Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterStrange signals

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Strange signals

Innlegg av UFO »

Strange signals from the nearby red dwarf star ross 128. (Posted 13 july 2017).

http://phl.upr.edu/library/notes/ross128

Greit å merke seg (atter engang) i avsnitt 4:

"In case you are wondering, the recurrent aliens hypothesis is at the bottom of many other better explanations"

Angsten for å mene at det kan være intelligent liv i universet, kommer atter engang på slutten av lista. På tide å flytte denne muligheten
litt lenger opp på lista snart kanskje.
Antall ord: 78
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Servelaten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 27 Apr 2017 08:45
6

Re: Strange signals

Innlegg av Servelaten »

UFO skrev:Strange signals from the nearby red dwarf star ross 128. (Posted 13 july 2017).

http://phl.upr.edu/library/notes/ross128

Greit å merke seg (atter engang) i avsnitt 4:

"In case you are wondering, the recurrent aliens hypothesis is at the bottom of many other better explanations"

Angsten for å mene at det kan være intelligent liv i universet, kommer atter engang på slutten av lista. På tide å flytte denne muligheten
litt lenger opp på lista snart kanskje.
Kanskje de prøver å være seriøse.
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Strange signals

Innlegg av UFO »

Servelaten skrev:
UFO skrev:Strange signals from the nearby red dwarf star ross 128. (Posted 13 july 2017).

http://phl.upr.edu/library/notes/ross128

Greit å merke seg (atter engang) i avsnitt 4:

"In case you are wondering, the recurrent aliens hypothesis is at the bottom of many other better explanations"

Angsten for å mene at det kan være intelligent liv i universet, kommer atter engang på slutten av lista. På tide å flytte denne muligheten
litt lenger opp på lista snart kanskje.
Kanskje de prøver å være seriøse.
Ja, og da bør de nå flytte lista litt høyere opp mht. muligheten for intelligente sivilisasjoner i universet. Det hadde virket seriøst synes nå jeg. Det er ikke flaut å latterlig å tenke i de baner lenger. Jeg synes det er mere useriøst at de putter muligheten for dette helt nederst hele tiden. Mener tiden er godt moden til å rokkere litt der. ;-) Sannsyneligvis er dette signaler som ikke stammer fra noe intelligent, men som sagt - hev nivået for muligheten for at det kan være det.

Det er jo også et paradoks at vitenskapen leter med lys og lykte etter intelligente signaler, SETI blant annet, når de da oppdager noe underlige odde singaler, så blir muligheten for "intelligente signaler" plassert i "kjelleren" :?:
Antall ord: 216
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Strange signals

Innlegg av UFO »

Og i dag skriver VG om det også:
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/astro ... /24099655/

Utklipp...

"– I tilfelle du lurer: Den stadige tilbakevendende hypotesen om at vi har funnet aliens, er helt i bunnen av en bunke av andre, bedre forklaringer, skriver Abel Mendez, leder for Planetary Habitability Laboratory ved University of Puerto Rico."


[-X NEI fy og fysjda tro noe sånt som å ha funnet intelligente aliens, det er jo bare helt på tryne. ;-)
Antall ord: 75
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Strange signals

Innlegg av jeditrond »

De sier nok sånt for å fremstå som seriøse, i noen tilfeller kan det være karriereødeleggende å si rett ut at man tror det kan være signaler fra en annen sivilisasjon. Så sant man ikke har fast stilling på universitet da, da er det enklere å være litt utenfor boksen. Men ikke for mye utenfor, ellers risikerer man at artikler ikke blir publisert i "seriøse" publikasjoner som leses av andre i bransjen :D
Antall ord: 76
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Strange signals

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev:De sier nok sånt for å fremstå som seriøse, i noen tilfeller kan det være karriereødeleggende å si rett ut at man tror det kan være signaler fra en annen sivilisasjon. Så sant man ikke har fast stilling på universitet da, da er det enklere å være litt utenfor boksen. Men ikke for mye utenfor, ellers risikerer man at artikler ikke blir publisert i "seriøse" publikasjoner som leses av andre i bransjen :D
Ja du har nok dessverre rett er jeg redd. Det går tregt med å si det rett ut. Kan hende de mener noe annet, men som du sier, det er nok karriereødeleggende. ](*,)
Det må nok komme en alien gående å knakke de i hue, helst mens mange ser på. :666
Da får vi vente på neste signal fra "de der ute". Håper det blir hørbart så det holder, og at budskapet blir slik at de kommer øverst i bunken. :lykkelig
Antall ord: 160
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Strange signals

Innlegg av jeditrond »

UFO skrev:
jeditrond skrev:De sier nok sånt for å fremstå som seriøse, i noen tilfeller kan det være karriereødeleggende å si rett ut at man tror det kan være signaler fra en annen sivilisasjon. Så sant man ikke har fast stilling på universitet da, da er det enklere å være litt utenfor boksen. Men ikke for mye utenfor, ellers risikerer man at artikler ikke blir publisert i "seriøse" publikasjoner som leses av andre i bransjen :D
Ja du har nok dessverre rett er jeg redd. Det går tregt med å si det rett ut. Kan hende de mener noe annet, men som du sier, det er nok karriereødeleggende. ](*,)
Det må nok komme en alien gående å knakke de i hue, helst mens mange ser på. :666
Da får vi vente på neste signal fra "de der ute". Håper det blir hørbart så det holder, og at budskapet blir slik at de kommer øverst i bunken. :lykkelig
Hvis signalet kommer til flere og attpåtil like sterkt som i Contact, må de jo innrømme at her er det noe :) Eller at et skip av noe slag lander i full offentlighet :P
Antall ord: 196
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Strange signals

Innlegg av UFO »

"JT", Ja, og ikke en fake invasjon fra myndighetene noe de kanskje planlegger å gjøre for å skremme oss i public. Det som skal til er nok at "de" der ute gjør seg tilgjengelige/synlig for hele verden og rett og slett lander i hytt og pine. Jeg føler at jeg begynner å få dårlig tid, årene flyr avgårde - det må skje noe snart.
Antall ord: 66
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Strange signals

Innlegg av lightwave »

Ser ut som om man har funnet kilden til signalet og det har visst ikke noe med "aliens" å gjøre, men forstyrrelser fra en fjern satellitt: https://phys.org/news/2017-07-mystery-space-aliens.html
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Strange signals

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Ser ut som om man har funnet kilden til signalet og det har visst ikke noe med "aliens" å gjøre, men forstyrrelser fra en fjern satellitt: https://phys.org/news/2017-07-mystery-space-aliens.html
Nei, da får vi lite på det ;-)

Det ble skrevet i orginal-artikkelen som jeg la ut først:

"..Also, there are no many nearby objects in the field of view of Ross 128 and we have never seen satellites emit bursts like that,.."


Men da fant de ut at satellitter faktisk kan sende ut slik "bursts" allikevel. Case closed.
Let videre.

Til tider tenker jeg.. kan hele greia, det at det søkes etter liv, intelligent liv, bare være et spill for galleriet ?
Kontakt er oppnådd forlengst. Må bare spekulere litt rundt det. :mrgreen:
Antall ord: 135
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Strange signals

Innlegg av lightwave »

UFO skrev:Til tider tenker jeg.. kan hele greia, det at det søkes etter liv, intelligent liv, bare være et spill for galleriet ?
Kontakt er oppnådd forlengst. Må bare spekulere litt rundt det. :mrgreen:
Ja jeg er litt i tvil der jeg også, og hvis virkelig utenomjordiske har kontaktet noen så er jeg ikke så sikker på om noe så stort bare hadde blitt sluppet ut sånn uten videre som en nyhetssak, hvorfor skulle man egentlig det? :-k
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links