Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinSykdom.

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Sataci
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 09 Jul 2005 01:19
18
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 41 ganger

- Sykdom.

Innlegg av Sataci »

Haha! Jeg vet ikke hva dere kaller det i Bergen, men gøy allikevel.

Jeg tenkte bare det at du kanskje funderer så mye på hva sykdom er, og hva som forårsaker det, at du til slutt virrer deg inn i ditt eget nettverk og kompliserer et problem som i utgangspunktet nesten er selvforklarende. Eller kanskje du leter etter forklaringer som grenser til det overnaturlige når du er i negativ setting som føles håpløs?
Du stuper jo inn i ting, det kan jeg se ut fra hvordan du skriver. Men du tenker så mye rundt det du skriver at det blir helt forvirrende å lese.
Antall ord: 109
Carpe Noctem! :[

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Sykdom.

Innlegg av Bearchild »

armageddon skrev:Er sykdom en naturlig eller unaturlig faktor i evolusjonen? Jeg tør påstå at hvis den er en naturlig faktor som er til for å påskynde dødsprosessen, ja da må det finnes syke steiner. Har noen hørt om syke steiner? Finnes det i mikro eller makrokosmos syke steiner? Stjernestøv produserer ikke sykdom, kun livsprosesser. Når livet på Jorden er syk, så er det fordi livsprosessene i stjernestøvet vi er bygget av er gått av hengslene og akselerer hurtigere mot dødsprosessene en sunt er. Hvorfor skjer dette med livet på Jorden? Hvorfor har livet på Jorden et dødsønske og ikke livslyst?
Sykdom er veldig naturlig av den enkle grunn at ikke alt som eksisterer går like godt overens. Små og store verdenskriger pågår hele tiden på mikronivå. Sånn har det alltid vært og vil alltid være. Kampen for tilværelsen enkelt og greit.
Jordas stratofære er full av bakterier som ikke er kjent fra landjorda. Du skal ikke se bort ifra at "stjernestøv" til stadighet drar med seg litt av faenskapet og bidrar til enda mer sykdom her nede. Det er noen tonn grus og små steiner som svinger innom dette luftlaget for så å lande på jorda i løpet av et år.

Men hvordan det nå enn er; hvis sykdom er tankestyrt, hvordan forklarer du dødelige tilstander hos spedbarn?
Antall ord: 240
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- Sykdom.

Innlegg av armageddon »

Etter selv å ha erfart en variant av voodoo tror jeg dødelige sykdommer hos barn og spesielt spebarn (som ikke kan ha noen form for dødsønske), at det kan være sjalusi/misunnelse hos søsken/slektninger/venner av foreldrene som står bak onde dødsønsker for barnet.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - Sykdom.

Innlegg av Borte.. »

armageddon skrev:Etter selv å ha erfart en variant av voodoo tror jeg dødelige sykdommer hos barn og spesielt spebarn (som ikke kan ha noen form for dødsønske), at det kan være sjalusi/misunnelse hos søsken/slektninger/venner av foreldrene som står bak onde dødsønsker for barnet.
Er du full?
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- Sykdom.

Innlegg av Empathica »

armageddon skrev:Jeg tillater meg å komme med følgende påstand; all sykdom har basis i dødsønske, og all helbredelse har basis i livslyst.
Mange har jo mange sykdommer på en gang.
Hva tenker du om det?

Burde man da begynne å få dødasangst? :-P
Antall ord: 46

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- - - - - Sykdom.

Innlegg av Chimera »

Jeg hadde trodd på deg, hadde det ikke vært for at du har gjentatte ganger har kommet med kommentarer og ikke minst postet oppned smilefjes bilder av deg selv, for å demonstrere hvor lei deg du er. Så hvis alt det bare er å "sette ting på spissen", bør du ta deg sammen.
Hæ? Oppned smilefjes? Det er slik jeg ser ut, jeg er født sånn. Svaret var ment som et motsvar til OP og ikke til deg. Hvis du ikke liker det jeg skriver så la da for faen la være å lese det da!
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - - - - - Sykdom.

Innlegg av Borte.. »

Chimera skrev:Hæ? Oppned smilefjes? Det er slik jeg ser ut, jeg er født sånn. Svaret var ment som et motsvar til OP og ikke til deg. Hvis du ikke liker det jeg skriver så la da for faen la være å lese det da!
Det var det nok, men du kan ikke nekte for at det har vært en gjenganger hos deg med disse kommentarene dine.

Ikke for å spore av, men jeg refererer til dette:
Chimera skrev:Slik følelsene er i natt Bilde(ja slik blir man seende utnår nedturene har dominert, og utseendet hjelper heller ikkke på forsøkene på å komme seg fram i livet)så bør dette være mitt farvell her.... Dere bør iallefall ta godt vare på dere selv. Vel, fristelsene er jo ofte vanskelig å motstå så så lenge jeg er registret her så.......
Chimera skrev:Og så måtte jeg poste igjen...vel, det på den andre plassen var fullstendig skivebom og bak mål pga et særdeles tåkete øyeblikk. Når det gjelder selve bildet så var det ikke haken som var poenget, men munnvikene, som har seget lengre og lengre ned de siste årene på grunn av den intetsigende håpløsheten jeg befinner meg i.

(her skulle jeg vel avslutte med en morsomhet, men de ser vist ut til å ha tørka vekk...)

Fra skravletråden, nederst på siden:

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... tart=10840



Jeg prøver ikke å spore av nå, men jeg ville få deg til å se ting fra et annet perspektiv. Om du prøver å stakkarsliggjøre deg for å sette ting på spissen, så er det bare veldig teit. Å skrive at du har et intenst ønske om å falle om død, er bare smakløst. Dvs dersom du bare satte ting på spissen. Hvis du derimot sliter med noe, oppsøk hjelp og gjør noe med det. Det gir deg ingenting å sitte på et forum og legge ut hint om at livet er kjipt.

Det er nok vanskelig å unngå å lese folks innlegg her inne...sånn btw.
Antall ord: 351

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- - Sykdom.

Innlegg av armageddon »

[quote]Mange har jo mange sykdommer på en gang.
Hva tenker du om det?

Burde man da begynne å få dødasangst? :-P[/quote]


Jeg aner ikke om du taler for deg selv, Empatica, eller om spørsmålet ditt er generelt, men jeg har gitt klart uttrykk tidligere i tråden om hvordan bekjempe sykdom. Sykdom er sykdom uansett om den viser seg i en eller flere varianter, men mitt råd er; HAT sykdommen som om den skulle være din verste fiende. IGNORER sykdommen som om den skulle være en innpåsliten plagånd. IKKE fortell andre mennesker om din sykdom, men hold det for deg selv, for sykdommen i seg selv vokser med din dødsangst. Er sykdommen umulig å skjule, så fortell alle som ser den at den er på retrett. " I MORGEN ER JEG FRISK!!", skulle du rope ut til verden og til deg selv, og sykdommen vil vike ene og alene fordi du selv bestemmer over den.
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- Sykdom.

Innlegg av armageddon »

Du skriver til meg, Sataci, at jeg tenker så mye om det jeg skriver at du finner det forvirrende å lese. Det tar jeg til etterretning. Jeg vil så gjerne bli forstått, men kan hende tar iveren over og resultatet blir motsatt. Jeg lover å forbedre meg på det området, så takk for irettesettelsen.

Når det er sagt. Du bærer en forfatter i magen. Fortsett med dine metaforer. Det er gøy å lese deg.
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- Sykdom.

Innlegg av armageddon »

Et råd til deg, Chimera, ignorer VO. Se på aktøren som en djevelens forsvarsadvokat som forsøker å få deg i ubalanse ved å trekke fram ting du har sagt eller gjort i fortid for så å bruke det mot deg. Se på aktøren som det aktøren er; en plageånd.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Sykdom.

Innlegg av Lilja »

Vi oppsummerer:
Verm er djevelens advokat, Bear trives best i skravletråden, Ludo er lett å elske (enig, men dog) og resten av parabrukerne er gretne, diskusjonstrøtte og hakkende...

Syke barn har sjalu slektninger som har fremkalt sykdommen på dem, mens syke voksne kun har seg selv å takke! Sykdom beseirer man ved å hate OG ignorere den (paradoksalt nok, for idet du hater, ignorerer du ikke lenger.) Dessuten skal folk som er uenige med deg bare holde kjeft og helst forlate forumet.


Hva slags virkelighetsoppfatning har du egentlig?
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- Sykdom.

Innlegg av armageddon »

Det forbauser meg, Lilja, at du ikke har skjønt at hat kan være positivt, men om du vil kan jeg opplyse deg. Når hat er negativt ladet tjener det ondskapen, og når hat er positivt ladet tjener det godheten. Når jeg anbefaler å hate sykdom, da anbefaler jeg å bruke hatets kraft til legedom. Er du med?

Du spør meg om hva slags virkelighetsoppfatning jeg har. Jeg ber til Gud om å få være FØR min tid.
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Sykdom.

Innlegg av Bearchild »

Aha! Positivt hat! Da er jeg med.

Jeg ser ikke noe galt i å være annerledes/ ha et ønske om å ikke være som alle andre. Men når dette er en bevisst handling må man jo også være inneforstått med at man i hovedsak snakker for seg selv og ikke bruke unødvendig energi på å la seg provosere av de som velger å leve i nået..
Antall ord: 69
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Sykdom.

Innlegg av xyrea »

armageddon skrev:Etter selv å ha erfart en variant av voodoo tror jeg dødelige sykdommer hos barn og spesielt spebarn (som ikke kan ha noen form for dødsønske), at det kan være sjalusi/misunnelse hos søsken/slektninger/venner av foreldrene som står bak onde dødsønsker for barnet.
Interessant at du skulle nevne voodoo.. jeg har sett at du har fått med deg amulett-tråden min, kanskje det ville interessere deg at man kan lage voodoo-dukker på omtrent samme måte som jeg forklare at man lager amuletter? Intensjonen og metodene ville selvsagt være noe annerledes, for ikke å snakke om bruken, men prinsippet er det samme. Hvis noen lurer på hvordan kan jeg sikkert oppdatere tråden og forklare litt om hva man gjør annerledes. For eksempel trenger man ikke hår eller negler, dukka skal være en representasjon av personen, så et bilde limt over ansiktet er nok.

Så armageddon, hvis du er bekymra for sånt som dette burde du kanskje la være å ergre på deg så mange.. alle som leser forumet har nå oppskriften på hvordan å lage en dukke av deg, bilder finner de på facebook hvis de gidder å google etter boka di. Kan du ikke oppdatere oss hvis du føler at noen stirrer på deg hvis du er alene, drømmer om å bli jaga, eller hvis du får mystiske smerter? Og spesielt hvis du får rare tanker uten at du vet hvorfor.
Antall ord: 252
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - Sykdom.

Innlegg av Borte.. »

armageddon skrev:Et råd til deg, Chimera, ignorer VO. Se på aktøren som en djevelens forsvarsadvokat som forsøker å få deg i ubalanse ved å trekke fram ting du har sagt eller gjort i fortid for så å bruke det mot deg. Se på aktøren som det aktøren er; en plageånd.

Jeg har laget en voodoo-dukke av deg.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links