Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterHawking: Vi må forlate jorden om 100 år

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Hawking: Vi må forlate jorden om 100 år

Innlegg av Terra »

NEGATIV: Den kjente fysikeren Stephen Hawking om menneskehetens fremtiden på jorden.

Av: Steffen Zachariassen
07.05.2017 kl. 16:22
Oppdatert 07.05.2017 kl. 17:20

Den verdenskjente fysikeren Stephen Hawking (75) mener menneskeheten trues av klimaendringer, overbefolkning, trussel om atomkrig og epidemier.

Hvis ikke menneskeheten finner en annen beboelig planet i våres solsystem i fremtiden frykter han at vi dør ut.

– Jeg tror ikke at vi overlever nye 1000 år på vår skjøre planet. Vi må forlate jorden innen hundre år, sier han i BBCs dokumentarserien «Ekspedisjon Ny Jord», ifølge The Telegraph.

Stephen Hawking advarer: Vi er i det farligste øyeblikket i menneskets historie

Kostbar eldrebølge

75-åringen advarer samtidig mot at kunstig intelligens kan ta over jorden.

– Jeg tror ikke fordelene med kunstig intellegens nødvendigvis er gode. Når maskinene når et kritisk punkt hvor de er i stand til å utvikle seg selv, kan vi ikke forutse om maskinenes mål vil være de samme som våres, sier han.

Astrofysiker Eirik Newth sier til VG at han ikke har tro på at det blir masseevakuering av folk fra jorden.

– Jeg er skeptisk til selve ideen, både på grunn av de teknologiske utfordringene og på grunn av de enorme kostnadene. Vi er på vei rett inn i den kostbare eldrebølgen, jeg tror ikke mange vil putte penger i Hawkings fremtidsspådom.

Nevromotorisk sykdom

Hawking ble som 20-åring rammet av en uhelbredelig og progressiv nevromotorisk sykdom, som har ført til lammelser.

Han antas å være blant dem som har levd lengst med en slik lidelse.

Hawking har arbeidet med rom-tid-teori, gravitasjonsteori og kvanteteori. Han har gitt ut mange populærvitenskapelige bøker og mottatt en rekke priser.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... -om-100-ar
Antall ord: 303
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hawking: Vi må forlate jorden om 100 år

Innlegg av lightwave »

Jeg tror vi har hørt slike dommedagsprofetier før og Hawking har sagt mye rart, som at det ikke finnes noen gud og at om vi finner romvesener, bør vi ikke ta kontakt, selvom han er en fysiker så betyr ikke det at han har rett i alt han sier.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hawking: Vi må forlate jorden om 100 år

Innlegg av UFO »

Tror det begynner å gå litt i "ball" for Mr. Hawking ;-)

Er ikke redd for hverken kunstig intelligens eller klima, og ihvertfall IKKE for noe kontakt med aliens. Er mest redd for de gale menneskene som sitter ved makten rundt i verden. Maktkåtskapen / verdensherredømme-galskapen kommer til å føre oss inn i en utlsettende krig.
Det begynner kanskje med omfattende borgerkrig i europa og så eskalerer det.
Om ikke USA og Kina barker sammen før det da ?
Antall ord: 79
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hawking: Vi må forlate jorden om 100 år

Innlegg av lightwave »

Ja det spørs ikke om Trump & Kim Jong-un er godt på vei :-D
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hawking: Vi må forlate jorden om 100 år

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Ja det spørs ikke om Trump & Kim Jong-un er godt på vei :-D
Ja der også.
Antall ord: 20
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Hawking: Vi må forlate jorden om 100 år

Innlegg av g.r.y »

lightwave skrev:Jeg tror vi har hørt slike dommedagsprofetier før og Hawking har sagt mye rart, som at det ikke finnes noen gud og at om vi finner romvesener, bør vi ikke ta kontakt, selvom han er en fysiker så betyr ikke det at han har rett i alt han sier.

Nei, selv Hawkin kan ta feil, hvilket han selv (av alle) beviste til fulle ved å motbevise sitt eget gjennombrudd på fysikernes stjernehimmel; At intet ble/kunne bli sluppet ut av sorte hull. Dette var så til de grader velbegrunnet at det ble regnet som opplest & vedtatt inntil han selv fant noe som rokket ved dette. Det hele kulminerte med at han selv slapp bomben som motbeviste det hele ved å vise verden at det såvisst var utslipp av masse fra sorte hull, hvorav denne 'utsondres' spaltet ned til minste partikkels form.

Hva den ikke-eksisterende gud angår, syntes det imidlertid helt åpenbart at Hawkin har helt rett, da han her refererer til det gude-bildet som er gitt i religionene. Det fremkommer tydelig at han ikke begriper seg på hvordan folk fremdeles kan hengi seg til dette virkelighetsbildet som disse representerer. Husker spesielt godt en gang han fikk et spm. av typen hvorvidt gud hadde noen plass/rolle i en gitt sammenheng, hvorav han, noe 'satt ut' responderte med "eh.. let's be real, hu?.. he, he.."

Hva romvesnene angår, var budskapet at dersom vi skulle komme over en livsform av denne typen, er det mulige konsekvenser vi så absolutt bør ta på alvor og gjøre vårt ytterste for å finne ut av for vi står der og hoier med flagg og faner for å vise de hvor vi bor. Det Hawkin ville frem til med dette, var å gjøre oppmerksom på at det ikke er gitt at alt med en mulig kapasitet til å forflytte seg i rommet har et håndterbart gemytt, for å si det sånn..
(Kilde: Tankespinn på Nat.Geo rundt konsenkvensen av utenomjordiske ankomne med fientlige hensikter)

Hawkin har uttalt at han i stor grad har utviklet en evne til å 'reise med tankene' som en slags erstatning for hans manglende evne til å ta seg frem fysisk. Det utgjør rett & slett en vesentlig del av det som gir ham livskvalitet å gjøre tankespinn rundt hva som faktisk kan være mulig. Et innblikk i disse tankespinnene ble gitt i en dokumentar hvor han tok for seg muligheten for å finne liv under helt andre forhold og i helt andre former enn hva som er ansett mulig ut fra de betingelser vi kjenner til. I følge Hawkin bør intet utelukkes før det ev. foreligger håndfaste bevis, ei heller tilsynelatende absurde ting som muligheten for liv på solen/stjernene hvilken i oppbygning, form og oppkomme er noe helt annet enn hva som kan utkomme fra den typen kjemiske sammensetning vi kjenner.
Min umiddelbare tanke var jo at 'det her var vel strengt tatt rimelig far fetched, mr.Hawkin..' (he, he) -Men etter at det hadde fått synke litt, innså jeg imidlertid at dette var langt fra så absurd som min første innskytelse tilsa. Det var vel heller 'anything but', for hvor i all verden har jeg dekning for å utelukke at liv kan ha flere og fundamentalt forskjellige grunnformler, og derav helt ulike betingelser for å kunne utvikles fra? Jeg har faktisk ikke en dritt som bygger opp under en sånn formening -og det samme gjelder resten av befolkningen på denne planeten!

Hva de 100 årene angår, oppfatter jeg det som et forsøk på å røske opp i folks bevissthet, -for å skremme oss til å forstå alvoret av den rovdrift av planeten som mennesket står for pr. i dag, hvorav vi kun er et par generasjoner unna det uungåelige helvete som følger at en stadig økende del av planeten blir ubeboelig for mennesker. Om vi ikke har klart å bombe oss selv sønder & sammen før, så er iallefall sjangsene store for at det skjer når det virkelig begynner å knipe på ferskvannet, i tillegg til at stadig flere jordområder er utarmet, og artsmangfoldet betydelig redusert! Det er først & fremst pokka nødt til å iverksettes drastiske tiltak for å stanse befolkningsveksten, i hovedsak rettes mot de områder av verden som står for denne. Alternativet, vil vi nok få se starten på et globalt helvete innen den tidsangivelsen som Hawkin gir. Listen av konsekvenser ved å la det 'holde på' er lang:.. Vi har jo allerede sett begynnelsen, ved klimaendringene som fører til mer vann i havene, hvilket igjen har ført til en økning i naturkatastrofer som tsunamier og tornadoer..
Når dette er sagt, må det vel sies at en 100 års frist på å oppdrive et nytt bosted er i overkant pesimistisk. Det skal tross alt litt til for at hele kula skal gå lukt til helvete, ikke minst siden naturen beviselig har sine ess i ermet når det kommer til å rydde opp i ting & tang. Men dette gjør imidlertid ikke noe fra eller til for Hawkins poeng, hvilket er å rette en skarp advarsel mot å la verdens gang fortsette uten å gjøre noe av betydning. Selv om ikke kula er gjort ubebolig 'all over' i løpet av 100 år, vil vi nok i løpet av denne fristen oppleve at en stadig økende del av planeten begynner å bli jævelig ubehagelig etterhvert..
Antall ord: 907
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Hawking: Vi må forlate jorden om 100 år

Innlegg av Morris »

g.r.y skrev: 11 Mai 2017 19:40 Hva de 100 årene angår, oppfatter jeg det som et forsøk på å røske opp i folks bevissthet, -for å skremme oss til å forstå alvoret av den rovdrift av planeten som mennesket står for pr. i dag, hvorav vi kun er et par generasjoner unna det uungåelige helvete som følger at en stadig økende del av planeten blir ubeboelig for mennesker.
Huff nei! Utsagnet til Hawking får stå alene for seg selv! Han er tross alt ingen profet siden han ikke tror på Gud! (He he – det står i 1.Sam.9.9: – Før i tiden sa de i Israel når noen gikk for å søke råd hos Gud: «Kom, la oss gå til seeren!» Det de nå kaller profet, kalte de før i tiden seer. –) … Gud er altså selv en profet står det indirekte her, ikke rart at Hawking ikke tror på en slik menneskelig Gud… Men hundre år var å ta litt hardt i… da går det dårlig med profetiene til Nostradamus også som sier at hans profetier gjelder til år 3797… i alle fall til det 7. årtusen… så Hawking hadde nok ikke samme tro på menneskenes behov for å feile litt for så å ta seg inn igjen… akkurat som Gud og dreieskiven til pottemakeren… ble det Gud laget feil, begynte han på nytt, akkurat som pottemakeren eltet deigen på dreieskiven, ble det han laget mislykket gjorde han det om til et annet kar...

Men det er jo ikke sikkert at alle reiser til syden på ferie med forurensende fly om 20 år… den teknologiske utviklingen går jo bare raskere og raskere… jeg er selv overrasket over hvor fort utviklingen av el biler har skutt fart – selv om jeg mener det på en måte er en feil utvikling siden det ikke er nok råvarer til å fore en hel verden med batteri drift… men å få overført strømmen direkte til veinettet og til biler hadde nok gjort susen… Jeg tror heller ikke noe på at klimaendringene skyldes bare menneskelige faktorer, til det startet endringene alt for tidlig og alt for fort. Men det gir i alle fall fart i miljøtiltak… og man er også i stand til å se en utflating av utslipp… dersom man mener de har hele skylden…
https://miljostatus.miljodirektoratet.n ... imagasser/
https://forskning.no/kina-klima-miljo/k ... den/505641
Og imens strides de lærde... alt etter som hvor utlært de er...
Antall ord: 424

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Hawking: Vi må forlate jorden om 100 år

Innlegg av g.r.y »

Morris skrev: 28 Jun 2019 23:41 Men det er jo ikke sikkert at alle reiser til syden på ferie med forurensende fly om 20 år… den teknologiske utviklingen går jo bare raskere og raskere… jeg er selv overrasket over hvor fort utviklingen av el biler har skutt fart – selv om jeg mener det på en måte er en feil utvikling siden det ikke er nok råvarer til å fore en hel verden med batteri drift… men å få overført strømmen direkte til veinettet og til biler hadde nok gjort susen… Jeg tror heller ikke noe på at klimaendringene skyldes bare menneskelige faktorer, til det startet endringene alt for tidlig og alt for fort. Men det gir i alle fall fart i miljøtiltak… og man er også i stand til å se en utflating av utslipp… dersom man mener de har hele skylden…
https://miljostatus.miljodirektoratet.n ... imagasser/
https://forskning.no/kina-klima-miljo/k ... den/505641
Og imens strides de lærde... alt etter som hvor utlært de er...

Enig!

Ikke sånn å forstå at menneskelig aktivitet ikke har forårsaket noen av den siste tidens klimaendringer, men her er det garantert mye hysteri ute og går.. De fleste av de endringer og variabler de hyles opp om, syntes helt klart å være naturens eget verk med en gang en går de litt nærmere i sømmene. Ikke for å bagatellisere slikt som hull i ozonlaget og den skyld vi har i den økte smeltingen av polarisen, men for meg begynte dette klimafokuset virkelig å skurre i det jeg kommer over info om den luftkvaliteten som råder i et kvalmende antall storbyer rundt om. En ting er at de faen aldri ser solen gjennom smoggen, men de som tvinges til å leve i disse byene kan knapt bevege seg uten at de hiver etter luft! Gassmaskene gjør 'bare' at de i det hele tatt er i stand til å puste! De er i realiteten garantert å få lungene herpet 'beyond repair', og dør så av lungekreft, kols eller hva det måtte være før de er 50. For unger som blir født inn i denm dritten skal det visstnok være helt krise, da lungene ikke får utviklet seg engang! - Dette rammer faktisk en merkbar andel av befolkningen, og jeg får det bare ikke til å stemme at det er igangsatt en global massesuggresjon hva for det meste påståtte antydninger til menneskeskapte klimaendringer angår kan være i nærheten av så prekært som at det faktisk ikke lar seg gjøre å puste i de mest befolkningstette områdene verden over.. Bare i India, skal dette være tilfelle i 3-4 av de størstre byene, og jeg kan da ikke fatte annet enn at det må være på det her feltet det virkelig er prekært! - Så hvorfor feies dette under teppet, og usynliggjøres ved hjelp av å hause opp klimaendringer som på¨toppen av alt selv den rådende dommedagsprofetien ikke har kunnet dra lenger enn at de potensielle skadevirkningene av disse ligger et godt stykke frem i tid!? Hundrevis av mill får faktisk ikke puste as we speak! Her lukter det villedning av en hel verden, men hvem sitter så med den reelle makten over liv og død på hele jævla planeten, og dermed står bak dette? -Hvordan i helvete får de det til? -Og for ikke å snakke om hvorfor?..
Det hele er bare pokker så skummelt..
Antall ord: 591
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Hawking: Vi må forlate jorden om 100 år

Innlegg av Morris »

Ja, helt enig i det du skriver! Forurensningen av luftkvaliteten må bort, den er årsak til mye elendighet. Smog i byer kommer fra menneskenes aktivitet. For det meste fra kull og kullfyring, fabrikkindustri og eksos fra biler selvfølgelig. De fattige landene med stor befolkning er de som lider mest nå. Men mye er på gang i Kina hvor det gjøres tappert forsøk på å rense lufta, samtidig som el bilene kommer for fullt der også. Men jeg er skeptisk til å bli medlem av hylekoret om hvor farlig alt er for klimaet totalt i verden. Her er det manipulering med tall og fakta i stor skala. Jeg fant denne videoen som jeg ble litt rystet av, her blir bare fakta lagt frem og ingen form for bortforklaringer, må sees i full lengde. Den er litt lang, men den er verdt hvert minutt av 1,5 time.
Denne videoen hevder at global oppvarming er en løgn:
https://www.youtube.com/watch?v=EHFfOOF-6Fs
https://energiogklima.no/klimavakten/la ... t-utslipp/ >>> https://www.tu.no/artikler/kina-har-byg ... ser/425943
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Hawking: Vi må forlate jorden om 100 år

Innlegg av Morris »

Osonlaget og dets minskning førte til at det ble hull i det, og forskerne mente at det skyltes KFK gasser (klorfluorkarboner) som blant annet finnes i spraybokser og kjøleskap. Dette ble umiddelbart skiftet ut med mindre farlige gasser - men jeg tror de fremdeles ødelegger en del av osonet fremdeles. Gassen brukes også i klimaanlegg, så man kan jo si at klimaet ødelegger for en reduksjon av utslipp fra klimaanlegg som kjøler ned mennesker det er for varmt til... Men det er ikke bare våre egne utslipp som angriper oson, det sørger dessverre jorden for selv også, gjennom vulkanutbrudd.

- Det var ikke bare masseutryddelse for 201 millioner år siden, men også global oppvarming. En av de antatte mekanismene som kan ha forårsaket utryddelsen var ødeleggelsen av ozonlaget. Nedbrytingen av ozonlaget skyldes gassutslipp fra vulkanene, og den globale oppvarmingen trolig fra metanutslipp. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a ... dens-arter
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Hawking: Vi må forlate jorden om 100 år

Innlegg av g.r.y »

Jeg skal ikke sitte her å påstå at vi er så uskyldige m.h.t klimaendringer som det fremstilles i disse videoene, men ikke desto mindre er det svært interessant, og ikke minst nyttig å få med seg matriale fra den motsatte ytterligheten også. Det er nå en gang slik i praktisk talt alle saker hvor det foreligger en uenighet at en har den ene partens verson, den andre partens verson, og den sanne versonen -som gjerne ligger et sted midt i mellom
Antall ord: 83
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Hawking: Vi må forlate jorden om 100 år

Innlegg av Morris »

Jeg er ikke imot at det ryddes opp i våre utslipp, det er bare sundt og bra. Det jeg mener er at vi får ta en ting om gangen og ikke bli som enkelte klimaforskere som får angst og depresjoner over at det ikke går deres vei, eller fort nok. (https://www.nettavisen.no/nyheter/klima ... 13804.html )

Det skal jo noe til for at alle klimaforskere skal kunne ha rett, men Milankovic sin forskning har man aldri funnet noe feil ved, derfor er man heller noe skeptisk til forskning som har langsiktige perspektiver å vise til, selv om det legges frem bevismateriale, noe flesteparten av forskere ikke har, de bruker ofte manipulerte skalaer hvor man blander inn flo og skodde. (se siste link)
https://forskning.no/kina-klima-miljo/k ... den/505641

(Se også Milankovic syklusene i høyre marg... er de ikke interessante?)

Så jeg mener vi får ta klimaet som det kommer, og heller tilpasse oss etter det, og heller vri industrialiseringen over til noe mer positivt og ikke noe negativt for oss. Havnivået for eks har ikke steget mer enn det normale, om man bruker sunn fornuft. Noen steder kan det se ut som havet har steget, men det kan like gjerne være endringer i jordens geologi. (Landhevning og senkning)
http://www.kartogplan.no/Artikler/KP1-2 ... 0havet.pdf
https://www.klimarealistene.com/2017/07 ... v-havniva/

Kanskje et bibelsitat over en profeti kan berolige engstelige klimaforskere som prøver å skremme vettet av folk?
«Så lenge jorden står, skal såtid og høsttid, kulde og varme, sommer og vinter, dag og natt aldri ta slutt.» (1.Mos.8.22)
Antall ord: 281

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links