Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterMåne-Fakta!

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Måne-Fakta!

Innlegg av g.r.y »

Kom over en sånn fakta-liste på Space.com som virker som et veldig bra sted å begynne for de som ønsker å gjøre seg kjent med jordens eneste satelitt (-eller er den virkelig det?..) ;)

=>>> KLIKK HER! <<<=
Antall ord: 37
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Måne-Fakta!

Innlegg av UFO »

Månen er et fascinerende objekt, litt mystisk som den er. Har alltid vært forbløffet over hvor synkront det hele er, at vi aldri ser en tøddel av baksiden.
Litt pussig er det ikke.

En kamerat av meg kjøpte nettopp nytt kamera, et Nikon Coolpix p9000 - det har hele 2000 mm linse. Han får noen helt rå bilder av månen - som her.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene til å se filene vedlagt dette innlegget.
Antall ord: 68
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Måne-Fakta!

Innlegg av Terra »

The dark side of the moon har alltid fascinert meg ;-)

Supre bilder forresten.
Antall ord: 13
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Måne-Fakta!

Innlegg av UFO »

Terra skrev:The dark side of the moon har alltid fascinert meg ;-)
Tenkte automatisk på "pink Floyd" når du skrev dette ;-)

Ja månen ser ganske så annerledes ut baksiden, litt trist at den aldri vender denne siden mot oss jordboere. Kanskje det er en mening med det "hint hint" :mrgreen:

De var nok ganske så spente sovjeterne da de sendte sin romsonde Luna-3 (1959) rundt månen og tok bilder. Det kvalifiserte jo naturligvis ikke til nåtidens digitale hi-res bilder selvsagt, men det var nok super spennende den gangen da de første bildene "tikket" inn. Regner med at KUN de innviede fikk være tilstede.

De bildene de får ned idag, men nåtidens romsonder i bane rundt månen, viser nok det meste, mer enn vi vanlige "får lov å titte på" tror nå jeg.
Selv de amerikanske Lunar orbiter sondene i bane rundt månen på midten av 60 tallet tok høyoppløselige bilder. (De ble ikke publisert public så vidt jeg kan huske).

Jeg leste mange bøker og så mange bilder av dette den tiden, men kan aldri huske, som sagt å ha sett high res bilder den gangen.

Her en artig YouTube video om prosjektet rundt restaurering av gammel data-tape, og det å få gammel hardware til å All honnør !

CGwyhc4g3q4
Antall ord: 222
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Måne-Fakta!

Innlegg av Terra »

UFO skrev:
Terra skrev:The dark side of the moon har alltid fascinert meg ;-)
Tenkte automatisk på "pink Floyd" når du skrev dette ;-)
Tro det eller ei, men det var akkurat det jeg tenkte på også :lol3
Antall ord: 37
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Måne-Fakta!

Innlegg av g.r.y »

UFO skrev:En kamerat av meg kjøpte nettopp nytt kamera, et Nikon Coolpix p9000 - det har hele 2000 mm linse. Han får noen helt rå bilder av månen - som her.

Vanvittig stilige bilder, da! :klapper
Antall ord: 37
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Måne-Fakta!

Innlegg av Terra »

Tror dere vi får vite noe om hva som befinner seg der oppe på månen, særlig den delen vi ikke kan se, nå i vår tid? Kjenner jeg lurer fælt på hva det hele er for noe...

Kanskje vi drar dit på pensjonisttur når vår tid kommer? Skal vi ta samme ferga opp i så fall da eller? Kunne vært skøy det da .party1 ( = paramedlemmene på pensjonisttur i 2045...) :lol3
Antall ord: 77
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Måne-Fakta!

Innlegg av g.r.y »

Terra skrev:Tror dere vi får vite noe om hva som befinner seg der oppe på månen, særlig den delen vi ikke kan se, nå i vår tid? Kjenner jeg lurer fælt på hva det hele er for noe...

Kanskje vi drar dit på pensjonisttur når vår tid kommer? Skal vi ta samme ferga opp i så fall da eller? Kunne vært skøy det da .party1 ( = paramedlemmene på pensjonisttur i 2045...) :lol3

Ja, det hadde vært turen sin, det.. -Jeg er klar jeg!! :whee :wx :whee

Jeg kan ikke si at jeg anser det for hverken mer eller mindre sannsynlig at det skjuler/har skjult seg noen form for aktivitet på månens bakside. På den ene siden, får jeg meg ikke til å tillegge noe en sannsynlighetsovervekt uten noe håndfast som støtter opp om dette, mens jeg på den annen side heller ikke kommer bort fra stedets glimrende potensial som observasjonspost kombinert med de observasjonene som ble gjort under måne-ferden som Buzz Aldrin har bekjentgjort i senere tid..
Antall ord: 178
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Måne-Fakta!

Innlegg av UFO »

Buzz Aldrin er også ganske diffus på enkelte ting, når han blir spurt rett ut. Kan hende han har fått en skikkelig munnkurv så det holder. Men, uansett hva som kommer frem så stopper det der liksom. Det virker som folk flest ikke er interessert rett og slett - de fleste lever i sin egen boble. Akk og ve, hadde man bare fått presentert noen saftige bevis, skjønt da hadde det vel blitt til at : "dette er fake" osv. Vet ikke hva som skal til jeg.

Apropos pensjonisttur til månen i 2045, vel da har ihvertfall jeg gått over til "den andre siden", så jeg får møte dere der oppe/borte/nede på månen som ånd, det kan hende det funker enda bedre i 2045 ;-) kanskje som reinkarnert ett eller annet ?, men da får jeg håpe at jeg husker at jeg skrev dette her.
Antall ord: 154
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Måne-Fakta!

Innlegg av lightwave »

Interessante funn på månens bakside: http://www.collective-evolution.com/201 ... derground/
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Måne-Fakta!

Innlegg av g.r.y »

UFO skrev:Buzz Aldrin er også ganske diffus på enkelte ting, når han blir spurt rett ut. Kan hende han har fått en skikkelig munnkurv så det holder. Men, uansett hva som kommer frem så stopper det der liksom. Det virker som folk flest ikke er interessert rett og slett - de fleste lever i sin egen boble. Akk og ve, hadde man bare fått presentert noen saftige bevis, skjønt da hadde det vel blitt til at : "dette er fake" osv. Vet ikke hva som skal til jeg.
Det spørs vel om ikke det å fri seg fra den konsekvensanalysen som førte til at besetningen valgte å holde tett om sine observasjoner i utgangspunktet er lettere sagt enn gjort..
Aldrin forteller jo selv om bakgrunnen for valget om å tie om opplevelsen i forbindelse med selve offentliggjøringen..
Etter at forekomsten av noe 'jordisk' opphav til det fenomenet de var vitne til ble blankt avkreftet fra 'bakken', innså jo disse astronautene straks at de ikke hadde annet valg enn å la det bli med dét dersom de ikke skulle risikere å få reisen avbrutt. Videre syntes det like klart at de innså at det heller ikke kunne nevnes med et ord i etterkant, da det mest sannsynlig ville bety en bråslutt på karriæren gjennom å bli strippet for anseelse & latterliggjort.
Ut i fra dette, liggerdet jo liksom i kortene at det er sterke krefter og store ressurser i sving i forbindelse med slike saker. Dette mannskapet utgjorde (-og gjør vel på mange måter fremdeles) jo 'the top of the pops' av verdens astronomer, hvilket jo i utgangspunktet skulle bety at de nøt en nærmest urokkelig & ubegrenset respekt i så måte, så at noe skal kunne kunne skremme disse til taushet om observasjoner av ukjent karakter & opphav på et sånt grunnlag, må en jo bare kunne gå ut i fra krever noe grassalt harde skyts..
I tillegg til en eventuell direkte "anmodning" fra de gitte statelige instanser om å være forsiktig med uttalsene, har en jo det havet av fjas som nok har spilt en avgjørende rolle i de am. myndighetenes vellykkede fortielser, samt de i utgangspunktet reelle beretninger disse har lykkes i å herpe troverdigheten i osv.
Så når en tenker på det, syntes det slett ikke særlig rart om offentliggjøringen av Apollo-besetningens observasjoner innebærer en svært så vanskelig balansegang.
Antall ord: 404
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Intelligent liv ?

Innlegg av UFO »

En interessant artikkel på nrk: https://www.nrk.no/urix/undersoker-myst ... 1.13524908
Også denne fra 2015 er interessant : https://www.nrk.no/urix/_-det-ser-ut-so ... 1.12606142
(Beklager om denne fra 2015 har vært tema her før).

NB Legg merke til i artikkel fra 2015, astronomen som mener at:
" Romvesen er absolutt den siste hypotesen du burde vurdere, sier astronom Jason Wright"
He he, som forventet - for det er jo usannsynelig at det kan være romvesen. Jaja. :lol1
Men litt lenger har det kommet da, det "KAN" vurderes når ALT annet er utelukket, hva nå "alt" kan være.
Antall ord: 106
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Måne-Fakta!

Innlegg av g.r.y »

Weiiird!.. :stars

For meg blir effekten av Wrights avkreftelse av et alternativ samtidig som han hevder ikke å ha den ringeste anelse om årsaken til fenomenet som å helle bensin på bålet istedet for å slukke det. -Det er det samme som å merke en knapp med "Ikke trykk/klikk her!", osv; Det som en antagelig ikke ville tenkt på (å gjøre), blir brått det altoverskyggende alternativ, og/eller får første prioritet (he, he) :telt
Antall ord: 73
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Måne-Fakta!

Innlegg av UFO »

g.r.y skrev:Weiiird!.. :stars

For meg blir effekten av Wrights avkreftelse av et alternativ samtidig som han hevder ikke å ha den ringeste anelse om årsaken til fenomenet som å helle bensin på bålet istedet for å slukke det. -Det er det samme som å merke en knapp med "Ikke trykk/klikk her!", osv; Det som en antagelig ikke ville tenkt på (å gjøre), blir brått det altoverskyggende alternativ, og/eller får første prioritet (he, he) :telt
Ja du sier noe :-)

Hvorfor ikke være tøff nok Mr. Wrights til eksempelvis å si: "Wow !!, her har vi kanskje oppdaget intelligent liv !!, dette er noe vi absolutt ikke kan utelukke. Dette må vi ta seriøst som en mulighet. Vi må sette stroe krefter inn for å utforske dette nærmere".

Men nei, intelligent liv som kanskje er oppdaget stiller helt helt bakerst i køen.
Men som sagt, det er et steg fram at det stiller i køen om ikke annet, før var det TOTALT utelukket. Det fantes kun oss i universet
Antall ord: 173
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Måne-Fakta!

Innlegg av g.r.y »

UFO skrev:
g.r.y skrev:Weiiird!.. :stars

For meg blir effekten av Wrights avkreftelse av et alternativ samtidig som han hevder ikke å ha den ringeste anelse om årsaken til fenomenet som å helle bensin på bålet istedet for å slukke det. -Det er det samme som å merke en knapp med "Ikke trykk/klikk her!", osv; Det som en antagelig ikke ville tenkt på (å gjøre), blir brått det altoverskyggende alternativ, og/eller får første prioritet (he, he) :telt
Ja du sier noe :-)

Hvorfor ikke være tøff nok Mr. Wrights til eksempelvis å si: "Wow !!, her har vi kanskje oppdaget intelligent liv !!, dette er noe vi absolutt ikke kan utelukke. Dette må vi ta seriøst som en mulighet. Vi må sette stroe krefter inn for å utforske dette nærmere".

Men nei, intelligent liv som kanskje er oppdaget stiller helt helt bakerst i køen.
Men som sagt, det er et steg fram at det stiller i køen om ikke annet, før var det TOTALT utelukket. Det fantes kun oss i universet


De som er delaktig i disse operativene her, må jo bare takke sin skaper for at verden er befolket av kort-tenkte, lettmanipulerte individer, som samtidig utviser en manglende evne til selvstendige tankeimpulser innen de områder hvor de gis inntrykk av å ha fått 'fasitsvaret' servert! -Samtidig som jeg ikke kan skjønne annet enn at de må skratte på seg bukskader av den samme tobeinte saueflokken, der de dilter lydig etter innpodet program hellig overbevist om deres egen individualitet i et samfunn hvor menings/ytringsfrihet råder (ha, ha)..

Jeg mener.. Det ligger jo et åpenbart paradox her når han på den ene siden hevder å ikke ha den ringeste anelse om årsaken til fenomenet, mens han på den andre siden brått utelukker et alternativ! -Jeg mener.. Enten så vet du ingenting, hvilket innebærer at en heller ikke kan si noe om hvorvidt dette kan skyldes en ekstraterrestrial livsform, eller så vet du faktisk hvorvidt det skyldes høytstående individer på reise i rommet!
- Og med tanke på den tanke-tomme hopen stadfestelsen er ment for, er det nærliggende å tolke benektelsen dithen at det i det minste er stor åpenhet for at det nettopp er en fremmed livsform som står bak fenomenet.. :alim
Antall ord: 384
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links