Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisNew World Order - fremdeles bare en konspirasjonsteori? ;)

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: New World Order - fremdeles bare en konspirasjonsteori? ;)

Innlegg av ludoburgero »

Gerd skrev:Jeg har lest mye om dette i det siste og sett på fler youtube videoer om emnet enn jeg makter å fortære, og skal ærlig innrømme at de skremmer meg veldig. Problemet er at det begynner å bli temmelig mange som synger den låta der, og mange av dem er såkalte 'whistleblowers'. Det blir mer og mer vanskelig å skille klinten fra hveten. Hva skal vi tro på? Hva er sprøyt?
Jeg har begynt å lure på om mye av det er skremsels propaganda, disinformasjon skapt for å spre frykt. Redde mennesker er lettere å holde nede. Og alt dette pratet om massemord av mennesker for å få ned folketallet, skumle vaksiner, kommende storkatastrofer hvor vi vil bli overlatt til oss selv mens makteliten går under jorda i de mange enorme underjordiske bunkers er ingen hyggelig tanke. :cry:
Nei, det er ingen hyggelig tanke. Det som også er trist er at mange blir skremte av informasjonen.
Det som også blir vanskelig er om hvem som har den største skylden i at folk blir skremt:

1) Konspirasjonsteoretikerne (de som finner opp disse teoriene).
2) De som sprer de videre.
3) Politikerne og maktinnehaverne som faktisk har en reell agenda om dette.

Selvsagt blir det ekstra vanskelig når både 1 og 2 - og kanskje også 3 - fyrer opp hverandre.
Det som er sikkert er at folk fra punkt nr. 1 finnes. Det er mange som dikter opp eller fyrer opp hverandre, og klarer å trekke slutninger fra både det ene og det andre. Vi er kollektivt skyldige.
Folk fra punkt 2 finnes også - det er omtrent alle som åpner kjeften sin. Igjen må det gå an å snakke om ting. Er ordet spredd, så er det ikke mulig å få stoppet det. Pennen er mektigere enn sverdet, heter det i et gammelt ordtak. Sånn har det alltid vært.

Så kommer det til punkt 3. Jeg har selv lest masse uttalelser, sett mange videoklipp, sett mange dokumentarer (både på "uavhengige kanaler" og på store kanaler som BBC og History Channel) om mektige bankmenn, Rotschild-familien, krakket i 1929, Illuminati, Bohemian Grove, Council on Foreign Relations, Bilderberg. Disse eksisterer, og det er dumt å bare avblåse det som om det ikke betyr noe - det er tross alt verdens mektigste menn som deltar her. Både pengesterke, for oss ukjente menn, og samtidig mennesker i sentrale roller i verdenspolitisk sammenheng.

Vi kan iallefall starte med grunnleggende spørsmål, hvis vi tror at NWO bare er fantasi:

a) Hvorfor er engelsk det internasjonale språket?

b) Hvorfor er imperialisme og kolonisering noe vi ser på som fortid, hvis vi befinner oss midt oppi en aggresiv og pågående "amerikanisering", der Hollywood er en av de største pådriverne som påvirker vår kultur - og eksakt hvorfor brukes det ufattelig mange millioner på å lage filmer der, når det i og for seg er et risikoprosjekt om noe blir en gigantisk flopp eller ikke.

Merk at selv om man har råd til å tape, så er det sjeldent noe man tar sjansen på med mindre man har et mer skjult/subtilt budskap å formidle i tillegg: kontroll er viktigere enn rikdom.

c) Hvorfor har amerikanerne "alt", fra romfart til forsvar til underholdning?
Og hvorfor er de så opptatt av å spre holdningene sine, fryktbasert respekt ovenfor militæret, og hvorfor er dette blitt "typisk amerikansk"?

d) Hvorfor ble FN opprettet, egentlig? Hva med NATO? Og hvorfor stoler vi enda på dem, blindt, når vi vet at de har drevet med såkalte falskt-flagg-operasjoner flere steder i verden?

e) Hva skjer med overvåkning utover det som kan kalles sunn fornuft?
Hvorfor er det så viktig å utstyre folk med: GPS, elektronisk betalingsmidler, overvåkningskameraer rundt på alle gater, mobiltelefoner, innlogging via bekreftelseskoder også nå på internett for å debattere, få folk til å bruke Facebook med fullt navn, "Google Places", kartlegge alle gater og steder med "Google Maps" og deres "Street View", hvorfor Google skal vite alt om deg, hvorfor vi skal implementere DLD (Datalagringsdirektivet) her i Norge som lagrer datatrafikk slik som bevegelsene dine via mobiltelefonen, samtalene dine, meldingene du sender, hvor du er på nettet - og dette imot det norske folks vilje, ettersom det er et EU-direktiv... vi er ikke engang et EU-land, men gjennom EØS tvinges vi til dette. Og Norge har allerede implementert 99,6% av ALLE EU-DIREKTIVER!

f) Hvorfor opprettet de Euroen? Og hvorfor skal alle samles til mer og mer ett rike?
Fascistisk, spør du meg. Opprettelsen av EU... den Afrikanske Unionen... smelte alt sammen.
Globaliseringen er sannsynligvis en del av det store spillet.

g) Hva med global oppvarming da? Klimakrisene? Hvorfor skal alle samles om dette?
Enda et verktøy, med både positive og negative sider. Alt etter hvordan en ser på det.

PS, sjekk ut www.enverden.no

Vår egen Thorbjørn Jagland, samt vår tidligere justisminister Dørum, og mange flere ønsker at vi skal bli "En verden - med ett styre". Hitler ville vel også, på sett og vis det?
Dette er syke individer som sitter med rorene, og vi gir dem all vår tillit der de sitter og misjonerer om noe slikt. Hva godt skulle det komme utav å kvitte oss med suverentitet og kulturelt mangfold, egentlig? Hele tanken er vemmelig og forstyrrende...

De gjemmer seg bak ordene "frihet", mens de mener alltid det motsatte.
God lektyre for dette meget intrikate som pågår nå om dagen er å lese litt om:

Faglitteratur:

PNAC
CFR
Lisboatraktaten
Forretningsforbindelsene mellom Bush-familien og Bin Laden-familien
Pearl Harbour, og hva som egentlig skjedde i forkant der
Thorvald Stoltenberg og hans sentrale roller i Bilderberg (som han selv snakker åpent om), osv.

Skjønnlitteratur (som er skremmende nær ved å ha forutsagt dystopisk fremtidsscenarioer):

George Orwells "1984"
Aldous Huxleys "A Brave New World"
"Citizen Kane"

Jeg mener også det er mye å fortære, men alt dette er veldig interessant i mine øyne.
Det er så mye fascisme som skjer ubemerket om dagene, og det som vekker oppsikt det blir bare med det liksom. Så lar vi det skure og gå.
Antall ord: 1024
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gerd
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 30 Des 2008 11:26
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: New World Order - fremdeles bare en konspirasjonsteori? ;)

Innlegg av Gerd »

ludo, jeg tror vi har sett mange av de samme videoklippene, og stiller oss selv mange av de samme spørsmålene. Takk for forlaget til lektyre.
Angående den forrige posten din:
"Og... vel, enn om det bare er for å få oppmerksomhet, så tjener det iallefall til et formål enten det er en agenda bak det eller ikke: det å demoralisere alt sammen ved å tøye grenser og spille på tabuer hva angår selvfornedrigelse (legg merke til at det står Whore og Slut på Rihanna også), og at alt skal spilles på sadisme, tortur, sex og andre ting i ikke-naturlige og/eller fetisjer, så bryter det iallefall skillene mellom rett og galt.

Selvfølgelig kan man si at "det er gammeldags" eller "for straight og kjedelig" eller "kristent" for den saks skyld å gidde å bry seg om sånt, men når man åpner for slike typer frihet så fjerner man også det som heter anstendig atferd. Og det man ender opp med er kaos når ikke det lengre finnes en generell moral i samfunnet som f.eks. tillater oss å reagere med god samvittighet når barn ser sluts ligge på gulvet på alle fire, disse ikoniserte forbildene deres, og at man nærmest må inkludere en gigantisk bukkake der popartisten ligger på golvet og gurgler sæd uten at noen reagerer... eller kanskje i det hele tatt tenker:

"Hmmm... dette var kanskje LITT på kanten..."

Synes egentlig det hele er smakløst. Og så er det kanskje den oppmerksomhet det får, samtidig som det er kult for andre. Og det sammenfallende er bare det at alltid denne selvfornedrigelsen og disse eksplisitte videoene alltid også inneholder samme symbolikken."


Kunne ikke vært mere enig.
Moralen i verden er bånn og barna ser på de voksne og etteraper de som best de kan. Til og med små jenter på 8 prøver å være sexy, godt hjulpet av klesprodusentene. Mye av klærne til småjenter er voksenklær i mindre størrelse, helt sjukt.
Jeg har sett lite på tv de siste 10-15 årene. Er så møkk lei av fordummende og demoraliserende programmer. Spesielt har jeg lagt realityserier som Paradise Hotel o.l. for hat. For en utrolig smakløs og fordummende serie. Mange har glemt livets sanne verdier opp i all selvopptattheten og narsissismen. Det er så mange overflatiske, nytelssesyke mennesker for tiden (spesiellt unge) Utseende og oppmerksomhet fra andre ser ut til å væære det viktigste i deres liv. Anstendighet er blitt et fremmedord.
Media har veldig stor skyld her. De har et stort ansvar men sex og vold selger desverre og de vil som alle andre tjene penger.
Det vil nok ikke snu før folket gjør opprør, men så lenge det finnes så mange av ovennevte type mennesker spørs det vel om det vil skje.

Jeg høres ut som en prippen moralens vokter her, men denne trenden har bekymret meg lenge =/
Antall ord: 497
As long as people believe in absurdities they will continue to commit atrocities.
Voltaire

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: New World Order - fremdeles bare en konspirasjonsteori? ;)

Innlegg av ludoburgero »

Denne trenden har bekymret mange lenge.

Tror nok bare mange har gitt opp og tenkt at det skal være sånn, mens andre tenker bare at det har blitt sånn, og selv om de ikke liker det så velger de å takle det enten ved å ignorere det eller å latterliggjøre det. Selv er tålmodigheten min på overtid for lengst, og jeg kjenner faktisk at jeg blir personlig litt ødelagt av bekymringene mine for det. Det er liksom ikke en kamp man på noen måte kan ta opp eller føle at man mestrer å beherske. Det er nok lettest å bare gi opp selv.

Gjør iallefall litt godt å se at ikke hele verden har rablet fullstendig.
Og det på et forumet som dette :lol:

Neida, jeg sier det igjen... det føles godt å ikke se TV lengre. Jeg hadde ikke taklet det.
Antall ord: 143
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: New World Order - fremdeles bare en konspirasjonsteori? ;)

Innlegg av camillah »

ludoburgero skrev:Neida, jeg sier det igjen... det føles godt å ikke se TV lengre. Jeg hadde ikke taklet det.
ser du ikke på tv lenger....?
Antall ord: 26
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gerd
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 30 Des 2008 11:26
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: New World Order - fremdeles bare en konspirasjonsteori? ;)

Innlegg av Gerd »

camillah skrev:
ludoburgero skrev:Neida, jeg sier det igjen... det føles godt å ikke se TV lengre. Jeg hadde ikke taklet det.
ser du ikke på tv lenger....?
heh, ser nesten aldri på tv lenger jeg heller, -er jo stort sett bare dritt der jo. Såpeoperaer, realityserier, gameshows og en uendelig haug av repriser av repriser av gamle komiserier. Tar en bort alt dette er det ikke stort mer enn nyheter og sport igjen.. =/
De gangene jeg slår på tv'n er det for å se på naturvitenskapelige programmer (vanligvis på nat geo) og en og annen samfunnsdebatt.
Antall ord: 99
As long as people believe in absurdities they will continue to commit atrocities.
Voltaire

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: New World Order - fremdeles bare en konspirasjonsteori? ;)

Innlegg av ludoburgero »

Nei, jeg gjør som Gerd (tydeligvis), camillah.
Ser en og annen dokumentar eller et debattprogram i ny og ne.
Sist jeg så TV var vel for et par lørdagskvelder siden, da var det Nytt på Nytt.

Og sist jeg så TV på regelmessig basis var da første sesong av Lost gikk.
Siden den gang har jeg faktisk ikke fulgt med på en dritt.
Ingen faste planer, aldri satt av et minutt til å følge med på noe. Nada!

Hvis jeg ikke husker helt feil var vel det i slutten av 2004, eller begynnelsen av 2005 eller noe?
Antall ord: 100
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: New World Order - fremdeles bare en konspirasjonsteori? ;)

Innlegg av Moonstone »

Denne passer yppelig inn her skulle jeg tro:
BSlGsQnuvRE
Antall ord: 9
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: New World Order - fremdeles bare en konspirasjonsteori? ;)

Innlegg av ludoburgero »

Hvis du har et par timer til overs.
Første femten minuttene er også interessante.

NO24XmP1c5E
Antall ord: 16
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: New World Order - fremdeles bare en konspirasjonsteori? ;)

Innlegg av ludoburgero »

http://thepiratebay.org/torrent/5628191 ... iP-MisFitZ

Her er forresten nedlastning av den i mye bedre kvalitet også.
Den er fullt lovlig for spredning, så jeg håper ikke linken min blir tatt for "pirat" å være bare fordi torrenten ligger på Piratebay. En blir faktisk oppfordret av dokumentarskaperne til å spre det.

Ingenting er som å høre om spedbarnsofringen gjort på The Bohemian Grove av amerikanske presidenter og annet... samt alle bevisene på at en agenda for en New World Order faktisk er der, og er fullt aktiv og operativ. Det er litt banalt å kalle det konspirasjonsteorier bare, spesielt hvis man tar seg tiden til å se denne dokumentaren og på egenhånd søker opp informasjon om Council on Foreign Relations, Trilateral Commission og Project for a New American Century.

Kreftene bak dette er tilsynelatende ustoppelig og er også tett integrert med den teknologiske utviklingen som skjer så raskt at den i lengden umulig kan gagne menneskeheten. Snarere en håndfull gruppe mennesker som sitter på toppen og behandler befolkningen som slaver.
Antall ord: 172
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: New World Order - fremdeles bare en konspirasjonsteori? ;)

Innlegg av Morris »

Overskriften til denne tråden lyder kjent... dessverre var videoen som Terra la ut for et år siden utilgjengelig, så det var nok bare en konspirasjon det også og ikke noe pålegg fra politikere? Vet ikke hva den dreide seg om. ;-)

Når jeg ser etter hva NWO står for, så betyr ordene i praksis en ny verdensordning, et uttrykk som brukes av politikere og innen statsvitenskap for å beskrive store endringer i verdens maktbalanse, vanligvis i forbindelse med internasjonale avtaler og forsøk på å løse problematikk som ikke lar seg løse på nasjonalt nivå. https://no.wikipedia.org/wiki/Den_nye_verdensordningen

Praktisk sett er verden i konstant endring i henhold til dette, og vil sannsynlig ende opp med en maktbalanse på grunnlag av handelsordninger. USA er en saga blott i denne sammenhengen, og EU og Kina seiler opp som kandidater til overtakelse av å få til et overherredømme av hvordan verden skal styres med lover, vedtak og paragrafridning. Konspirasjon eller ikke - det faller på plass litt etter litt, og selvfølgelig foregår det mye planlegging for å få enkeltheter på plass.

Så at det med tiden vil komme en maktfaktor som vil styre verden ved hjelp av handel er det ingen tvil om, det er det faktisk profetert om. Den nevnes inn under dyret i Skriften, hvor ingen kan kjøpe eller selge uten å være tilknyttet ordningen det innfører. Skriften nevner også kremmerlandet... og selvfølgelig handler det om å bli så stor at ingen kan blokkere det med handelsblokkader, slik man nå ser reduserer økonomien til hverandre. Det er neimen ikke enkelt å få til dette med stadig skiftende regimer som mener stikk motsatt av hva andre har fått til... så bare slapp av!

Heldigvis tar det så lang tid å bygge opp en slik maktstruktur uten innblandinger at det hittil ennå bare er snakk om konspirasjonsteorier. Det må eventuelt skje slik Daniel forteller om i 8.4 og fortløpende i forklaringer og hvis man så tenker på allianser, er det skummelt det som nå skjer mellom USA og Iran? Javan er nå engang Hellas, og USA er deres allierte. Men det siktes ikke til denne episoden, men med helt andre medspillere, for episoder er det mer enn nok av.
Antall ord: 377

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: New World Order - fremdeles bare en konspirasjonsteori? ;)

Innlegg av Terra »

Morris skrev: 15 Jun 2019 16:31 ... dessverre var videoen som Terra la ut for et år siden utilgjengelig, så det var nok bare en konspirasjon det også og ikke noe pålegg fra politikere? Vet ikke hva den dreide seg om. ;-)
Morris, jeg husker ikke hva videoen gjaldt, men fikk den fjernet fra tråden siden den likevel har forsvunnet ;)
Antall ord: 61
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links