Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsis2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Hvis dette er tilfelle, er det alarmerende.
Jeg kan ikke forstå at noen skulle ville lyve om noe sånt.

Interessant er det ihvertfall:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/140699480
Antall ord: 31
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

"I februar neste år kommer statsministeren vår til å få et sammnebrudd, gå av, og gå i dekning for media, han kommer til å forsvinne, men media vil hevde at han bare har "time out" fra rampelyset. han kommer tilbake på banen i april.

Jeg vet at dere ikke tror på meg nå. Men i februar når dette skjer, lov meg da at dere husker at jeg sa det."
Antall ord: 69
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
answers
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 05 Okt 2008 14:18
15
Blitt takket: 2 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av answers »

Skulle ikke Siv Jensen vært statsminister nå ifølge det brevet til politikeren?
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Jo, men du ser jo at de er større enn noensinne og at det er noen som mener at valget var urettferdig? Dessuten har allerede FrP fått inn noen ekstra mandater, har de ikke?

Uansett, jo... så det er litt rart at hun ikke har blitt det enda, eller så er det rart at noen kunne mene det i det hele tatt. Fakta er ihvertfall at hun har vært på Bilderberg-møter og at det har blitt skutt inn en god del penger i Public Relations her til lands for at hun faktisk skal bli favorisert og oppnå den stillingen. Ingenting hadde vært mer USA-vennlig enn Siv Jensen ved roret.

Lobbyvirksomhet og korrupsjon er liksom helt greit disse dager.
Det foregår bare i det skjulte og mediene (som egentlig skulle vært folkeopplysende organer) svikter og feiler i sin rolle, da de dysser ned dette og fratas muligheten til å drive granskende journalistikk på dette området. Kjenner folk som jobber i aviser, jeg.
Og ta mine ord på at det er mange som har fått beskjed om å "ikke hause opp folket og skape furore" (for å sitere). Det er mye vi ikke får lov å vite så mye om.

Enkelt og greit.
Antall ord: 209
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Horus^ »

Detter er Hovedinnlegger: Alt dette er selvsagt bare tull. Ingen bunkerser, ingen lege, ingen verdensundergang, jeg var bare kjempedum og skulle tulle.

Ingenting å være bekymret for!
Syntes dette var en makaber form for spøk! :evil:
Hvis noen er medlem på det forumet, så syntes jeg de burde ta kontakt med administrator eller moderator for å sjekke ip adressen til hovedinnlegger for å konstantere at dette virkelig er en spøk.
Antall ord: 69
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Kimbara »

Hele den tråden er jo bare piss fra ende til annen, men den belyser et interessant fenomen; nemlig at enkelte mennesker er enormt godtroende og blir så påvirket av noe de anser som skummelt at de faktisk blånekter for at var en bløff selv når trådstarter innrømmer det.

Det er NØYAKTIG slik andre liknende saker får spre seg.

2012 er et populært tema. Det kommer snart ut film om det. Det er ikke rart folk kødder med dette. Det er derimot rart at voksne mennesker er så dumme at de biter på. For ja; de er regelrett dumme.
Ludoburgero skrev:Hvis dette er tilfelle, er det alarmerende.
Jeg kan ikke forstå at noen skulle ville lyve om noe sånt.
Ærlig talt...hvor mye erfaring har du egentlig med internett? Er du virkelig overrasket over at folk sprer slikt tull?

Den enkleste måten å avsløre dette som ei skrøne på er å tenke logisk.

* Ville myndighetene gått ut med slike brev som avslører en verdensomspennende konspirasjon over to og et halvt år i forveien?

* Ville man hatt fokus på å redde bestemødre?

Og ikke minst; er det logisk å tenke seg at en blanding av en fritt tolket Maya-kalender og en ublu kvasi-sekterisk tro på en fantasifull og feiltolket Summerisk religion er sann? Dette i en tid hvor filmen "2012" har fått mye oppmerksomhet?

Come on! Det er snakk om at reptilmenn fra verdensrommet skal angripe oss fra en planet de tydeligvis fritt styrer rundt i verdensrommet, og at norske myndigheter på mirakuløst vis har klart å bygge et enormt underjordisk nettverk over hele landet, forsynt av energi fra "krystaller"!

Det hele er bare så fantastisk dumt. Det vi virkelig burde frykte er at det eksisterer så mange mennesker som sluker denne smørja. DET tegner et dystopisk bilde av menneskehetens fremtid.
Antall ord: 318
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara skrev:Hele den tråden er jo bare piss fra ende til annen, men den belyser et interessant fenomen; nemlig at enkelte mennesker er enormt godtroende og blir så påvirket av noe de anser som skummelt at de faktisk blånekter for at var en bløff selv når trådstarter innrømmer det.
Når fikk du alle disse bevisene, Kimbara?
Kom med noe håndfast.
Det er NØYAKTIG slik andre liknende saker får spre seg.
Når har du fått konkrete beviser på dette? Og hvordan kan du vite at det er NØYAKTIG samme tilfelle her, Kimbara? Kom med noe håndfast, og ikke svevende og diffuse påstander.
2012 er et populært tema. Det kommer snart ut film om det. Det er ikke rart folk kødder med dette. Det er derimot rart at voksne mennesker er så dumme at de biter på. For ja; de er regelrett dumme.
Hvorfor må du kalle folk for dumme, Kimbara?
Og hvorfor akkurat av den regelrette typen?
Ærlig talt...hvor mye erfaring har du egentlig med internett? Er du virkelig overrasket over at folk sprer slikt tull?
A) Mye.

B) Nei, men jeg har ikke bestemt meg for om det er tull eller sant. Det har derimot DU, Kimbara.
Som du ser sier jeg at det er alarmerende hvis det er tilfelle.

Ser du hvem som er ensporet og hvem som holder mulighetene åpne?
Den enkleste måten å avsløre dette som ei skrøne på er å tenke logisk.
Så enkelt dette er for deg, Kimbara. Og så logisk anlagt du er.
* Ville myndighetene gått ut med slike brev som avslører en verdensomspennende konspirasjon over to og et halvt år i forveien?
Det vet jeg ikke. Vet du, Kimbara?
* Ville man hatt fokus på å redde bestemødre?
Bestemoren selv er lege, ble det sagt. Spør du disse spørsmålene fordi du lurer?
Isåfall finner jeg det svært rart at du på den annen side bastant avfeier hele idéen.
Hvorfor dette dobbeltspillet, Kimbara? Stiller du kun spørsmål for å få andre til å føle seg dumme og dermed sette deg selv høyere? Dette er et ærlig ment spørsmål fra meg...
Og ikke minst; er det logisk å tenke seg at en blanding av en fritt tolket Maya-kalender og en ublu kvasi-sekterisk tro på en fantasifull og feiltolket Summerisk religion er sann? Dette i en tid hvor filmen "2012" har fått mye oppmerksomhet?
Og ikke enda mindre: er det for vanskelig å holde seg objektiv nok?
Du farger hele språket ditt med flotte adjektiv som at alt skal være logisk, som om alt er fritt tolket, som om troen er ublu og kvasi-sekterisk, fantasifull - og WOW - ender med å konkludere det hele som feiltolket religion! Hva er riktig tolkning av religionen, læremester Kimbara, og hva har en Hollywood-film med dette å gjøre, annet enn at den regelrett baserer seg på idéen om hva som skal skje?
Come on! Det er snakk om at reptilmenn fra verdensrommet skal angripe oss fra en planet de tydeligvis fritt styrer rundt i verdensrommet, og at norske myndigheter på mirakuløst vis har klart å bygge et enormt underjordisk nettverk over hele landet, forsynt av energi fra "krystaller"!
Hvorfor er dette så helsikkes usannsynlig? Det er bygd underjordiske nettverk overalt, det vet vi. Bevisene finnes overalt og FEMA sier det selv. Det er liksom ikke i regi av norske myndigheter heller, da... og reptilmenn - vel, vel - tar jo det med et par tusen klyper salt, men tanken er ikke helt ufattelig. Jeg heller veldig mot at det var utenomjordisk intelligens som satte liv på jorda i utgangspunktet. Synes faktisk det virker som en mer ...skal vi si logisk?... forklaring enn f.eks. at Gud skapte menneskene.
Det hele er bare så fantastisk dumt. Det vi virkelig burde frykte er at det eksisterer så mange mennesker som sluker denne smørja. DET tegner et dystopisk bilde av menneskehetens fremtid.
Ja, men det burde heller bidra til å gjøre opprør og tenke over viktige verdier i livet.
Antall ord: 693
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 1962
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Vilma »

Håper jeg og får en slik brosyre i posten... og nummeret til en suspekt lege!

... selv om hun sa det var en spøk, tror jeg ikke på henne. Jeg tror hun ble truet til å dementere... demangtere (hvodan staves det, har faktisk aldri skrevet det før (bare en liten nyttig fact fra meg til dere))

Og ja, HVORFOR lyve om noe sånt? Hvorfor??? Akkurat. Det er altså ikke løgn.
Antall ord: 74
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev:
Kimbara skrev:Hele den tråden er jo bare piss fra ende til annen, men den belyser et interessant fenomen; nemlig at enkelte mennesker er enormt godtroende og blir så påvirket av noe de anser som skummelt at de faktisk blånekter for at var en bløff selv når trådstarter innrømmer det.
Når fikk du alle disse bevisene, Kimbara?
Kom med noe håndfast.
Les tråden. Trådstarter sier tre ganger at det hele var en spøk. Selvfølgelig kan man si det slik at siden det er et anonymt forum kan man ikke vite sikkert at det faktisk var trådstarter som innrømmet dette, men da kan man likegjerne si at siden det er et anonymt forum er det mest sannsynlig en spøk uansett.
Det er NØYAKTIG slik andre liknende saker får spre seg.
Når har du fått konkrete beviser på dette? Og hvordan kan du vite at det er NØYAKTIG samme tilfelle her, Kimbara? Kom med noe håndfast, og ikke svevende og diffuse påstander.
Jeg skjønner at du forsøker å "ta" meg igjen. Jeg kan jo vise til det opprinnelige politiker-brevet. Den saken fikk et meget likt utfall på nettet.

Eller så har vi jo det klassiske eksempelet; mannen som fikk det vitenskapelig bevist at han ikke klarte å finne vann med søkepinner, men som likevel holdt fast ved sin tro. Dette ble vist i dokumentaren "Enemies of reason", om hukommelsen ikke har sviktet meg.
2012 er et populært tema. Det kommer snart ut film om det. Det er ikke rart folk kødder med dette. Det er derimot rart at voksne mennesker er så dumme at de biter på. For ja; de er regelrett dumme.
Hvorfor må du kalle folk for dumme, Kimbara?
Og hvorfor akkurat av den regelrette typen?
Fordi mennesker som stoler på påstander om at reptilmenn skal komme med planeten sin i 2012, og at regjeringen i Norge har bygget enorme underjordiske komplekser med "krystallenergi" (uten at noen har merket noe til bygningsarbeidet), ikke er glupe. Det er dumme påstander, og man må være passe dum for å tro på dem.
Og det er det på tide at noen sier. Jeg ser ingen grunn til å respektere slik dumhet, og er ærlig og sier hva jeg mener.
B) Nei, men jeg har ikke bestemt meg for om det er tull eller sant. Det har derimot DU, Kimbara.
Som du ser sier jeg at det er alarmerende hvis det er tilfelle.
Selvfølgelig har jeg "bestemt meg for" at dette er tull. Det krever ikke mye CPU-kraft i nepa for å avsløre dette som vås, tøv, tant, fjas, hva man enn vil kalle det.
Det sier mye ja. Det sier at jeg ikke er en godtroende fjott som ikke, bare fordi jeg har lært at det er "bra" å være "åpen", forsøker å være 100% agnostisk overfor det meste av et fjaset man kan finne på nettet.
Ser du hvem som er ensporet og hvem som holder mulighetene åpne?
Tror du at det er en smart ting å gjøre - å holde "mulighetne åpne" i alle slike saker? Det gjør du neppe.
Du ville mest sannsynlig ikke "holdt mulighetene åpne" dersom noen påstod at en hær elektriske saueskinn var på vei for å innvadere jorden med agurker og lenestoler. Du ville nok vurdert det som vås og tøv, slik som jeg vurderer dette 2012-hysteriet som vås og tøv.
Både elektriske saueskinn og 2012 er like tåpelige påstander med like lite bevis.
* Ville man hatt fokus på å redde bestemødre?
Bestemoren selv er lege, ble det sagt.
Hva så? Det er tusenvis av leger her i landet.
Og ikke minst; er det logisk å tenke seg at en blanding av en fritt tolket Maya-kalender og en ublu kvasi-sekterisk tro på en fantasifull og feiltolket Summerisk religion er sann? Dette i en tid hvor filmen "2012" har fått mye oppmerksomhet?
Og ikke enda mindre: er det for vanskelig å holde seg objektiv nok?
Du farger hele språket ditt med flotte adjektiv som at alt skal være logisk, som om alt er fritt tolket, som om troen er ublu og kvasi-sekterisk, fantasifull - og WOW - ender med å konkludere det hele som feiltolket religion! Hva er riktig tolkning av religionen, læremester Kimbara, og hva har en Hollywood-film med dette å gjøre, annet enn at den regelrett baserer seg på idéen om hva som skal skje?
Jeg vet ikke hva "riktig tolkning" av religionen(e) er, men jeg vet at tolkningen til Zecharia Sitchin, som har vært delaktig i 2012-myten, er reinspikka tøv. Denne forfatteren har oversatt summeriske tekster helt feil, og dratt sine egne ville konklusjoner basert på en personlig overbevisning om reptilmenn og mystiske planeter og liknende.

Jeg er også såpass oppegående at jeg forstår at selv om en kalender slutter en spesiell dato, er ikke det ensbetydende med at jorden går under den dagen. Kalenderen på mobilen min slutter 31. desember år 2101 - det må bety at jorden går under 31. desember år 2101! Eller ikke.

Come on! Det er snakk om at reptilmenn fra verdensrommet skal angripe oss fra en planet de tydeligvis fritt styrer rundt i verdensrommet, og at norske myndigheter på mirakuløst vis har klart å bygge et enormt underjordisk nettverk over hele landet, forsynt av energi fra "krystaller"!
Hvorfor er dette så helsikkes usannsynlig? Det er bygd underjordiske nettverk overalt, det vet vi. Bevisene finnes overalt og FEMA sier det selv. Det er liksom ikke i regi av norske myndigheter heller, da...
Dette er snakk om et anlegg som strekker seg over hele landet, og det går på "krystallenergi". Dette innebærer mange tusen arbeidere. Hvor er de? Har regjeringen klart å få så mange tusen mennesker til å holde kjeft? Kall meg gjerne dum, men jeg vil "tro" at det ville få visse følger om flere tusen arbeider plutselig ble "bragt til stillhet" om de skulle finne på å plystre.
og reptilmenn - vel, vel - tar jo det med et par tusen klyper salt, men tanken er ikke helt ufattelig. Jeg heller veldig mot at det var utenomjordisk intelligens som satte liv på jorda i utgangspunktet. Synes faktisk det virker som en mer ...skal vi si logisk?... forklaring enn f.eks. at Gud skapte menneskene.
Og logisk av alt er evolusjonsteorien. Uansett har ikke dette noe med hvem eller hva som skapte menneskene. Dette dreier seg om en planet med reptilmenn som på magisk vis skal komme til jorden. Og det hele er basert på dårlige oversettelser av noen summeriske bøker.
Veldig logisk.
Det hele er bare så fantastisk dumt. Det vi virkelig burde frykte er at det eksisterer så mange mennesker som sluker denne smørja. DET tegner et dystopisk bilde av menneskehetens fremtid.
Ja, men det burde heller bidra til å gjøre opprør og tenke over viktige verdier i livet.
Kunnskap er en veldig viktig verdi i livet, og denne er truet av idioter.
Antall ord: 1195
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av camillah »

Som du sier kimbara så er dette et veldig hett tema for tiden.. men hvorfor kan vi ikke da diskutere det frem og tilbake uten å kalle folk dumme og gi dem dårlig selvfølelse??

Jeg tror det er [b]noe[/b] sant i alt dette, men jeg tror ikke myndighetene ville gått ut med det, pga total kaos blant menneskeheten. Kan jo for alt vi vet hende at det finnes et brev??
og at det er et underjordisk nettverk er jo ikke akkurat en hemmelighet lenger. men som du sier, kan jo hende noen bare har hatt det utrolig gøy med dette og dratt den litt for langt da spørr du meg.
Syns da alikvel at det er merkelig mye sammentreff til at dette KAN skje, ikke skal, men kan, og syns ikke man skal feie det så fort bort.. og hvis du syns dette er SÅ teit Kimbara kan du heller omformulere deg litt og ikke kalle folk dumme og avfeie hva folk tror så raskt..

Husk hva folk tror på i andre land, folk har forskjellig tro, men syns vi kan respektere det alikevel, selvom man selv syns det er heeeelt på en annen planet.
Antall ord: 201
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Jeg har sett og hørt så mye, og jeg har vurdert det lenge og mye...
og alt i alt kan jeg si at jeg tror mer på at dette stemmer enn at det ikke stemmer.

Helt siden 80-tallet fra forskjellige steder - VIDT forskjellige kilder - har det blitt sagt at det vil komme en dag der sinnsyke mennesker med makt vil utradere store deler av jordas befolkning fordi vi er for mange. Les hva mange har sagt, søk opp informasjon om R.C. Christian, søk opp informasjon om Rockefeller, Bilderberg, Georgia Guidestones, Trilateral Commission, Council on Foreign Relations og PNAC. Og se hvordan nye virus dukker opp, og hvor mye overvåkning det er i samfunnet, Patriot Act - nærmest Totalitærstyre enkelte steder i USA, false flag operations, se hvilke våpner som blir utviklet - man kan grille folk fra satelitter med mikrobølger, sette fyr på folk innenfra, man har en hel haug med implanter og har oppfunnet miniatyriske droner som kan kjøre inn i byer totalt pilotløse med kunstig intelligens utstyrt med avanserte sensorer for å skyte og drepe alt rundt seg. Ting som dette er publisert i VG, Dagbladet og andre store medier. Aftenposten har skrevet om Bilderberg, Aftenbladet også - de har også skrevet store mengder om 11. september angrepene.

Det er så mye rundt oss nå, og alt begynner å demre.
Se hvordan G8, G20... makt sentraliseres stadig mer og mer. Supernasjoner mobiliserer all makt. Alt er snakk om globalisering. EØS, EU, USA, atomvåpen, Kina, frykt for terror.
Frykt er et stort nøkkelord. Korrupte medier, korrupte politikere.

Se dokumentarer som "Outfoxed" og "Orwell Rolls in His Grave" og "Surplus: Terrorized into Being Consumers" (tror jeg den sistnevnte heter, eller så var det Customers).

Se hvordan trendene har utviklet seg. Sjekk opp hva Center of Information and Total Awareness betyr, og sjekk ut informasjon om biometriske pass, misdannelser på fostere, skjulte eksperimenter, Operation Paperclip, MK Ultra, etc. etc. etc.

Det finnes så mye SYKT der ute med godt hold i virkeligheten at det er skremmende.
Fremdeles er frykt et nøkkelord - og jeg vil ikke noen skal frykte, men jeg vil at folk skal undersøke og at ting skal TVINGES frem til debatt i pressen og i massemediene.

Hvis pressen kan kalle LHC for en "dommedagsmaskin" så kan de neppe gjemme seg bak at det er fryktinngytende å snakke om 2012 og bunkerse. Herregud, så dobbeltmoralsk.

Finnes det noe liv i noen hjerner der ute som ønsker sannhet i det hele tatt, lurer jeg på noen ganger? Konspirasjonsteorier eller ikke... hvis det kommer fra så mange hold som dette gjør, så bør det definitivt undersøkes nærmere. Hva har vi å tape på en ordentlig undersøkelse?

Ærlig talt?
Antall ord: 461
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara skrev:Les tråden. Trådstarter sier tre ganger at det hele var en spøk. Selvfølgelig kan man si det slik at siden det er et anonymt forum kan man ikke vite sikkert at det faktisk var trådstarter som innrømmet dette, men da kan man likegjerne si at siden det er et anonymt forum er det mest sannsynlig en spøk uansett.
Da tror jeg ikke på NOE SOM HELST av det du har sagt på forumet her i det hele tatt før du oppgir hele ditt navn og din fødselsdato. Skjønner tegninga?
Jeg skjønner at du forsøker å "ta" meg igjen. Jeg kan jo vise til det opprinnelige politiker-brevet. Den saken fikk et meget likt utfall på nettet.

Eller så har vi jo det klassiske eksempelet; mannen som fikk det vitenskapelig bevist at han ikke klarte å finne vann med søkepinner, men som likevel holdt fast ved sin tro. Dette ble vist i dokumentaren "Enemies of reason", om hukommelsen ikke har sviktet meg.
Var ikke dette jeg spurte om. Bevis, har du det? Til saken det faktisk dreier seg om, altså...
Fordi mennesker som stoler på påstander om at reptilmenn skal komme med planeten sin i 2012, og at regjeringen i Norge har bygget enorme underjordiske komplekser med "krystallenergi" (uten at noen har merket noe til bygningsarbeidet), ikke er glupe. Det er dumme påstander, og man må være passe dum for å tro på dem.
Og det er det på tide at noen sier. Jeg ser ingen grunn til å respektere slik dumhet, og er ærlig og sier hva jeg mener.
Ja, det er veldig smart å si at noe er dumt og at folk er dumme. Hvilke bevis har du for at dette IKKE skjer, Kimbara? Drit i om jeg "forsøker å ta igjen" med samme argument - det må da være hundre prosent lov når du gjør det selv, og du må da for guds skyld kunne svare meg på hvilke håndfaste bevis du har for at slik bygningsarbeid IKKE skjer?

Du er kanskje ærlig når du kaller andre for idioter, men dette er ikke noe å være stolt over.
Selvfølgelig har jeg "bestemt meg for" at dette er tull. Det krever ikke mye CPU-kraft i nepa for å avsløre dette som vås, tøv, tant, fjas, hva man enn vil kalle det.
Det sier mye ja. Det sier at jeg ikke er en godtroende fjott som ikke, bare fordi jeg har lært at det er "bra" å være "åpen", forsøker å være 100% agnostisk overfor det meste av et fjaset man kan finne på nettet.
Helt ærlig, hvordan går det an å kalle seg selv kritisk med en slik innstilling?
Tror du at det er en smart ting å gjøre - å holde "mulighetne åpne" i alle slike saker? Det gjør du neppe.
Ja. Det å holde muligheter åpne for vurdering. Er det for vanskelig?
Du ville mest sannsynlig ikke "holdt mulighetene åpne" dersom noen påstod at en hær elektriske saueskinn var på vei for å innvadere jorden med agurker og lenestoler. Du ville nok vurdert det som vås og tøv, slik som jeg vurderer dette 2012-hysteriet som vås og tøv.
Både elektriske saueskinn og 2012 er like tåpelige påstander med like lite bevis.
Det dreier seg ikke om elektriske saueskinn med agurker og lenestoler.
Hold deg til saken, selv om dette fremsto som relevant for deg (absurd nok).
Hva så? Det er tusenvis av leger her i landet.
Leger er såkalte nøkkelpersoner i den saken vi (forsøker å) diskuterer.
Jeg vet ikke hva "riktig tolkning" av religionen(e) er, men jeg vet at tolkningen til Zecharia Sitchin, som har vært delaktig i 2012-myten, er reinspikka tøv. Denne forfatteren har oversatt summeriske tekster helt feil, og dratt sine egne ville konklusjoner basert på en personlig overbevisning om reptilmenn og mystiske planeter og liknende.
Dette har nok du lest et annet sted, og tatt det for gitt siden det avkrefter 2012-myten...
Jeg er også såpass oppegående at jeg forstår at selv om en kalender slutter en spesiell dato, er ikke det ensbetydende med at jorden går under den dagen. Kalenderen på mobilen min slutter 31. desember år 2101 - det må bety at jorden går under 31. desember år 2101! Eller ikke.
For det er selvfølgelig også genier som på uforståelig vis har fått astronomiske og svært korrekte kunnskaper innenfor mobilbransjen også uten at de skulle ha forutsetning for det, og disse mobilprodusentene har tidligere også spådd ting som faktisk har skjedd.
Dette er snakk om et anlegg som strekker seg over hele landet, og det går på "krystallenergi". Dette innebærer mange tusen arbeidere. Hvor er de? Har regjeringen klart å få så mange tusen mennesker til å holde kjeft? Kall meg gjerne dum, men jeg vil "tro" at det ville få visse følger om flere tusen arbeider plutselig ble "bragt til stillhet" om de skulle finne på å plystre.
Hva om de tror de bygger noe annet, eller om de har taushetsplikt?
Hva om de er godt betalt?
Hva om de ikke ser den store helheten av hva de bygger?

Å, nei... det er kanskje ikke mulig i det hele tatt... så hinsides usannsynlig!
Og logisk av alt er evolusjonsteorien. Uansett har ikke dette noe med hvem eller hva som skapte menneskene. Dette dreier seg om en planet med reptilmenn som på magisk vis skal komme til jorden. Og det hele er basert på dårlige oversettelser av noen summeriske bøker.
Veldig logisk.
"Magisk vis"............. enough said...
Kunnskap er en veldig viktig verdi i livet, og denne er truet av idioter.
Hvordan kan noe være truende uten at det er hold i det og at det ikke i det minste inneholder et snev av sannsynlighet? Svar meg på det, uten å kalle andre for idioter, så skal du få diplom...
Antall ord: 1005
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Horus^ »

Men er det ingen som kan sjekke ip-adressen til trådstarter opp mot den som sa det var en spøk? det er jo den eneste måten man kommer til bunns i akkurat denne saken.
Antall ord: 37
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Bearchild »

Spesielt forum å komme med sånne bløffer i hvertfall.. :mozilla_undecided:

Ang disse underjordiske gangene så er vel ikke det noe "nytt". De finnes over hele verden og har gjort det i uminnelige tider. Om de har blitt utbedret i det siste kan man jo egentlig bare spekulere i, eller det kan være en del av "bløffen" (fordi tunnelene er der de, dèt er sant!).

Däniken fant tunneler med "lokk/dører" laget av tykke lag glimmer (muskovitt) som er strålebestandig og hadde sine teorier om dette..
Grunnen til at jeg ikke helt greier å tro at mye av dette som dukker opp om dagen er bare bløff er nettop fordi mye av dokumentasjonen faktisk stemmer. Om det er en bløff er det en gjennomtenkt sak, og jeg lurer litt på hvem som har startet det hele,- og ikke minst hvorfor. Hvem kan dra nytte av å spre denne frykten? Er det en "spøk" som har gått helt av skaftet..? Jeg tror ikke noenting på en storstilt reklame for en film i hvertfall. :x

Nei.. det er noe som ikke stemmer..
Antall ord: 186
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Sier meg enig med deg i det, Bearchild.
Noe er det ihvertfall.

Undergrunnsnettverk er bygget ut rundt i hele verden siden 1950-tallet.
Og det er merkelig at det fortsettes å bygges på.
Tar vi en nærmere titt på det såkalte "Dommedagshvelvet" på Svalbard, altså
Global Seed Vault, så ser det også ut som en av dem jeg har sett bilder av rundt
på nettet. Ikke veldig ulik ihvertfall.

Si meg: Hvorfor har politikere og rike menn i lange tider ropt ut om ting som
"Vi er overbefolket, på tide noen tør å gjøre noe med det!"?

Hvorfor? Og skal vi fremdeles "sove" og tro at det ikke BLIR nettopp gjort noe med?
Antall ord: 115
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links