Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerEngler, hjelp og beskyttelse for nære

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Miss4ofWands
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 16 Sep 2018 22:55
5
Kjønn (valgfri): Dame
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Engler, hjelp og beskyttelse for nære

Innlegg av Miss4ofWands »

Jeg har kontakt med engler og guider, og har føler meg trygg på dette. Om jeg trenger noe for meg eller andre har jeg spurt erkeenglene om hjelp og fått det. Jeg har derfor vert redd for å gjøre "lys magi", rett og slett fordi jeg frykter at det kan påvirke det jeg sender ut negativt.(Med lys magi, mener jeg, tenning av stearinlys og ritualer for beskyttelse) Jeg ble anbefalt av et medium å gjøre "lys magi" for beskyttelse av meg selv, mine relasjoner og mine barn. Jeg har absolutt ingen ønsker om å ønske noe negativt etc. Men har lyst til å høre fra andre som har god kontakt med engler og driver med lys magi, hvordan dette påvirker dem.
Når jeg har fått hjelp av englene tidligere, har jeg kanalisert tekster som ligner bibelvers, for å hjelpe den ene eller den andre situasjonen. Det jeg får fra englene i denne lys magi situasjonen, er at det er greit. Og kanskje får jeg en download av englene om jeg prøver. Men føler likevel at jeg kanskje går over en grense når det gjelder relasjoner. Feks. Om jeg har en relasjon til et menneske, og jeg er glad i dette mennesket. Vi er uvenner og dette mennesket ønsker ingen kontakt, så gjør jeg lys magi på at vi skal bli venner igjen. Da vil jeg jo bruke det åndelige for å manipulere det andre menneskets vilje om å være uvenner. Dette Mediet anbefalte spesifikt å gjøre lys magi på dette forholdet til denne vennen. Og ikke missforstå, englene er definitivt nok. Gjelder den regelen om at man ikke skal gjøre noenting med andre før man har fått aksept..Føles som å gå over en dørterskel selv om jeg føler at jeg har fått grønt lys av englene.
Noen som har noen erfaringer???? Alt mottas med takk..
Antall ord: 324

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Torfinn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 66
Startet: 02 Nov 2018 16:58
5
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 5 ganger
Kjønn:

Re: Engler, hjelp og beskyttelse for nære

Innlegg av Torfinn »

Åsen ser de ut, lurer bare hvis skulle møtte en engel, ser det bare fra siden ser noe hvit å noe svart fra siden.
Antall ord: 24
Paul Stanley The Starchild..... Gene Simmons The Demon Dr. Love God of Thunder..... Peter Criss The Catman....Ace Frehley Space-Ace Kiss army Norway Kiss online

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Engler, hjelp og beskyttelse for nære

Innlegg av Morris »

Det finnes en del fortellinger i skriftene om engler, vet ikke om disse kan brukes til identifikasjon? Jeg har heller ingen erfaring med slike. Den første fortellingen står i 1.Mos.19.

De to englene kom til Sodoma om kvelden mens Lot satt i byporten. Da Lot fikk se dem, reiste han seg og gikk dem i møte, bøyde ansiktet til jorden og sa: «Hør, mine herrer! Ta inn i huset til deres tjener for natten. Der kan dere vaske føttene, og i morgen kan dere stå tidlig opp og dra videre.» De svarte: «Nei, vi overnatter ute på torget.» Men han ba dem så inntrengende at de tok inn hos ham. Og da de kom inn i huset, laget han til et festmåltid for dem. Han bakte usyret brød, og de spiste.

Disse høres da ut som helt vanlige herremenn? De er beskrevet som tjenere i Matt.4.11: Da forlot djevelen ham, og se, engler kom og tjente ham...
Videre er de også beskrevet som profetene i Jer.44.4: Jeg sendte alle mine tjenere profetene til dere sent og tidlig for å si... men hvordan alle disse profetene ser ut er ikke godt å finne ut, men er beskrevet som folk som er oppstått fra de døde i Matt.22.30 For etter oppstandelsen verken gifter de seg eller blir giftet bort; nei, de er som engler i himmelen.
Antall ord: 241

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Engler, hjelp og beskyttelse for nære

Innlegg av Asbjørn »

Engler er en del av den Gudommelige energien, og kan manifestere seg både som energi ( som de er ), men og som fysiske personer.
Alle fysiske ting, er bygget opp av energi, når vi begynner å gå "ned" i materien, så møter vi på molekyler, deretter atomer, deretter elektroner/protoner og nøytroner, og disse igjen er bygget opp av enda mindre "energi-strenger" ( ref String-teori), som så igjen er bygget opp på kvantenivå, altså renere og renere former for energi.
Jeg måtte selv lære meg litt grunnleggende kvantemekanikk, før jeg kunne akseptere den åndelige verden, selv om jeg i mitt liv har sett mye av den verdenen.
Einstein hadde også en viss ide om disse tingene, som han kalte for "a spooky reaction on a distance"
ZuvK-od647c
Se og:
https://en.wikipedia.org/wiki/Action_at_a_distance
og:
https://www.technologyreview.com/s/4271 ... n-thought/

Iallfall denne spooky reaction skjer i samme nu, altså totalt uten tidsforsinkelse, og uavhengig av lyshastigheten - som er den vitenskapelige høyeste hastigheten som kan oppnåes, også i følge Einstein.
Med andre ord, når en av 2 sammenfiltrede fotoner sendes til et laboratorium i USA, mens vi beholder den andre i et laboratorium her,
- så har vi en radiosender som sender et signal (med lysets hastighet) når vi trykker på en knapp som også forandrer spinnet på det fotonet vi har her,
så forandrer spinnet seg på det andre fotonet i samme nu, mens radiosignalet tar noen sekunder før det kommer fram til labben i USA.
Altså ser de i USA at nå skjedde det noe, nå kan vi vente på signalet via radio.
Og 2-3 sekunder senere ankommer radiosignalet.
Dette er vitenskapelig ikke mulig - da ingenting kan gå raskere enn lyset.
Men likevel skjer det i samme milliarddel av et mikrosekund.

For meg som var "logisk" - dvs datageek, så snudde den oppdagelsen og forståelsen på synet mitt når det gjelder det åndelige.
Og idag har jeg en helt annen forståelse for det åndelige.
Ikke at jeg er kristen, - det er en religion. Religion er i min forståelse et trossystem hvor man skal følge visse regler, "moral", og etterleve visse krav - for hvis ikke, så....

Jeg har derimot mer følelse for sjamanismen - urtroa til menneskene, vi vet at det er noe mer, men skal likevel leve våre liv her.
Vi har ikke "du skal / du skal ikke" , men mener at å følge hjertet (samvittigheten) er rett vei.
Dette medfører også "den enes død, den andres brød", en skal kunne forsvare seg og sine, og sørge for at slekten lever videre.
Og satt på spissen: om man må drepe for å få det til, så er ikke det noen "synd" men noe en må gjøre for å overleve.
Jeg tror ikke på et "etterliv hvor en havner i helvete", - da helvet har vi mer enn nok av her på jorden.
Når en går inn i lyset, så vil en se sitt liv i revy, men det er sjela / ånden / det høyere jeg - som tar lærdom av dette. Så planlegger man neste "skoleår", og gjør seg klar for neste liv.
Slik sett vil man leve både gode og dårlige liv, om vi kan si det slik.

Konklusjon: Engler er energi, det er vi også.
Men mens vi er her i fysisk forstand, så vil Englene være her som energier, men kan og manifestere seg fysisk om det trengs.
Men i energiform, så er det ikke begrensninger slik vi har i den fysiske verden, akkurat som i kvantemekanikken...

A
Antall ord: 615

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links