Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinUrter mot angst?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Aviva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 13 Des 2012 21:15
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Lokalisering: Kråkstad
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- - - - - - Urter mot angst?

Innlegg av Aviva »

OOOOPS! Trodde jeg snakket med en fra den andre leiren. Beklager meget. Skal prøve å lese gjennom innlegg før jeg dømmer folk fra min høye hest. Men, jeg synes ikke dette var "ekstremt" ufint, og argumentet mitt står fortsatt.

Uansett, unnskyld. Jeg tok feil.[/quote]


OK! Unnskyldning godttatt. Men når det er sagt...............
Ja du snakker med en fra "den andre leiren"!
Men jeg ser ikke ting svart og hvitt! Jeg ser hvordan mine klienter har UTBYTTE av samarbeidet mellom tradisjonell og alternativ. Og jeg har funnet leger og psykologer som ikke lar seg skremme av andre metoder! OG jeg ser det positive og mindre positive i begge sidene!!!! OG ER ÆRLIG OM DET!

Hvorfor skal alle krangle og si at det andre ikke virker?!?!?
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Urter mot angst?

Innlegg av xyrea »

Hvorfor folk krangler og sier det andre ikke virker?

Når en av 'sidene' erklærer noen for frisk og avslutter behandlinga, slutter de ofte med all behandling siden de faktisk mener de er friske siden noen de stoler på har sagt det... om de faktisk er friske er ofte en helt anna historie.
Antall ord: 54
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - - - - - - Urter mot angst?

Innlegg av Jeppski »

Aviva skrev: Hvorfor skal alle krangle og si at det andre ikke virker?!?!?
Fordi det beviselig ikke virker ...?
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Aviva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 13 Des 2012 21:15
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Lokalisering: Kråkstad
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- - - - - - - - Urter mot angst?

Innlegg av Aviva »

Jeppski skrev:
Aviva skrev: Hvorfor skal alle krangle og si at det andre ikke virker?!?!?
Fordi det beviselig ikke virker ...?

Jeg er veldig glad for at ikke alle tenker som deg. Og for øyeblikket ekstremt takknemlig for de innen "tradisjonell" medisin jeg jobber med, når jeg ser hvor trangsynte andre kan være!
<3
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Aviva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 13 Des 2012 21:15
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Lokalisering: Kråkstad
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- - Urter mot angst?

Innlegg av Aviva »

xyrea skrev:Hvorfor folk krangler og sier det andre ikke virker?

Når en av 'sidene' erklærer noen for frisk og avslutter behandlinga, slutter de ofte med all behandling siden de faktisk mener de er friske siden noen de stoler på har sagt det... om de faktisk er friske er ofte en helt anna historie.
Det er akkurat derfor vi må lære å samarbeide.
For "pasientens" beste!
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - - - - - - - - Urter mot angst?

Innlegg av Jeppski »

Aviva skrev:
Jeppski skrev:
Aviva skrev: Hvorfor skal alle krangle og si at det andre ikke virker?!?!?
Fordi det beviselig ikke virker ...?

Jeg er veldig glad for at ikke alle tenker som deg. Og for øyeblikket ekstremt takknemlig for de innen "tradisjonell" medisin jeg jobber med, når jeg ser hvor trangsynte andre kan være!
<3
Dette er ekstremt ufint, jeg trekker tilbake unnskyldningen min til du unnskylder deg selv.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Urter mot angst?

Innlegg av ludoburgero »

Har ikke nevnt på forumet her at jeg har gjennomgått det man tidligere kalte for "alternativ behandling" nylig. Det er mot tinnitusen jeg sliter med, og det er noe så enkelt/komplisert (stryk det som ikke passer din oppfatning) som akupunktur. Gammel kinesisk medisin, der de visste om bakterier for mange hundre år siden mens den offisielle VITENSKAPEN selv her til lands mente det måtte være demoner og onde ånder som forårsaket sykdommer.

Det jeg er glad for å fortelle er at behandlingen har ført til klarere fokus, mer energi, at jeg føler meg betydelig lettere til bens (uten å dessverre ha tatt av mange gram kroppsvekt...), og ikke minst at det har bearbeidet noen av de problemene som eventuelt(!) kan ha bidratt til at jeg sliter med fortettede luftveier og dermed også har øresus - MEN jeg er ikke kurert, og tinnitusen er ikke forandret. Altså er det delte opplevelser, og det ville vært for dumt å avfeie akupunktur nå, ettersom jeg faktisk har prøvd det. Jeg vil nok heller si at det definitivt kan være effektivt mot enkelte plager, spesielt nå sist gang (for tre dager siden) da jeg var veldig forkjølt og derfor fikk to nåler ved nesen i tillegg til den vanlige behandlingen. Øyene begynte å renne MOMENTANT og ukontrollerbart, uten at jeg bevisst gråt, og deretter tok det bare noen få sekunder før alt slim løsnet opp i nesen. Nesten som ved bruk av Otrivin faktisk! Imponerende!

Akupunktøren velger selv å kalle det han driver med for KOMPLIMENTÆRBEHANDLING.
Ikke alternativbehandling. Jeg synes det står respekt av det å moderere seg slik, om han da har gjort det og ikke i utgangspunktet har sett på det som et viktig tillegg til vanlig medisin.

Dette er mine nyeste erfaringer med ett av feltene, og ellers vil jeg tilføye at vi aldri må glemme at det faktisk er naturen som har gitt oss alt det vi bygger videre på når det kommer til vitenskapen. Der selvfølgelig sistnevnte er spisskompetanse.

Verden går fremover folkens, la også horisontene utvides litt, og ikke vær redd for verken det gamle eller det nye - det viktigste av alt er hvordan vi tar i bruk de verktøyene vi har, og at vi bruker det hele med respekt. Spesielt naturen og vår egen kropp og vårt sinn. Det er lett å ha fordommer og si at man ikke bare skal poppe ei pille og tro at det fikser noe, men i noen tilfeller kan det jo faktisk gjøre underverker. Selv om jeg er meget skeptisk til bruk av paracetamol og ibuprofen selv, og selv om jeg bare tar det til veldig nøds, og selv om jeg heller benytter meg lettere av naturpreparater, selv om jeg heller går en "unødvendig" (vel?) omvei istedenfor å benytte meg av en snarløsning, og selv om jeg tror at det mest grunnleggende av alt er hvordan man tror - eller ikke har troen - på det man gjør, som igjen KAN bli det mest avgjørende for hvordan noe funker eller ikke.

Tro kan flytte imaginære fjell.
Antall ord: 528
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Aviva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 13 Des 2012 21:15
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Lokalisering: Kråkstad
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- - - - - - - - - - Urter mot angst?

Innlegg av Aviva »

Jeppski skrev:
Aviva skrev:
Jeppski skrev:
Fordi det beviselig ikke virker ...?

Jeg er veldig glad for at ikke alle tenker som deg. Og for øyeblikket ekstremt takknemlig for de innen "tradisjonell" medisin jeg jobber med, når jeg ser hvor trangsynte andre kan være!
<3
Dette er ekstremt ufint, jeg trekker tilbake unnskyldningen min til du unnskylder deg selv.
OK! Jeg beklager så mye. "Trangsynt" kan ha vært et feil ord å bruke her!
Ikke meningen å fornærme på noen måte.
Kan ikke si jeg finner et bedre adjektiv akkurat nå. Men kommer tilbake til det, hvis det skulle ramle inn noe.
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Urter mot angst?

Innlegg av lighteren »

takk for at du deler din erfaring med akupunktur, ludo.
det var veldig interessant å lese, særlig når det er skrevet av en jeg stoler på.

jeg vil gjerne vite mer med tiden hvis du skal forsette.
Antall ord: 38
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Urter mot angst?

Innlegg av ludoburgero »

Takk for tilbakemeldingen! :)

Jeg har allerede hatt noen behandlinger, og jeg planlegger å kanskje gjøre det mer.
Spesielt utover nyåret når jeg antagelig får mye bedre råd. Det koster en del, men kjæresten var snill og spanderte på meg gjennom et sånt deals-program. Forresten anbefaler jeg egentlig ikke å gå for akupunktur når det kommer til å bli stukket mellom kjeveben, baksiden av øret, tinningen, hodeskallen og føtter, legger, hender og armer - HVIS EN ER FORKJØLET - for det forsterket smertene noe helt villt! :iiik

De første behandlingene var så og si "smertefrie" så lenge jeg lå stille og ikke beveget armer og føtter for mye. Den siste behandlingen var smertefull så det holdt... :lol:
Antall ord: 122
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moondancer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 160
Startet: 19 Jul 2009 09:03
14
Kjønn (valgfri): Hunnkatt
Lokalisering: Syrehagen
Har takket: 92 ganger
Blitt takket: 62 ganger

- - Urter mot angst?

Innlegg av Moondancer »

ludoburgero skrev:Altså, jeg har ikke satt meg inn i dette på vitenskapelig plan.

Grunnen til at jeg sa dette med toksiner var bare for å slenge ut en påstand, og det er jo fint om noen tar meg i å prate piss. Jeg har nemlig blitt vranglært med at grunnen til at vi svetter når vi har feber er fordi kroppen kvitter seg med bassilusker og denslags. Mødre lyver!

Nå er det slik at jeg kjenner folk som har gått på renselseskurer - mange av disse har blitt bedre og friskere - av en eller annen mirakuløs og usannsynlig grunn da, og jeg vet også at mye piss skilles ut i urinen (ja, jeg vet jeg tøyser med ordene her). Det er også bemerkelsesverdig at folk stiller seg veldig kritiske til detox-kurer når de gjerne sverger til antibiotika. Hvordan forklarer de at dette kan fungere, for eksempel penicillin? Jeg er faktisk alvorlig denne gang.

Alle legemidler har sitt opphav i naturen.
Ludo:

Feberen øker kroppstemperaturen slik at det er dødelig for mikroorganismer, inaktiverende er vel mer korrekt. Da virus ikke er levende. Mulig noen har svart på dette før :oops:
Antall ord: 197
Not all who wanders are lost! - Gandalf

I solemnly swear I'm up to no good

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Urter mot angst?

Innlegg av ludoburgero »

Thanx, Miss Scientist! :D
Lere faen någe nytt kver dag, faen!
Antall ord: 11
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moondancer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 160
Startet: 19 Jul 2009 09:03
14
Kjønn (valgfri): Hunnkatt
Lokalisering: Syrehagen
Har takket: 92 ganger
Blitt takket: 62 ganger

- - Urter mot angst?

Innlegg av Moondancer »

ludoburgero skrev:Thanx, Miss Scientist! :D
Lere faen någe nytt kver dag, faen!
Versegod Mr.Partypooper :bat
Antall ord: 16
Not all who wanders are lost! - Gandalf

I solemnly swear I'm up to no good

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Urter mot angst?

Innlegg av ludoburgero »

Unnskyld! :oops:
Serri.
Antall ord: 2
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: - Urter mot angst?

Innlegg av Terra »

Lionbaby skrev:Jeg har drukket mange kopper te om dagen i flere år, har det noe å si for angsten? At det er koffein lagra i kroppen som utløser det?
Som andre sier her så tror heller ikke jeg at tedrikkingen er det som utløser angsten. Men man kan bli urolig og uvel av for mye te eller kaffe, som det sies før her.

Du kan med fordel bytte ut noen kopper av den teen du drikker med f. eks. kamillete, som andre har foreslått. Du kan også drikke te som er beregnet som "god natt te," den kan ha en noe beroligende virkning.

Leger anbefaler gjerne Johannesurt eller Valerina Forte som du får på apoteket. Valerina Forte kan virke noe beroligende når du står overfor en stresset situasjon.

Slikt kan være godt å støtte seg på i perioder der livet er stritt.

Men tenk også over hva som får deg til å ikke greie å se andre i øynene. Hva er det du føler når du gjør det? Hvorfor føler du det som du gjør da? Hva er du eventuelt redd for? Føler du deg på noen som helst måte usikker eller underlegen? At du ikke er bra nok? Og i så fall bra nok for hvem? Husk at du er akkurat like mye verdt som alle andre. Har du hatt noen vonde opplevelser som har gjort at du føler som du gjør? Prøv å finne ut av hvorfor du synes at dette er vanskelig. Om du vet grunnen til det kan du jobbe med deg selv og forsøke å bli modigere så du til slutt tør å se andre inn i øynene.

Jeg håper at når/om du leser dette, så har du alt fått den hjelpen du trenger slik at du ikke har dette problemet lenger.

Alt godt fra Terra.
Antall ord: 321
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links