Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisin- Angst kan skyldes at du ble voldtatt i tidligere liv

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Angst kan skyldes at du ble voldtatt i tidligere liv

Innlegg av Asbjørn »

Saken stammer fra 2011, men er vel aktuell idag og ?

Image

- Og ryggplager at du ble knivdrept.
Kommunelege Hans Holger Ahlsdorff tilbyr pasientene hypnosereise til middelalderen.


Kilde:http://www.dagbladet.no/2011/06/05/nyhe ... /16800878/

HEMNE/OSLO (Dagbladet): Kommunelegen i Hemne kommune i Sør-Trøndelag har andre svar enn de aller fleste av hans kollegaer.

• Har du vondt i ryggen, kan forklaringen være at du ble knivdrept i et tidligere liv.

• Har du angst kan det skyldes at du voldtatt i middelalderen.

Fredag kunne Adresseavisen fortelle om legen Hans Holger Ahlsdorff, som tilbyr pasientene sine hypnose og en reise tilbake til tidligere tider.

- Vi leger kommer til en grense med vestlig medisin. Da er det fantastisk når vi kan tilby pasientene noe mer, sier han til Dagbladet.

Ridder
Pasientene kommer til ham med lidelser de ikke klarer å bli blir kvitt.

- Pasientene kommer til meg, er skeptiske, men så opplever de å finne seg igjen i det gamle Egypt eller i steinalderen eller kanskje i et annet land. Jeg hadde en pasient som kom med smerter i armen.

Ahlsdorff sier han hypnotiserte henne tilbake til et liv som soldat under andre verdenskrig.

- Der mistet hun armen. Etter hypnosen var smertene borte, hevder han.

Han leter etter traumer fra tidligere liv som kan være årsak til plager pasientene nå sliter med. Han hevder hendelser fra tidligere liv påvirker psyken på samme måte som traumer i barndommen.

- Svarene ligger i underbevisstheten. Under hypnose fører jeg pasientene tilbake gjennom en tidskorridor, hevder han.

Ifølge legen spiller det ingen rolle om man tror på tidligere liv eller ei.

- Det høres så dramatisk ut med forklaringer fra tidligere liv, men hovedpoenget er jo at det virker, sier han.

Kommunelegen sier han ble overbevist om hypnosens kraft da han selv slet med vond mage og ble hypnotisert.

- Under hypnose ble jeg ført tilbake til en opplevelse jeg må ha hatt i middelalderen, hevder han.

Han forteller at han var en ridder som kjempet på en brennende bru. Han ble reddet og feiret seieren på en restaurant med sin redningskvinne. Der drakk han mye vann. Dette tolket han som at vann var løsningen på mageproblemene.

-Jeg begynte å drikke mye vann og smertene i magen forsvant - ufattelig, ikke sant, sier legen.

Vrøvl
Lederen i Norsk forening for allmennmedisin mener Ahlsdorff farer med vrøvl.

- Å begynne å snakke om tidligere liv har ingen ting med medisin eller vitenskap å gjøre, sier Gisle Roksund.

Han mener Ahlsdorff blander religion inn i praksisen.

- Bruker du hypnose til å gå tilbake til tidligere liv krysser du en grense til religion, sier han. Nå ber han fylkeslegen gripe inn.

- Fylkeslegen bør se på dette. Han må aktivt skille mellom sin legepraksis og dette. Han må ikke kalle dette legevitenskap. Det må være vanskelig å skille dette i det daglige for denne legen.

Dagbladet oppnådde ikke kontakt med fylkeslegen i Sør-Trøndelag i går. Ahlsdorff bekymrer seg ikke.

- Jeg har ikke hørt noe fra fylkeslegen og han vet at jeg vanligvis driver med dette utenom arbeidstida, sier han.
Antall ord: 519

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: - Angst kan skyldes at du ble voldtatt i tidligere liv

Innlegg av Borte.. »

Øh....nei takk! [-X [-(
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: - Angst kan skyldes at du ble voldtatt i tidligere liv

Innlegg av ludoburgero »

Tabloide saker som dette bare svartmaler tanker om det overnaturlige.
"Angst kan skyldes at du ble voldtatt i tidligere liv", og at det kommer fra en lege...

Saken høres ut som satire, eller parodi, overskriftsmessig. Kunne vært en sak i The Onion.
Jeg tenker at man trenger jo ikke bli ukritisk og tøvete for å holde sinnet åpent for idéer om reinkarnasjon. Det er kanskje en smakssak, men dette synes jeg blir sensasjonelt og tøvete. Dessuten spiller det heller ingen rolle om hvordan saken blir lagt frem om reinkarnasjon er et reelt fenomen eller ikke, det er bare det at det ødelegger for en nyansert og god debatt om disse hollywoodifiserte vinklingene skal få rotfeste blant mannen i gata. Det er jo ikke akkurat å skape en debatt som får folk "mer åpne".

Tydelig at det er lenge siden det ble synonymt å være såkalt åpen - med å være helt ukritisk.
Konspirasjonsteoretikeren i meg blir jo på ryggmargsrefleks satt på tanken om at denne artikkelen er skrevet nettopp med intensjon om å ødelegge den siste biten av respekt som "det alternative miljøet" hadde [-X

Jeg liker å tro at vi alle kan ha levd før. Som andre personer. Og at sjelen er vårt opphav, at den er kollektiv, og at det er en global bevissthet, ja kanskje til og med universal, og at det er den som er Gud - og alt det der jeg ikke klarer å forklare. Men jeg tror ikke at "fysisk voldtekt av den fysiske kroppen til et menneske som du overtar sjelen til kan føre til angsten du sliter med nå".

I ytterste konsekvens kan jo dette til og med ødelegge for å bearbeide reelle traumer eller årsaker som ligger bak angst. Tror neppe folk blir kvitt angsten hvis de tenker: "Aha! kanskje jeg ble pult mot min vilje for 800 år siden, så det er derfor jeg ikke tør å snakke med det motsatte kjønn, sliter med å gå alene på butikken, ikke tør å fly eller å kjøre i tunneler og må sove med lyset på om natten".

Nei. Nei, nei, nei. Vi må ikke blande for mange søkte idéer inn i helsesektoren. Angst må tas alvorlig og behandles, da det ødelegger hverdagen for svært mange mennesker. Veldig mange har former for angst. Ryggplager skal man heller ikke kimse av. Det skal visstnok være forferdelig. Vi må gå etter tradisjonelle årsaker, vi må utrede ordentlig - og la den kreative og løpske fantasien heller komme til gode i noe som ikke kan være avgjørende for livskvaliteten.
Antall ord: 432
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: - Angst kan skyldes at du ble voldtatt i tidligere liv

Innlegg av Nattstjerne »

Hmm han vil jeg til.Har lyst å dra tilbake til noen spesielle liv jeg har fått lov å utforske litt av mine guider..spesielt ett der jeg døde en grufull død og ja jeg sliter med angst.Synst det er utrolig kult at leger er såpass "åpne" .Ikke alt som kan kureres av piller og medisin.Håper flere følger samme vei.
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links