Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerSmykkesteiner

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Juvelina
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 121
Startet: 08 Jun 2005 14:35
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Smykkesteiner

Innlegg av Juvelina »

Her kommer en rekke dumme spørsmål:

I smykker fins det jo ofte steiner, har disse steinene også energi og kraft på samme måte som andre steiner? De er jo bittesmå, men det er vel ikke størrelsen som teller, eller?

Isåfall bør man vel kanskje rense disse steinene? Hvordan gjør man det?

Nysgjerrige, undrende Juvelina.
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Jeg bruker å fylle de opp med lys fra hjertet, men jeg har hørt noen legger dem i en saltvanns blanding.. Bruk litt grovt salt og litt vann kanskje?

Men det er sikkert flere måter å rense på også.. Vet ikke hvordan smykket tåler saltet.. Sikkert noen andre her som har erfaring med slikt :)
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Dette er noe som jeg har lurt på og interressert meg for en stund. Først og fremst på grunn av min lille irritasjon over gullsmeder som selger på grunn av "synet" og ikke "egenskaper", og stein- og krystallselgere på messer som har begrensede kunnskaper om hva de selger.
Jeg har også vært på nettet for å innhente informasjon om disses egenskaper og det jeg har funnet er veldig fragmentert.

Derfor...
Denne informasjonen som finnes (der ute) har jeg prøvd - etter beste evne - å samle i en database på mitt nettsted. Steinene er i ferd med å bli kryssreferert til chakraer og mot hverandre.
Dette er et stort arbeide, men jeg koser meg med det fordi jeg får store kunnskaper om evnet selv - i denne innsamlingsfasen.

Det hadde vært hyggelig om dere - som har denne interessen kunne komme med innspill direkte til meg slik at denne informasjonen blir så bred som overhodet mulig.
Antall ord: 154
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

Nå er jeg ingen ekspert på stener/krystaller,men har stor interesse av emnet!Bruker stener selv i det daglige,for å stresse ned men allikevel være effektiv,klar osv. på jobb..
Har en bok av Jette Holm,hun beskriver hvor viktig det er å rense stener bl.a. om du arver smykker,urenset kan man "overta" dennes energier(Høyt blodtrykk,nervøsistet o.l.)Skal ikke komme inn på hvordan,siden det er så mange måter å rense på.
Har vært innom siden din igjen Lars R,spennende-men for et stort arbeide/arb.felt du har!Har du noen til å hjelpe deg?Håper det.
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

:lol: Juvelina:Finnes vel ingen dumme spørsmål!Like lite some dårlig vær,bare dårlige klær! :wink:
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

ToneG skrev:Jeg bruker å fylle de opp med lys fra hjertet, men jeg har hørt noen legger dem i en saltvanns blanding.. Bruk litt grovt salt og litt vann kanskje?

Men det er sikkert flere måter å rense på også.. Vet ikke hvordan smykket tåler saltet.. Sikkert noen andre her som har erfaring med slikt :)

Steiner/krystaller er i stand til å absorbere både negative og positive energier.

Healing krystaller og andre steiner trenger oppladning, blandt fordi de lett mister glansen og fargen, om de er brukt mye.

Du kan holde steinen i hånden og meditere til dem, be dem om å ta imot overskuddet av din kraft som takk for at de hjelper deg, og du bør takke dem for at de gir deg hjelp.

Du kan også prøve å "tenke inn" gode og positive tanker i steinen ....

Når du har kjøpt en krystall skal du helst rense den, for det kan være mange som har berørt den ... citrinen er vel kanskje den eneste steinen som sies ikke å absorbere negativ energi.

Arver man smykker etc. med steiner, skal man også alltid rense dem først, for ikke å arve plagene til den som eide den før.

Rensing er alltid viktig, uansett.

Når man renser kan man legge dem i sol- eller måneskinn.

Men noen stener tåler ikke sterkt lys: Aventurin - Ametyst - Citrin - Flourite - Rosenkvarts - Røykkvarts - Apatite - Kunzite - Sapphire - Apachetårer.

Disse kan du legge i et glass med lunkent vann med havsalt i. (Vulkanske og porøse steinarter MÅ IKKE legges i disse oppløsningene!) Dette lader også opp steinene.

Man kan også grave dem ned i jorden i et døgn eller skylle dem under rennende vann.

Jeg har også hørt at de kan legges i fryseboksen sammen med alle de andre iskrystallene.

Rengjør dem når du føler for det eller etter at andre har berørt dem.

Du skal bestkytte steinene mot fett og støv og derfor er det fint å oppbevare dem i et fint skrin etc. med god plass til hver stein.
Antall ord: 352
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

Stener/krystaller er spennende.Hørte at man også kan gå på stranden og plukke stener:Den DU velger er den som er "riktig# for akkurat deg....Tror du det?Jeg gjorde dette i en stenbutikk:Stod lenge og kjente litt på dem,så....Den ene jeg valgte viste seg å være for hjertet,høyt blodtrykk:BINGO! Har også krystaller i vinduene mine,er litt Feng Shui inspirert.Den i stuen er for fred og harmoni i hjemmet,mellom oss som bor der....osv....men tro kan flytte fjell?
Uansett:Liker litt symboler og ting/tang,jeg!
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
himmelriketpåjord
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 19
Startet: 26 Jul 2005 12:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sandnes

Innlegg av himmelriketpåjord »

Hei juvelina, kjempe kjekt å møte deg her inne:)
Hadde ikkje venta det;)

Eg bruke og veldig mye steiner, i perioder.
Men eg rense de , me å holde de under kaldt vann, å ta den gyldne bevegelsen.
Da er steinen renset, og kun den som skal bruke den , tar i steinen etterpå, for å ikke få andres energi på steinen

Eg ska finne frem en side, hvor du kan lære deg den gyldne bevegelsen:)
Men nå er jeg på vei på jobb:)

Masse glae i deg vennen:) kosa deg masse, å ha en fine dag:)
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Juvelina
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 121
Startet: 08 Jun 2005 14:35
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Juvelina »

Den gyldne bevegelsen? :oops:
Antall ord: 3
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Apropos stener.... hva er det som gjør at man finner riktig pendel? noen som har funnet sin pendel på en spesiell måte.. og kan alle bruke pendel.?. er det noe som heter å få beskjed/tegn om å bruke pendel?

Hva gjør at pendel virker? hva slags materiale bør den være av?
Antall ord: 55
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anny
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 65
Startet: 13 Jul 2005 21:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Eidsvoll

Innlegg av Anny »

http://home.c2i.net/mega_babe/en-verden ... eraler.htm

her er min hjemmeside om sten og mineraler dette er min stor lidenskab og hobby håber den kan være til nytte for jer som også liker sten og mineraler og deres kraft.

må godt sende mig en privat melding for ros og ris, brugte over et år på at lave den siden.
Antall ord: 64
Et venligt ord et venligt ord
hvor gør det sjælen godt
som duggen på den tørre jord det lokker frem et blomster flor O tak for hvert et venlig ord
Ja for det mindste blot.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 04 Jun 2005 00:39
18

Innlegg av Amine »

Fin side Anny. Lagt til i "favoritter" den nå. :) Mitt engasjement i stenene går litt i bølgedaler, men har alltid en eller flere under hodeputen.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Mange bruker pendler til ALT og da har man missforstått kraftig. Du må ha egen fri vilje til å gå å hente deg et glass vann uten å måtte konferere med pendelen først.

Pendelen er et utmerket redskap til å finne chakraene på et menneske med, så når du skal benytte f.eks krystaller for å jamne ut energiene i chakraene så bruker du pendelen og finner plasseringen for chakraene og ergo også for krystallene.

Legg personen flatt ned og før pendelen utenfor toppen av hodet, kronechakraet. Før pendelen sakte litt rundt i dette området for å finne chakra. Når du har funnet dette vil pendelen starte med å snurre (noen ganger kun svinge fra side til side). Legg merke til om den svinger til høyre eller venstre, gi den et tall på skalaen fra 1 - 10 og husk (eller skriv ned) om chakraet lå litt til høyre eller venstre for kroppens senter. Chakraene er energisentre så de ser ut som små tornadoer og vil flytte på seg innenfor sitt område på kroppen.
Fortsett så med samme søken over 3.øyet/øyenbryncakraet, halsen, hjertet, solar plexus, hara og rot. Så kan du legge på krystallene og la pasienten ligge i 5-7 minutter med dette. Sett på musikk, og bruk gjerne musikk der de lager lyd med krystaller (er en østerriker som lager slik musikk John Virkmann).
Prøv med pendelen igjen, og noter deg forskjellene i energien i chakraene. Som regel vil du finne ut at energiflyten i alle chakraene er jamnere. Og dette er jo hele målet, å få jamn energiflyt i kroppen.

Hvilken pendel som passer for akkurat deg kommer ann på deg som type og hvordan energien din er. Du som skrev at du kjente på alle pendlene før du fant din pendel, gjorde det riktige. Ikke velg ut rosenkvarts bare fordi du synes rosa er verdens fineste farge. Den skal også da føles riktig i hånden din.
Det kan godt være at du ikke finner din pendel blandt krystaller. Det kan være at du må over på metall. Alt jeg tar i av krystallpendler svinger så voldsomt at jeg lager små helikoptre, så jeg må bruke et smykke med snor og et uekte metall smykke i enden. Fordelen med dette for meg er at jeg jo da alltid har min pendel med meg, hengende rundt halsen.

Om du henger pendelen i en spiker i dørkarmen, og stiller deg rett under så vil du se at den ikke svinger, bare henger rett ned. Pendene fungerer når den er mellom to punkter, f.eks hånden din og kroppen til en annen person. Dette betyr derfor at det ikke er kun pasientens energi pendelen reagerer på, men også din egen. Om dere er flere som prøver å pendle chakraene til en pasient, så kan dere forvente forskjellige resultat. Derfor er også en pendel en personlig gjenstand.
Antall ord: 491
- - Kjærleik er å vilja vel - -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

takk for fint innlegg om pendler!! Du er ein knupp!!

Så da bør jeg, om jeg vurderer å kjøpe en pendel, gå og kjenne på hver eneste jeg ser til jeg får en "riktig" følelse?

Hva vil det si at det også avhenger av deg som person hvilken type pendel?

Hvordan kan jeg vite åssen jeg er?
Antall ord: 60
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re:

Innlegg av Terra »

larsrolle skrev:Dette er noe som jeg har lurt på og interressert meg for en stund. Først og fremst på grunn av min lille irritasjon over gullsmeder som selger på grunn av "synet" og ikke "egenskaper", og stein- og krystallselgere på messer som har begrensede kunnskaper om hva de selger.
Jeg har også vært på nettet for å innhente informasjon om disses egenskaper og det jeg har funnet er veldig fragmentert.

Derfor...
Denne informasjonen som finnes (der ute) har jeg prøvd - etter beste evne - å samle i en database på mitt nettsted. Steinene er i ferd med å bli kryssreferert til chakraer og mot hverandre.
Dette er et stort arbeide, men jeg koser meg med det fordi jeg får store kunnskaper om evnet selv - i denne innsamlingsfasen.

Det hadde vært hyggelig om dere - som har denne interessen kunne komme med innspill direkte til meg slik at denne informasjonen blir så bred som overhodet mulig.
Jeg fikk til jul et nydelig smykke med en kriskoll. Og fant mye fint om den steinen på siden til Larsrolle. RIP og takk for alt du fortsatt gir... :kissing_heart:
http://larsrolle.net/Steinbeskrivelser/krysokolla.htm

Det skal visstnok også være en stein som indianerne kaller for healingstein, noe jeg føler stemmer for meg. En utrolig god stein å ha på. Fikk den i et sølvkjede. Et vakkert og nyttig smykke! :slight_smile:
Antall ord: 228
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links