Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinSykdom.

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Sykdom.

Innlegg av Lilja »

armageddon skrev:Det forbauser meg, Lilja, at du ikke har skjønt at hat kan være positivt, men om du vil kan jeg opplyse deg. Når hat er negativt ladet tjener det ondskapen, og når hat er positivt ladet tjener det godheten. Når jeg anbefaler å hate sykdom, da anbefaler jeg å bruke hatets kraft til legedom. Er du med?

Du spør meg om hva slags virkelighetsoppfatning jeg har. Jeg ber til Gud om å få være FØR min tid.
Aha, du ber til Gud! Det forklarer jo saken! Hvilken Gud er det du bruker, som mener at hat er en positiv følelse?

Nei, jeg er ikke med! Jeg har heller ikke noe ønske om å forstå hvordan hat kan være positivt. Den dagen jeg finner hat positivt, har jeg alvorlige problemer.

Dessuten svarer du ikke på det jeg egentlig lurer på: Hvordan er hat og ignorering kompatibelt?
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Sykdom.

Innlegg av jeditrond »

Positivt hat er vel ikke helt forenlig med kristendommens idealer? Selv om det er sykdom man har lagt for hat?

Image
Antall ord: 20
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - Sykdom.

Innlegg av UFO »

armageddon skrev:

... men mitt råd er; HAT sykdommen som om den skulle være din verste fiende. IGNORER sykdommen som om den skulle være en innpåsliten plagånd. IKKE fortell andre mennesker om din sykdom, men hold det for deg selv, for sykdommen i seg selv vokser med din dødsangst. Er sykdommen umulig å skjule, så fortell alle som ser den at den er på retrett. " I MORGEN ER JEG FRISK!!", skulle du rope ut til verden og til deg selv, og sykdommen vil vike ene og alene fordi du selv bestemmer over den.
Jeg har vel ikke slått opp i noen bibel siden barneskolen, og det var vel mere eller mindre under tvang. Men, jeg mener å erindre at det sto noe i bibelen, at Jesus sa: "ELSK DIN FIENDE" eller noe i den duren der. Som du beskriver her, "sykdom er din verste fiende. Skal du da hate den ? om du følger bibelen. (Eller gjelder det kun mennesker ?)
Antall ord: 164
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- Sykdom.

Innlegg av armageddon »

Til alle som har reagert på min bruk av ordet; hat.

Min oppfordring til hat er IKKE rettet mot mennesket, men ondskapen. I ettertid ser jeg likevel at bruken av ordet var feilplassert, men det underliggende er der fremdeles; gå lidenskapelig til verks når du skal bekjempe sykdom.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Sykdom.

Innlegg av Lilja »

Lilja skrev:mens syke voksne kun har seg selv å takke! Sykdom beseirer man ved å hate OG ignorere den (paradoksalt nok, for idet du hater, ignorerer du ikke lenger.)
Lilja skrev:Dessuten svarer du ikke på det jeg egentlig lurer på: Hvordan er hat og ignorering kompatibelt?
Jeg prøver å forstå, kan du hjelpe meg?
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links