Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerAngående hjelperne..

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Angående hjelperne..

Innlegg av Bearchild »

påtide skrev:Vanskelig å skille på magasjau og hjelpere.
Den ene er vel betydelig mer håndgripelig og tilstedeværende enn den andre. :fis
Antall ord: 23
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Angående hjelperne..

Innlegg av g.r.y »

Bearchild skrev:
påtide skrev:Vanskelig å skille på magasjau og hjelpere.
Den ene er vel betydelig mer håndgripelig og tilstedeværende enn den andre. :fis
Ha, ha, ha.. Jeg har enda til gode å finne noen likheter mellom følelsen av magasjuke og magefølelse, bortsett fra at begge kan lokaliseres til mageregionen. Det blir liksom som å forveksle sult og kvalme, noe jeg tør påstå svært få, om noen, har opplevd. :loool
Antall ord: 73
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Angående hjelperne..

Innlegg av Nattstjerne »

g.r.y skrev:Dette er et område jeg har minimalt med kunnskap om, men med tiden er blitt mer & mer nysgjærrig på. Av den grunn, beklager jeg om jeg spør dumt her, men spør man ikke, får man jo ikke noe svar heller. da..

- Er det som kalles hjelpere tidligere avdøde personer, ev. slektninger av en, er de en egen type vesner, eller begge deler?..
- Hva skjer med disse hjelperne når en dør?
- Hva er det egentlig de hjelper oss med?
- Hva med tvers igjennom onde personer, -psykopater, hvor kommer hjelperne inn i disse tilfellene? Om disse hjelperne kun står for det gode, hva hjelper de til med i disse tilfeller? Gir de opp?..
- Derav følger spm. om det er gitt at absolutt alle får hjelpere, og hvis ja, om det er gitt at disse er i det godes tjeneste, eller om det oxo er tilfeller hvor mørke krefter 'tar over' rollen?
- Er det noen anbefalt teknikk for å komme i kontakt med disse, -i det minste få en slags indikasjon på at det er der?..

På forhånd takk!
Sånn jeg ser det har vi nesten som ett fotball lag her nede der Gud er det høyeste som en trener og deretter kommer erkeenglene og skytsenglene (alle har en eller to),Guidene,hjelperene og til slutt kraftdyr og event naturvesener som underjordiske.

Alle desse er med på å hjelpe en person på "rett vei"..den du avtalte før du kom hit ned.

Hjelpere kan være avdøde slektninger og eller bare noen som søker seg inn på en fra den andre siden...helst noen fra samme sjelegruppe.Jeg kjendte engang en mann som kunne se hjelperne til andre folk og han kunne snakke med di og få høre livshistoriene demses.Engang hadde jeg 17 personer fra samme familie fra Nederland som var her .Morsomt;OD. Hjelperne kan en spørre om trivielle ting slik jeg ser det.Foreks om en får parkeringsplass når en trenger det osv.Noen er også med meg og handler og passer på at køene går lett for seg,siden dem vet at jeg hater kø.Sånne ting.

Å få kontakt er meditasjon,gå til ett medium eller spørre før du sovner om dem kan komme i drømme til en.Men HUSK at dem skifter...dem er kun for en liten stund.Dette er fordi livet forandrer seg og da må nye komme til.

Har hørt at det er ikke alle som har guider...vet ikke hvorfor men.
Antall ord: 438

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
påtide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 21 Jun 2013 12:55
10
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Angående hjelperne..

Innlegg av påtide »

g.r.y skrev:
Bearchild skrev:
påtide skrev:Vanskelig å skille på magasjau og hjelpere.
Den ene er vel betydelig mer håndgripelig og tilstedeværende enn den andre. :fis
Ha, ha, ha.. Jeg har enda til gode å finne noen likheter mellom følelsen av magasjuke og magefølelse, bortsett fra at begge kan lokaliseres til mageregionen. Det blir liksom som å forveksle sult og kvalme, noe jeg tør påstå svært få, om noen, har opplevd. :loool
Jeg blir litt småkvalm når jeg er sulten. Og magasjau er sjelden håndgripelig. Ikke for at jeg har sjekket...
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Angående hjelperne..

Innlegg av g.r.y »

påtide skrev:
Bearchild skrev:
påtide skrev:Vanskelig å skille på magasjau og hjelpere.
Den ene er vel betydelig mer håndgripelig og tilstedeværende enn den andre. :fis
Ha, ha, ha.. Jeg har enda til gode å finne noen likheter mellom følelsen av magasjuke og magefølelse, bortsett fra at begge kan lokaliseres til mageregionen. Det blir liksom som å forveksle sult og kvalme, noe jeg tør påstå svært få, om noen, har opplevd. :loool
Jeg blir litt småkvalm når jeg er sulten. Og magasjau er sjelden håndgripelig. Ikke for at jeg har sjekket...[/quote]
Ja, når du sier det, så oppleves det ofte som om en er litt kvalm når magen er tom.. Pokker oxo! Det var den sammenligningen, liksom.. -Rett i dass!.. :loool :loool :loool
Antall ord: 130
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minii75
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 08 Des 2015 21:34
8
Lokalisering: Oppland
Har takket: 10 ganger
Blitt takket: 5 ganger

Re: Angående hjelperne..

Innlegg av Minii75 »

Bearchild skrev:En jeg kjenner har en hjelper som griper inn fysisk hvis det er skikkelig alvorlig. Dette er en fornuftig person med beina godt plantet på landjorda og jeg har ingen grunn til å betvile påstanden hennes.

Sist hun fortalte om denne hjelperen som advarte henne var hun ute og kjørte bil da "noen" pirket/ plukket henne bak øret. Siden hun har opplevd dette før og vet at det "betyr" noe sakket hun farten og skjerpet seg litt ekstra og plutselig raste det flere tonn stein ned fjellsiden like foran bilen. Hun fikk stanset i tide og etter å ha fått summet seg snudde hun for å kjøre tilbake den veien hun kom- bare for å oppleve en elv av jord og vann stengte veien i den andre retningen også.

Så hun hadde ikke annet valg enn å vente pent til brannvesenet kom og reddet henne ut..

Hjelpere kan nok være fysiske i akutte situasjoner. :) Til vanlig tror jeg de holder seg mer i bakgrunnen og kommuniserer via underbevisstheten vår.
For min egen del merker jeg et sterkt nærvær av mine hjelpere. Til tider kan det dukke opp lukter, skygger, eller lyder + info og bilder i hodet. Når jeg har besøk av noen ånder som er "ikke snille", ber jeg hjelperne om hjelp til å bli kvitt problemet - noen ganger går det, andre ganger ikke. De "onde " er ofte sterkere enn enn de gode (og flere ). Da må noen andre (healere, o.l. ta over). Jeg kan høre hjelperne mine gå bak meg når jeg er ute. Jeg snakker med dem også (folk tror vel jeg er gal når de møter meg, men for meg er det vanlig kost).
Noen ganger er hjelperne mine mer PÅ, enn vanlig, som oftest når jeg trenger ekstra støtte.
Antall ord: 308
Know your limits, but reach for the stars

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Angående hjelperne..

Innlegg av g.r.y »

Stilig! Det høres utrolig kult ut å ha denne evnen til kontakt med disse vesnene!
Skulle ønske mine eventuelle hjelpere i det minste kunne gi et aldri så lite sansbart hint om deres eksistens, om ikke annet.. Det eneste jeg har av indikasjoner i retning av at disse er en realitet, er de gangene en f.eks er brøkdeler av et sek. fra å havne i en eller annen plutselig fare. -Hvor en får frysninger i det en innser hvor 'close call' det var, så vel som det faktum at en sitter igjen med et inntrykk av at en liksom bare rent tilfeldig & av pur flaks regelrett 'snublet' uforvarende ut av faresonen..
- Men for all del.. Dette er ikke mer enn et halmstrå av en mulighet for hva som muligens kan bli satt i scene av noe som muligens finnes.. At pur flaks er nettopp det det er, må vel sies å vare den mest sannsynlige forklaring sånn som ståa er nå iallefall. -Men det er jo i det minste en mulighet! -Ikke varst bare det! (He, he) :dontknow
Antall ord: 180
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links