Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisVend dere om!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Vend dere om!

Innlegg av Morris »

Joh. 3,16 skrev: 25 Aug 2006 21:13 Til okkultister kanaliserere, sjamanere, spiritister, medier og guruer - Til de som er nysgjerrige, søkende, utilfredsstilt i livet. Du finner intet sant svar i dine okkulte leker. Kanskje du får svar, men da er det løgn. For det er demoner\satan som svarer deg. Og de har sant og visst mange forkledninger, sånn som gode hjelpere, veiledere, vismenn fra gamle tider, det overbevisste sinn, osv.. Men det er egentlig bare Satan . og han taler løgn.Uansett. Når han taler, så taler han løgn. Det eneste han gjør er lete etter folk han kan oppsluke. Djevelen går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke. Han vil sluke sjelene deres. Satan vil ikke at noen skal tro på Jesus Kristus.

Den eneste person, Den eneste sanne Gud som kan noensinne sette deg virkelig fri er Jesus Kristus. Omvend deg fra alt det okkulte! Bare Jesus kan hjelpe deg. Han vil sette Deg som leser dette i frihet. For Han er Veien, Sannheten, Og livet! Du kommer ALDRI til himmelen utenom ved ham. Bekjenn dine synder for ham, og så skal han rense deg for all urett. Du kan ikke gjøre deg fortjent til det evige liv. Det gis deg bare ved troen på Guds Sønn, av nåde.

"Dagen etter ser han Jesus komme, og han sier: «Se, der er Guds lam, som bærer verdens synd." Joh. 1, v. 29.

Jesus har tatt på seg all verdens synd. All synd bar han og naglet det til korset for at du og jeg skulle gå fri. Men du må ta imot denne gaven. Omvend deg og tro på Herren Jesus Kristus! Du skal en gang stå til regnskap for Den evige opphøyede Gud, han som har skapt deg. Det eneste som kan redde deg fra den evige fortapelsen er troen på Jesus Kristus.

Du kan søke mange plasser, i mange ting, i mange tomme døde religioner. Du kan prøve alt mulig og gjøre alt mulig, men du finner intet. Det er bare tomhet. Kjære leser! Alt det du noengang har måtte ønsket, det har du i Kristus. Og bare i ham.

Jesus sier: "Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, så vil jeg gi dere hvile. Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er tålsom og ydmyk av hjertet, og dere skal finne hvile for deres sjeler." Mat. 11. 28.

Hver den som påkaller Herrens navn skal bli frelst. Jesus lever. Han er oppstanden. Han skal komme igjen for å dømme levende og døde. Venn, ta imot hans frelsende hånd.
Alt er tomhet uten Jesus.

"Det var Guds vilje å la
hele sin fylde ta bolig i ham,
og ved ham forsone alle ting med seg selv,
alt i himmelen og på jorden,
da han skapte fred ved hans blod, på korset.
Også dere var en gang fremmede og fiender av Gud i sinn og tanke på grunn av deres onde gjerninger. Men nå har han forsonet dere med seg selv, da Kristus led døden med sitt jordiske legeme. Hellige, uten feil og uangripelige ville han stille dere fram for seg. Dere må bare bli stående i troen, grunnfestet og faste, uten å la dere rokke i det håp som evangeliet gir. Og evangeliet har dere hørt, for det er blitt forkynt for alle skapninger under himmelen, og jeg, Paulus, er blitt en tjener for det." Kol. 1, v. 19 - 23.
Vedlegg til Joh.3.16

Det går nok bra til slutt, skal man ta skriften på alvor, eller hvis alfa og omega hele tiden er den samme? Joh.3.16 er bare et av versene man henger seg opp i.... dersom det er riktig det som ovenfor er sitert - (:Til okkultister kanaliserere, sjamanere, spiritister, medier og guruer - Til de som er nysgjerrige, søkende, utilfredsstilt i livet. Du finner intet sant svar i dine okkulte leker. Kanskje du får svar, men da er det løgn. For det er demoner\satan som svarer deg.) - ja, da er det ikke tilfelle at jesus har kommet til verden enda, bare les Heb.2.14: Siden barna er av kjøtt og blod, måtte også han fullt ut bli som dem. Slik skulle han ved sin død gjøre ende på ham som har dødens makt, det er djevelen...
Så hvordan Satan da skulle kunne blande seg inn i det siterte, nei, det skjønner ikke jeg! Han skulle forresten bli til en lysets engel i følge Paulus? (2.Kor.11.14) Men det skjer vel neppe før etter Åp.20.7-10? ( 10: Og djevelen, som hadde forført dem, ble kastet i sjøen med ild og svovel, hvor også dyret og den falske profeten er. Der skal de pines dag og natt i all evighet.)

Så hvis man da er interessert i det evangeliet Paulus beretter om i Gal.1., er man inne på det riktige evangeliet som 1.Pet.4.6 er inne på: Derfor ble evangeliet forkynt også for de døde, for at de som i kroppen ble dømt slik mennesker dømmes, ved Ånden skulle leve, slik Gud lever. (Beskrevet i 1.Kor.15.42-49)

Og da er man altså inne på Skriftens oppfyllelse om man da gidder å lese hele Johannes evangelium? Joh.Ev.17. (Jesus ber for alle sine...) v12 Da jeg var hos dem, bevarte jeg dem i ditt navn, det navnet du har gitt meg. Jeg passet på dem, og ingen av dem gikk fortapt unntatt fortapelsens sønn, så Skriften skulle bli oppfylt...

Man bør legge merke til dette, og ikke ta enkeltstående vers bare for å hevde noe ovenfor sine medmennesker.
Men hvem var det så oppfordringen til omvendelse var til for? I Apg.15.14 hevder Simeon at Gud for lenge siden sørget for å vinne seg et folk av hedninger for sitt navn... så da er det nok disse som gjennom hele skriften blir snakket til? Fortapelsens sønn er allerede nevnt ovenfor og nevnes igjen i 2.Tess.2.3: La ingen villede dere på noen måte! For først må frafallet komme og den lovløse vise seg, han som er fortapelsens sønn. Han står imot og opphøyer seg over alt som kalles gud og helligdom. 4* Ja, han tar sete i Guds tempel og utroper seg selv til gud.

Dette skulle vel igjen tilsi at dette er Guds egen sønn i Fil.2.6?: Han var i Guds skikkelse, og så det ikke som et rov å være Gud lik (da han opphøyde seg selv og ikke ventet til den dagen da han skulle bli opphøyet (løftet opp) av jødene selv som enda ikke tror på ham. - Joh.Ev. 8.21-28: Jesus sa (til jødene): Når dere får ophøyet Menneskesønnen, da skal dere skjønne at det er meg... Joh.EV.3.14: Og slik Moses løftet opp slangen i ørkenen, slik må Menneskesønnen bli løftet opp... (Slangen er i Åp.12.9 kalt for dragen, djevelen og satan)

Så hva er det jeg insinuerer med dette? Jo, at Skriften har sin egen agenda ovenfor omvendelse... bruk ikke skriften for å hevde at noen er bedre stilt enn andre! Det er fortapelsens sønn som historien handler om, og som til dags dato ikke har inntatt setet i Guds tempel, se Jes.14.(om morgensrødens sønn, morgenstjernen, også i Åp.22.16: Jeg, Jesus...Jeg er Davids rotskudd og ætt, den klare morgenstjernen)

Jes.14.13: Det var du som sa i ditt hjerte: «Til himmelen vil jeg stige opp, høyere enn Guds stjerner reiser jeg min trone. Jeg tar plass der guder samles, på fjellet lengst i nord. (Jes 14,13 som viser til 2.Tess 2.4 ovenfor * - fortapelsens sønn) Man kan lese videre om hva som skjer med ham i Åp.2.- 3.
Det heter om deg at du lever, men du er død. 2 Våkn opp og styrk det som er igjen, og som holder på å dø! For jeg har funnet at dine gjerninger ikke holder mål i min Guds øyne. 3 Husk derfor hva du tok imot og hørte! Hold fast på det og vend om! For hvis du ikke våkner, skal jeg komme som en tyv, og du skal ikke vite timen når jeg kommer over deg. 4 Men du har noen få i Sardes som ikke har skitnet til klærne sine. De skal gå med meg i hvite klær, for de er verdige til det.
5 Den som seirer, skal bli kledd i hvitt, og jeg vil aldri stryke navnet hans ut av livets bok, men kjennes ved navnet hans for min Far og hans engler. - Bekreftelsen på at dette vil skje, finnes i Åp.14.1-5 (de 144 000) oppnevnt i Åp.7.1-9 (12000 hver av de 12 stammer, samt den store hvite flokk som ingen kunne telle) Se Rom.5.18: Altså: Som ett menneskes fall ble til fordømmelse for alle mennesker, slik fører ett menneskes rettferdige gjerning til frifinnelse og liv for alle.

La da okkultister, kanaliserere, sjamanere, spiritister, medier og guruer - de som er nysgjerrige, søkende, og de utilfredsstilt i livet få gjøre det de selv vil, for det er de bestemt til om du leser fra Forkynneren 3! - Alt har sin tid - og Jeg så at ingen ting er bedre enn at mennesket finner glede i sine gjerninger; dette er den lodd det har fått. For hvem lar mennesket se det som siden skal komme?

Fork.6.10: Alt som er til, er nevnt med navn for lenge siden, det er kjent på forhånd hva et menneske skal bli...
Antall ord: 1678

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links