Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisKan enkelte tappe batterier for strøm?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Kan enkelte tappe batterier for strøm?

Innlegg av g.r.y »

Det har seg slik at mine klokker går tomme for batteristrøm i et remjende sett! Mens et nytt batteri for andre kan holde klokken gående i flere år, varer mine kun 2-3 mnd..
Det samme skjer om det er ei ny klokke, eller om det er skiftet til nytt batteri i ei klokke. Det har etterhvert både blitt mange klokker, og enda flere batteriutskiftninger hvor det samme skjer hver gang. -Dyre klokker & billige klokker, -Biltema-batterier & urmaker/klokkeforretning-batterier; Same shit.

Da må en jo bare begynne å lure etterhvert!.. Jeg selv har ingen forklaring, men kom på at det kunne jo gå an å sjekke om det skulle være noen som satt på noe kunnskap jeg ikke ante noe om her. Jeg vet jo utmerket godt at kjemien på hudoverflaten varierer, siden min er av en type som misfarger/tar bort fargen/glansen av absolutt alt som ikke er ekte [altså et grunnstoff] i løpet av få timer. Jeg er overhodet ikke allargisk for hverken nikkel eller noe annet, men det blir istedet på en måte som om disse materialene er allargisk for meg (ha ha). Derfor tenkte jeg at jeg iallefall ikke skal utelukke muligheten for at enkelte har noe energi-greier i seg som 'stjeler' strøm fra klokkebatterier, og ev andre batterier en går med inntil kroppen..(?) :idea:
Antall ord: 228
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Kan enkelte tappe batterier for strøm?

Innlegg av Asbjørn »

Det du beskriver er egentlig godt kjent fra "Ghosthunting".

For meg kan det tyde på at du enten har åndelig aktivitet der du bor,
ELLER oppholder deg på eller passerer steder med sterk åndelig aktivitet.
Dersom klokkebatteriet varer i 3 mnd, kan det tyde på at det er et sted du besøker eller passerer ved jevne mellomrom ( til fra jobb, butikk osv).

Her er en sak som ligger på nett assistert google-translate , link i bunnen:
Batterier tømmes unormalt fort

Dette skjer faktisk ganske mye på undersøkelser. Batteridød er når det meste av utstyret, for eksempel videokameraer, digitale stemmeopptakere, meter, lommelykter og IR (infrarøde lys) etc. som bruker batterier, vil dø individuelt, eller alle dør samtidig.

Teorien er at ånden(e) bruker batterienergien til å manifestere eller kommunisere. På flere undersøkelser har jeg vært på -har hvert eneste batteri i rommet drenert - dette er et tegn på at du står på et veldig aktivt sted.

På grunn av dette er det svært viktig å alltid ha ekstra batterier i lommene og ekstramateriale som er lagret på en sentral plass, som en verktøykasse. Før hver undersøkelse sørger gruppen for at alt vi bruker har friske batterier.

Undersøkere trenger alltid å ha en liten Phillips-skrutrekker med dem fordi mange ting, for eksempel meter, har batterirommet sikret med små skruer.

Batteridrift er spesielt ubeleilig med videokamera batterier. Disse og IR-lampene (jeg bruker de som du kan koble til en stikkontakt) har oppladbare batterier, men det tar 10 eller flere timer å lade dem opp.

Dette betyr at etterforskere må ha flere oppladbare batterier for hånden for hvert utstyr som bruker dem. Dette er både dyrt og tidkrevende. Fordi oppladbare batterier ofte tar dager å lade opp.

Jeg plugger inn videokameraer i veggen for å holde dem i gang hvis det er strømuttak tilgjengelig under en undersøkelse - Jeg bruker lange skjøteledninger for å holde videokameraene og noen av våre IR-lamper i drift i timer som er montert på stativ.

Dette er en ekstra bonus fordi ånder ikke tapper inn i elektriske kilder så ofte som de gjør batterier.

De beste batteriene på markedet i dag er "Lithium" basert. Jeg kjøper Energizer batterier og Energizer Ultimate Lithium batterier. De fleste videokameraer er litiumbaserte.

Jeg unngår å kjøpe alkaliske batterier, de holder ikke så lenge. Selvfølgelig kan noe batteri bli "drenert", men jeg finner litium batterier varer mye lenger. Kostnaden på forhånd er mer, men de er verdt det i det lange løp.

Jeg oppfordrer bruk av mer pålitelige batterier fordi når du opplever aktivitet - du ikke vil måtte stoppe og bytte batterier hele tiden.

Du kan ikke helt unngå det, men du kan kutte ned på hvor ofte det skjer. Dette gir deg bedre sjanse til å fange bevis.

Glad Spøkelses Jakt!
Kilde: https://seeksghosts.blogspot.com/2011/0 ... drain.html

A
Antall ord: 494

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minsinn
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 158
Startet: 07 Jan 2006 21:19
18
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Ute ved kysten der oppe i nord
Har takket: 49 ganger
Blitt takket: 50 ganger

Re: Kan enkelte tappe batterier for strøm?

Innlegg av Minsinn »

Vet du, jeg har periodevis opplevd det samme. Nå i vinter har alle mine klokker (og det er maaange) vist forskjellig tid, og noen stoppet helt. Jeg tenkte, som deg, at det var batteriene som gikk fri for strøm, og bar de til klokkereparatør i tur og orden. Jeg fikk nye batterier i noen, men så begynte jeg å få beskjed om at det fortsatt var strøm igjen på batteriene. En av klokkene (en av de 1-krones-greiene-fra-Kina) hadde dårlig kontakt på batteriet, men de øvrige var OK der. Så når jeg kom hjem med klokkene, de var stilt inn på rett tid, og alt så normalt ut. En stund. Så begynte de å vise forskjellig tid igjen. På et par av klokkene var batteriene igjen blitt tomme (på uforklarlig vis), og på et par var det fortsatt "massevis" av strøm igjen på batteriene.

Så nevnte jeg det i et alternativt diskusjonforum på Facebook, ganske enkelt fordi jeg hadde et eget lag med klokker i min barndom - for å si det sånn. Den gangen, før batteriklokkene kom på banen, kunne jeg faktisk få igang igjen utgåtte klokker ved å bare holde de i hånden min en stund, så jeg lurte på om dette greia nå hadde begynt å fungere på en annerledes måte siden klokkene oppførte seg som de gjorde.
Der fikk jeg flere teorier til svar, en av de går enkelt sagt ut på at om man skifter frekvens iløpet av livet, så kan slike tilstander oppstå. Det er flere ting som tyder på at jeg har vært gjennom et slikt frekvensskifte i vinter, så jeg tok den forklaringen til meg. Nå fungerer klokkene mine som normalt igjen, forresten. Jeg har også opplevd at jeg i vinter "forstyrret" andre elektroniske signaler med min blotte tilstedeværelse. Heldigvis er dette også borte nå :-P
Vet ikke om dette er til noe hjelp, men jeg følte for å dele, iallefall :vismann
Antall ord: 331
Peace and love, Honey, Peace and love :bat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Kan enkelte tappe batterier for strøm?

Innlegg av Terra »

Minsinn skrev:Der fikk jeg flere teorier til svar, en av de går enkelt sagt ut på at om man skifter frekvens iløpet av livet, så kan slike tilstander oppstå. Det er flere ting som tyder på at jeg har vært gjennom et slikt frekvensskifte i vinter, så jeg tok den forklaringen til meg. Nå fungerer klokkene mine som normalt igjen, forresten. Jeg har også opplevd at jeg i vinter "forstyrret" andre elektroniske signaler med min blotte tilstedeværelse. Heldigvis er dette også borte nå :-P
Vet ikke om dette er til noe hjelp, men jeg følte for å dele, iallefall :vismann
Joda, her kjenner jeg meg igjen... En stund kom jeg ikke inn der det var dører med følere og celler som styrte åpningen, som for eksempel når jeg skulle inn i butikker osv. Måtte pent stå og vente til en annen gikk foran meg og smatt raskt inn etter. En tid gikk massevis av elektrisk utstyr føyken og lyspærer smalt av ofte. Jeg kunne også påvirke lysblink i det elektriske, lamper osv. ved sinne. Men så roet det seg. Plutselig har jeg problemer med å komme inn dører i butikker osv, men så gir det seg. Det kommer og går litt innimellom. I det siste har det vært sjelden, så min overraskelse var stor da jeg plutselig hadde en liten tid med trøbbel igjen med dette. Har også hørt dette med frekvensskifte, at det kan ha noe å si. Jeg kjenner jo veldig godt mobilstrålingen og orker nesten ikke holde i mobilen når en MMS går ut fra den...det er rett og slett ubehagelig... ballaballa
Antall ord: 281
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minsinn
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 158
Startet: 07 Jan 2006 21:19
18
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Ute ved kysten der oppe i nord
Har takket: 49 ganger
Blitt takket: 50 ganger

Re: Kan enkelte tappe batterier for strøm?

Innlegg av Minsinn »

Terra skrev: Joda, her kjenner jeg meg igjen... En stund kom jeg ikke inn der det var dører med følere og celler som styrte åpningen, som for eksempel når jeg skulle inn i butikker osv. Måtte pent stå og vente til en annen gikk foran meg og smatt raskt inn etter. En tid gikk massevis av elektrisk utstyr føyken og lyspærer smalt av ofte. Jeg kunne også påvirke lysblink i det elektriske, lamper osv. ved sinne. Men så roet det seg. Plutselig har jeg problemer med å komme inn dører i butikker osv, men så gir det seg. Det kommer og går litt innimellom. I det siste har det vært sjelden, så min overraskelse var stor da jeg plutselig hadde en liten tid med trøbbel igjen med dette. Har også hørt dette med frekvensskifte, at det kan ha noe å si. Jeg kjenner jo veldig godt mobilstrålingen og orker nesten ikke holde i mobilen når en MMS går ut fra den...det er rett og slett ubehagelig... ballaballa
Plagsomt dette med å virke inn på eletroniske innretninger. Har en del elektronikk som skal funke på jobb, litt slitsomt innimellom når det stopper opp når jeg er i nærheten, og det jobber liksom ikke noen andre der :roll: :beg
Har ikke tenkt så mye over dette med dører, kanskje tenkt at det skyldes at jeg er litt liten av meg - at jeg kanskje ikke rakk opp til registreringen, men den virker jo på barn også, så har ikke fått det helt til å stemme der heller .fnise
Men det går i perioder, også dette med klokkene mine. I vinter har jeg også sett 55 eller 555 overalt - det er visst også et tegn på at man skifter frekvens. På jobb har jeg to sånne stikkontakter med timer - står på en time med nedtelling i displayet før de slår seg av. En morgen jeg kom på jobb og satte på kaffen som normalt, og startet litt andre greier rundt meg. Når jeg kommer tilbake står begge kontaktene på 55 (dvs 55 minutter igjen før de slår seg av). Så snur jeg meg rundt igjen og ser på mikrobølgeovnen - der står det 5:55 i klokkefeltet, og den var helt rett dagen før...Da ble jeg litt betenkt :dontknow
Antall ord: 399
Peace and love, Honey, Peace and love :bat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Kan enkelte tappe batterier for strøm?

Innlegg av Terra »

Haha, nei du er nok ikke for liten for disse dørene nei :)

Aha, senest i går fikk jeg opp 55 eller 555...
En liten rettelse her... det var 44 og 444 jeg kom ut for og ikke de 5'tallene som jeg først husket ;-)
Antall ord: 47
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minsinn
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 158
Startet: 07 Jan 2006 21:19
18
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Ute ved kysten der oppe i nord
Har takket: 49 ganger
Blitt takket: 50 ganger

Re: Kan enkelte tappe batterier for strøm?

Innlegg av Minsinn »

Nå er det ikke for å spore av fra startinnlegget her, men her kan du lese litt mer om mestertall: https://www.numerologensverden.no/ser-du-samme-tall/
5 står for endringer - man oppfordres til å flyte med. Og det å skifte frekvens er jo i aller høyeste grad en endring.

Føler at det er litt om samme tema som dette med klokker og batterier :)
Antall ord: 65
Peace and love, Honey, Peace and love :bat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Kan enkelte tappe batterier for strøm?

Innlegg av g.r.y »

Takk til alle for god hjelp med virkelig informative svar!

Dette med inngangspartiene har jeg faktisk også 'issues' med! Det har imidlertid ikke vært så ille at jeg har måttet vente på en annen. Jeg har bare måttet trampe litt rundt for å få dørene til å åpne seg, så det har ikke vært noe jeg har tenkt noe særlig på før det ble tatt opp i den forbindelsen her.
Antall ord: 75
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links