Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKBoktips; Før jeg dør.

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 663
Startet: 09 Jan 2009 15:12
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

Boktips; Før jeg dør.

Innlegg av Paranomia »

Boka som har fått meg til å grine, le, kjenne skammen gni seg inn, kjenne skammen lette.
Kjenne følelser jeg ikke trodde jeg hadde, og kjenne hva en forelskelse kan gjøre.
Kjenne hvordan det er å vite at man skal dø, og venninna di er gravid med en jentebaby du så gjerne ville møte, men aldri vil få møte. Leukemien spiser henne opp. Innvendig er hun full av kreft. Blodoverføringen virker nesten ikke mer. Det blir mer og mer kritisk. På listen hennes har hun fortsatt noen ting igjen å gjøre. Dop, sex, kjøre bil, feste skikkelig, si ordentlig hade til lillebroren. Alt før hun skal dø. Hun planlegger begravelsen, lager instrukser til venninna si.
Hvordan skal hun klare dette? Det går en dag. Zoey (venninna) sitter og syr vedsiden av henne. Gråter litt, og stryker henne over kinnet. Lillebroren spør om hun skal hjemsøke han. Hvis han vil.

Dette var noe av det jeg sitter igjen med etter at jeg har lest til side 250 i boka.
Jeg har grått så ille, jeg har ledd til jeg har vært helt borte. Denne boken gjør alle bøker til å føle seg som dritt. Jeg har kanskje lest mange dårlige bøker, men det skal MYE til for å overgå denne.
Vil hun overleve? Vil hun få gjort alt hun skal i det minste? Hva skjer med moren og faren?
Dette er en bok jeg vil anbefale ALLE å lese. Dere kommer ikke til å angre ett sekund. Boka er for ungdom, men det er minst like mye en voksenbok!
Forfatteren heter Jenny Downham.

Mia.
Antall ord: 276
"Du har retten til å forholde deg taus.
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."

I'm a member of CSI: Can't stand idiots

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cara90
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 18 Okt 2006 21:03
17
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Hovin i Telemark
Blitt takket: 3 ganger

Re: Boktips; Før jeg dør.

Innlegg av Cara90 »

Dette er definitivt en bok jeg kunne tenkt meg å lese..:)
Antall ord: 10
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links