevis for reinkarnasjon. Men min personlige tro er fortsatt at vi kan ta med oss minner -både bevisste og ubevisste fra tidligere liv. Og at disse minnene eller avtrykkene kan påvirke oss i dette livet.

Tenker også at det ikke er meningen at vi skal huske så mye som Cameron kanskje gjorde, på meg virket det som det forstyrret det livet han lever nå på mange måter, han levde på et måte to liv samtidig :? ...
Antall ord: 323
Ved tjernet, det sorte, forglemte,
bak skogenes siste myr,
der skjelver i måneskinnet
et eventyr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Gutten som levde før

Innlegg av Nephandi »

Ikke alt det som Cameron (det var det gutten het ikke sant?) fortalte stemnte, men det var veldig mye som gjorde det. Jeg synes av og til at når man ser på bevis for det paranormale så henger man seg så mye opp i negativene i forhold til positivene, jeg har sett omtaler om medier hvor 10 ting de har sagt har stemnt og 1 ikke har gjort det og så siden de har hatt en miss så kan de avises, men faktum er at hvis en som for eksempel drev med aksje råd hadde hatt like høy treff prosent som denne gutten så hadde selskaper sloss om ham.

Det jeg finner mest interesant her er hvor detaljert gutten har beskrevet omgivelsene fra tideligere liv, hvor mange navn som stemnte, helt eller delvis. man kan ikke forvente at alt skal stemmeklaffe, for den saken skyld se om alt du husker fra 20 år siden stemmer perfekt, langt mindre minner fra tidligere liv.

Jeg tok opp dette programmet og skal brenne det ut på DVD, kjøpe et tomnt cover, lage cover insert og rett og slett lage meg en liten home brew DVD til samlingen min av dette for dette programmet vil jeg se igjen.
Antall ord: 208
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Gutten som levde før

Innlegg av Asbjørn »

Programmet går på TVNorge akkurat nå ! 12:30 - 13:30 !

A
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bgirl86
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 23 Okt 2011 14:11
12
Kjønn (valgfri): frk
Lokalisering: Kristiansund

- Gutten som levde før

Innlegg av Bgirl86 »

jeg har sett dette programmet noen år tidligere så det må være mulig å finne det en plass på nett? Jeg vil tro det i vertfal :D
veldig facinerende dukumentar egentlig :)
jeg rives litt mellom om hva jeg tror og ikke. er dette guttens egne minner? kan det være han får inn noen andres minner? Er det tillfelle at han har levd før? ingen kan vel svare 100% på dette men en ting er sikkert. guttens følelser er ekte å det må vi respektere uansett om vi tror eller ikke!
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Gutten som levde før

Innlegg av jeditrond »

Bgirl86 skrev:jeg har sett dette programmet noen år tidligere så det må være mulig å finne det en plass på nett? Jeg vil tro det i vertfal :D
veldig facinerende dukumentar egentlig :)
jeg rives litt mellom om hva jeg tror og ikke. er dette guttens egne minner? kan det være han får inn noen andres minner? Er det tillfelle at han har levd før? ingen kan vel svare 100% på dette men en ting er sikkert. guttens følelser er ekte å det må vi respektere uansett om vi tror eller ikke!
Du har sikkert noen "venner" på nett som kan skaffe dokumentaren for deg, legger ikke ut noen link da dette ikke helt er "lovlig" :mozilla_smile:

On topic, det har vært flere barn opp gjennom åra som har kommet med liknende historier, så tror absolutt det er noe i det. Kanskje en måte for universet å hinte til vår forestående oppvåkning? Ellers er det jo slik at minner om tidligere liv puttes i glemmeboka vanligvis mens vi er fysiske vesner, ellers hadde vi hatt en "jukselapp" å gå gjennom livet med og dermed ikke lært leksa vår :mozilla_tongue:
Antall ord: 196
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Gutten som levde før

Innlegg av Arven »

Her er den

2Wh0OsVtdeE
Antall ord: 4
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Gutten som levde før

Innlegg av Asbjørn »

Personlig tror jeg på reinkarnasjon, - og denne filmen er med å dokumentere dette, - av flere grunner ;

- Gutten opplever det som en del av hans eget liv,- men samtidig er han bevisst på at det dette var "livet før dette livet".
- Han indikerer tydelig at dette er noe han selv har gjennomlevet, og kan komme med detaljer som langt går utover det som normalt kan komme frem av en synsk.
- Han har hele tiden holdt seg til den samme forklaringen / historien , og selv innenfor samme liv, husker man ikke alle detaljer i hendelsesforløp, iallfall ikke bevisst.

- Dette er EN av mange tilsvarende historier, - og alle slike historier jeg har hørt om, - fokuserer på ett eller flere liv, og er det forskjellige liv, er det og i forskjellige tidspekter.
( ingen av disse "tidligere liv" overlapper hverandre, det går minst etpar år fra det ene til det neste... )

Jeg har selv opplevet, og kjenner folk som har opplevet diverse "flashbacks" - fra tidligere liv, og hvor man kan finne spor i historien som kan indikere en sammenheng.


Nå bør jeg og nevne at dagens media lett kan formidle masse situasjoner, og hjernen er i stand til å lage minner, gjerne fra tv, eller andre media, - og lage slike falske minner.

Men likevel, når man møter et menneske og føler 100% at man er gamle kjente, ( ofte kalt sjelevenner ), men man finner ikke noen fellesnevner,- i dette liv. Hva kan det komme av,- man finner ingenting i dette livet som kan forklare slike tilfeller - likevel er dette et vanlig fenomen.
Andre personer blir det motsatt med, - man misliker vedkommende lenge før man idet heletatt får vekslet et ord, eller noe..

Denne historien er iallfall med å indikere at det er noe mer....

A
Antall ord: 296

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Gutten som levde før

Innlegg av Nephandi »

- Han indikerer tydelig at dette er noe han selv har gjennomlevet, og kan komme med detaljer som langt går utover det som normalt kan komme frem av en synsk.
Jeg er ikke enig her, jeg har sett synske komme med like mye detaljer som denne gutten kommer med i den dokumenteren. Det som får meg til å tro at det er reinkarnasjon er mer hans forhold til opplevelsene ikke detaljene, for en som er synsk eller er et medium kan få like mye detaljer, men det er tydelig at gutten opplever at de minnene han har er faktiske minner og det lener seg til at dette er snakk om reinkarnasjon.
Antall ord: 111
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Gutten som levde før

Innlegg av Asbjørn »

Bevis for tidligere liv / reinkarnasjon ?
En familie i Ohio er overbevist om at sønnen har levet et annet liv som en dame....
Publisert 5. feb. 2015
Tror du på tidligere liv ?
En familie i Ohio forteller at de gjorde ikke det, inntil lille Luke startet med å dele spesielle detaljer.
Han fortalte om at han hadde levet et annet liv, i en annen by, som en dame, og som fikk en voldsom død....

https://www.youtube.com/watch?v=Qva4pUsljuA
En liten gutt fra Ohio i USA er for tiden lokalsamfunnets lille snakkis etter at moren hans påstår at han kom med imponerende detaljer om det han forklarer er hans tidligere liv. Det skriver Fox News.

Ifølge moren, Erika Rehlmann, startet det hele med at Luke (5) ble mer og mer opptatt av sikkerhet - som for eksempel det å gå over gaten og å holde seg unna varme ting og høyder.

Kort tid etter denne sikkerhets-greia ble Luke helt besatt av navnet «Pam», og begynte å fortelle sin mor om sitt tidligere liv som kvinne, ifølge nyhetskanalen.

– Da jeg var jente hadde jeg sort hår, kunne Luke finne på å fortelle mamma Erika skriver Fox News.

– Altså, det var meg engang, men jeg døde

En dag, da Luke hadde nevnt navnet «Pam» flere ganger, ble Erika Ruehlman så nysgjerrig at hun bare måtte finne ut av hvem dette kvinnemennesket var:

– Hvem er Pam?

– Altså, det er jo meg, var svaret fra femåringen, som så utdypet ytterligere ovenfor moren:

– Eller altså, det var meg engang, men jeg døde. Så ble jeg sendt til himmelen, og da så jeg gud, men han sendte meg ned igjen, og da jeg våknet var jeg en baby, og du kalte meg Luke.

Erika ble helt sjokkert over sin sønns detaljrikdom, og ble derfor nysgjerrig på hans påståtte tidligere liv, skriver nyhetskanalaen.

Var afroamerikansk kvinne

Den unge gutten kunne fortelle at han hadde bodd i Chicago, og at han hadde vært en afroamerikansk kvinne ved navn Pam, påstår Fox News.

Pam hadde dødd i en brann, og Luke kunne fortelle at han hadde løpt ut av vinduet etter brannen.

Nå var interessen til Ruehlman virkelig tent, og hun begynte å søke etter detaljene på internett. Da fikk hun sjokk:

Sønnens historie førte nemlig til en reel brann i Chicago på 90-tallet, ifølge den amerikanske kanalen.

Pam levde

Brannen i Paxton Hotel i Chicago i 1993 krevde 19 menneskeliv. En av de som omkom het Pamela Robinson, ifølge Fox News.

Ruehlman fant så et bilde av Pamela Robinson - kvinnen som hadde vært død i 25 år - og la det i en bunke med andre bilder.

Femåringen hadde ingen problemer med å peke ut sin tidligere påståtte kropp, til morens store forskrekkelse, skriver nyhetsformidleren.

Ifølge Fox News har Luke nå gitt slipp på Pam, og moren Erika Ruehlman forteller derfor sin historie i media for at den ikke skal bli glemt, skriver kanalen.
Antall ord: 512

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Gutten som levde før

Innlegg av Asbjørn »

Her er en annen, en gutt som vet litt for mye om fly....
Uk7biSOzr1k

eller følg linken...
https://www.youtube.com/watch?v=Uk7biSOzr1k
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Gutten som levde før

Innlegg av UFO »

Asbjørn skrev:Her er en annen, en gutt som vet litt for mye om fly....
Uk7biSOzr1k

eller følg linken...
https://www.youtube.com/watch?v=Uk7biSOzr1k
Ja denne har jeg sett tidligere, og den er tankevekkende. Om vi tar utgangspunkt i at det er korrekt det som dokumenteres her, så føyer det seg godt inn i noen andre i samme sjanger. For å snakke for meg sjøl så er jeg en reinkarnasjon-troende. Alt liv har sjel og reinkarneres. Alt er jo selvsagt bare teori - enn så lenge.
Antall ord: 91
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Gutten som levde før

Innlegg av Asbjørn »

Hjerneaktivitet i ro kontra hjerneaktivitet ved regresjon :
http://www.doctoroz.com/episode/did-you ... 0161207001
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links